Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Ilu.
Sisäänajossa
Viestit: 42 Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. » Ti 10.03.2009 12:35
Mitä eroja sisuskaluissa 722.3 bensa/ diesel
Malm
Mersumies
Viestit: 853 Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu
Viesti
Kirjoittaja Malm » Ti 10.03.2009 12:58
No ainakin the "taikaruuvi" on eri asennossa, jolla saadaa KD vaihtoja vähän säädettyä:
Ja luulisi, että venttiilipöydän muutkin jouset ovat hieman eri vahvusia.
Jokatapauksessa kyllä se bensankin laatikko toimii dieselissä.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Ilu.
Sisäänajossa
Viestit: 42 Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. » Ti 10.03.2009 13:01
Vaihettu koko venttiili koneisto 300 turbo dieselistä mutta kierrokset ei riitä vieläkään vaihtoon täydellä kaasulla.
juhaoh
Mersumies
Viestit: 1817 Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34
Viesti
Kirjoittaja juhaoh » Ti 10.03.2009 13:20
Myös välitykset ovat erilaisia varsinkin ykkösellä ja kakkosella.
touhottaja
Mersumaanikko
Viestit: 5730 Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Viesti
Kirjoittaja touhottaja » Ti 10.03.2009 17:23
onko varaa vielä kiristää ohjauspaine vaijeria
mullon pelkkiä romuja vaan
Ilu.
Sisäänajossa
Viestit: 42 Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. » Ti 10.03.2009 17:44
On. Mutta eikös vaijerin kiristys myöhennä vaihtokohtaa
touhottaja
Mersumaanikko
Viestit: 5730 Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Viesti
Kirjoittaja touhottaja » Ti 10.03.2009 18:14
mitä kireemmällä vaijeri sitä enemmän tarttee kierroksia
mullon pelkkiä romuja vaan
Ilu.
Sisäänajossa
Viestit: 42 Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. » Ti 10.03.2009 18:20
Olen löysännyt vaijeria jo aikapaljon ei auttanut täys kaasuvaihtoon. Nelonen päälle vasta kun löysäs kaasua ja vauhtii oli jo 170 kierrokset noin 5500
tuhkis
Vakiokalustoa
Viestit: 140 Liittynyt: Ke 08.08.2007 18:56
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja tuhkis » Pe 03.12.2010 20:13
Bensan laatikossa on erilainen keskipakois "modulaattori" sen vaihtamalla saa huippukierrosten vaihtoja alemmas, eli pelkkä venttiilipöydän vaihto ei riitä.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com