MB saksasta.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
geldan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.04.2004 17:29

MB saksasta.

Viesti Kirjoittaja geldan »

Hei,

Olen ajatellut vaihtaa japanilaisen menokkini saksalaiseen laatuautoon.
Aikaisemmin minulla on ollut Bmw 325i -86, jossa kuitenkin oli senverran vikaa, että vaihdoin sen japsiin, mutta sille ei voi mitään kun takaveto kiinnostaisi. Minkälainen MB kannattaisi siis saksasta tuoda. Budjettina olisi n. ~6000 euroa, johon pitäisi kuulua verot jne. Onko mersun automaateissa valittamista, ja minkälaiset on kulutukset esimerkiksi 2litran bensa koneissa?
Malleista en vielä paljoa tiedä. :oops:
Enkä kyllä ole koskaan mersulla ajellutkaan. Kuullut vain juttua, että se olisi hyvä ajettava ja kestävä, ainakin diisselit. Mitenkäs bensakoneet?

Kiitos!
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Terve!

Ennenkuin annetaan puheenvuoro asiantuntijoille, niin Mersua voin todellakin suositella. Ajo-ominaisuuksia ja kestävyyttä ei voi edes verrata Japanilaisiin. Uusissa Mersuissa on ollut sähkövikoja, mutta tuolla hintahaarukalla saat hyvän auton. Ensimmäisenä tulee mieleen W124 sekä W201 ja miksei jopa W123.

Tutustu malleihin/kulutuksiin ja muihin osoitteessa http://www.mercefreaken.com
-> modellene

ps. itselläni on -96 Väyrynen (165 000km) ja todella tyytyväinen olen ollut autooni.

terv. Joni
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Näin äkkisiltään voisin tuolla hintaluokalla suositella W201:stä eli 190, saattaisi saada aika tuoreenkin yksilön jo 6000 eurolla. tai sitten W123 230E/280E voisi olla ihan hyvä valinta jos löytää hyvän yksilön. Kulutuksista tiedän vain sen verran mitä muut on kehuneet W201 2,0 7l/100km maantiellä ja molemmat ehdottamani W123 mallit jotain 10 luokkaa. W124 taitaa kuluttaa hiukan enemmän kuin W201 mutta onpa sitten vähän enemmän tilaakin, sitä suosittelisin 230E:nä...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Viestistä ei selvinnyt kelpuutatko dieseliä, mutta diesel tulee halvemmaksi jo melko pienellä ajomäärällä ~15000km. Itse ostaisin dieselin juuri kestävyyden, kulutuksen ja virityspotenpiaalin takia.
Tuohon hintaluokkaan voisi hyvällä tuurilla löytyä 190 D 2.5 Turbo, josta saa melko mukavat tehot irti tarvittaessa (lukaise super-turbo projektit).
W 123 on ehkä hieman vanhahtava jos olet tottunut e30 bemariin ja uudempiin japseihin.

Ja vaihteisto kysymykseen: Kyllä mersun automaatit kestää

Tuossa omia mielipiteitä. 8)
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Niin taisi ''geldan'' kysellä bensan kulutuksia eli olettaisin hänen etsivän bensapeliä. Sampo kyllä kertoi hyvin dieselin edut, mutta itse kyllä olen niin tykästynyt tuohon bensalla toimivaan. :wink: Tuntui tuo sedän Citroen Xsara 2,0 Hdi niin hemmetin laiskalta, mutta toisaalta vääntöä oli mukavasti.

Mieti asiaa. Onnea auton valintaan.

ps. jos Mersun ostat, niin paluuta muihin merkkeihin ei ole. :)
Avatar
Arto.L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.11.2003 12:52
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Arto.L »

Keltaisessa pörssissä oli kaupan 190D 2.5 turbo alle viiden tonnin... Kilometrejä oli mittarissa muistaakseni 330tkm tai 340tkm.. Auto oli vuosimallia -88
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Niin ja jos diisselliä ostat ja Suomesta,niin ei kannata Mersuissa pelästyä tuota mittarilukemaa sillä ne koneet on todella kestäviä ja luotettavia vielä 500 tkm jälkeenkin.
geldan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.04.2004 17:29

Viesti Kirjoittaja geldan »

Hei,

En tiedä sitten tuosta dieselistä, kuinkahan kalliit siinä mahtaa olla diesel verot? Bensakone ehkä myöskin suorituskyvyn takia olisi minulle paras ratkaisu. Mitenköhän suomi autojen varustelu verrattuna sitten saksalaisiin?

Kiitos.
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Suosittelen tutustumaan W124 300 dieseliin. Keppivaihteisena kulutus n.6l sadalla ja automaatilla n. litran enemmän. Dieselvero on kova - yli 400e, mutta auto on tilava ja vakaa kulkija. Ja mielestäni käyttöautoksi riittävän ripeä. Polttainelaskussa veron säästää takaisin vuoden mittaan, jos ajelee n.12-15tkm/v. Bensa noin suunnilleen samantehoinen on 230 jolla kulutus tuppaa olemaan mielummin yli kuin alle 10l sadalla sekalaisessa ajossa. Dieselissä on tehokäyrä paremman muotoinen eli voimaa on tarjolla tyhjäkäyntikierroksista ylöspäin eikä konetta tarvitse vinguttaa.

Saksasta ehjiä alkupään autoja saa 2000e ylöspäin - mittarit on luonnollisesti ruuvattu, mutta auton kunnosta, kilinöistä ja kalinoista voi kilometrejä arvioida. Moottoriin kannattaa vaihtaa nokkaketju ja alipainepumppu. Käynnistyksen jälkeen jos kuuluu "naputusta" kannen paikkeilta on hydrauliset venttiilinnostimet vaihtokunnossa. Muuten moottori kestää yleensä pidempään kuin muu auto.

Automaattilaatikkoa suosittelen myös -> huomattavasti miellyttävämpi ajella kuin keppihämmennettävä (makuasia). Käytetyssä kannattaa haistella laatikkoöljyä ettei se haise palaneelle. Ja ajossa testata ettei laatikko luista. Vaihto 2->3 yleensä alkaa luistamaan ensimmäisenä. Omia kokemuksia on neljästä 300D autosta joista kolme automaattia.

Tehoa jos hakee niin turbo versioita on myös tarjolla, mutta 6000e raja menee helposti yli.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Antti K kirjoitti:Tehoa jos hakee niin turbo versioita on myös tarjolla, mutta 6000e raja menee helposti yli.
Ja tullin sivuilta saa sitten käsitystä veron määrästä. Eipä ostohinta + vero tee vielä turbodieselissäkään ihan kauheaa paukkua -- hinta voi hyvinkin jäädä alle 15 000 euron. Tietysti rekkaamis-, matka- ym. pakolliset kulut tulevat päälle, mutta nehän ovat joka autossa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Antti K kirjoitti:Suosittelen tutustumaan W124 300 dieseliin. Keppivaihteisena kulutus n.6l sadalla ja automaatilla n. litran enemmän. Dieselvero on kova - yli 400e, mutta auto on tilava ja vakaa kulkija. Ja mielestäni käyttöautoksi riittävän ripeä. Polttainelaskussa veron säästää takaisin vuoden mittaan, jos ajelee n.12-15tkm/v. Bensa noin suunnilleen samantehoinen on 230 jolla kulutus tuppaa olemaan mielummin yli kuin alle 10l sadalla sekalaisessa ajossa. Dieselissä on tehokäyrä paremman muotoinen eli voimaa on tarjolla tyhjäkäyntikierroksista ylöspäin eikä konetta tarvitse vinguttaa.
Tarkennusta vähän. 12V 300D on huomattavasti tehottomampi, kun 230E. Eri asia nuo uudemmat 24V diiselit, mutta niitten hinnat menee reilusti yli 6000Euron verojen kanssa.

Minä suosittelen W124 260E tai 300E:tä, jos ei kilometrikustannuksilla ole väliä ja auto on muutakin kun väline jolla yritetään kulkea mahdollisimman halvalla paikasta toiseen. 6-sylinterisillä bensakoneillakin pääsee manuaalilla 8 litraan sadalla. Automaatilla menee n.10 litraa

300D 12V tehot ~ 200 B(kaasari) ~ 109hp.
Diesel pitää olla turbo tai sitten itse olla valmis se turbottamaan. Ei sillä muuten bensakoneille pärjää.
Jos kaipaa alapään tehoa, niin 230E on aika hyvä siinä suhteessa. Myös 6-sylinteriset bensavehkeet vääntävät jo alhaalta, vaikka suuremmat voimat tulevatkin esiin vasta korkeammilla kierroksilla.

Mutta ehdottomasti W124-malli!!! Tai sitten W126 -85 :arrow: ...
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Day Downhill kirjoitti: Diesel pitää olla turbo tai sitten itse olla valmis se turbottamaan. Ei sillä muuten bensakoneille pärjää.
Asenne-kysymys. Eikai dieselillä tarvi "pärjätä" bensakoneisille suorituskyvyssä, tieliikenteessä ei kai ole tarkoitus ajaa rallia. Ja pärjääpähän diesel bensakoneisille ainakin kulutuksessa... :?

Tilitän nyt katkerana, kun omassa lotjassani ei ole turboa... :)
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

No tuossa yläpuolella annettiin vähän väärä kuva W124 300 D:n voimavaroista. Mitä nyt omakohtaista kokemusta on 200 B ja 300 D malleista niin 200 B kyllä liikkuu selvästi tuhnuisemmin, vaikka ehkä 0-100 voi vinguttamalla juuri ja juuri pärjätä. Käytännön suorituskyvyn lasken selvästi 300 D:n eduksi. Moottoritienopeuksista kiihdyttäessä alkaa 230 E:lläkin olla tuskaista pysyä 300 D:n perässä. Ja ehdottomana boonuksena on rivikuutosen loistavat käyntiäänet.

Noiden kuusisylinteristen bensakoneiden (M103) kulutukset varsinkin automaatilla alkavat väistämättä 12 litrasta, jos suorituskyvystä vähänkin nauttii. Tuttavalla on 260 E manuaalilla ja kertoman mukaan päälle kympin on kulutus pyörinyt, alle kympin ei ole yhtään tankkia ajanut.
geldan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.04.2004 17:29

Viesti Kirjoittaja geldan »

Hei taas,

Nyt alkaa olla autonvaihto aika käsillä. Ensiviikonloppuna laitan lehteen ilmoituksen vanhasta autostani ja heti sen myytyäni etsin mersun alle.
Aikani mietittyäni päädyin nyt sitten siihen diisseliin kulutuksen ym. vuoksi.
Ilmeisesti 2.0 litran koneella varustettuna. Mitä eroja näissä 190 (W201?) ja W124 malleissa on? Kuinka uuden tällä budjetilla saisi?

Kiitoksia
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minä kyllä suosittelisin ostamaan 3-litraisen, jos dieselin meinaat hommata, ettei rupea jälkeenpäin kaduttamaan. On se kakssatanen sen verran tuhnumpi kulkemaan. 3-litraisella uskaltaa jo pukata tiukempaankin rakoon :shock: , eikä ohitukset ole ihan niin vaivalloisia. Mikään ammus ei vapari-300:kaan ole, mutta kyllä sillä hyvin pärjää.

Ja verohan lasketaan kokonaismassan mukaan, eli 23€ / 100kg (muistaakseni). Esim minun autossa kok.massa 1820kg = 19*23€ = 437€ / vuosi. Veron voi maksaa neljässä osassa (3kk välein), jos haluaa.

Miten muuten on kulutus 200 vs 300? Veikkaisin 300:n vievän vähemmän ainetta?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

jos diiseliä etsisin niin ehottomasti 300D :)

200D ja 250D:tä ajaneena voin sanoa, että hiukan tuhnuja ovat.
Kyllä noilla eteenpäin pääsee.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

geldan kirjoitti:Hei taas,

Nyt alkaa olla autonvaihto aika käsillä. Ensiviikonloppuna laitan lehteen ilmoituksen vanhasta autostani ja heti sen myytyäni etsin mersun alle.
Aikani mietittyäni päädyin nyt sitten siihen diisseliin kulutuksen ym. vuoksi.
Ilmeisesti 2.0 litran koneella varustettuna. Mitä eroja näissä 190 (W201?) ja W124 malleissa on? Kuinka uuden tällä budjetilla saisi?

Kiitoksia
190 on pieni. Takatiloja vähän. Ekassa linkissä on kuva ja tokassa vähän tietoja:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=134169

http://www.ajovalo.net/Historia/mb_190.htm


W124 on jo vähän mukavamman näköinen ulkomuodoltaan ja muuten vähän isompi. Taasen kuvia ja toisessa linkissä tietoja.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=110726

http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w124.htm
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1465
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Osta ehdottomasti 300:nen niin ei tarvitse katua! Itse juuri pari viikkoa sitten ostin tuollaisen W124 300D:n, enkä ole katunut vielä hetkeäkään!

Mietin kauan aikaa bensa- ja dieselkoneisen välillä, mutta tulin laskelmissani myös sellaiseen lopputulokseen, että jo noin 15tkm ajoilla vuodessa diesel tulee halvemmaksi. Muutama päivä sitten tankkasin auton ensimmäistä kertaa, ja kulutus oli 6,52 litraa - aika hyvin 3-litraiselle myllylle (auto on manuaalivaihteistolla)! Enkä edes yrittänyt ajaa mitenkään säästeliäästi, vaan ihan normaalilla reippaalla ajolla maantiellä ja kaupungissa on tuo lukema saatu... Jos oikein alkaa yrittämään, niin varmasti saa alle kuuden litran... Tädilläni on 200D, joka on kuluttanut suunnilleen samoja lukemia oman autoni kanssa. Tietty 200D:llä rauhallisella ajotavalla pääsee varmasti lähemmäksi 5:ttä litraa, mutta jos maantiellä haluaa vähänkään ohitella niin tuota joutuu polkemaan ihan tuskassa :arrow: ja kulutus on sen mukainen. 300:sta kun ei tarvitse polkea niin kulutuskaan ei karkaa isoksi.

300:ssa on tehoa mielestäni ihan riittävästi. Mikään raketti se ei ole, mutta maantieajossa ei tarvitse ennakointia harrastaa (kuten pienempikoneisilla), ja se ainakin minulle riittää. Vääntöäkin on ihan kivasti, ei tartte kaupungissakaan paljoa vaihdekeppiin kajota. Ja plussana tosiaan nuo kutoskoneen äänet 8)

Dieselverosta en osaa sanoa kun ei ole sitä lappua vielä postissa tullut, mutta kaippa se siinä 500 egen tietämillä per vuosi on...
geldan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.04.2004 17:29

Viesti Kirjoittaja geldan »

Kiitoksia taas vastauksista.

Tuo W124 on kyllä todella hienon näköinen myös sisustaltaan!
Ajattelin ostaa vm ~90 auton, joten 300D taitaa mennä reilusti yli budjetin.
Ajotyylikään ei itsellä ole kovin hurjasteleva ja suomessa taitaa suurimmat nopeusrajoitukset olla 100 luokkaa =)
Näyttää saavan myös suomesta vm 92, 6000€ hintaan, ainakin tuo mikä oli nettiautossa, mittarilukema vaan 367000 -> hirvittää :shock:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

geldan kirjoitti:Kiitoksia taas vastauksista.

Tuo W124 on kyllä todella hienon näköinen myös sisustaltaan!
Ajattelin ostaa vm ~90 auton, joten 300D taitaa mennä reilusti yli budjetin.
Ajotyylikään ei itsellä ole kovin hurjasteleva ja suomessa taitaa suurimmat nopeusrajoitukset olla 100 luokkaa =)
Näyttää saavan myös suomesta vm 92, 6000€ hintaan, ainakin tuo mikä oli nettiautossa, mittarilukema vaan 367000 -> hirvittää :shock:
Vain 367000, sehän on vielä Mersulla sisäänajoa :D

Oma bensa biili on mittarin mukaan nähny rataa 184000km , todellinen varmaan 250000 ja kivaa on 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Mutta

Viesti Kirjoittaja mc »

Ere866 kirjoitti:
geldan kirjoitti:Hei taas,

Nyt alkaa olla autonvaihto aika käsillä. Ensiviikonloppuna laitan lehteen ilmoituksen vanhasta autostani ja heti sen myytyäni etsin mersun alle.
Aikani mietittyäni päädyin nyt sitten siihen diisseliin kulutuksen ym. vuoksi.
Ilmeisesti 2.0 litran koneella varustettuna. Mitä eroja näissä 190 (W201?) ja W124 malleissa on? Kuinka uuden tällä budjetilla saisi?

Kiitoksia
190 on pieni. Takatiloja vähän. Ekassa linkissä on kuva ja tokassa vähän tietoja:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=134169


http://www.ajovalo.net/Historia/mb_190.htm


W124 on jo vähän mukavamman näköinen ulkomuodoltaan ja muuten vähän isompi. Taasen kuvia ja toisessa linkissä tietoja.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=110726

http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w124.htm

Mutta......190 malli on urheilullisempi ja sirompi :wink: ei ole niin "kulmikas" Ainut miinus minkä löydän tuosta mallista, on pieni takakontti. Yhtä kallis auto tuo on pitää ja käyttää kuin 124 malli, ja kulutus on todellisuudessa aivan samaa luokkaa noilla molemmilla. Jostakin syystä tuo "190" malli on pitänyt arvonsa ehkä hieman paremmin.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

ei ole niin "kulmikas"
En kyllä allekirjoita tuota väitettä
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Muotoilu

Viesti Kirjoittaja mc »

enska kirjoitti:
ei ole niin "kulmikas"
En kyllä allekirjoita tuota väitettä


W201 kköstä jos tarkkaan katsoo edestä ja etenee katseellaan kylkilinjaa myöten takalokasuojaan, huomaa aika harvinaisen ja voimakkaan lokasuojan muotoilun, linjat ovat olleet aika rohkeat, ja edistykselliset huokuen jo ennakko-muotoilullaan tätä päivää :wink: Muutenkin auto on siro ja kompakti, niin kuin Mersun urheilu version kuuluu ollakkin 8) Tekniikaltaan periaatteessa sama auto W124 n kanssa.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Muotoilu

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Benzo kirjoitti:
enska kirjoitti:
ei ole niin "kulmikas"
En kyllä allekirjoita tuota väitettä


W201 kköstä jos tarkkaan katsoo edestä ja etenee katseellaan kylkilinjaa myöten takalokasuojaan, huomaa aika harvinaisen ja voimakkaan lokasuojan muotoilun, linjat ovat olleet aika rohkeat, ja edistykselliset huokuen jo ennakko-muotoilullaan tätä päivää :wink: Muutenkin auto on siro ja kompakti, niin kuin Mersun urheilu version kuuluu ollakkin 8) Tekniikaltaan periaatteessa sama auto W124 n kanssa.
Mutta ne sisätilat :?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Mutta

Viesti Kirjoittaja Leka »

Benzo kirjoitti:Mutta......190 malli on urheilullisempi ja sirompi :wink: ei ole niin "kulmikas" Ainut miinus minkä löydän tuosta mallista, on pieni takakontti. Yhtä kallis auto tuo on pitää ja käyttää kuin 124 malli, ja kulutus on todellisuudessa aivan samaa luokkaa noilla molemmilla. Jostakin syystä tuo "190" malli on pitänyt arvonsa ehkä hieman paremmin.
Noh urheilullisuudesta ja kulmikkuudesta kaikilla omat käsityksensä. Mutta kyllä mun mielestä se tenavatähti näyttää muotoilultaan W124:sta pari vuotta vanhemmalta niin kuin onkin. Syytä muistaa myös W124:n reilusti pienempi ilmanvastuskerroin.

Arvonsäilyttämisestä vaikea sanoa mitään yksiselitteisesti. Nimittäin uutena esim. 80-luvun lopussa malleilla ei ole ollut kuin noin 20 tmk:n hintaero versioista riippuen.
geldan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.04.2004 17:29

Viesti Kirjoittaja geldan »

Hei

Katselin haku toiminnolla noita vanhoja topicceja ja siellä näytti olevan jonkuverran ongelmia automaattilaatikon kanssa. Mitenköhän käytännössä sitten tällaiset 200-400 tkm ajetut. Kuinka paljon niitä sitten loppujenlopuksi joutuu remontoimaan / huoltamaan, lähinnä huoltokulut? Hyväkuntoisia Suomi autojakin taitaa vielä löytyä 85-90 vuosimalleja. Ainakin niitä näkyy olevan paljon myynnissä joten välttämättä Saksasta asti ei joudu pirssiä hakemaan.

Jos joltakin löytyy hyväkuntoista 2.0 tai 2.5 dieseliä niin vois laittaa tarjouksen vaikka sähköpostiini kuvien kera. Mieluiten oulun lähistöltä.

hannu.raappana@mail.suomi.net
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sivutaan, mutta:

Onlisko kellään haisua, mitä tulisi kustannuksia loppupeliin G 400cdi 00-02 vuosimallista? Hinnathan menee haarukkaan noin 35t€-45t€ noin karkeasti sanottua, paljonkohan tullia himottaa tuohon päälle vielä? Ja jos palstalla on joku hommasta tietävä (H-Junkkala?) paljonko vaatii hän euroja, jotta moisen tänne siniristilippumme alle raijaa?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Mariini kirjoitti:Sivutaan, mutta:

Onlisko kellään haisua, mitä tulisi kustannuksia loppupeliin G 400cdi 00-02 vuosimallista? Hinnathan menee haarukkaan noin 35t€-45t€ noin karkeasti sanottua, paljonkohan tullia himottaa tuohon päälle vielä? Ja jos palstalla on joku hommasta tietävä (H-Junkkala?) paljonko vaatii hän euroja, jotta moisen tänne siniristilippumme alle raijaa?
www.tulli.fi tuollahan noita päätöksiä, kai joku on jossakin välissä tuonut jonkun tuoreemman Geemelin josta saa osviittaa. Yleisesti ottaen Saksassa tuntuu Geet maksavan jopa enemmän kuin täällä, joskin olen katsellut merkittävästi vanhempia ja väsyneempiä Gelandewageneita kuin 00-02.

Tuonnin omakustannus olisi kai teoriassa noin 500-1000e joskin ikinä ei ole tainnut viiteen sataan kulut jäädä. Tuossa siis vain saksalaiset kulut ja oliko se 27e suomalainen siirtokilpitarra, ei laskettuna mukaan esim. menetettyä työaikaa (menee siinä päiväkausia reissussa ennenkuin auto on Hangossa) saati palkkiota.

Yleisesti ottaen saa laskea auton (tingittyyn) hintaan tonnin että auto on ostettu (tingitty), kilvitetty ja ajettu Rostockiin, laivattu Hankoon ja ajettu ostajalle.

"Ammattijobbarit" useimmiten toimivat siten että auton tuontikustannuksiksi luvataan muutama satanen ja sitten tingitään auton hinnasta se 500-1500e josta voitto tehdään. Jos hakee itse ja on kova tinkaamaan niin säästöä toki kertyy. Toisaalta jos olisi autonkuljetusauto jolla toisi tusinan autoa kerralla niin ei tarvitsisi laittaa niitä Saksan kilpiin; satkun säästö per auto ja monta monituista tuntia arvokasta aikaa. Tuolloin ei tarvitsisi olla kuskia joka autolle eli hotellikulut ja sapuskakulut olisivat paljon pienemmät, samoin kuin laivan hyttiveloitus. Vaan eipä ne autonkuljetusautot mitään ilmaisia ole, saatikka niitten laivaaminen.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Vastaa Viestiin