cdi moottorin imusarjan läppien asento (alumiininen imusarja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anseju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 15.10.2005 21:17
Viesti:

cdi moottorin imusarjan läppien asento (alumiininen imusarja

Viesti Kirjoittaja anseju »

Kun imusarjan läpät ovat auki, niin osoittaako "nipat" (joihin läppien käyttötanko tulee) eteen- vai moottoriinpäin? Kyseessä on alumiininen imusarja.

On tuo systeemi kulunut niin ettei käyttötänko pysy kiinni ja ajatuksena lukita läpät auki asentoon.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Läppien logiikka taitaa mennä kaikissa malleissa siten, että kun moottori on sammuksissa, virraton, niin läpät on auki.
Kun auto käynnistetään, niin läpät menee kiinni ja aukeaa ~parin tonnin kieppeillä, softasta ja mallista riippuen.

Ihan vanhimmissa saattaisi ollakkin alpainerasialla toimiva läppäsysteemi.
Muovisilla imusarjoilla varustetuissa taitaa olla kaikissa sähkömoottori.

CDI203,lla mahtaisi olla sellainen ohjelma, jolla sen näkisikin.
Sitä me muut sitten kateellisina haukutaan. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ainakin mulla ne nipat osoittaa eteenpäin kun läpät ovat auki. Olen rautalangalla vetänyt nippojen yhdystangon niin eteen kuin tulee ja kiinnittänyt rautalangan johonkin, jolloin läpät pysyy auki. (Ja eteenpäin tarkoittaa siis auton ajosuuntaan.)
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
anseju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 15.10.2005 21:17
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anseju »

Kiitti infosta, toivottavasti saan savut kuriin..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:.
Läppien logiikka taitaa mennä kaikissa malleissa siten, että kun moottori on sammuksissa, virraton, niin läpät on auki.
Kun auto käynnistetään, niin läpät menee kiinni ja aukeaa ~parin tonnin kieppeillä, softasta ja mallista riippuen.

Ihan vanhimmissa saattaisi ollakkin alpainerasialla toimiva läppäsysteemi.
Muovisilla imusarjoilla varustetuissa taitaa olla kaikissa sähkömoottori.

CDI203,lla mahtaisi olla sellainen ohjelma, jolla sen näkisikin.
Sitä me muut sitten kateellisina haukutaan. :lol:
Tehdäänpä läppä mootorin testi auki kiinni jahka keretään
pistän sitten tietoa jakoon(kuva imusarjan ala puolelta kiireisimille)
imusarjan läppienmootori
Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eli läpiä liikuteleva tanko etu asenossa=läpätauki(jos siis ovat yhä kiinni tangossa)
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

W202 cdi konees toi läppä toimii alipaineella. Kertokaas viisaamat mitä hyötyä tosta läpästä on?? Mulla läppä menee kiinni ku kierokset laskee ja heti ku pikkusenkin antaa kaasua ni aukee mut kaverilla on sama kone siinä se läppä pysyy koko ajan samassa asennossa,, eli auki.
mole84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 22.01.2009 21:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mole84 »

onko tietoo???
Vastaa Viestiin