C32 b.pumpun releen vaihdon jälkeen tehot hukassa
C32 b.pumpun releen vaihdon jälkeen tehot hukassa
Stana joo eilen ei lähtenyt peli pihasta käyntiin, no lavetilla Veholle, no bensapumpun rele oli pashtanut , no se on vaihdettu ja auto käy taas.
Mutta tehot on kuulemma hukassa, kulkee kuulemma samaan tahtiin kuin 1.8 eli ei mihinkään ehehe
Olisiko vinkkiä miä stana siinaä voisi olla, ahtimen vesipumppu toimii ja bensaa saa eikä mitään virheilmoituksia.
Mutta tehot on kuulemma hukassa, kulkee kuulemma samaan tahtiin kuin 1.8 eli ei mihinkään ehehe
Olisiko vinkkiä miä stana siinaä voisi olla, ahtimen vesipumppu toimii ja bensaa saa eikä mitään virheilmoituksia.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Omituista. Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta viasta, vaikka C32 viat ja ominaisuudet ovat tiedossa varsin tarkasti.
Oletko varma että kyse on bensapumpun releestä eikä ilmapumpun releestä? Ilmapumpun rele on todella yleinen vika ja jostakin muistelen lukeneeni että samassa yhteydessä saattaa mennä rikki muutakin, vissiin se ilmapumppu, joka on tietysti tosi halpa![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kulkuun tuon ilmapumpun ei tosin pitäisi vaikuttaa, ellei sitten liiallisen saastuttamisen takia mene vikatilaan.
Muita kulkuun vaikuttavia yleisiä vikoja ovat juurikin se ahtimen vesipumppu, kaasupoljin ja kaasuläppä. Kaasuläpän olet muistaakseni joutunutkin vaihtamaan, mutta kulutustavaraa sekin on. Kaasuläppä ja kaasupoljin kyllä antaa aivan selkeitä koodeja myös mittaristoon (ESP failure)
Veikkaan kuitenkin sitä vesipumppua, siitä kuitenkin on jo aikaa kun olet sen vaihtanut ja niitä menee melkein kuin leipää. Vikakoodejakaan se ei jätä muistiin, täytyy diagnosoida erityistoimenpitein. Lähteekö corollaa paremmin edes kylmänä?
Niin ja sitä vielä että tukkeutuneita katteja on ollut ja kaikkihan tietää miten hyvin auto kulkee jos on putki tukossa. Tukkeutuneen katin diagnosointikin on varsin vaikeaa.
Käykö auto nätisti?
Oletko varma että kyse on bensapumpun releestä eikä ilmapumpun releestä? Ilmapumpun rele on todella yleinen vika ja jostakin muistelen lukeneeni että samassa yhteydessä saattaa mennä rikki muutakin, vissiin se ilmapumppu, joka on tietysti tosi halpa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kulkuun tuon ilmapumpun ei tosin pitäisi vaikuttaa, ellei sitten liiallisen saastuttamisen takia mene vikatilaan.
Muita kulkuun vaikuttavia yleisiä vikoja ovat juurikin se ahtimen vesipumppu, kaasupoljin ja kaasuläppä. Kaasuläpän olet muistaakseni joutunutkin vaihtamaan, mutta kulutustavaraa sekin on. Kaasuläppä ja kaasupoljin kyllä antaa aivan selkeitä koodeja myös mittaristoon (ESP failure)
Veikkaan kuitenkin sitä vesipumppua, siitä kuitenkin on jo aikaa kun olet sen vaihtanut ja niitä menee melkein kuin leipää. Vikakoodejakaan se ei jätä muistiin, täytyy diagnosoida erityistoimenpitein. Lähteekö corollaa paremmin edes kylmänä?
Niin ja sitä vielä että tukkeutuneita katteja on ollut ja kaikkihan tietää miten hyvin auto kulkee jos on putki tukossa. Tukkeutuneen katin diagnosointikin on varsin vaikeaa.
Käykö auto nätisti?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
täytyy käydä huomenna siellä, vikaa ei ole löytynyt, kulkee kuulemma ihan normisti jos koneena olisi 1.8 , ovat tutkineet releet / pumput / läpät ja vaikka mitä outo homma.
Voisiko laatikon asetukset vaikuttaa asiaan rouvahan ei juuri kengittele, mitenkäs se laatikon nolaus menikään, avain virtasentoon kaasu kokoajan pohjassa virtapois ja uudestaan vai miten se oli
Voisiko laatikon asetukset vaikuttaa asiaan rouvahan ei juuri kengittele, mitenkäs se laatikon nolaus menikään, avain virtasentoon kaasu kokoajan pohjassa virtapois ja uudestaan vai miten se oli
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Joo hain auton pihaan kun ainoa amg mies sairastui no ensi viikolla lisää.
Hitto joo outo homma ihan kuin ahdin ei toimisi vaikka ennen releen poshtamista kyllä toimi, nyt käsiajanotolla 13sek 0->100kmh
Muuten ihan normisti mutta kun kiihdyttää se sellainen murina puuttuu ihan täysin, oliskohan jo stana vaihtanut tuosta koneen yöllä![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hitto joo outo homma ihan kuin ahdin ei toimisi vaikka ennen releen poshtamista kyllä toimi, nyt käsiajanotolla 13sek 0->100kmh
Muuten ihan normisti mutta kun kiihdyttää se sellainen murina puuttuu ihan täysin, oliskohan jo stana vaihtanut tuosta koneen yöllä
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ahtimen magneettikytkin!
Tarkemmin ottaen:
Voisi tarkistaa onko johto kiinni liittimessä
Toimiiko sähköinen magneetti
Onko laakeri jumissa
Tarkemmin ottaen:
Voisi tarkistaa onko johto kiinni liittimessä
Toimiiko sähköinen magneetti
Onko laakeri jumissa
Viimeksi muokannut Jani Anttila, Pe 11.09.2009 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Hitto tuo voi pitää paikkansa koska kun kuuntelin konetta siitä kuului sellaista outoa ääntä siitä ahtimen pyörän kohdalta, jotenkin sellaista outoa vikinää, mietinkin että onko tuo aina kuulostanut tuolta.Jani Anttila kirjoitti:Ahtimen magneettikytkin!
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Joo laakeri ainakin on vaihtokunnossa. Veho ei myy pelkkää laakeria, vaan koko rullan naurettavan halpaan ~900€ hintaan ja laakeria ei löydä suomesta kuin tuurilla, mutta tämä toimiijameri kirjoitti:Hitto tuo voi pitää paikkansa koska kun kuuntelin konetta siitä kuului sellaista outoa ääntä siitä ahtimen pyörän kohdalta, jotenkin sellaista outoa vikinää, mietinkin että onko tuo aina kuulostanut tuolta.Jani Anttila kirjoitti:Ahtimen magneettikytkin!
Rikkinäinen laakeri rahisee, mutta jos kuului vikinää niin voisiko olla että laakeri on jo jumissa -> hihna luistaa ja siksi vikisee.
Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö ahdinkin kun pyörittelet rullasta. Ei saisi pyöriä vaan pelkän rullan pitäisi pyöriä akselin ympärillä. Hihnaa voi löysätä edestä päin katsottuna alimmaisesta rullasta oikealla. Sopiva lenkkiavain kiristinrullan pulttiin kiinni ja väännät aukipäin sen verran että hihna löystyy. Siis ei pulttia auki, vaan käännät siitä pultista sitä kiristintä löysemmälle.
Siinä ahtimen hihnapyörän takapuolella se musta möykky on se magneetti, joka kytkeytyessään on yhtä puuta hihnapyörän kanssa magneettisesti. Se pyörii tyhjäkäynnilläkin hiukan, mutta voit kokeilla saatko tyhjäkäynnillä pysäytettyä sen käsivoimin, jos ei onnistu niin laakeri on jumissa. OLE VAROVAINEN ettei tarvitse lääkärissä käydä.
Kytkimen johtojen liitin on siinä ahtimen hihnapyörän vieressä olevan pikkurullan kiinnitysraudassa, josta johdot lähtee eteenpäin kytkimelle, niitäkin voisi katsella että ei ole eristeet kulunut puhki tai jotain...
Muutenkin jos joku rullista rahisee, niin kannattaa uusia pikaisesti. Ne on nimittäin metallia ja painaa paljon. Ne kun lähtee täydessä laulussa riehumaan konehuoneessa niin tulee iso damage.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
No niin ensimmäinen diagnoosi tehty, otin sen muovihärpäkkeens siitä pois edestä ja se ääni taitaa sittenkin tulla siitä alla olevasta pyörästä hiukan sellainen kova ääni, taisi se muovi härpäke kanavavoida ääntä.
Täytyy pyytää katsomaan se ettei rullat lähde lentoon.
En tajunnut irrottaa sitä etumuovia ensimmäisellä kerralla
Kokeilin magneettia ja sen saa kiinni tyhjäkäynnillä kun kierroksia nostaa nostaa 3-4 tonnin kieppeille se magneetti nappaa kiinni ja akseli alkaa pyöriä eikä sitä jaksa pitää paikallaan.
Täytyy pyytää katsomaan se ettei rullat lähde lentoon.
En tajunnut irrottaa sitä etumuovia ensimmäisellä kerralla
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kokeilin magneettia ja sen saa kiinni tyhjäkäynnillä kun kierroksia nostaa nostaa 3-4 tonnin kieppeille se magneetti nappaa kiinni ja akseli alkaa pyöriä eikä sitä jaksa pitää paikallaan.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
No kaikki on sitten siellä kunnossa.jameri kirjoitti: Kokeilin magneettia ja sen saa kiinni tyhjäkäynnillä kun kierroksia nostaa nostaa 3-4 tonnin kieppeille se magneetti nappaa kiinni ja akseli alkaa pyöriä eikä sitä jaksa pitää paikallaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Voisihan sitä tietysti sulakkeetkin tarkistaa kun alunperin oli viallisesta releestä kysymys. Sulakerasioita on kolme. Peräkontissa verhoilun takana vasemmalla, kojelaudan päässä kuskinpuolella ja konehuoneessa auton vasemmalla puolella suojamuovin alla.
Niin ja onko rele varmasti oikeanlainen? C32 bensapumppu on erilainen kuin muissa C-mersuissa, vissiinkin joku tandempumppu. Mahtaako sama rele kelvata, en tiedä... Voin omastani käydä vakoilemassa relettä malliksi.
Niin ja onko rele varmasti oikeanlainen? C32 bensapumppu on erilainen kuin muissa C-mersuissa, vissiinkin joku tandempumppu. Mahtaako sama rele kelvata, en tiedä... Voin omastani käydä vakoilemassa relettä malliksi.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
No helvetti kun alkoi vaivaamaan eikä ole muutakaan tekemistäjameri kirjoitti:J.A Loistavaa palvelua, yötä päivää
Täytyy kurkkia sulakkeet huomenna
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
rele löytyy peräkontin sulakerasiasta ja venakoiden epc:n mukaan oikea varaosanumero bensapumpun releelle on A 002 542 11 19. Sama rele on muissakin malleissa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tere
palvelu senkun paranee![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hitto joo ei löytynyt tuon numeroista takakontista siitä vasemmalta puolelta
En tiedä mikä se niistä on oikea rele ( neliönmuotoinen mötikkä )villi arvaus oikealla ylin vihreä 002 542 03 19 se on ns. erillisenä irti varsinaisesta pesästä, mutta ns. samassa ryhmässä.
Toinen sinne päin numerolla musta neliönmuotoinen vasemmalla ylin varsinaisessa pesässä A 002 542 83 19
Mutta A 002 542 11 19 numerolla ei näy.
palvelu senkun paranee
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hitto joo ei löytynyt tuon numeroista takakontista siitä vasemmalta puolelta
En tiedä mikä se niistä on oikea rele ( neliönmuotoinen mötikkä )villi arvaus oikealla ylin vihreä 002 542 03 19 se on ns. erillisenä irti varsinaisesta pesästä, mutta ns. samassa ryhmässä.
Toinen sinne päin numerolla musta neliönmuotoinen vasemmalla ylin varsinaisessa pesässä A 002 542 83 19
Mutta A 002 542 11 19 numerolla ei näy.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
En tiedä onko sedanissa tuo rasia pysty vai vaaka-asennossa, mutta tuolla numerolla tulisi olla releet A ja C. Kirjaimet on merkitty rasiaan. A on ilmeisesti bensapumppu ja C ahtimen vesipumppu. Tokihan releessä voi olla joku muukin numero ja kytkentä olla silti samanlainen, mutta niihin releisiin on yleensä painettu sen kytkentäkaavio. Jos rele osoittautuu vääräksi niin sulakkeitakin voi olla pimeänä.
Fiksumpihan olisi tietysti heti tarkistanut että onko vaihdettu oikeanlainen rele, mutta eipä tulisi äkkiä mieleen.
Kyllä sä aamulla pääset vielä ajamaan, ainakin hummerilla![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Fiksumpihan olisi tietysti heti tarkistanut että onko vaihdettu oikeanlainen rele, mutta eipä tulisi äkkiä mieleen.
Kyllä sä aamulla pääset vielä ajamaan, ainakin hummerilla
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
TereJani Anttila kirjoitti:En tiedä onko sedanissa tuo rasia pysty vai vaaka-asennossa, mutta tuolla numerolla tulisi olla releet A ja C. Kirjaimet on merkitty rasiaan. A on ilmeisesti bensapumppu ja C ahtimen vesipumppu. Tokihan releessä voi olla joku muukin numero ja kytkentä olla silti samanlainen, mutta niihin releisiin on yleensä painettu sen kytkentäkaavio. Jos rele osoittautuu vääräksi niin sulakkeitakin voi olla pimeänä.
Fiksumpihan olisi tietysti heti tarkistanut että onko vaihdettu oikeanlainen rele, mutta eipä tulisi äkkiä mieleen.
Kyllä sä aamulla pääset vielä ajamaan, ainakin hummerilla
No juu komiasti meni turnaus matka Loviisaan ja takaisn H2:sella
Nyt menee mielenkiintoiseksi koska C on tyhjä, toivottavasti se olisi irti otettu ja kiinnittämättä jätetty vesipumpun rele, eikä mikään XyzX€ maksava hilavitkutin, tää on nyt tätä lauantai illan toive unta samaa kuin Lotossa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
A: 002 542 83 19
B ( HELLA ) 002 542 13 19
C Tyhjä
D ei numeroja musta sileä
E (HELLA) A 002 542 13 19
F ++0135
G Keltainen oo2 5422 12 19
H samanlainen
Rasia on pysty basennossa
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00030/4860315.jpg)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
OK irti on mutten ole ihan sata varma onko sama, kun on niin outoa nämä kaavatJani Anttila kirjoitti:Sitä vielä että myös tuo D on "backup relay" ja minulla ei siinä reijässä ole mitään toisin kuin sinulla. Otappa siitä tuo rele ja laita C:hen kokeeksi. Tarkista toki kyljestä että kytkentä on samanlainen kuin A:ssa
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Alla Mersun merkinen oikealla on A ja nykyinen D on vasemmalla.
Sulakepesän "reijät" tuossa C ja D kohdassa on hiukan erilainen verrattuna A pohjaan, vaikka kyllä nuo menee ristiin.
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00700/4861628.jpg)
Alla sulakepohja vaakatason kuvassa ( se on siis siellä pystyssä )
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00223/4861729.jpg)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Sama rele nuo on, hiukan eri lailla kuvattuna.
Laita vaan se D siihen C reikään. Koskapa on varareleen paikka, siinä on vaan ylimääräisiä reikiä jotta useampi eri tyyppinen rele voidaan siihen laittaa jemmaan. D:ssä ei ole yhdessäkään 203:ssa mitään toimintaa.
Laita vaan se D siihen C reikään. Koskapa on varareleen paikka, siinä on vaan ylimääräisiä reikiä jotta useampi eri tyyppinen rele voidaan siihen laittaa jemmaan. D:ssä ei ole yhdessäkään 203:ssa mitään toimintaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kyllä LÄHTEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Jäätävää toimintaa Jani, pesasit Koivuhaan Vehon AMG asentajan selkeällä pois sulkevalla analysoinnilla johon he eivät pystyneet, KIITOS avusta, Ystävä.
Minulla olisi ollut seuraava aika sinne vasta 18pv kun varsinainen sairastui eikä talosta löydy toista moottorivelhoa korvaamaan häntä ja selvittämään mystistä vikaa.
Auto toimii taas täysin normaalisti, KIITOS kun jaksoit jelpata yötä päivää.
Jäätävää toimintaa Jani, pesasit Koivuhaan Vehon AMG asentajan selkeällä pois sulkevalla analysoinnilla johon he eivät pystyneet, KIITOS avusta, Ystävä.
Minulla olisi ollut seuraava aika sinne vasta 18pv kun varsinainen sairastui eikä talosta löydy toista moottorivelhoa korvaamaan häntä ja selvittämään mystistä vikaa.
Auto toimii taas täysin normaalisti, KIITOS kun jaksoit jelpata yötä päivää.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään