Uusi jäsen tervehtii...
Uusi jäsen tervehtii...
Terve kaikille tasapuolisesti
Tässä TAAS autokuume iskee, ja kovaa..
Nyt jotenkin nuo mersut ovat alkaneet kiehtoa (tosin ei niin kun eilisessa 4d dokkarissa setää kiehoit hänen kuplansa )
Mersua en koskaan ole ennen omistanut (mutta loppuvuoden aikana omistan..) joten käännynkin tänne ammattilaisten puoleen kymysyksen kanssa... Ensinnäkin kiikarissa on nyt tuollainen Mercedes-Benz 320 S vm 91-->onko järkee vai ei?? auto tulee lähinnä pääkaupunkiseudulla ajamiseen joten farkkua en välttämättä tarvitse. eli siis...
-kannaattaako tuollaista edes harkita? olisiko jokin muu malli järkevämpi?
onko jotain tiettyjä vikoja mitä olisi hyvä tietää kun huomenissa menen kokeilemaan?
Auto on automaatti, bensa, ml 380000tkm
Kiitos etukäteen...
Tässä TAAS autokuume iskee, ja kovaa..
Nyt jotenkin nuo mersut ovat alkaneet kiehtoa (tosin ei niin kun eilisessa 4d dokkarissa setää kiehoit hänen kuplansa )
Mersua en koskaan ole ennen omistanut (mutta loppuvuoden aikana omistan..) joten käännynkin tänne ammattilaisten puoleen kymysyksen kanssa... Ensinnäkin kiikarissa on nyt tuollainen Mercedes-Benz 320 S vm 91-->onko järkee vai ei?? auto tulee lähinnä pääkaupunkiseudulla ajamiseen joten farkkua en välttämättä tarvitse. eli siis...
-kannaattaako tuollaista edes harkita? olisiko jokin muu malli järkevämpi?
onko jotain tiettyjä vikoja mitä olisi hyvä tietää kun huomenissa menen kokeilemaan?
Auto on automaatti, bensa, ml 380000tkm
Kiitos etukäteen...
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Ainakin perusjutut kannattaa tsekkailla, eli tutki tarkkaan tiivisteiden alta ruosteen alut, koe ajolla automaatin toimivuus, ja miks ei koneenkin... Vaik eihän mesen mylly noilla metreillä ole ku sisään ajettu... Itellä ei oo tuon mallin mesestä kokemuksia, mut uskoisin että samat periaatteet toimii ku muissakin.. Kysäse vaikka w111 nimimerkiltä lissee, osaa varmaan kertoa paremmin tuon korimallin jutuista..Niin ja tervetuloa foorumille..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Tervetuloa foorumille.
W140 korinen mercedes ei ole kaikkein huokeimpia ylläpitää, ja kalliksi käy varsinkin jos joutuu teettämään kaiiki työt korjaamolla. Kutos bensat ovat kuitenkin kustannustehokkaimmat vaihtoehdot moottorimallistossa, pienemmän kulutuksen ja vähemman varaosatarpeen vuoksi. Mikään ohjus ei iso auto vähillä tehoilla kuitenkaan ole.
Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.
Automaatin tulee vaihtaa napakasti ja vaihteiden pitää kytkeytyä päälle nopeasti, kokeile myös kickdownin toiminta. Ehjästä voimansiirrosta ja alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kaikkien sähkölaitteiden tulee toimia moitteetta.
Tarkista kori ruosteen varalta kynnyslistojen alta ja takakontista sekä takaluukun ja ovien alareunat. Myös lokasuojissa saattaa olla rusostetta.
Varmasti järkevämpi vaihtoehto on ostaa C-tai E-mallin Mercedes, mutta eihän autonhankinta ole koskaan järkiteko...
-Teo
W140 korinen mercedes ei ole kaikkein huokeimpia ylläpitää, ja kalliksi käy varsinkin jos joutuu teettämään kaiiki työt korjaamolla. Kutos bensat ovat kuitenkin kustannustehokkaimmat vaihtoehdot moottorimallistossa, pienemmän kulutuksen ja vähemman varaosatarpeen vuoksi. Mikään ohjus ei iso auto vähillä tehoilla kuitenkaan ole.
Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.
Automaatin tulee vaihtaa napakasti ja vaihteiden pitää kytkeytyä päälle nopeasti, kokeile myös kickdownin toiminta. Ehjästä voimansiirrosta ja alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kaikkien sähkölaitteiden tulee toimia moitteetta.
Tarkista kori ruosteen varalta kynnyslistojen alta ja takakontista sekä takaluukun ja ovien alareunat. Myös lokasuojissa saattaa olla rusostetta.
Varmasti järkevämpi vaihtoehto on ostaa C-tai E-mallin Mercedes, mutta eihän autonhankinta ole koskaan järkiteko...
-Teo
Kehtaisin väittää että johtosarja ja kansipahvi on jo vaihdettu noilla kilometreillä mutta eihän näistä ikinä tiedä. Tietty olisi hyvä jos löytysi jotain dokumenttiä noista asioista jos omistaja väittää että ne on vaihdettu.Teo kirjoitti: Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.
Mutta nuo jos on kondiksessa niin ei pitäisi mitää ihmeellisempää tekniikka puolella olla
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Paikallaan olisi varmaan käydä myös katsomassa/vertaamassa muitakin vastaavia. Hyvät autot näet erottuu aina porukasta edukseen
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kuinkahan paljon tuollaisessa on tehoja?Teo kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
W140 korinen mercedes ei ole kaikkein huokeimpia ylläpitää, ja kalliksi käy varsinkin jos joutuu teettämään kaiiki työt korjaamolla. Kutos bensat ovat kuitenkin kustannustehokkaimmat vaihtoehdot moottorimallistossa, pienemmän kulutuksen ja vähemman varaosatarpeen vuoksi. Mikään ohjus ei iso auto vähillä tehoilla kuitenkaan ole.
Moottorin tulee käydä värinättömästi ja ilman sivuääniä, moottorin käyntihäiriöt saattavat johtua sytytysosista tai pahimmassa tapauksessa moottorin johtosarja on rikki. Tarkista myös moottorin ja jäähdytysnesteen vuodot.
Automaatin tulee vaihtaa napakasti ja vaihteiden pitää kytkeytyä päälle nopeasti, kokeile myös kickdownin toiminta. Ehjästä voimansiirrosta ja alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kaikkien sähkölaitteiden tulee toimia moitteetta.
Tarkista kori ruosteen varalta kynnyslistojen alta ja takakontista sekä takaluukun ja ovien alareunat. Myös lokasuojissa saattaa olla rusostetta.
Varmasti järkevämpi vaihtoehto on ostaa C-tai E-mallin Mercedes, mutta eihän autonhankinta ole koskaan järkiteko...
-Teo
231 hv.
Autohan oli malliltaan 6/93 saakka 300 SE, mallimerkintämuutoksen jälkeen S 320. Moottori oli sama paitsi nähtävsti ohjauselektroniikkaa tuolloin muutettiin niin että maksimivääntö nousi 5 Nm ja saavutetaan muutama sata kierrosta alempana.
Jos W140:ssa on paljon lisävarusteita, pidä huoli että ne toimivat. Tietyt erikoisuudet voivat olla arvokkaita (esim. imuovet, ilmastointiautomaatti, jääkaappi, ADS-jousitus tms.).
Kuten edellä on mainittu: jos auto on uutena ollut "miljoonaluokkaa" sen ylläpito ei vanhanakaan tule olemaan kovin edullista. Ja mikä onkaan ikävämpää nähdä kuin laiminlyöty S-malli.
Autohan oli malliltaan 6/93 saakka 300 SE, mallimerkintämuutoksen jälkeen S 320. Moottori oli sama paitsi nähtävsti ohjauselektroniikkaa tuolloin muutettiin niin että maksimivääntö nousi 5 Nm ja saavutetaan muutama sata kierrosta alempana.
Jos W140:ssa on paljon lisävarusteita, pidä huoli että ne toimivat. Tietyt erikoisuudet voivat olla arvokkaita (esim. imuovet, ilmastointiautomaatti, jääkaappi, ADS-jousitus tms.).
Kuten edellä on mainittu: jos auto on uutena ollut "miljoonaluokkaa" sen ylläpito ei vanhanakaan tule olemaan kovin edullista. Ja mikä onkaan ikävämpää nähdä kuin laiminlyöty S-malli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
KNOCKOUT kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/2629250
Eli tuollainen on tämä kyseinen... KANNATTAAKO??
:?No nyt sitten käyty ajamassa meseä...No joo...ajohan tuolla.
Mitä nyt hantin sähköpeili(lasi) rikki, ruostetta listojen alla, akku finaalissa (kaapeleilla kayntiin liikkeen pihassa jolloin mulle tuli sellanen vanha muisto kun ostin mitsun joskus junnuna ja sekin laitettiin kaapeleilla käyntiin liikkeen pihalla...noh kaiken kaikkiaan mitsuun lopulta upposi n 6000mk korjauksiin), omituisesti nyki tasakaasulla, ilmastointia en saanut kylmää hönkimään ym ym , joten jää kaupat minulta tekemättä.
Ei millään pahalla kenellekkään, mutta pihaan kun saavuin oli sielä "tumma" vastassa jolloin ensimmäiseksi ajattelin että ei jmlauta, ja myöhemmin tuli muutama muukin lisää...jolloin selvisi että hai sie oli omistaja. Perjaatteessakaan kauppoja heidän kanssaan en tee.
rahapuolen näkemyksetkin olivat NIIIN kukana toisistaan...
PALVELU KYLLÄKIN OLI TODELLA ASIALLISTA
Muuten tykästyin auton kokoon, ja ajettavuuteen ja se varmisti sen että seuraava auto on mese!
mwessman en viitsinyt sua alkaa muutaman sadanmetrin ajon jälkeen edes vaivaamaan sillä että olisin tullut näytille, mutta kiitos kuitenkin kutsusta maybe next time?
Mitä nyt hantin sähköpeili(lasi) rikki, ruostetta listojen alla, akku finaalissa (kaapeleilla kayntiin liikkeen pihassa jolloin mulle tuli sellanen vanha muisto kun ostin mitsun joskus junnuna ja sekin laitettiin kaapeleilla käyntiin liikkeen pihalla...noh kaiken kaikkiaan mitsuun lopulta upposi n 6000mk korjauksiin), omituisesti nyki tasakaasulla, ilmastointia en saanut kylmää hönkimään ym ym , joten jää kaupat minulta tekemättä.
Ei millään pahalla kenellekkään, mutta pihaan kun saavuin oli sielä "tumma" vastassa jolloin ensimmäiseksi ajattelin että ei jmlauta, ja myöhemmin tuli muutama muukin lisää...jolloin selvisi että hai sie oli omistaja. Perjaatteessakaan kauppoja heidän kanssaan en tee.
rahapuolen näkemyksetkin olivat NIIIN kukana toisistaan...
PALVELU KYLLÄKIN OLI TODELLA ASIALLISTA
Muuten tykästyin auton kokoon, ja ajettavuuteen ja se varmisti sen että seuraava auto on mese!
mwessman en viitsinyt sua alkaa muutaman sadanmetrin ajon jälkeen edes vaivaamaan sillä että olisin tullut näytille, mutta kiitos kuitenkin kutsusta maybe next time?
Viimeksi muokannut KNOCKOUT, Ti 07.07.2009 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mukava kuulla, kuinka kävi. Toisaalta hyvä, että nyt näit mitä tuohon hintaan Ässäluokassa voi saada. Eikun uutta vaan metsästämään.KNOCKOUT kirjoitti::?No nyt sitten käyty ajamassa meseä...No joo...ajohan tuolla.
Mitä nyt hantin sähköpeili(lasi) rikki, ruostetta listojen alla, akku finaalissa (kaapeleilla kayntiin liikkeen pihassa jolloin mulle tuli sellanen vanha muisto kun ostin mitsun joskus junnuna ja sekin laitettiin kaapeleilla käyntiin liikkeen pihalla...noh kaiken kaikkiaan mitsuun lopulta upposi n 6000mk korjauksiin), omituisesti nyki tasakaasulla, ilmastointia en saanut kylmää hönkimään ym ym , joten jää kaupat minulta tekemättä.
Ei millään pahalla kenellekkään, mutta pihaan kun saavuin oli sielä "tumma" vastassa jolloin ensimmäiseksi ajattelin että ei jmlauta, ja myöhemmin tuli muutama muukin lisää...jolloin selvisi että hai sie oli omistaja. Perjaatteessakaan kauppoja heidän kanssaan en tee.
rahapuolen näkemyksetkin olivat NIIIN kukana toisistaan...
Muuten tykästyin auton kokoon, ja ajettavuuteen ja se varmisti sen että seuraava auto on mese!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi