Konin tai Brabuksen (25-30mm) madaltavat jouset S203:een

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Konin tai Brabuksen (25-30mm) madaltavat jouset S203:een

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Onko kellään kokemusta? Tulee 18" vanteet ni voishan tuota himpun verran laskeakkin. H&R:llä on tarjolla kans madallusjousta mutta nillä madallus 40mm. Toimiikohan tuo 35mm veilä miten vakio iskunvaimentimilla?

Nettivaraosa ID:782339
Viimeksi muokannut simppa80, Pe 15.05.2009 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Konin (35mm) madaltavat jouset S203:een

Viesti Kirjoittaja maketap »

simppa80 kirjoitti:Onko kellään kokemusta? Tulee 18" vanteet ni voishan tuota himpun verran laskeakkin. H&R:llä on tarjolla kans madallusjousta mutta nillä madallus 40mm. Toimiikohan tuo 35mm veilä miten vakio iskunvaimentimilla?

Nettivaraosa ID:782339
kokemusta ei oo mutta vastaan kuitenki.
sullahan on ilmeisesti avntgarde malli tuo auto? joten eikö se ole jo valmiiksi 30mm matalampi joten hyöty aika pieni. itekki oon suunitellu madallusta tohon classic malliin, on muuten aika korkea tolla vakio jousituksella, menee kenkä ihan helposti renkaan ja lokarin väliin :lol: kuulemma 40mm pystyy madaltaan vakio iskareillakin ihan hyvin mutta tietenki aina parempi jos vaihtaa iskaritki.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Konin (35mm) madaltavat jouset S203:een

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

maketap kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Onko kellään kokemusta? Tulee 18" vanteet ni voishan tuota himpun verran laskeakkin. H&R:llä on tarjolla kans madallusjousta mutta nillä madallus 40mm. Toimiikohan tuo 35mm veilä miten vakio iskunvaimentimilla?

Nettivaraosa ID:782339
kokemusta ei oo mutta vastaan kuitenki.
sullahan on ilmeisesti avntgarde malli tuo auto? joten eikö se ole jo valmiiksi 30mm matalampi joten hyöty aika pieni. itekki oon suunitellu madallusta tohon classic malliin, on muuten aika korkea tolla vakio jousituksella, menee kenkä ihan helposti renkaan ja lokarin väliin :lol: kuulemma 40mm pystyy madaltaan vakio iskareillakin ihan hyvin mutta tietenki aina parempi jos vaihtaa iskaritki.
oon yrittäny kysellä porukoilta että onko S203:ssa avantgardessa matalampi alusta mutta en oo oikeen saanut vastausta.. :(

No pitää kattoo kuinka traktori siitä tulee kun vääntää nuo 18" vanteet alle.. Tuleehan siitä citymaasturi vähintään :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Konin (35mm) madaltavat jouset S203:een

Viesti Kirjoittaja maketap »

simppa80 kirjoitti:
maketap kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Onko kellään kokemusta? Tulee 18" vanteet ni voishan tuota himpun verran laskeakkin. H&R:llä on tarjolla kans madallusjousta mutta nillä madallus 40mm. Toimiikohan tuo 35mm veilä miten vakio iskunvaimentimilla?

Nettivaraosa ID:782339
kokemusta ei oo mutta vastaan kuitenki.
sullahan on ilmeisesti avntgarde malli tuo auto? joten eikö se ole jo valmiiksi 30mm matalampi joten hyöty aika pieni. itekki oon suunitellu madallusta tohon classic malliin, on muuten aika korkea tolla vakio jousituksella, menee kenkä ihan helposti renkaan ja lokarin väliin :lol: kuulemma 40mm pystyy madaltaan vakio iskareillakin ihan hyvin mutta tietenki aina parempi jos vaihtaa iskaritki.
oon yrittäny kysellä porukoilta että onko S203:ssa avantgardessa matalampi alusta mutta en oo oikeen saanut vastausta.. :(

No pitää kattoo kuinka traktori siitä tulee kun vääntää nuo 18" vanteet alle.. Tuleehan siitä citymaasturi vähintään :lol:
no ei varmaan niin paha maasturi tuu ku mulla. 18" vanteet on alla mullakin ja tosiaan etu renkaan ja kaaren välissä noin 15 cm tyhjää :shock: jossain topikissa oli jotku mittaillu navan keskipisteestä kaareen tosin autona w202 ja puhuivat siellä jostan alle 30cm lukemista, mulla on melkeen 40cm tuo mitta :lol:

muuten kitupiikki.net: stä löytyy halpoja madallus jousia olikohan 200e
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tossa vaimon S203 on eibachin pro-kit sarja muistaakseni -30mm, sisältää iskarit ja jouset .
Kannattaa vaihtaa samalla iskaritkin jos vaihtaa jouset, tolla sarjalla saa vielä säädettyä pyörän kulmatkin kohdileen.

Katsastuksessa ovat laittaneet tommoset tiedot otteeseen madalluksesta.
Etäisyys pyörän navan keskeltä kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340mm ja takana 320mm , noista mitoista voit verrata paljon se sun auto madaltus.
Viimeksi muokannut joskami, La 18.04.2009 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ehdottomasti iskarit uusiksi samalla työllä kun 203:n etutolppaa ei kukaan viitsi joka viikko purkaa. Ainakin jos ei kovin tuoreet pumput ole.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Olen ymmärtänyt EPC:n perusteella että Avantgarden ja Elegancen iskunvaimentimet ovat samat.

Minulla oli taannoin C-Mersussa (Elegance) Eibach Pro Kit vakiovaimentimilla. Toimi.

Minulla oli taannoin C-Mersussa (Elegance) H&R Sport Springs vakiovaimentimilla. Ei toiminut.

Komppaan kuintenkin markoala:a ja suosittelen molempien yhteyteen samalla asennettavaksi keltaisia Bilsteineja. Ovat luonnostaan lyhyemmät ja suunnitellut toimimaan lyhyempien jousien kanssa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

eerola kirjoitti:Olen ymmärtänyt EPC:n perusteella että Avantgarden ja Elegancen iskunvaimentimet ovat samat.

Minulla oli taannoin C-Mersussa (Elegance) Eibach Pro Kit vakiovaimentimilla. Toimi.

Minulla oli taannoin C-Mersussa (Elegance) H&R Sport Springs vakiovaimentimilla. Ei toiminut.

Komppaan kuintenkin markoala:a ja suosittelen molempien yhteyteen samalla asennettavaksi keltaisia Bilsteineja. Ovat luonnostaan lyhyemmät ja suunnitellut toimimaan lyhyempien jousien kanssa.
Mistä edukkaasti sitten Eibach jouset?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Toi mun sarja onkin Eibach pro damper kit, jossa on mukana lyhyemmät iskarit . Sarjan hinta oli ulkomailta tilattuna n.700-750e

Aluksi laitoin pelkät H&R jouset vakio iskareilla, voin sanoa et ei tullut hyvät..
Jousi on sen verran jäykempi vakioon nähden, että vakio iskari ei vaan toimi sen kanssa, mulla on toi alunperin classic alustalla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

simppa80 kirjoitti:...Mistä edukkaasti sitten Eibach jouset?
Dr Wheel Goods on usein osoittautunut sangen hyväksi paikaksi. Itse ostin Eibachini ulkomailta, koska silloin oleskelin Suomen ulkopuolella. Mutta uskoisin että DRW on kilpailukykyinen monimutkaisempiin hankintakanaviin vertailtaessa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itselle tuli myös DRW eibachin jousisarja s124. En enään hintaa muista tuolle, mutta halvempi oli kuin H&R.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Miten huonoksi takapään camper menee h&r:n 40mm madaltavilla jousilla?

Millainen yhdistelmä jos olis etupäässä h&r:t ja takana vakiojouset?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jolle kirjoitti:Miten huonoksi takapään camper menee h&r:n 40mm madaltavilla jousilla?

Millainen yhdistelmä jos olis etupäässä h&r:t ja takana vakiojouset?
Täällä vastaus molempiin kysymyksiin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Entä millaiseksi auton käyttäytyminen muuttu jos edessä on -40 jouset ja takana vakiot ?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jolle kirjoitti:Entä millaiseksi auton käyttäytyminen muuttu jos edessä on -40 jouset ja takana vakiot ?
Ei sanottavasti suuntaan eikä toiseen, kunhan taakse pistää matalimmat jousenkumit ja iskarit ovat hyvät. Itselläni on nykyään tuolla tavalla.

Rehellisesti sanoen, ykkösen kumien sijasta paremmat olisivat (visuaalisesti) puolikkaan kumit. Mutta sellaisia kun ei ole, niin ykköset ovat ihan OK. Eivätkä renkaatkaan kulu hassusti.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Selevä, entä toimiiko etupää vakioiskareilla vai tarviiko lyhyemmät iskarit?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

eerola kirjoitti: Rehellisesti sanoen, ykkösen kumien sijasta paremmat olisivat (visuaalisesti) puolikkaan kumit. Mutta sellaisia kun ei ole, niin ykköset ovat ihan OK. Eivätkä renkaatkaan kulu hassusti.
Selittäkää mulle tää "kumihässäkkäsysteemi" takapäässä tarkemmin ja jos kuvaa löytys tuosta niin se kertois paljon. Kumeja löyttyy ilm. eri vahvuisina 1-4, 4= paksu ja 1 = ohkasin?

Ilmeisesti ei oo kalliita kumet ja millanen on noiden vaihto homma?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

simppa80 kirjoitti:Selittäkää mulle tää "kumihässäkkäsysteemi" takapäässä tarkemmin ja jos kuvaa löytys tuosta niin se kertois paljon. Kumeja löyttyy ilm. eri vahvuisina 1-4, 4= paksu ja 1 = ohkasin?

Ilmeisesti ei oo kalliita kumet ja millanen on noiden vaihto homma?
Jousen yläpäässä on eriste/ asennuksen tiivistekumi. Niitä on eri paksuisia ja niiden avulla saa hienosäädetyksi perän korkeutta.

Vaihtaminen on helppo homma: Jousta vedetään vähän kasaan (ei tarvitse vetää edes kokonaan) ja yläpäähän vaihdetaan uusi kumikiekko.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jolle kirjoitti:...toimiiko etupää vakioiskareilla vai tarviiko lyhyemmät iskarit?
Toimii siedettävästi vakioiskareillakin. Mutta lyhyillä iskareilla on parempi, koska lyhyt iskari on suunniteltu toimimaan lyhyemmällä matkalla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Pysykö etucamber rajoissa h&r -40mm jousilla?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jolle kirjoitti:Pysykö etucamber rajoissa h&r -40mm jousilla?
Ei pysy suositusrajoissa, mutta ainakaan minulla se ei tuollaisilla H&R:n Sport Springseillä mennyt niin paljon vinksalleen että eturenkaat olisivat alkaneet "sulaa alta". Renkaani ovat 235/40R18.

Eli voi sanoa, että pysyy "rajoissa" niissä määrin että camber-korjaussarjaa eteen ei tarvita.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Brabus jouset

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

NOSTOA:

Kertokaas joku joka tietää että onko nuo vakio sport alustan jouset? Jos ei niin missä vehkeessä on noi? Jos kuva jossakin niin laittakaa linkkiä!

Tuntuu vaan että onkohan se tuo 25-30mm ihan tarpeeks? Saiskait sen 35mm ainakin madaltaa keulaa noille 18" vanteille..

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0152861841
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ny on brabus jouset sitten tilattu 8)
Saa nähdä mikä siitä tulee..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

Kun tuossa on kyselty että onko avantgardessa matalampi alusta kuin muissa niin tässäpä mittoja mitä olen mittaillun satunnaisista facelift malleista.

Mitat ovat navan keskeltä lokarin reunaan.
Elegance etu 37cm taka 36cm
Avantgarde etu 37cm taka 36cm
Sport etu 35cm taka 33,5cm.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

eerola kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Selittäkää mulle tää "kumihässäkkäsysteemi" takapäässä tarkemmin ja jos kuvaa löytys tuosta niin se kertois paljon. Kumeja löyttyy ilm. eri vahvuisina 1-4, 4= paksu ja 1 = ohkasin?

Ilmeisesti ei oo kalliita kumet ja millanen on noiden vaihto homma?
Jousen yläpäässä on eriste/ asennuksen tiivistekumi. Niitä on eri paksuisia ja niiden avulla saa hienosäädetyksi perän korkeutta.

Vaihtaminen on helppo homma: Jousta vedetään vähän kasaan (ei tarvitse vetää edes kokonaan) ja yläpäähän vaihdetaan uusi kumikiekko.
Elikkäs viellä jos joku vähän selventäisi tätä kumi asiaa. Saanko mistää tietää että mitkä kumit on nyt alla muutaku pois ottamalla ja mittaamalla.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei tarvii mitata!!
Auto nosturilla ylös ja silmäys jousten yläpäähän joihin on merkattu kumin paksuuden verran nystyröitä --> omalla kohdalla 4 nystyrää= 4 kumi eli paksuin... :)
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jolle kirjoitti:Ei tarvii mitata!!
Auto nosturilla ylös ja silmäys jousten yläpäähän joihin on merkattu kumin paksuuden verran nystyröitä --> omalla kohdalla 4 nystyrää= 4 kumi eli paksuin... :)
ok pitää tarkista jos tota vaik sais viel matallammaksi.
Kuva
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Seuraava kysymys liittyen noihin Brabus madallusjousiin. Kannattaako taakse vaihtaa ollenkaan jousia vai menisköhän ihan vaan että vaihtais esim. 1-kumit taakse? Eikö se takapään jousen vaihto ole niin helppokin että taitaa ne sinne kannattaa vaihtaa.

Eerola muistaakseni on jossain topicssa kertonut että on laitettanut autoon eibach jouset eteen ja pelkät 1 kumet taakse. (vakioiskareilla). Jos eerola tän lukee niin voisitko vielä varmistaa/tarkentaa? tai sitten joku muu jolla fakta tietoa.

Onko S203 sport alustassa mitkä kumet vakiona takana?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Olisko tuossa mitään järkeä? Jos olet jo ostanu jouset, niin samalla vaivalla se menee heittää ne uudet jousetki sinne taakse ko vaihtaa vain kumit.
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

itellä classikki farkku ja alla 235.35.19 niin ihan jees on noinki mut tilasin kuitenki weitecin jousi satsin joka tippaa keulaa 45mm ja perää 30mm..

laitan kuvvaa kuhan jouset alla...
Golf-kärry
w203 200cdi -03
Vastaa Viestiin