Huomenta, tuli ilmi eräässä 4Maticissa seuraava probleemi: kun kääntää ohjauksen vasemmalle lähes ääriasentoon, ABS -valo syttyy ja tuntuu ikäänkuin lukko menisi päälle tai jarruttaisi. Hydrauliöljysäiliö oli vajaanpuoleinen. Vasen ABS-anturin johto on vaihdettu 2007.
En tajunnut polkea jarrua tuolloin kun vika ahdisti kylkeä, että mahd. lukko olisi poistunut päältä. Mille raadin mielestä vika vaikuttaa?
1990 4Maticin ABS-ongelma
1990 4Maticin ABS-ongelma
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
no mulla oli muuten just vastaava vika, mutta neliveto meni päälle vaan sillon, kun ratti oli käännettynä pikkasen oikeelle. sitten kun käänsi riittävästi, niin neliveto lakkas vaikuttamasta. hetken mietiskelin ja päädyin ABS anturiin. niin, siinähän se vika oli. tosin se oli vasemmanpuoleinen anturi.
helpoin tapa tarksitaa ne anturit on laittaa toinen kaveri autoon ja käänteleen rattia sinne asentoon missä vika ilmaantuu ja toinen on nokkapellin alla yleismittarin kanssa ja mittaa anturin johtoa. nyt en muista mitä vastusarvoo se näytti, mutta kuitenkin jotakin muuta kun 1 tai nollaa. jotakin kilo tai mega ohmeja.
niin ja mulla oli kanssa sellanen, että ABSit rutisi ja neliveto meni päälle, aikansa kun onnistu pelleileen, niin koko ABSit katos ja pelkkä valo jäo päälle.
helpoin tapa tarksitaa ne anturit on laittaa toinen kaveri autoon ja käänteleen rattia sinne asentoon missä vika ilmaantuu ja toinen on nokkapellin alla yleismittarin kanssa ja mittaa anturin johtoa. nyt en muista mitä vastusarvoo se näytti, mutta kuitenkin jotakin muuta kun 1 tai nollaa. jotakin kilo tai mega ohmeja.
niin ja mulla oli kanssa sellanen, että ABSit rutisi ja neliveto meni päälle, aikansa kun onnistu pelleileen, niin koko ABSit katos ja pelkkä valo jäo päälle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Aika jännä että toisenpuolen anturi oli rikki kääntösuuntaan nähden. Tai no, osaahan se olla rikki. Tässäkin voi varmaan ihan hyvin löytyä toiselta puolen, kun vasuriin oli jo vaihdettu anturi 2007.
Mihin se anturin johto tulee konehuoneessa, mistä mitataan?
Nuoko eivät käy ristiin, koska www.german-spob.de antaa oikealle ja vasemmalle eri varaosanumerolla osat?
Mihin se anturin johto tulee konehuoneessa, mistä mitataan?
Nuoko eivät käy ristiin, koska www.german-spob.de antaa oikealle ja vasemmalle eri varaosanumerolla osat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin antaa myös suomalainen lista, joten näin tosiaan lie asia.Timo L. kirjoitti: Nuoko eivät käy ristiin, koska www.german-spob.de antaa oikealle ja vasemmalle eri varaosanumerolla osat?
Tohtiiko tiedustella, miltä ko.kiesi muuten vaikutti?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niin antaa myös suomalainen lista, joten näin tosiaan lie asia.Aku P kirjoitti:Timo L. kirjoitti: Nuoko eivät käy ristiin, koska www.german-spob.de antaa oikealle ja vasemmalle eri varaosanumerolla osat?
ABS-anturit mittaavat pyörännavalta olevasta hammaspyörältä pyörimisnopeuden. Anturin pää on avoin joten se voi vaurioitua esim. pienistä hiekanjyväsistä. Nopeuseron vaihtelu säätää ABS:ää ja kytkee nelivetoa pois ja päälle. Piuhat menevät oikealla puolella olevaan liittimeen. Seuraa piuhaa. Varaosanumeron ero johtuu siitä että vasen johto on pidenpi eli menee samaan liittimeen.
Tuleeko uuden anturin mukana aina johto?S500 Lang kirjoitti:ABS-anturit mittaavat pyörännavalta olevasta hammaspyörältä pyörimisnopeuden. Anturin pää on avoin joten se voi vaurioitua esim. pienistä hiekanjyväsistä. Nopeuseron vaihtelu säätää ABS:ää ja kytkee nelivetoa pois ja päälle. Piuhat menevät oikealla puolella olevaan liittimeen. Seuraa piuhaa. Varaosanumeron ero johtuu siitä että vasen johto on pidenpi eli menee samaan liittimeen.Aku P kirjoitti:
Niin antaa myös suomalainen lista, joten näin tosiaan lie asia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kyllä tulee johto uuden anturin mukana. niin, antureissa on eri pituset johdot ja (villinä veikkauksena) sanoisin, että anturit, taikka tarkemmin niidem kiinnitys on toisiinsa nähden peilikuva. joka tapauksessa itse anturit on samat, kiinnityksissä ja/tai johdoissa on eroa.
niin ja siitä renkaalta se johto lähtee aika suoraaan ylöspäin konehuoneen puolelle ja ainakin vasemman puolen anturin liitoskohdan löytää sulakerasian vierestä. sellanen hmm.. voisko sanoa, ettei heti arvais sitä 2 napaseks liittimeks. kauheen kokonen ja pitkä ja paksu liitin. melki 10cm pitkä ja 2 cm paksu liitin. itse tökkeli muistuttaa vähän antennin tökkeliä, keskellä on toinen napa ja reuna on toinen napa. väriltään musta ja jos en väärin muista, niin jotain keltastakin siinä oli pikkasen. löytyy kuiteskin helposti, kun seuraa sitä johtoo sieltä renkaalta eteen päin.
niin ja siitä renkaalta se johto lähtee aika suoraaan ylöspäin konehuoneen puolelle ja ainakin vasemman puolen anturin liitoskohdan löytää sulakerasian vierestä. sellanen hmm.. voisko sanoa, ettei heti arvais sitä 2 napaseks liittimeks. kauheen kokonen ja pitkä ja paksu liitin. melki 10cm pitkä ja 2 cm paksu liitin. itse tökkeli muistuttaa vähän antennin tökkeliä, keskellä on toinen napa ja reuna on toinen napa. väriltään musta ja jos en väärin muista, niin jotain keltastakin siinä oli pikkasen. löytyy kuiteskin helposti, kun seuraa sitä johtoo sieltä renkaalta eteen päin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E