Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ma 06.04.2009 18:28
Kone on purettuna ja kaipailisi ylikokomäntiä, hintaa moisille kertyy saksasta 199e kpl mbclassicsin kautta. Mistä muualta kannattaisi uusia mäntiä haeskella. Myös uudet laakerit tarvitaan alikoossa.
Ameriikassa näyttäis olevan jotain mäntiä 630 taalaa setti.
http://koti.welho.com/aaptervi/250/
Sylintereissä on pientä pykälää, 15v seisotus kuusen alla on ruostuttanut sylinterin seinät.
moottori on matching numbers
kori on siis w114.011 ja kone m130.923 että jos keksitte osia niin vihjeitä otetaan vastaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ma 06.04.2009 18:45
Jaha, kampiakseli kiillotetaan ja siihen riittää vakiokokoset laakerit.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
napa
Mersumaanikko
Viestit: 7067 Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja napa » Ma 06.04.2009 19:16
jännä tuo kansi tai siis venttiiien sijoitus
haettu vissiin parempaa huuhtelua/kerrostäyttöä
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ma 06.04.2009 19:29
En siitä tiiä, mutta hauska erikoisuus? on varsinaisen venttiilijousen sisässä oleva pienempi venttiilijousi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
adenauer300
Asiantuntija
Viestit: 1866 Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja adenauer300 » Ma 06.04.2009 19:51
Aapo.T kirjoitti: En siitä tiiä, mutta hauska erikoisuus? on varsinaisen venttiilijousen sisässä oleva pienempi venttiilijousi.
Tuo tuplaventtiilinjousisuus on perua aikaisemmilta ajoilta. Minulla on sama systeemi M186 koneessa ( Adenauer/300SL Guldwing mersun 3L 6-koneessa ) , vuodelta 1952
Mulla voisi olla uusia tiivisteitä tuohon koneeseen.
Viimeksi muokannut
adenauer300 , Ti 07.04.2009 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ma 06.04.2009 21:06
Miten selvittäisin onko tuo ameriikan 250C 2,8 männät samat, ainakin siltä vaikuttais.
Tähän asti tullu korjattua vain ooppelin moottoreita
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Henry V.
Mobilisti
Viestit: 1648 Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Henry V. » Ma 06.04.2009 21:59
Moottorinumero ja varaosanumero , on ne joilla se selviää.
... 250C 2.8 on auton mallimerkintä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Daaz
Mobilisti
Viestit: 1643 Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Daaz » Ti 07.04.2009 15:15
Olipas hienoa saada kuvia M130:n kannen ja sylinteritason välistä. Vertaillessani niitä M180:n ja M123:n vastaaviin kohtiin kannessa huomasin, että kannet ovat ainakin reikien puolesta vaihtokelpoisia. Kuten olin arvellutkin.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ti 07.04.2009 22:29
Joo mutta mistä kannattaa kysellä edullisia osia.
Ebaystä ei ole vielä tärpännyt, ja siellä missä olisi niin kovin kalliita ovat
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Henry V.
Mobilisti
Viestit: 1648 Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Henry V. » Ti 07.04.2009 23:11
Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » Ti 07.04.2009 23:18
Henry V. kirjoitti: Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
Kone on matching numbers
Tylsä se on kokonaisia koneita vaihella, mitäs haastetta siinä on. Nokallahan on jo ylimääräiseksi jäävä m114.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Daaz
Mobilisti
Viestit: 1643 Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Daaz » Ti 07.04.2009 23:38
Henry V. kirjoitti: Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
Tuo M130 tosin on seitsemänlaakerinen, kun M123 on vai neljälaakerinen. Että tavallaan huonompaan vaihtaisi.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
jusa82
Mersumies
Viestit: 2229 Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL
Viesti
Kirjoittaja jusa82 » To 09.04.2009 17:44
Jospa siihen käy, tiedä sitten yhtään 280 koneen männät? Semmoiset on toimivat minulla olemassa. Jos ylikokoa etsii.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA