Meitin autoista stooria....

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Meitin autoista stooria....

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Nyt löytyi tälläinen, vihdoinkin sain taas alle kunnon rautamersun jota saa alkaa fixailemaan ja todennäköisesti ajan kanssa laittaa se todella siistiksi, löytyi erittäin siistikuntoinen alkuperäinen ja ajettu 575tkm. Kuvat tulevat myöhemmin.
Viimeksi muokannut MercMan, Ma 16.11.2009 19:50. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

http://www.facebook.com/photo.php?pid=3 ... 1407404904


Alkuun nyt yksi kuva tuosta meidän 200 Dieselistä, auto on hienosti toiminut nyt, olen ajanut sellaisen n. 1300km ja mittarissa on nyt siis 576tkm. Ei ole murheita esiintynyt, tarkistimme alustan ja se vaikutti todella hyväkuntoiselta sekä ei löytynyt välyksiä jotka olisi haitanneet ajoa, ainut miinus ostaessa oli että pissapoika ei toiminut, tänään tuli vaihdettua nytten se monitoimiviiksi siihen ja toimii. Sisätilat ovat kuluneet, kojelauta on melkoisen kärsinyt, sininen kun on. Penkinsuojat poistaessa huomasin miksi ne oli laitettu, no tämä asia korjaantui sillä että käytin auton penkkien pesussa autofixarilla, suojat otin pois siksi koska laitoin eteen varastossa maannen saman sarjan sinisen käsinojan, mukavuuttahan tuo lisää paljon. Pölykapselit olivat myös todella kuluneet ja ne tulikin sitten siistittyä, tein peruspuhdistuksen sekä teippasin ne tylsän mattopuukon kanssa :evil: ja hommakin oli aika tylsää :lol: sitten teetin koodin mukaista maalia ja maalasin ne, jälki on ihan asiallinen, tarkkasilmäinen näkee virheet johtuen pienistä pisteistä jotka aiheutui teipin takia (kiitos tylsän mattoveitsen) mutta paikallaan ne ovat nyt hienot, värikin oikea sekä ulkonäkö parani merkittävästi. http://share.ovi.com/original.aspx?chan ... size=large Siinä kuva kapselien teippausvaiheesta.
Pieniä ruostevaivoja toki korissa on, mutta mielestäni tämän ikäiseksi ja siihen hintaan mitä maksoin olen autoon erittäin tyytyväinen, ajan kanssa sitten jos laittelisi kuntoon nuo korroosiot, ainakin ensimmäisenä aion nyt vahata sen todella hyvin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

On kyllä komean näköinen yksilö 8) Itsekkin ostin pari kk:tta sitten w123 240D -84 talviautoksi, mutta niin paljon tuohon oon kyllä tykästyny että taitaa jäädä vielä ittelle pitkäksi aikaa :)
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

^Club kirjoitti:On kyllä komean näköinen yksilö 8) Itsekkin ostin pari kk:tta sitten w123 240D -84 talviautoksi, mutta niin paljon tuohon oon kyllä tykästyny että taitaa jäädä vielä ittelle pitkäksi aikaa :)
Eihän noista oikein voi olla tykkäämättä jos hyvän löytää tänä aikana ja siitä sitte kannattaa pitääki kiinni. Samaa ajatellut että tämä auto saattaa jäädä pitemmäksi aikaa jos vain toimii hyvin ja kesällä saisi fiksattua nämä "kukkaset" .
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Jussi L. kirjoitti:
^Club kirjoitti:On kyllä komean näköinen yksilö 8) Itsekkin ostin pari kk:tta sitten w123 240D -84 talviautoksi, mutta niin paljon tuohon oon kyllä tykästyny että taitaa jäädä vielä ittelle pitkäksi aikaa :)
Eihän noista oikein voi olla tykkäämättä jos hyvän löytää tänä aikana ja siitä sitte kannattaa pitääki kiinni. Samaa ajatellut että tämä auto saattaa jäädä pitemmäksi aikaa jos vain toimii hyvin ja kesällä saisi fiksattua nämä "kukkaset" .
Jeps. Kyllähän tuossa omassaki on laittoa jos hyvän haluaa. Ainakin maalipinta on aika surkea, haalistunut yms. (punainen väri). Mulla on vielä sellanenki erikoisuus tossa autossa, että se on rekisteröity kuudelle :lol:
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

^Club kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:
^Club kirjoitti:On kyllä komean näköinen yksilö 8) Itsekkin ostin pari kk:tta sitten w123 240D -84 talviautoksi, mutta niin paljon tuohon oon kyllä tykästyny että taitaa jäädä vielä ittelle pitkäksi aikaa :)
Eihän noista oikein voi olla tykkäämättä jos hyvän löytää tänä aikana ja siitä sitte kannattaa pitääki kiinni. Samaa ajatellut että tämä auto saattaa jäädä pitemmäksi aikaa jos vain toimii hyvin ja kesällä saisi fiksattua nämä "kukkaset" .
Jeps. Kyllähän tuossa omassaki on laittoa jos hyvän haluaa. Ainakin maalipinta on aika surkea, haalistunut yms. (punainen väri). Mulla on vielä sellanenki erikoisuus tossa autossa, että se on rekisteröity kuudelle :lol:
Samahan tuossaki että muutamia ruostekohtia on, etenki takakaarissa, mutta yleiskunto on todella hyvä loppupeleissä :) Tosiaan, kuudellehan nuo oli varmaan ennen aika monetki rekisteröity jotka olivat takseina ennen muinoin, tuo oma on ihan matkamallin siis.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Ja Merssu sai eilen leiman, moitteetta meni läpi ja siksi tästä voi iloita että ennakkoremonttia ei tarvinnut tehdä, eikä nyt sitten jälkiremppaakaan, eli hienosti taas mennään vanhalla laatupelillä 1v 2kk eteenpäin. Nyt kävi kerrankin hyvä tuuri edullisen auton ostaessa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
terho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 14.02.2005 17:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja terho »

Hieno homma, eikö edes raidetangon nuppia tarvinut vaihtaa? Onnitelut muutenkin valinnasta, 123:n on tyylikäs peli ja mukava ylläpitää. -82 on jo ruiskupumpun suhteen parempaa vuosikertaa.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70

EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

terho kirjoitti:Hieno homma, eikö edes raidetangon nuppia tarvinut vaihtaa? Onnitelut muutenkin valinnasta, 123:n on tyylikäs peli ja mukava ylläpitää. -82 on jo ruiskupumpun suhteen parempaa vuosikertaa.
Ei tarvinnu edes sitä vaihtaa, ainut mitä tehtiin oli käsijarrun "varmuus" kiristys ennen leimalle menoa, mutta ilmeisesti autoa on pidetty entuudestaankin hyvin, huoltokirja ja kuitit siitä kertookin. 123:n on aina mukava auto ajella, ei ole turhia sähkövaivoja jne.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Noniin, tänään otin kuvat autosta, sisäkuvat ovat vähän huonoja, mutta pitää ottaa joskus parempia. Eilen sain pestyä sen ja viikon kuluttua pitäisi sitte kokeilla ekan kerran kaverin tallissa se vahata, varmaankin otan sitten lisää kuvia, seassa on myös pölykapselien teippaus kuva ja sitten lähempi kuva kapselista nyt maalattuna, pieniä virheitä näette kuvasta jotka aiheutui siitä että teipissä oli iha pieniä "vekkejä" kiitos tylsän mattoveitsen :evil: mutta luonnossa autossa paikallaan nuo kelpaa minulle, jos joku niistä haluaa moittia niin teippaa ja maalaa ne itse :lol: Kojelauta ei ole kaikkein kaunein, harkinnassa on sen vaihto kesällä. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... -w123.html
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

terho kirjoitti:Hieno homma, eikö edes raidetangon nuppia tarvinut vaihtaa? Onnitelut muutenkin valinnasta, 123:n on tyylikäs peli ja mukava ylläpitää. -82 on jo ruiskupumpun suhteen parempaa vuosikertaa.
Tässä onkin uutta tietoa. Mitäs tuolloin pumppuun sitten tehtiin? Itsellä on nämä 115/123-ajan naftapumput vähän vieras alue ja olenkin luullut, että käytännössä hyvin samanlaiset pumput oli käytössä ties miten kauan ja vasta 124 sai hiukan uudenlaisen?

E: mutta hyvältähän tuo Jussin auto näyttää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
terho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 14.02.2005 17:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Pumpusta

Viesti Kirjoittaja terho »

Lainasin hiljattain kirjastosta 80-luvun alkupuolen Tuulilasi-lehtiä. Niissä oli juttua w123 dieselistä ja siinä mainittiin, että pumppuun tehtiin jotain muutoksia ja kulutus tippui. Täytyy vielä tarkistaa viitteet.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70

EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Aku P kirjoitti:
terho kirjoitti:Hieno homma, eikö edes raidetangon nuppia tarvinut vaihtaa? Onnitelut muutenkin valinnasta, 123:n on tyylikäs peli ja mukava ylläpitää. -82 on jo ruiskupumpun suhteen parempaa vuosikertaa.
Tässä onkin uutta tietoa. Mitäs tuolloin pumppuun sitten tehtiin? Itsellä on nämä 115/123-ajan naftapumput vähän vieras alue ja olenkin luullut, että käytännössä hyvin samanlaiset pumput oli käytössä ties miten kauan ja vasta 124 sai hiukan uudenlaisen?

E: mutta hyvältähän tuo Jussin auto näyttää.
Tais olla vuosi 80 jolloin 123 dieseleihin tuli uudemman mallinen pumppu joka on periaatteessa sama kuin 124 dieseleissä,pumpun laippa on kuitenkin erilainen jolloin suoraan niitä ei voi vaihtaa.Tuli muuten mieleen että onko kaks satasta koskaan saanutkaan MW pumpulla,onko hypätty suoraan alipainesäätöisestä "nykyaikaiseen" M pumppuun :?: .240D:tä on saanut MW:llä,entäs 200D :?: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

ne on nuo 123:set ihan hankkimisen arvoisia laitteita.oman ostin loppusyksystä juuri leimattuna ja suuremmilta remonteilta on vältytty.ruoste on vaan niin ruman näköistä valkoisessa mutta kun ei viitsi huonosti meikata niin odotelkoot kesään.se on muuten ainakin omasta mielestäni ihme kuinka tuota 200d konetta aina parjataan sen tehojen suhteen,itse olen äärimmäisen tyytyväinen moottorin suorituskykyyn niin kaupungissa kuin maantiellä.meno on junamaisen tasaista eikä varmasti mitään yllättävää pääse käymään vaikka kaasua survoo lattiaan ja kuitenkin nopeusmittari kipuaa 150km/h kun täysillä ajaa.harrasteautona aivan erinomainen kun voi tosipaikan tullen ottaa myös käyttöautoksi.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niin,voihan se olla että se 200D kone mikä mulla oli,oli jotenkin väsynyt se ei kyllä kulkenut yhtään :( .Samaan aikaan mulla oli ajossa 220D pystäri joka kiihty heti ku joku kuuraketti 123 200D:hen verrattuna :shock: .Tästä kokemuksesta johtuen olen itsekkin moneen otteeseen mollannut 200D:n suorituskykyä.Kaikesta huolimatta 200D on lyhyt iskuisena varmastikkin lujin moottori mitä W123:sen moottori valikoimista löytyy.Mulla on ollut itellä 123 käyttöautona jo kohta 6 vuotta,en itse löydä siitä mitään tärkeää ominaisuutta joka puuttuu verrattuna uudempiin.Kolariturvallisuus on tietysti huonomipi kuin uusissa pienissä muovisämpylöissä valitettavasti :? .
auto w123 200D/300DT vm, -81
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Omasta mielestäni harrasteauton pitää olla bensa, jo dieselveron suhteeenkin. Muutenkin bensavehkeet ovat yleensä vähemmän ajettuja verrattuna diesel vehkeisiin.
250CE 1969
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

jari_w123 kirjoitti:Niin,voihan se olla että se 200D kone mikä mulla oli,oli jotenkin väsynyt se ei kyllä kulkenut yhtään :( .Samaan aikaan mulla oli ajossa 220D pystäri joka kiihty heti ku joku kuuraketti 123 200D:hen verrattuna :shock: .Tästä kokemuksesta johtuen olen itsekkin moneen otteeseen mollannut 200D:n suorituskykyä.Kaikesta huolimatta 200D on lyhyt iskuisena varmastikkin lujin moottori mitä W123:sen moottori valikoimista löytyy.Mulla on ollut itellä 123 käyttöautona jo kohta 6 vuotta,en itse löydä siitä mitään tärkeää ominaisuutta joka puuttuu verrattuna uudempiin.Kolariturvallisuus on tietysti huonomipi kuin uusissa pienissä muovisämpylöissä valitettavasti :? .

Saat sitte Jari testata seuraavan kerran ku nähdään tuota mun ohjusta, että miltä tuntuu 200D suorituskyky nyt :lol: Kyllähän nuo käyttöautona ajaa ihan hyvin asiansa, paitsi jos nyt sattuu olemaan ihan valmis tapaus, mullakin tosiaan ollut tuossa uudempaakin kalustoa ja monenmoista muutaki autoa, mutta silti se paluu on aina uskollisesti W123:een ja siinä aion nyt pysyäkin. :wink: Tähän väliin vielä mainittakoon että kaverilla on samanikänen -82 200D kuin mulla, se on hänellä ollut nyt vuoden kutakuinkin ja noin 70tkm on jo ajanut sillä ilman mitäään isompaa vikaa ja kertaakaan ei ole jättänyt tielle, mittarissa jo kummiski 740tkm ja kolmas penkki autossa menossa, joten olisko 1 miljoona 740tkm, yleiskunnostaki vois sanoa että sisusta on ainaki iha valmis joten uskottavampi tuo likimain 2miljoonaa km. Hänen isällään taasen on myös -82 200D ollut jo varmaan 15 vuotta ja siinä mittarissa 760tkm. ja kone naskuttelee vieläkin mukavasti. Eli eiköhän tuolla mun autolla vielä tovin ajele :roll: kun vasta 577tkm.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Otinpa tuossa pari kuvaa kun eilen auton pesin, perjantaina sen vahasimme hyvin koneellisesti, nyt auringossakin kiiltää :) 8)

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... -w123.html
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Jussi L. kirjoitti:Otinpa tuossa pari kuvaa kun eilen auton pesin, perjantaina sen vahasimme hyvin koneellisesti, nyt auringossakin kiiltää :) 8)

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... -w123.html
Hienosti kiiltää ja sisustakin näyttää olevan hienossa kunnossa. Etkai vedä tuolla kovin isoa kärryä(koukku näyttää olevan)? :)
c203 180K -05
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Joel S. kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Otinpa tuossa pari kuvaa kun eilen auton pesin, perjantaina sen vahasimme hyvin koneellisesti, nyt auringossakin kiiltää :) 8)

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... -w123.html
Hienosti kiiltää ja sisustakin näyttää olevan hienossa kunnossa. Etkai vedä tuolla kovin isoa kärryä(koukku näyttää olevan)? :)
Ei ole itsellä edes kärryä :lol: Tutun tyhjää traileria tolla viime viikolla vein :lol: jees, sisusta on todella karunkuntoista kojelautaa lukuunottamatta ihan asiallinen, varsinkin kun käytin penkit märkäimuripesussa, toki kuskin penkki on verhoilultaan todella kulunut, mutta istua siinä vielä kelpaa. Kesällä sitten alkaa fiksailemaan ruosteita, on paremmat kelit.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Lisäsin vähä tekstiä ja muutaman kuvan. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... mersu.html
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kävin taas ihailemassa sun autoa :). Viimeisiä pyöreälyhtyisiä muuten tuo, nehän vaihtui kaikissa malleissa neliskanttisiin -82 loppuvuodesta. Paljonko olet ehtinyt tuolla nyt rullailemaan?
c203 180K -05
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Joel S. kirjoitti:Kävin taas ihailemassa sun autoa :). Viimeisiä pyöreälyhtyisiä muuten tuo, nehän vaihtui kaikissa malleissa neliskanttisiin -82 loppuvuodesta. Paljonko olet ehtinyt tuolla nyt rullailemaan?
hmm, kohta 580tkm, eli jotain 4tkm tainnut tulla ajeltua jo, öljyä ei ainakaan vielä ole syönyt ja muutenkin ihan toimii hyvin,nyt kun saa lämmitykseenkin, ei tarvii vanhusta rääkätä :wink: Syksyllä valot vaihtui vaikka muuta osaa ei sitten vaihtunutkaan kuin vasta sitten ihan -83, vai sanooko joku tarkemmin? :roll: Tuo mun auto on rekisteröity ihan alkuvuodesta, ensimmäinen omistaja ollut tampereella, Tampereen Hevosklinikka :lol: Voipi olla että koukku on ollut tarpeessakin, kuka tietää, mutta huoltokirjakin tuntuu olevan asiallinen ja tekniikasta on huolehdittu sen mukaan hyvin näihin päiviin asti jopa. VIN koodia jos joku nyt haluaa tutkia niin tässä korinumero WDB12312010314883 Jollen ole katsonut väärin, niin moottorin vuosimalli kyljessä on -81, onko se väärin?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Juuri saavuin kotiin reissusta, haettiin osiksi, minä, isäni, velipoika<-(kuski) yksi korinvaihto todella kauniin värinen 240D vm. ?? kone ainakin -82. Siitä menee nyt tekniikka kokonaisuudessa tuohon samppanja kesämersuun, syy, siksi että viime syksynä yllättäen meni öljypumpun ylähela kevyessä ajossa tuosta 240D:stä, alkoi kilkattamaan, toki kone käynnistyy, mutta ruman äänen kera, harmittaa vain niin valtavasti kun kyseessä oli alkuperäinen kone ja vain vajaa 490tkm ajettu, auto nyt muutoinkin laitettu läpikotaisin kuntoon ja paljon uutta, sitten piti noin käydä ja tahtoo tulla sitten hintoihin kun itsellä ei taitoa ole korjata tuota konetta, toki sitä varmaan vilkaistaan vielä onko siellä paljon tuhoa, mutta nyt vaikutti että tuossa ostetussa autossa oli todella hyvän tuntuinen moottori sekä myös vaihteisto. Vaihteiston vaihdamme siksi että tuossa -84:ssa oli laatikon pääakseli todella väljä jo ja kilkatti hieman tyhjäkäynnillä, vaikka kuinka olikin alle 500tkm ajettu, mutta ikänsä kaikella, joten tuosta nyt sitten koko paketti sinne ja toivotaan että kauppa oli hyvä. Osiakin tulee sitten myyntiin tuosta autosta, kuviakin otin tänään kaksi, niitä voi sitten ihmetellä täältä taas :wink: tosi makeen värinen tuo auto 8) http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bi9s+j ... purku.html Kesällä sitten saisi toivon mukaan ajella jo tuolla samppanjamersulla taas 8) Kiitos tekniikan vaihto operaatiosta yms. tulee kuulumaan nimimerkille "Jarski" . Sinne hänen luokse tuo autokin jää sitten varaosa riviin. Mielenkiintoisena varusteena tuosta autosta tulee otettua talteen myös ehjä palosammutin teline kuskin istuimesta, saa sitten siihen ostaa minisammuttimen. Sekä takaniskatuet otan omaani. Creme sisustalla varustettu ja sieltä sitten sisustankin osia saa ostaa jos jotain tarvii, sekä ruskea 3 sarjan kulunut käsinojakin oli etupenkissä joka käyttökelpoinen jos laittaa suojapussin minkä värisen haluaakin. Jeps, siinä juttua ja toisella kertaa lisää sitten kun taas hommat johki etenee.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Noniin, alkoihan sitä vikaa tulemaan 200D:n :evil: Eilen sitten tarkistelin että mistä tuo moinen kova ääni takaa tulee ja molemmat takapyörän laakerit ovat vaihdon tarpeessa, sekä kolina taitaa tulla takakelkan kumeista. No, onneksi ei mitään maata mullistavaa ole vielä ilmaantunut, kuitenkin jo kohta 5000km ajellut, mutta näin kun varoja ei ole juurikaan mihkään remontteihin kun aina vaan lomautuskin jatkuu niin pitänee varmaan ottaa vanhempien vara-auto Golf käyttöön nyt ja antaa mersun lepäillä kunnes saan kerättyä rahaa remonttiin. Toki lyhyitä matkoja tässä arvaa vielä ajella, mutta ei liikoja jottei pian joudu vaihtamaan koko tukivarsia taakse. Yksi hieno asia on se, että öljyä ei ainakaan tähän asti ole Mersu kulutellut ja muutenkin pelannut hienosti siis tähän asti, kuluvia osiapa nuo ja onneksihan laakeritkaan ei ole ihan hinnan kirouksissa näihin ja korjaaja kaverikin on valmiiksi kysytty jo.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kannattaa etsiä sitä kolinan lähdettä myös koiranluista. Ne kun menee rikki niin kolinaa kyllä tulee monttuihin ajaessa. Ennemmin veikkaisn noita kuin niitä kumeja.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kannattaa varmaan tsekata myös iskareiden puslat.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Heavy kirjoitti:Kannattaa etsiä sitä kolinan lähdettä myös koiranluista. Ne kun menee rikki niin kolinaa kyllä tulee monttuihin ajaessa. Ennemmin veikkaisn noita kuin niitä kumeja.
Jep, tokihan se voisi olla joku noista, mutta heiluttin autoa niin joku paikka kolajaa ja antaa myöten, toiki iskarin alapään kiinnikeki vois ehkä olla, mutta silti uskon ajotuntumanki myötä noihin kumeihin. Perä vähän niinku elää kytkintäkin nostaessa, semmoinen jämerä tunne joka tulee just noista kelkankumeista. No, eiköhän se sitten selvinne kun saadaan työn alle.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

No niin, nyt kun uudemman kerran ravistelinkin sitä vähän paremmin, niin eipäs se nyt niin paha olekaan, aion sittenkin tehdä vielä pohjanmaan reissun ja jossei kestä niin ei se sitten kestä, mutta uskoisin että ei tule matkalle ongelmia, koska ei äännä tuo toinen laaakerikaan ja todella pieni välys loppupelissä tuntuisi olevan, mutta kelkankumit taasen tuntuu heiluvan aika lailla kun pyörää heiluttaa voimalla.. No, näkee nyt sitten miten käy, pitäkää peukkuja :lol: :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ei tuota W123:sta ihan herkällä saa hajoamaan vaikka vähän yrittäisikin hajottaa... :wink:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Vastaa Viestiin