Mites Mersut etenee talvella...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
speed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:44
Paikkakunta: stadika

Mites Mersut etenee talvella...

Viesti Kirjoittaja speed »

Lunta tuli muutamasta sentistä 30 senttiin yhdessä hujauksessa. Eipä ole herkkua ajella kevyellä takapotkulla näillä keleillä.
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Lapion kansa liikkeelle aamulla :D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ei tommonen yks vetonen mersu kauheen hyvin etene. tarvis kai tuikkasta kemppi ni rupeis kulkeen paremmin.
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Lukkoperä ois kyllä poikaa :P
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Vähän liukasta oli, mutta eteenpäin päästiin. Tänään olin liikenteessä C 280 jossa paljon kirottu ASR :evil: , mutta huomena otan ajoon kyllä 300 CE jossa ASD 8)
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hienosti kulkee linkussa! Pihastaki pääs ku otti vähä vauhtia :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei päässy pihasta ku auton mitan verran pakittamaan, sen jälkeen jäi Väyrynen hankeen jumiin :oops: Ois pitäny olla hiekkaa ja lapio messissä, että ois ollu toivoa. Ei jaksanu hakea lapiota sisältä ku lunta oli niin perkeleesti ja hiekkakasakin oli parin sadan metrin päässä. Parkkis oli ihan peilijäässä lumen alta ja paikoittaisia hirveitä lumiläjiä, johon pohja sitten jäi parin metrin pakituksen jälkeen. Oli kyllä kumma kun pyörät vaan pyöri tyhjäkäynnillä ja nastat ropsutti. Ihan uudet pari sataa kilsaa ajetut Goodyear Ultragrip Extreme -nastarenkaat alla ja silti ei päässy mihinkään, sama varmaan mitkä renkaat on kun on lunta tarpeeksi paljon. ketuttaa vielä kun naapurin emäntäkin oli työntämässä autoa takaisin ruutuun kun oman emännän kans ei saatu liikkeelle sitä hangesta enää :evil:

Parkkiksen toisesta reunasta lähti Toyota Yaris ja Ford Mondeo ku vettä vaan ja takuulla ei ollu edes uudet talvirenkaat. Oli kyllä tuuli puhaltanu kaiken lumen meikäläisen auton taakse (seli seli), oli tuota ainakin 30 cm kun pakoputkeenkin meni lunta pakittaessa.

Eipä sen puoleen, en päässy kyllä liikkeelle Micrallakaan, kun aura-auto oli ajanu parkkiksen eteen 2 metriä leveen ja puoli metriä korkean vallin. Ei auttanut kun soittaa appiukolle, joka haki sitten vanhalla Fiatin röntällä meikäläisen...

Ei tää Väyrynen hangessa mikään Range kyllä oo :D 4Maticci pitäis olla ja vähän korkeempi ku Avantgarde...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Matikki etenee ihan hyvin ja takavetoiset vähä huonommin :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

onkos tuommoseen 124 mistään saatavilla lukkoperää??
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

nasu kirjoitti:onkos tuommoseen 124 mistään saatavilla lukkoperää??

http://www.kemppi.fi/

Vitsi vitsi,tai kyllä tollakin niitä on tullu tehtyä :lol:

ja saahan noihin laitettua noita asd periä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

C220:lla vein kerran peräkärryllisen tiiliä raksalle, vaikka oli satanut
reippaasti lunta. Pohja raapi hankea, mutta ei jääty kiinni. Ei ollut
luistonestoa tms. Olin aika varma, että sinne jäädään, mutta ei.

Sen verran usein olen kuitenkin kiinnikin jäänyt, että nyt on sitä
hauskempaa lähteä matikilla liikkeelle, mitä enemmän on satanut lunta.
Hinausköysi odottaa takakontissa, jos pääsisi jonkun hinaamaan liikkeelle
hangesta.

Tuommoinen lukoilla varustettu nelivetoinen lähtee liikennevaloista
ripeästi liikkeellee ja sutii vain reippaalla kaasunkäytöllä. Silloin
sutiikin 3-4 pyörää, kun luistonestoa ei ole. Täytyy ajaa varovasti, ettei
kukaan jää alle, varsinkin kun jarrutuspito on sama kuin muillakin.

Kyllä neliveto maksaa talvella takaisin, mitä siihen joutuu muuten uhraamaan.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

nasu kirjoitti:onkos tuommoseen 124 mistään saatavilla lukkoperää??
Kyllähän sinne voi ASD-perän laittaa, siinä on kuulemma hiukan kitkaa pohjalla.
Puhutaan 15-25% lukosta, itse en ole nähnyt tehtaan kantaa asiaan.

Jos haluaa 100% lukon, niin sitten pitäisi kytkeä öljynpaine sinne perään.
Kyllä näitäkin on kuulemma tehty.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ainakin ässä lähtee hyvin liikkeelle liukkaalla. Lukkoperä,automaatti ja paino auttaa asiaa aika kivasti...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JarkkoN kirjoitti: Kyllähän sinne voi ASD-perän laittaa, siinä on kuulemma hiukan kitkaa pohjalla.
Puhutaan 15-25% lukosta, itse en ole nähnyt tehtaan kantaa asiaan.
.
Kyllä mulla vuoden -89 MB:n käyttöohjekirjassa lukee näin:

"Automaattinen tasauspyörästön lukko ei kytkeydy toimintaan ajonopeuden ollessa yli 25 km/h. Tällöin on kuitenkin tasauspyörästössä toiminnassa momentista riippuvainen, enintään 35%:n lukko."
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

w123 200 diesel.menee hyvin kun tehot ei meinaa riittää edes jäällä sutimiseen. :shock:
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

vastaus tähän kysymykseen.... ETEENPÄIN SANO MUMMO LUMESSA =)
Murisee
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Poikittain edetään :D :D
Vauhtia vain ei saa kunnolla kun tuo ASR...
Mikäs oli se firma joka niitä bokseja teki jolla pysty ohittamaan tuon?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

E280T kirjoitti:Vauhtia vain ei saa kunnolla kun tuo ASR...
Pirullinen varuste tuo ASR, tuli huomattua 420E:n kans :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Aivan loistavasti C kulki tänä aamuna 225 leveillä Nokian kitkoilla pääkaupunkiseudulla.
Kertaakaan ei ollut liukasta, vaikka aura-autoa ei klo 6 mennessä juurikaan ollut teillä näkynyt. Loistava systeemi tuo mekaaninen luistonesto :wink: ( siis vasemman ja oikean jalan synkronoitu käyttö )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Eipä ole ollut Mersujen tai muidenkaan takavetoisten kanssa oikeastaan koskaan ongelmia talvikeleissä. Hyvin on aina edetty ja jos joskus on kiinni johonkin johonkin jääty niin se on johtunut siitä että alla on ollut kesärenkaat..ja sekin on sattunut vain kerran.
Niin joo..ja SLK lähti kerran hiukan lapasesta kun jokin (tyhjä tie edessä) sai kuskin kytkemään elektroniikan pois ja painamaan kaasua..ja lähtihän se Mersu suhteellisen kiukkuisesti perää heittämään :shock: :shock:
No, ojien välissä pysyttiin silloinkin hyvin kuitenkin.

Vakavammin puhuen..kyllähän ne varsinkin nuo nykyaikaisella elektroniikalla varustetut Mersut ja muut takavedot menee mallikkaasti kelissä kuin kelissä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Holtittomat kinokset kaasaantuneet aamulla parkkikselle, sain varoituksia mistä kohdasta ei kannata ajaa, oli jäänyt siihen hetkeä ennen uusi-Vito jumiin :roll:. Pöräytin samasta kohdasta sujuvasti W123:lla (kulunein kitkoin) ja matka harjoitettiin taas pitkästä aikaa näyttävän ajotavan tyyliä soveltaen ilman mitään ajonautinnonestojärjestelmiä ym. elektroniikka-turhakkeita 8)
masa66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masa66 »

Jubea lainatakseni, ei mitään ongelmia kun maticilla
lähtee. :wink:

Tv, Masa
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Aamulla auto Airmaticin napista yläasentoon ja 300 metriä umpihankea(25cm) kotipihasta päätielle. Ei ongelmia !!
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
JMT84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 20.05.2008 21:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja JMT84 »

Poikittain mennään :D
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD

Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
JariM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: La 19.07.2008 21:06
Paikkakunta: A Side of a Lake

Viesti Kirjoittaja JariM »

jva kirjoitti: Niin joo..ja SLK lähti kerran hiukan lapasesta kun jokin (tyhjä tie edessä) sai kuskin kytkemään elektroniikan pois ja painamaan kaasua..ja lähtihän se Mersu suhteellisen kiukkuisesti perää heittämään :shock: :shock:
Tuon totesin itsekkin.
Piti eilen kokeilla miten SLK menee lumessa ilman luistonestoa.
Meinasi tulla kuskista matkustaja hyvin äkkiä. :shock:
Totesin että on se ihan hyvä varuste näin talvella. :oops:

Mutta muuten ihan hyvin tuo SLK etenee piikkipyörillä näin talvellakin.
Parempi voimalla väärin kun nysväämällä oikein
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No kyllä toi ASD tuottaa omat vaikeudet jos tos pahassa paikassa ollaan.
Tahtoo vaan vetää perää aina johonkin suuntaan vaikka ei haluaisi.

Mut sentään yrittää mennä ees johonkin.
Heikommin menis ilman lukkoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

W211 ja ilmajousitus,ylä asentoon,320 cdi, niin on uskomaton kulkemaan lumessa ja paksussa.
Kulkee paljon paremmin kuin 210
Meinas usko loppua ,kun piti oikein kokeilla meneekö 20 cm lumessa ja kyllä pikkuhiljaa mentiin,oli kyllä pienoinen pelko jos jää kiinni niin sitten kyllä riittää puuhastelua.
Kyllä tällä pärjää suomen talvessa hyvin ,kun on vielä tuo luiston esto ,joka ei ole niin raju kuin oli 210 löi heti tehot pois kun alkoi luistella.
Niin vielä uudet Hakkapeliitta 5 alla.
:roll:
:roll:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei hassummin edetty täälläkään. Coupessa ASR ja TDT ilman mitään. Tulevan asuipaikan kylätien peltoaukeilla 30 sentin nietokset eivät tuntuneet yhtään kun niiden läpi porhalsin.
Minusta ASR on ihan kelpo varuste, myös maantiellä toppuuttelee esim. polanteita ylittäessä ohitustilanteessa. Ja ei leikkaa tehoja jos ei paina turhaan kys. tilanteessa kaasua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikki, ei ongelmia - ainoastaan nautintoa 8)
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti:Ei hassummin edetty täälläkään. Coupessa ASR ja TDT ilman mitään. Tulevan asuipaikan kylätien peltoaukeilla 30 sentin nietokset eivät tuntuneet yhtään kun niiden läpi porhalsin.
Minusta ASR on ihan kelpo varuste, myös maantiellä toppuuttelee esim. polanteita ylittäessä ohitustilanteessa. Ja ei leikkaa tehoja jos ei paina turhaan kys. tilanteessa kaasua.
Eikö tuota ASR:ää saa pois päältä niin kuin ESP-napista nykyisissä? Muistan joskus vanhalla bemarilla tulleen ongelmia kun siinä oli ensimmäisiä luistonestoja ja "ABS:llä lukko-perä", siinä kun otti luistoneston pois niin samalla lähti lukkotoiminne.

Ei meillä ihan mahdottomia kinoksia ollut, Airmatic oli jo talliin ajaessa laitettu ylös mutta ei olisi ollut tarpeenkaan. Aika paljon paremmin nykymersut etenee lumessa kuin joku W201 aikanaan. 4-matikit asia erikseen, S124:sta viimeksi kokemusta, ero takavetoiseen on käsittämätön, kohta pääsee kokeilemaan miten toimii 204.089:ssä.

Normaalissa liikenteessä kuitenkin etuvetoiset ovat 90% ajasta tiellä. Ei välttämättä sen takia että niillä ei liikkeelle pääsisi mutta kun takavetoisella pääsee saman kuin nuo kuskin ohjaamana liikkuvat niin eipä yleensä paremmasta liikkuvuudesta olisi etuakaan. Luistonesto tekee ajosta laiskan miehen hommaa vaikka ei sitä juuri näillä keleillä vielä tarvinnut kiusata.
Vastaa Viestiin