Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pete666
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 23.09.2009 09:18
Paikkakunta: kokkola

Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä

Viesti Kirjoittaja pete666 »

Elikkä, kiikarissa ois vm 2000 ML 270 CDI. Kaipaisinkin mielipiteitänne, kokemuksia, ruusuja ja risuja ko. mallista. Jos joltain vaan löytyy kokemusta tuosta mallista niin kiitollisena otan kaiken infon vastaan.
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Aika vähän täällä on ollut juttua ML:stä. Liekö kaikki niin tyytyväisiä omiinsa vai .....? Itselläni tuo on ollut niin vähän aikaa, että mainittavia kokemuksia ei vielä oikein ole. Koneesta (270cdi) löytyy kyllä haulla paljonkin tarinaa. Siinä taitaa olla kaikki cdi-koneen hyvät ja huonot puolet. Hiljaisempi tuo on ajossa kuin entinen W202 200cdi. Edellisellä sivulla on jotakin juttua, katso sieltä. Oikeastaan ainoa mikä on yllättänyt minut niin on korin kallistelu sivusuunnassa. Se voi johtua joidenkin alustan osien kulumisesta ja mahd. myös renkaista ja istutaanhan siinä paljon korkeammalla kuin "kansanmersussa". Vaikutuksensa silläkin on. Ja mikään varsinainen maastoauto tuo ei ole. Onhan siinä alennusvaihde mutta lukot puuttuvat :!:
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2270
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...laitappa viestiä nimimerkille " kolarikalle " :twisted: ...sieltä löytyy tietoa ko laitteesta ja vielä saman vuotisesta :wink:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

ML:n vararavintoa ovat alapallonivelet, jotka ovat (ainankin minun budjettiraameihin) kalliita.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

KL-varaosat alapallo eteen 65€ ja taakse 83€. Onhan ne vähän kalliimmat kuin henkilöautoon. Vaihtotyön kalleudesta ei vielä ole kokemuksia.
Ja eikös ne alapallot ole vähän kaikkien Mersujen yhteinen vaiva.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Viimeksi kun MLn alapalloja myin, niin hinta oli 250 euron nurkilla per kpl. Tosin kyseessä oli MB OriginalTeile....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

ML 55 AMG:n alapallot (alkuperäiset) oli yli 400 euroa kappale. Tosin jouduin vaihtamaan ne ensimmäisen kerran vasta 200 000 kilometrin jälkeen.

Kuinkas usein niitä sitten tavallisissa ML:issä vaihdellaan?
2004 SLK 320 Final Edition
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2270
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D...ja kun sinne tarvike palloja pistää niin saa vaihtaa useimmin :twisted:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

mnuut kirjoitti:ML 55 AMG:n alapallot (alkuperäiset) oli yli 400 euroa kappale. Tosin jouduin vaihtamaan ne ensimmäisen kerran vasta 200 000 kilometrin jälkeen.

Kuinkas usein niitä sitten tavallisissa ML:issä vaihdellaan?
Ei ensin usko riittänyt, että ML55AMG:ssä olisi erilainen alapallo, kun pienemmissä, mutta kyllä vaan näky olevan. :o
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

cuuno kirjoitti::D ...laitappa viestiä nimimerkille " kolarikalle " :twisted: ...sieltä löytyy tietoa ko laitteesta ja vielä saman vuotisesta :wink:
Suostuisikohan em. nimimerkki kirjoittelemaan tänne niin huonoista kuin mahdollisita hyvistä kokemuksisitaan. Olisimme (ainakin minä ) kovasti kiitollisia tästä.
pete666
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 23.09.2009 09:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja pete666 »

JYMY kirjoitti:Koneesta (270cdi) löytyy kyllä haulla paljonkin tarinaa. Siinä taitaa olla kaikki cdi-koneen hyvät ja huonot puolet.
Kone on tuttu, kun nyt sellainen on omassa väykyssä, mutta noin muuten itse autosta, ajettavuudesta sisätiloista ym. olisi mukava kuulla. Varsinkin nuo sisätilat ihan käytännön tasolla kiinnostavat, kun meille on syntymässä kolmas lapsi niin sisätilojen on oltava kohdillaan.
Avatar
kolarikalle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 21.12.2006 17:00

Viesti Kirjoittaja kolarikalle »

JYMY kirjoitti:
cuuno kirjoitti::D ...laitappa viestiä nimimerkille " kolarikalle " :twisted: ...sieltä löytyy tietoa ko laitteesta ja vielä saman vuotisesta :wink:
Suostuisikohan em. nimimerkki kirjoittelemaan tänne niin huonoista kuin mahdollisita hyvistä kokemuksisitaan. Olisimme (ainakin minä ) kovasti kiitollisia tästä.
No kerrotaan ML ollu talossa nyt kolme vuotta ja 180tkm ollut kyllä paras auto mitä omistannu.

Vikoja ei ole pahasti ollu autolla nyt ajettu yhteensä 280tkm. Kalleimat viat on ollu kun jakoolaatikko hajosi tosin remontti ei minusta ollut kallis (1300e) kun ottaahuomioon että kaikki sisuskalut laitetiin kerralla uusiksi. Jakolaatikko oireeilee sillai kun kääntää kaikki niin kuluu sellainen pauke kun vetari olisi menossa. Ja laturi remppa oli kallis koska on surullisen kuuluisa vesijähdyteinen tätähän löytyy muistakin mersuista. 270 cdi taitaa olla ainoa järkevä kone tohon likkuu suht hyvin maasturiksi ja eikä kuluta kun 8-10L/100km. konehan on sama kun monessa muissa mersun malleissa eli tyypiviat myös samat mutta ei kalliita korjata.Niin ja mun autoon ei ole vaihdettu ikinä alapalloniveliä ja sillä kuitkin ajetaan päivittäin hiekkateillä.

Eipä tollasen pitäminen juuri poikkea mistää muista autosta renkaat nyt vähän kalliinpia. itse asias taitaa olla tähän menessä halvin auto pitää mitä mulla on ollut jos siis lasketaan korjaukset ja huolot.
Ajettavus asiat on sitten maku asioita itse pidän joku muu taas ei.
Kyllä meidänkin seuraava auto joko uusi korinen ML tai sitten GLK.

Siis ei muutakun kättä taskuun ja ML ostoon. :twisted:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Meidän taloudessa nyt vuosi ajettu tuolla 2003 vuosimallin ML 270 cdi:llä.
Kokemukset kaikin puolin myönteisiä. Mittarissa nyt 250000 kilometriä.
Auto on seitsemän paikkainen, joka tuntuu olevan tuolla mb-huollossa ihmetyksen aihe.
Viime viikolla vaihdettiin ensimmäiset raidetangonpäät ja toiselle puolelle alapallonivel. Alapallonivel on todella hintava, mutta jos kestää ajaa tuon yli 200000 km, niin ei se enää kallis ole. Huollon mukaan alkuperäiset, koska alapallo oli vielä prässäämällä paikallaan. Uusi tuli sakaramutterilla.
Lisäksi nivelien huonouden huomaa auton huojunnasta ajossa. Uusilla ja jetillä nivelillä vakaa ajettava.
Autolle on sama onko alustana lumi, jää vai sora-, tai asfalttitie.
Kulutukseltaan auto on kokoisekseen todella pihi. Vähimmillään kesäkelissä vienyt 6.9 l / 100 km ja talvella jää aina alle 10 l / 100 km.
Ainoat ongelmat ollut 1 sylinterin suuttimen hajoaminen, jonka korjauksessa autollike Laakkonen tuli vastaan.
Lisäksi 2 sylinterin liekkirengas petti. Sen korvasi samainen autoliike.
Vaimon auto vaatimukset kasvaneet kyseisen auton myötä. Täytyy olla automaatti, neliveto ja maasturi seuraava auto joskus tulevaisuudessa.
Jos ostat ML, niin osta päivitetty versio, jossa vilkut peileissä ja etupuskuri erilainen, kuin alkupään malleissa. Silloin saat kitinöistä ja sähköviosta vapaan mallin. Lisäksi ajettavuudeltaan parempi.
Lisäksi käyt päivittämässä moottoriohjausjärjestelmän, niin kulutus tippuu ja auto muuttuu todella miellyttäväksi ajaa.
Täytyy vaan todeta tähän loppuun, että kyllä mersu on mersu. Sano sitten kateelliset mitä muuta tahaansa. :wink:
Petteril
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 24.09.2007 11:19

Ml kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Petteril »

Oon ajellu omalla 270cdi -03 noin 40000km ja oon ollu tyytyväinen ajo-omituisuuksiin niin tiellä kuin huonoissa oloissa.Ainut mikä askarruttaa on tuo kulutus, johon toivoisin muittenkii kokemuksia. Oma vie aina tuota 10,5-11 kesät talvet, ajotyylistä riippumatta. Onko nuo alle 10 vievät manuaaleja vai automaatteja? Oon yrittänyt löytää omasta jokin vian joka selittäisi kulutuksen mutta eipä oo selvinny? Erityisesti tuo puhdas matka-ajo vaikka ajais liruttelemalla 90 kmh niin kulutus ei laske. Kulutus mitattu tankkaamalla ja useammalla tankillisella.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Meillä on automaatti malli ja pääasiassa vaimon käytössä. Jotenka ajo on hyvin rauhallista ja ennakoivaa. Alussa vei meillä myös yli 10 litraa, mutta keskusteltuani erään samanlaisen auton omistajan kanssa, niin kertoili huomattavasti pienemmistä kulutuksista.
Rupesin tutkimaan autoa ja suoritutin huollon, jossa vaihdettiin kaikki mahdolliset suodattimet yms. vipstaakit. Samalla tarkistettiin pyöränkulmat.
Silti kulutti aika reilusti. Lisäksi ei lähtenyt ilman webastoa käyntiin. Jotenka jäljet johti sylttytehtaalle.
Ruiskutussuuttimien vuotoon. Ne, kun oli ehjätty, niin kulutus tipahti aivan dramaattisesti.
Petteril
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 24.09.2007 11:19

Viesti Kirjoittaja Petteril »

Oliko minkä hintainen tuo suutinremppa?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Yksi kpl tuli uusia suuttimia ja muille tarkastus ja huolto. En sitten tiedä mitä tuo huolto piti sisällään. Laskun loppu summa oli hippasen auki 800 euroa, mutta sen lystin mulle kustansi tuo auton myynyt liike.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kannattaa muuten vilkaista oston yhteydessä myös takajouset. Viikko sitten tuli hankittua -01 ML ja oli molemmat jouset takaa poikki. Ajossa ei huomannut mitään erikoista. Mutta kun oli pajalla suuttimen pohja tiivisteen vaihdossa niin asentaja vilkaisi auton alle, ja hoksasi katki jouset. Tuosta oma aloitteellisuudesta konjakki pullo hälle. Eikä katki jouset ole kuulemma harvinainen vika. En tiedä minkä hintaiset lie mutta Autotalo Laakkonen lupasi kustantaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
vumart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä

Viesti Kirjoittaja vumart »

ML:n tarinaa vaan ei narinaa, vm 2002 ML 2.7 cdi mahottoman tyytyväinen, ajoltaan aivan mahtava pitkää työmatkaa ajelee ihan mielellään n.250km/pv kulutus on ollut 8-10l/100km vaan mikäpä kulkis ilmaiseksi,huojuntaa (yllätti koe ajon aikana kuinka vähän kallisteli koeajo kesti 3vk:a)en ole omassa havainnut eikä ole alapalloja eikä muitakaan niveliä mennyt. :angel: :D :o 8) :thumbup: :thumbup:
Vastaa Viestiin