Uusi jäsen tervehtii...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Uusi jäsen tervehtii...

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

Terve kaikille tasapuolisesti 8)

Tässä TAAS autokuume iskee, ja kovaa..
Nyt jotenkin nuo mersut ovat alkaneet kiehtoa (tosin ei niin kun eilisessa 4d dokkarissa setää kiehoit hänen kuplansa :lol: )
Mersua en koskaan ole ennen omistanut (mutta loppuvuoden aikana omistan..) joten käännynkin tänne ammattilaisten puoleen kymysyksen kanssa... Ensinnäkin kiikarissa on nyt tuollainen Mercedes-Benz 320 S vm 91-->onko järkee vai ei?? auto tulee lähinnä pääkaupunkiseudulla ajamiseen joten farkkua en välttämättä tarvitse. eli siis...
-kannaattaako tuollaista edes harkita? olisiko jokin muu malli järkevämpi?
onko jotain tiettyjä vikoja mitä olisi hyvä tietää kun huomenissa menen kokeilemaan?
Auto on automaatti, bensa, ml 380000tkm

Kiitos etukäteen...
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Ainakin perusjutut kannattaa tsekkailla, eli tutki tarkkaan tiivisteiden alta ruosteen alut, koe ajolla automaatin toimivuus, ja miks ei koneenkin... Vaik eihän mesen mylly noilla metreillä ole ku sisään ajettu... 8) Itellä ei oo tuon mallin mesestä kokemuksia, mut uskoisin että samat periaatteet toimii ku muissakin.. Kysäse vaikka w111 nimimerkiltä lissee, osaa varmaan kertoa paremmin tuon korimallin jutuista..Niin ja tervetuloa foorumille.. 8)
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Tervetuloa foorumille.

W140 korinen mercedes ei ole kaikkein huokeimpia ylläpitää, ja kalliksi käy varsinkin jos joutuu teettämään kaiiki työt korjaamolla. Kutos bensat ovat kuitenkin kustannustehokkaimmat vaihtoehdot moottorimallistossa, pienemmän kulutuksen ja vähemman varaosatarpeen vuoksi. Mikään ohjus ei iso auto vähillä tehoilla kuitenkaan ole.

Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.

Automaatin tulee vaihtaa napakasti ja vaihteiden pitää kytkeytyä päälle nopeasti, kokeile myös kickdownin toiminta. Ehjästä voimansiirrosta ja alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kaikkien sähkölaitteiden tulee toimia moitteetta.

Tarkista kori ruosteen varalta kynnyslistojen alta ja takakontista sekä takaluukun ja ovien alareunat. Myös lokasuojissa saattaa olla rusostetta.

Varmasti järkevämpi vaihtoehto on ostaa C-tai E-mallin Mercedes, mutta eihän autonhankinta ole koskaan järkiteko...

-Teo
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Teo kirjoitti: Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.
Kehtaisin väittää että johtosarja ja kansipahvi on jo vaihdettu noilla kilometreillä mutta eihän näistä ikinä tiedä. Tietty olisi hyvä jos löytysi jotain dokumenttiä noista asioista jos omistaja väittää että ne on vaihdettu.
Mutta nuo jos on kondiksessa niin ei pitäisi mitää ihmeellisempää tekniikka puolella olla :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Paikallaan olisi varmaan käydä myös katsomassa/vertaamassa muitakin vastaavia. Hyvät autot näet erottuu aina porukasta edukseen :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

Teo kirjoitti:Tervetuloa foorumille.

W140 korinen mercedes ei ole kaikkein huokeimpia ylläpitää, ja kalliksi käy varsinkin jos joutuu teettämään kaiiki työt korjaamolla. Kutos bensat ovat kuitenkin kustannustehokkaimmat vaihtoehdot moottorimallistossa, pienemmän kulutuksen ja vähemman varaosatarpeen vuoksi. Mikään ohjus ei iso auto vähillä tehoilla kuitenkaan ole.

Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.

Automaatin tulee vaihtaa napakasti ja vaihteiden pitää kytkeytyä päälle nopeasti, kokeile myös kickdownin toiminta. Ehjästä voimansiirrosta ja alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kaikkien sähkölaitteiden tulee toimia moitteetta.

Tarkista kori ruosteen varalta kynnyslistojen alta ja takakontista sekä takaluukun ja ovien alareunat. Myös lokasuojissa saattaa olla rusostetta.

Varmasti järkevämpi vaihtoehto on ostaa C-tai E-mallin Mercedes, mutta eihän autonhankinta ole koskaan järkiteko...

-Teo
Kuinkahan paljon tuollaisessa on tehoja?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

231 hv.

Autohan oli malliltaan 6/93 saakka 300 SE, mallimerkintämuutoksen jälkeen S 320. Moottori oli sama paitsi nähtävsti ohjauselektroniikkaa tuolloin muutettiin niin että maksimivääntö nousi 5 Nm ja saavutetaan muutama sata kierrosta alempana.

Jos W140:ssa on paljon lisävarusteita, pidä huoli että ne toimivat. Tietyt erikoisuudet voivat olla arvokkaita (esim. imuovet, ilmastointiautomaatti, jääkaappi, ADS-jousitus tms.).

Kuten edellä on mainittu: jos auto on uutena ollut "miljoonaluokkaa" sen ylläpito ei vanhanakaan tule olemaan kovin edullista. Ja mikä onkaan ikävämpää nähdä kuin laiminlyöty S-malli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/2629250

Eli tuollainen on tämä kyseinen... KANNATTAAKO?? :?
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Käviskö 2 ovinen?
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

Jarppa kirjoitti:Käviskö 2 ovinen?
Moi.
Kyllä tarvetta 4 oviselle, kun tuota jälikasvuakin löytyy..
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

KNOCKOUT kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/2629250

Eli tuollainen on tämä kyseinen... KANNATTAAKO?? :?
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Kilvistä päätellen alkuperäinen suomiauto.. Jos ajat kunnon koeajolenkin, tules kääntymään Hyvinkäällä niin tutkitaan yhdessä.
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

mwessman kirjoitti:Kilvistä päätellen alkuperäinen suomiauto.. Jos ajat kunnon koeajolenkin, tules kääntymään Hyvinkäällä niin tutkitaan yhdessä.
8) Tulen toki!!
laita yv:llä numero... Koitan huomenna käydä ajamassa
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

:?No nyt sitten käyty ajamassa meseä...No joo...ajohan tuolla.
Mitä nyt hantin sähköpeili(lasi) rikki, ruostetta listojen alla, akku finaalissa (kaapeleilla kayntiin liikkeen pihassa jolloin mulle tuli sellanen vanha muisto kun ostin mitsun joskus junnuna ja sekin laitettiin kaapeleilla käyntiin liikkeen pihalla...noh kaiken kaikkiaan mitsuun lopulta upposi n 6000mk korjauksiin), omituisesti nyki tasakaasulla, ilmastointia en saanut kylmää hönkimään ym ym , joten jää kaupat minulta tekemättä.
Ei millään pahalla kenellekkään, mutta pihaan kun saavuin oli sielä "tumma" vastassa jolloin ensimmäiseksi ajattelin että ei jmlauta, ja myöhemmin tuli muutama muukin lisää...jolloin selvisi että hai sie oli omistaja. Perjaatteessakaan kauppoja heidän kanssaan en tee.
rahapuolen näkemyksetkin olivat NIIIN kukana toisistaan... :shock:

PALVELU KYLLÄKIN OLI TODELLA ASIALLISTA

Muuten tykästyin auton kokoon, ja ajettavuuteen ja se varmisti sen että seuraava auto on mese!

mwessman :arrow: en viitsinyt sua alkaa muutaman sadanmetrin ajon jälkeen edes vaivaamaan sillä että olisin tullut näytille, mutta kiitos kuitenkin kutsusta 8) :D maybe next time? :P :P
Viimeksi muokannut KNOCKOUT, Ti 07.07.2009 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

KNOCKOUT kirjoitti::?No nyt sitten käyty ajamassa meseä...No joo...ajohan tuolla.
Mitä nyt hantin sähköpeili(lasi) rikki, ruostetta listojen alla, akku finaalissa (kaapeleilla kayntiin liikkeen pihassa jolloin mulle tuli sellanen vanha muisto kun ostin mitsun joskus junnuna ja sekin laitettiin kaapeleilla käyntiin liikkeen pihalla...noh kaiken kaikkiaan mitsuun lopulta upposi n 6000mk korjauksiin), omituisesti nyki tasakaasulla, ilmastointia en saanut kylmää hönkimään ym ym , joten jää kaupat minulta tekemättä.
Ei millään pahalla kenellekkään, mutta pihaan kun saavuin oli sielä "tumma" vastassa jolloin ensimmäiseksi ajattelin että ei jmlauta, ja myöhemmin tuli muutama muukin lisää...jolloin selvisi että hai sie oli omistaja. Perjaatteessakaan kauppoja heidän kanssaan en tee.
rahapuolen näkemyksetkin olivat NIIIN kukana toisistaan... :shock:

Muuten tykästyin auton kokoon, ja ajettavuuteen ja se varmisti sen että seuraava auto on mese!
Mukava kuulla, kuinka kävi. Toisaalta hyvä, että nyt näit mitä tuohon hintaan Ässäluokassa voi saada. Eikun uutta vaan metsästämään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
KNOCKOUT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.06.2009 21:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KNOCKOUT »

:lol: todellakin...
Nyt sitten ajattelin ruveta katselemaan C tai E mallia.

KIITOS kaikille "osallistujille" 8)
Vastaa Viestiin