Km-lukeman tarkistus
Km-lukeman tarkistus
Miten se nykyään (-09) menee? Joku väitti että Vehon tai minkään muunkaan firman töpselissä käyttämällä ei oikea km-määrä enää selviä, eikä edes mahdolliset ristiriidat huoltokirjamerkintöjen ja auton sisältämän datan välillä (eivät saa kertoa).
Katselen tuontiautoa, jonka mittarilukema on ollut n. 6000 km Suomeen tuotaessa (2004). Olisi ollut aikanaan helppo ruuvata mittari esim. 60 tkm->5tkm, hävittää vanha huoltokirja ja aloittaa uusi huoltokirja Suomessa, koska 1. huolto olisi kuulunutkin tehdä vasta Suomessa. Kuinka tällainen olisi asiantuntijoiden mielestä käytännössä onnistunut? Minun mielestäni helposti. Edellä mainittu ruuvaaminen olisi sikälikin helppoa, että kulumisen jälkiä 40-60 tkm ajetussa autossa ei vielä paljoa ole (ratti, polkimet, penkki jne).
Auton kolme ensimmäistä huoltoa on tehty Veholla. Miten Veho on suhtautunut, jos auton data on ollut ristiriidassa nykytilanteen kanssa? (esim. vikakoodi 40 tkm, ja tällä hetkellä mittarissa 35 tkm?) Onko omistajalle mainittu asiasta esim. suullisesti, vai onko vain tehty määrätty huolto ja täytetty huoltokirja nykytilanteen mukaan?
Auton mukana on joku assyst-liuska, jossa on n. 20 riviä tarinaa, josta ei ota poliisikaan selvää. Suostuuko ne pajalla edes tulkkaamaan näitä vanhoja printtejä?
Katselen tuontiautoa, jonka mittarilukema on ollut n. 6000 km Suomeen tuotaessa (2004). Olisi ollut aikanaan helppo ruuvata mittari esim. 60 tkm->5tkm, hävittää vanha huoltokirja ja aloittaa uusi huoltokirja Suomessa, koska 1. huolto olisi kuulunutkin tehdä vasta Suomessa. Kuinka tällainen olisi asiantuntijoiden mielestä käytännössä onnistunut? Minun mielestäni helposti. Edellä mainittu ruuvaaminen olisi sikälikin helppoa, että kulumisen jälkiä 40-60 tkm ajetussa autossa ei vielä paljoa ole (ratti, polkimet, penkki jne).
Auton kolme ensimmäistä huoltoa on tehty Veholla. Miten Veho on suhtautunut, jos auton data on ollut ristiriidassa nykytilanteen kanssa? (esim. vikakoodi 40 tkm, ja tällä hetkellä mittarissa 35 tkm?) Onko omistajalle mainittu asiasta esim. suullisesti, vai onko vain tehty määrätty huolto ja täytetty huoltokirja nykytilanteen mukaan?
Auton mukana on joku assyst-liuska, jossa on n. 20 riviä tarinaa, josta ei ota poliisikaan selvää. Suostuuko ne pajalla edes tulkkaamaan näitä vanhoja printtejä?
Uskaltaakohan kukaan oikeasti asiaa tunteva tätä kommentoida tarkemmin mutta miten päättelet että mittarilukeman muuttaminen olisi ollut helppoa?
Virallisilla työkaluilla edes mittariston lukemaa ei pysty muuttamaan jos autossa jo on 5000 km pohjalla. Kilometrilukema tallennetaan myös muihin yksiköihin kuin mittaristo. Tuon FSS-historian pitäisi kertoa onko auto jo huollettu Saksassa (vai mistä se olikin tuotu) ennen mittarilukeman ruuvaamista.
Toisaalta mittariruuvaajat pystyvät ainakin mittariston lukeman väärentämään, pystyvätkö nollaamaan kaiken muun tiedon aiemmasta käytöstä auton muista yksiköistä?
Jos autoon on tehty kolme huoltoa Suomessa niin aika vaikea päältä (tai alta) todeta että 50 000 km on ruuvattu pois.
Virallisilla työkaluilla edes mittariston lukemaa ei pysty muuttamaan jos autossa jo on 5000 km pohjalla. Kilometrilukema tallennetaan myös muihin yksiköihin kuin mittaristo. Tuon FSS-historian pitäisi kertoa onko auto jo huollettu Saksassa (vai mistä se olikin tuotu) ennen mittarilukeman ruuvaamista.
Toisaalta mittariruuvaajat pystyvät ainakin mittariston lukeman väärentämään, pystyvätkö nollaamaan kaiken muun tiedon aiemmasta käytöstä auton muista yksiköistä?
Jos autoon on tehty kolme huoltoa Suomessa niin aika vaikea päältä (tai alta) todeta että 50 000 km on ruuvattu pois.
Tarkennatko miksi se tarkistus onnistuisi Suomessa ajettujen kilometrien osalta paremmin kuin alkuperämaassa ajettujen? Kai virallisen huollon ylläpitämiin tietoihin voi luottaa yhtä hyvin (tai huonosti) kummassakin maassa (en tarkoita huoltokirjaa joka saattaisi olla väärennetty).Roas kirjoitti:Ei taida tarkistus onnistua, varsinkaan tuontiauton alkuajalta.
Tietenkin käytännössä mittarilukeman väärentäjiä on paljon paremmin tarjolla maailmalla.
Tuontiautoista kannattais etsiä sieltä mittariston takaa esim. tällasia luteita, joita kiinalaiset laivaavat Eurooppaan.
http://www.tradevv.com/vs-w211/
Tällä filtterillä estetään sen oikean kilometrilukeman siirtyminen sinne mittaristolle. Sieltä mittaristosta se on helppo muuttaa.
Suomipeleissä hyvin harvinaista että näistä uudemmista on lukemaa muutettu (alkaen W211 ja W203). Saksalaisista olisin hyvinkin epäluuloinen, varsinkin jos kaupat tehty verkkoaidan takaa karvakäden kanssa.
http://www.tradevv.com/vs-w211/
Tällä filtterillä estetään sen oikean kilometrilukeman siirtyminen sinne mittaristolle. Sieltä mittaristosta se on helppo muuttaa.
Suomipeleissä hyvin harvinaista että näistä uudemmista on lukemaa muutettu (alkaen W211 ja W203). Saksalaisista olisin hyvinkin epäluuloinen, varsinkin jos kaupat tehty verkkoaidan takaa karvakäden kanssa.
Siitä ei tietoa että löytääkö Star suoraan tuon luteen. Voipi olla että se aiheuttaa vain jotain epäjohdonmukaisuuksia autosta ongittuihin tietoihin.
Toi lude on vaan T-haarapistokkeella siellä mittariston takana. Sen voi nypätä pois sieltä välistä niin hetken perästä mittaristossa killuu ihan oikea lukema.
Toi lude on vaan T-haarapistokkeella siellä mittariston takana. Sen voi nypätä pois sieltä välistä niin hetken perästä mittaristossa killuu ihan oikea lukema.
"Filter the km synchronization command between the cluster and the EZS module . This is the only way for the correction of w221 and w164 new models."barton kirjoitti:Tuontiautoista kannattais etsiä sieltä mittariston takaa esim. tällasia luteita, joita kiinalaiset laivaavat Eurooppaan.
http://www.tradevv.com/vs-w211/
Tällä filtterillä estetään sen oikean kilometrilukeman siirtyminen sinne mittaristolle. Sieltä mittaristosta se on helppo muuttaa.
Suomipeleissä hyvin harvinaista että näistä uudemmista on lukemaa muutettu (alkaen W211 ja W203). Saksalaisista olisin hyvinkin epäluuloinen, varsinkin jos kaupat tehty verkkoaidan takaa karvakäden kanssa.
Voihan perseen suti sentään
Tässä aparaattien kuvat nettisivuilta:
ja
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Tervehdys
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
Mitäs, jos soittelisit sinne Veholle ja kysyisit asiasta. Voisit sitten tuoda tiedon tänne foorumille.Macc kirjoitti:Tervehdys
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Viimeisimmästä takuu huollosta antavat tiedon:tomant kirjoitti:Mitäs, jos soittelisit sinne Veholle ja kysyisit asiasta. Voisit sitten tuoda tiedon tänne foorumille.Macc kirjoitti:Tervehdys
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
tomant
päivämäärän ja kilometrilukeman. Muuta ne ei ilmeisesti pysty/saa tehdä.
Eli ei välttämättä mitään apua. Voihan siinä miettiä paljonko autollu ajettu per/ vuosi, 2 ensimmäisen vuoden aikana.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mikä lakimuutos estää nykyään kertomasta, että millaisilla kilometreillä aiemmat huollot on tehty? Nehän kirjataan koneelle huollon yhteydessä. Ilmeisesti ne nykyään kirjataan myös katsastuksen yhteydessäkin.simppa80 kirjoitti:Viimeisimmästä takuu huollosta antavat tiedon:tomant kirjoitti:Mitäs, jos soittelisit sinne Veholle ja kysyisit asiasta. Voisit sitten tuoda tiedon tänne foorumille.Macc kirjoitti:Tervehdys
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
tomant
päivämäärän ja kilometrilukeman. Muuta ne ei ilmeisesti pysty/saa tehdä.
Eli ei välttämättä mitään apua. Voihan siinä miettiä paljonko autollu ajettu per/ vuosi, 2 ensimmäisen vuoden aikana.
Ainakin vielä 5 vuotta sitten kerrottiin huoltokilsat ihan kysymättäkin, kun mm. ystäväni vei tuontiVolvonsa 120 tkm huoltoon niin ilmoitettiin, että eivät voi tehdä sitä, kun sellainen on jo tehty aiemmin (ja oli tehty myös 200 tkm huoltokin)
Lisäksi itse pääsin 4 vuotta sitten ihan suoraan monitorilta tarkastelemaan aiemman tuontiAudini huoltohistoriatietoja, kun se oli aikoinaan tuotu Saksasta ja ostin sen suomessa valtuutetulta autoliikkeeltä.
Sinänsä Mersussa lienee yhdentekevää, jos joku 50 tkm on kadonnut alussa mittarista, mikäli auton on saanut huokeaan hintaan ja se on muutoin hyvässä kunnossa.
Tosin itse jättäisin ostamasta auton, joka on pantu myyntiin vasta 6000 km ajettuna, koska se saa haiskahtamaan maanantaikappaleelta...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
simppa80 kirjoitti:Viimeisimmästä takuu huollosta antavat tiedon:tomant kirjoitti:Mitäs, jos soittelisit sinne Veholle ja kysyisit asiasta. Voisit sitten tuoda tiedon tänne foorumille.Macc kirjoitti:Tervehdys
Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu. Kyseinen yksilö onpi Tax-free ja huoltokirja kadonnut maailmalle.Onko Mersulla sitä palvelua, että soittelee Veholle ja sieltä saisi runkonumeroa vastaan ulkomailla tapahtuneet huollot ja onnistuuko se jo tämän ikäisissä autoissa ja maksaako kyseinen palvelu mansikoita?
tomant
päivämäärän ja kilometrilukeman. Muuta ne ei ilmeisesti pysty/saa tehdä.
Eli ei välttämättä mitään apua. Voihan siinä miettiä paljonko autollu ajettu per/ vuosi, 2 ensimmäisen vuoden aikana.
Ei ne mitään tietoja rupea tuontiautoista antamaan,tai edes onko mahdollista antaa.En usko että on mitään mailmanlaajuista tietokantaa,josta jokaisen auton huoltohistoria voisi löytyä,pitäisi olla valtava tiedosto,jolla kuitenkin hyvin vähän käyttöä.
Kun itse toin aikoinaan autoni,siirsi Veho vaan tiedot omaan tietokantaan ensimmäisessä huollossa,ja auton alkuperäisen rekisterinumeron joka oli merkitty huoltokirjaan,alkuperäisessä huoltokirjassa on mukana auton kantakortti,jos sitä ei ole ei huoltokirja ole alkuperäinen.Ja jos ei ole koko huoltokirjaa,homma jo kyllä haiskahtaa,ainakin Saksalaiset niin tarkkoja ettei huolto ja ohjekirjoja hukkailla.Huoltokirja on myös käytännössä arvoton jos huoltoja ei ole tehty valtuutetussa MB-huollossa.
Saahan nuita S-sarjalaisia joissa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja,ja auto ollut 1-omistajalla,ostaa suoraan omistajalta tai merkkiliikkeestä ja jos ei luota kilommetreihin kannattaa katsoa itseä peiliin.
Kaikkeahan voi epäillä ja pelätä,jotkuhan käyttää vyötä ja henkseleitä,kun eivät luota edes omiin housuihin,pelkäävät että tippuvat.
Tai luotiliivejä kannattaa käyttää jatkuvasti varalta,jos joku ampuu.
Tosiasia on kuitenkin,jos joku ostaa uuden auton ja huollattaa sen merkkiliikkeessä,ei varmaan ole niin persaukinen että rupeais kilsoja muutteleen,eikä se muuten ole edes mitenkään helppoa.
Eri asia jos ostaa auton jostain huutokaupasta huoltokirjattoman auton,niistä on järkijään poistettu kaikki huoltokirjat vaikka kilsat saattavat pitää paikkansa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Veholla kun kysyin autostani tietoja, niin kertoivat, että ovat joskus aikaisemmin entisen omistajan aikana tarkastaneet kilometrit ja olivat pitäneet paikkansa. Comandistakin olen itse katsonut kilometrit (en nyt muista mistä pääsin sen näkemään). Itsellä näytti joku 2000tkm vähemmän mitä mittari. Taitaa johtua siitä, että mittari näyttää hieman enemmän mitä todellinen nopeus. Jos esim. nopeusmittarin laittaa 80km/h niin vakkari näyttää 82km/h, eli mittarivirhe tekee ton, että ei ihan samoja lukemia.
Alkupään W220:ssa lukema on pelkästään mittaristossa ja helppo ruuvata, uudemmissa (olikohan se -02 malli eli -01 tehdyt joissa koodi 802 ja sitä uudemmat) alkaen mittaristossa ja virtalukossa.Macc kirjoitti:Tervehdys Olisi mahdollisuus hommata -00 S-Mersu
Tämä on samalla syy siihen miksi Mobilen alkupään W220 dieseleillä on ajettu keskimäärin yhtä paljon tai vähemmän/vuosi kun 2-3 vuotta uudemmilla. Ei niitä kaikkia ole ruuvattu mutta ne huonot omenat vääntää keskiarvoa tehokkaasti.
Kyllä antaa viimeisen takuuhuollon ajankohdan ja kilometrimäärän. Kaikki takuuhuollot ovat jossain MB tietokannassa. Ja sitä paitsi luuletko että voisit tuoda vajaa 2 vuotta vanhan esim. 50thkm (mittarin mukaa ajetun) TUONTI auton Veholle Takuu huoltoo tosta noin vain? Ihan takuulla tarkastavat onko se huolto jo tehty. Eikö Näissä joissakin on mikä lie Eurotakuu joka toimii koko Euroopassa?jussilampi kirjoitti: Ei ne mitään tietoja rupea tuontiautoista antamaan,tai edes onko mahdollista antaa.En usko että on mitään mailmanlaajuista tietokantaa,josta jokaisen auton huoltohistoria voisi löytyä,pitäisi olla valtava tiedosto,jolla kuitenkin hyvin vähän käyttöä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mittarilukemat
Taitaa onnistua täällä Suomessakin. Vertailkaapas noita ilmoituksia..
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2388402 ja
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2671986
Aikaa on kulunut reilu kaksi kuukautta ja mittarista on hävinnyt reilu satatonnia...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2388402 ja
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2671986
Aikaa on kulunut reilu kaksi kuukautta ja mittarista on hävinnyt reilu satatonnia...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mittarilukemat
gemssy kirjoitti:Taitaa onnistua täällä Suomessakin. Vertailkaapas noita ilmoituksia..
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2388402 ja
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2671986
Aikaa on kulunut reilu kaksi kuukautta ja mittarista on hävinnyt reilu satatonnia...
Tuo on nyt täysi vitsi,eikait kukaan myyW203 2004 farkkua 6900eurolla kun kauppiaatkin siitä 10000antaa käteen, jos auto ehyt ja panevat hinnaksi 13900euroa,ja menee äkkiä kaupaksi.miksei myyjästä ole mitään tietoja,ja auto kuulemma myyty,siinä vaan rokarit yrittää puottaa tullin arvioimia hintoja,jotka tuollekkin varmaan tulis johonkin 12000-13000 väliin vaikka kilsoja 500000km,että näin.Saksassakin vastaava maksaa saman verran,+rahti ja autovero 3000-4000.
Saksassakin on aina tosi yksilöitä myynnissä 10000 alle käyvän arvon,ja kuvissa oikeita karamelleja kaikilla mausteilla,todellisuudessa myyjällä ei ole osoitetta eikä puhelinnumeroa,ainoastaan kaikkien hankittavissa oleva sähköpostiosoite,ei varmaan kannata ottaa yhteyttä tai ainakaan maksaa käsirahaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2838896 siinä vielä uusin
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
TÄSSÄ TAPAUKSESSA
Joo. Eiköhän joku istu kotona päätteen äärellä hanskaten ja saa orgasmia kun kansa innostuu sen feikki ilmoituklsista. Huvinsa ja tarpeensa kullakin.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Ainakin A-ketjulla on tuollainen palvelu. Tiedon saa vain A-ketjun asemalla tehdystä katsastuksesta eli tietoa ei ole autorekisterissä.Jari Ke kirjoitti:Suomessa katsastuksen yhteydessä tallennetaan kilometrit. Mahtaako Saksan maalla olla sama käytäntö? Tietty uusia ei vuosittain katsasteta.
Suomessa on ainakin joskus saanut kilometrilukemat tietoon kun vaan menee ja kysyy konttorilta. Perinevätkö nykyisin maksua siitä en tiä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020