Moottoriremontti 250 m130.923

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Moottoriremontti 250 m130.923

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kone on purettuna ja kaipailisi ylikokomäntiä, hintaa moisille kertyy saksasta 199e kpl mbclassicsin kautta. Mistä muualta kannattaisi uusia mäntiä haeskella. Myös uudet laakerit tarvitaan alikoossa.
Ameriikassa näyttäis olevan jotain mäntiä 630 taalaa setti.

http://koti.welho.com/aaptervi/250/

Sylintereissä on pientä pykälää, 15v seisotus kuusen alla on ruostuttanut sylinterin seinät.
moottori on matching numbers :lol:
kori on siis w114.011 ja kone m130.923 että jos keksitte osia niin vihjeitä otetaan vastaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jaha, kampiakseli kiillotetaan ja siihen riittää vakiokokoset laakerit. 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jännä tuo kansi tai siis venttiiien sijoitus :D haettu vissiin parempaa huuhtelua/kerrostäyttöä :roll:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En siitä tiiä, mutta hauska erikoisuus? on varsinaisen venttiilijousen sisässä oleva pienempi venttiilijousi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Aapo.T kirjoitti:En siitä tiiä, mutta hauska erikoisuus? on varsinaisen venttiilijousen sisässä oleva pienempi venttiilijousi.
Tuo tuplaventtiilinjousisuus on perua aikaisemmilta ajoilta. Minulla on sama systeemi M186 koneessa ( Adenauer/300SL Guldwing mersun 3L 6-koneessa ) , vuodelta 1952


Mulla voisi olla uusia tiivisteitä tuohon koneeseen.
Viimeksi muokannut adenauer300, Ti 07.04.2009 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Miten selvittäisin onko tuo ameriikan 250C 2,8 männät samat, ainakin siltä vaikuttais. :?: :roll: Tähän asti tullu korjattua vain ooppelin moottoreita :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Moottorinumero ja varaosanumero, on ne joilla se selviää.
... 250C 2.8 on auton mallimerkintä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olipas hienoa saada kuvia M130:n kannen ja sylinteritason välistä. Vertaillessani niitä M180:n ja M123:n vastaaviin kohtiin kannessa huomasin, että kannet ovat ainakin reikien puolesta vaihtokelpoisia. Kuten olin arvellutkin.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joo mutta mistä kannattaa kysellä edullisia osia.
Ebaystä ei ole vielä tärpännyt, ja siellä missä olisi niin kovin kalliita ovat :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Henry V. kirjoitti:Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
Kone on matching numbers :lol: Tylsä se on kokonaisia koneita vaihella, mitäs haastetta siinä on. Nokallahan on jo ylimääräiseksi jäävä m114.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Henry V. kirjoitti:Mitä jos löytäisi jostakin M123-koneen, johon vaihtaisi vaan venttiilikopan..
Voisi tulla halvemmaksi ?
Tuo M130 tosin on seitsemänlaakerinen, kun M123 on vai neljälaakerinen. Että tavallaan huonompaan vaihtaisi. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Jospa siihen käy, tiedä sitten yhtään 280 koneen männät? Semmoiset on toimivat minulla olemassa. Jos ylikokoa etsii.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin