Pakon edessä joutuu vähän projektia tekemään niin ajattelin tännekkin kirjoitella jos joku vaikka suunnittelee samankaltaista hommaa
Eli auto on W209 CLK 270 Cdi -03. Niinkuin suurimmassa osassa tämän vuosimallin peleistä rupesi syyläri sekoittelemaan coctaileja. Sitten sanoi laatikko poks.
Ajattelin että kun nyt joutuu ruveta ruuvaamaan niin ruuvataan sitten kunnolla!
Matkaan tarttui C30 Cdi AMG mese joka saa toimia elinten luovuttajana.
Tarkoituksena siirtää konetta ja muuta roipetta siitä.
Huomenna on tarkoitus aloittaa niin laittelen lisää projektikuiva sitten.
Potilas
Elinten luovuttaja
Uusi sydän
Lisätty pari kuvaa auton tämänhetkisetä lookista:
Viimeksi muokannut maku, To 26.08.2010 09:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Onhan se varmasti mahdollista, muttei varmasti mikään plug&play. Uskon että joudut siirtämään lähes kaiken tuosta elintenluovuttajasta, niin toivottavasti siitä ei uupu mitään sähköistä osaa.
joskami kirjoitti:Hieno projekti
Vaati vähän enemmän hommaa, itse sain omaan clk:hon vähän helpommalla tehoa irti..
Mistä löyty tommonen tekniikan luovuttaja?
Millä koneella sulla on/mitä tehty?
Karalan ohjelma tässä olikin jo, ja haaveena on ollut isompi turbo ja suuttimet ja käynti tuikun luona.
Into vähän laantui kun hommasin subarun. Tajusi että eihän se mese ollutkaan nopea ja vaikka mitä tekisi ei se tunnu enään miltään ton japanin ihmeen jälkeen!
Ei taida purku C30:tä olla muualla kuin siellä pälkäneellä...
Antti L. kirjoitti:Onhan se varmasti mahdollista, muttei varmasti mikään plug&play. Uskon että joudut siirtämään lähes kaiken tuosta elintenluovuttajasta, niin toivottavasti siitä ei uupu mitään sähköistä osaa.
nimimerkillä laittaa 320cdi'tä w111 coupeen..
Sullahan on makee projekti!
Joo ei toi varmaan plug n' play oo mut toivottavasti suht kivuton operaatio.
Vaikkei tota koppaa oo ikinä tolla moottorilla saanut niin luulisi sen menevän sinne kun lohko on sama.
Fyysisesti kone on pikkuisen isompi johtuen vesi IC:stä ja isosta lauhdutinpatteristosta. Saa nähdä paljonko joutuu veistelemään
Viimeksi muokannut maku, Pe 26.06.2009 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljonkos muuten noi virittäjävelhot ottaa lastulla noista 30cdi koneista irti?
Kovin vähän löytyy infoa. Lukemia on löytynyt netin syövereistä 285-328hv haarukalla. Mikäköhän mahtaa olla todellinen määrä...
Mielenkiintoinen prokkis! Oon itekkin tuollaista 270CDI CLK:ta haaveillut, ja mulle kyllä kävis sellanen ihan tolla vakio panullakin, mutta eipä tuo AMG tekniikka tee siitä mitenkään epähaluttavaa
joskami kirjoitti:Hieno projekti
Vaati vähän enemmän hommaa, itse sain omaan clk:hon vähän helpommalla tehoa irti..
Mistä löyty tommonen tekniikan luovuttaja?
Millä koneella sulla on/mitä tehty?
Toi mun on kanssa 270cdi
Taisi olla vakio suuttimilla tehoa suunnilleen saman verran kuin tossa amg:sssä vakiona 235hp/595nm, nyt on amg:n suuttimet niin jonkun verran enemmän.
Potenttiaalia tossa amg:n myllyssä on vaikka mihin..
maku kirjoitti:
On kyllä varmasti sama peli!
Onko mitään sisäpiiriläisen infoa heittää kyseisestä yksilöstä?
Ei sitten mitään tähdellistä tietoa, itse en kyseisen menopelin kyydistä jostain syystä päässyt nauttimaan.
Pari kertaa sille toissa talvena jouduin apuvirtaa antaan joten hehkut kannattaa varmaan mitata/uusia
Oliko toi nyt sitten niin pahasti palanu ettei sitä olis kannattanu korjata?
Itse en autoa palon jälkeen nähny muutakuin ohimennen hinurin lavalla.
Pistä lisää kuvia jos viitsit
apg kirjoitti:
Oliko toi nyt sitten niin pahasti palanu ettei sitä olis kannattanu korjata?
Itse en autoa palon jälkeen nähny muutakuin ohimennen hinurin lavalla.
Pistä lisää kuvia jos viitsit
Eihän tuossa ollut kuin takaluukku kärsinyt. Täysin ajokuntoinen peli!
Mutta pääsepähän nyt hieno tekniikka arvoiseensa koriin kun ei AMG sitä itse ole hoksannut rakentaa...
Ihmettelin että kuinka voi diisselissä olla näin makeet äänet. Selvisihän se kun katsoi auton alle. Oli 3" rosteri putkisto alusta loppuun, AMG:n kateilla ja vain yhdellä vaimentajalla.
Jännä että tässä on sähköohjattu VNT vaikka tämä on pre-facelift.
Mikäköhän on ton turbon imuilman ohjaimen vaikutus, tuskin ihan turhaan ovat sitä siihen laittaneet?
Ahdin on GT2559V.
Moottorissa on muuten enemmän amg:n peukaloimaa tavaraa kuin luulin.
Ei tuo lohkokaan ole samalta valulinjalta tullut kuin 270cdi.
Ahtimen ja suuttimien lisäksi kansi, imusarja, pakosarja ja lähes kaikki muu on erinlaiset.
Näyttää siltä että tuossa koneessa on oikeasti potentiaalia.
Se on sitten siellä perkattavana . Itelläki kävi talvella sama projekti mielessä tuohon perhe väykkyyn kun samaista autoa kattelin.
Onkos se entinen kone missä mallissa kun täällä oottaa yksi kiinni leikkannu 270 tuomiotaan??? Meneekö se loppu Jukalle takas?
Se on sitten siellä perkattavana . Itelläki kävi talvella sama projekti mielessä tuohon perhe väykkyyn kun samaista autoa kattelin.
Onkos se entinen kone missä mallissa kun täällä oottaa yksi kiinni leikkannu 270 tuomiotaan??? Meneekö se loppu Jukalle takas?
Toi vanha kone menee Jukalle vaihdossa, ei muuta kuin sieltä hakemaan sitten
270 koneessa ei ole mitään vikaa, hyvin olen sitä yrittänyt huoltaa.
Eilen tuli clk melkein purettua, tänään loput ja huomenna AMG:n kone paikoilleen
Tietääkö kukaan kuinka saan ton keyless-GO systeemin pelamaan tekniikan vaihdon jälkeen? Eli se on tossa CLK:ssa mutta ei amgissa.
Se on muuten semmoinen varuste mitä ilman ei haluaisi ajella!
Nyt kun on joutunut taas avaamaan ovet "kaukosäätimellä" ja laittamaan avaimen virtalukkoon tuntuu kun olisi palannut satakaksnelosten aikaan...
maku kirjoitti:[Tietääkö kukaan kuinka saan ton keyless-GO systeemin pelamaan tekniikan vaihdon jälkeen? Eli se on tossa CLK:ssa mutta ei amgissa.
Nyt kun on joutunut taas avaamaan ovet "kaukosäätimellä" ja laittamaan avaimen virtalukkoon tuntuu kun olisi palannut satakaksnelosten aikaan...
Taitaa olla aikamoinen savotta Ne boksit ja lukot kun on koodattu yhteen pakettiin ja taitavat olla vielä kertakäyttö kamaa koodausten suhteen Ehkä joku bittivelho (karala?) vois löytää ohjelmasta sen miten saa sen amg:n moottoriboksin yhteen sen clk:n virtalukon ja rattilukon kanssa. Eli täytys lukea kummastakin ohjelma ulos ja sopivasti sekottaa??? Tai sitten vaan notkistaa rannetta, lukea historiaa ja opetella kääntämään avainta
maku kirjoitti:
Tietääkö kukaan kuinka saan ton keyless-GO systeemin pelamaan tekniikan vaihdon jälkeen? Eli se on tossa CLK:ssa mutta ei amgissa.
Nyt on projekti edennyt siihen vaiheeseen että tänään startataan!
Käynnistymisestä ei tosin ole tietoa
Sähköissä oli jonkun verran eroa, on saanut purkaa johtosarjaa ihan urakalla...
Tuossa C30 sessä kun oli sähköinen VNT ohjaus, ylimääräinen kiertovesipumppu ja CLK:sta puuttui ecun luota jokunen pistoke kokonaan ym.
Mutta pidetään peukkuja että pian hörähtää
Laitan kuvia varmaan huomenna kun ei ole oikein kerinnyt töiden ja ruuvaamisen ohella.
Nyt on eka testilenkki ajettu!
Hyvin toimii, oikeastaan kaikki toimii (paitsi se keyless-GO)!
Vähän on epätodellinen fiilis kun kaikki sähköt oli niin erinlaiset ja silti pelittää. Oon vaan leikkaa ja liitä periaattella tuota johtosarjaa kasaillut.
Mutta nyt on maailman ensimmäinen CLK 30CDI AMG syntynyt
maku kirjoitti:Nyt on eka testilenkki ajettu!
Hyvin toimii, oikeastaan kaikki toimii (paitsi se keyless-GO)!
Vähän on epätodellinen fiilis kun kaikki sähköt oli niin erinlaiset ja silti pelittää. Oon vaan leikkaa ja liitä periaattella tuota johtosarjaa kasaillut.
Mutta nyt on maailman ensimmäinen CLK 30CDI AMG syntynyt