W210 Ohjaustehostinongelma-No nyt se selvis....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

W210 Ohjaustehostinongelma-No nyt se selvis....

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Tuomio tuli Veholla;
Hammastanko paskana,ei korjausmahdollisuutta...
Hinta;
-Veho: 2185 eur. + vanha vaihdossa. (ilman töitä)
-MB-Osa Oulu: 1500 eur.
-Autohuolto Ojanperä Tornio: 500 eur.+ vanha vaihdossa.

Eli heittelee hieman..Onko kellään kokemuksia vaihtamisesta?
heikkima
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 17.04.2004 12:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja heikkima »

Eli siis mitä siinä olio vikana/oireena?? Oliko oireena se, että rattia käännettäessä ohjaus tuntuu perhanan raskaalta ja takkuilevalta? Omassani (W210) tekee sellaista aamuisin etenkin, kun eka kertoja joutuu kääntymään kadun kulmissa, etenkin oikealle kääntäessä ohjaus raskas ja jotenkin jäykkä. Liekö ohjaustehostin vai hammastanko???
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja mecalac »

heikkima kirjoitti:Eli siis mitä siinä olio vikana/oireena?? Oliko oireena se, että rattia käännettäessä ohjaus tuntuu perhanan raskaalta ja takkuilevalta? Omassani (W210) tekee sellaista aamuisin etenkin, kun eka kertoja joutuu kääntymään kadun kulmissa, etenkin oikealle kääntäessä ohjaus raskas ja jotenkin jäykkä. Liekö ohjaustehostin vai hammastanko???
Vika alkoi ilmetä kun käänsi ratin ääriasentoon, niin rupes kuuluun sellainen "kurina" (?), mutta ei mennyt raskaaksi tai tarttuvaksi. Kun tarkasti öljyn määrän niin juuri ja juuri mittatikku kastui.Kun lisäsi öljä, niin taas mentiin pari viikoa OK ja taas sama juttu.
Lopulta alkoi laskeen öljyä auton alle ja vein Veholle tarkastukseen.
Pumppu oli ok, samoin paineletkut ja liitokset.Laskee kuulemma öljyt hammastangon sisään, eli hammastangon sisältä on tiivisteet kovettuneet tai murentuneet tyystin.Ei kuulemma korjattavissa kotikonstein vaan kokonaan uusi hammastakopaketti. (Tosin tulee tehtaalta takuukorjattuna,eli vanha pitää laittaa messiin)
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja mecalac »

No niin,nyt on sitten hammastanko täydellisenä vaihdettuna (raidetangon päät mukana).
Suuri kiitos Vammalan Osatuonnille, joka hommasi Belgiasta purkuosan, joka oli asentajan mukaan uuden karhea. Osatuonnista väitettiin auton josta osa oli purettu, ajetun vain 25tkm., eli eivät vissiin kovin laittaneet ehdolle...
Osan hinta 421€ + asennus 80€. Aika pudotus Vehon alkuperäiseen tarjoukseen, n.2500 € vaihdettuna...
Loppui kurnutukset ja öljypako tehostimesta..:-)
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Jep jep! On vähän tapaus kohtaista,mut jos vuotaa,niin melko varmasti voi korjata.Ihan viilapenkki ja ruuvimeisseli ei tosin riitä.Osat maksaa n,6e ja niitäkään ei saa veholta vaikka varaosa numero löytyykin! :wink:
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ja mistähän niitä osia saa ja mitä kuuluu kuuteen euroon?
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Siihen hintaan saa 2 kpl säteisakseli tiivisteitä eli suomeksi stefoja.Koko 28-38-7 kaksois huulella.Mut suosittelen käyttämään malttia,toinen "poksi" on kasattu aika kettumaisesti saa helposti rikki ja sen jälkeen se on romua ellei ole hyvä sorvari.Mitään osia ei tähän pakettiin saa veholta.Malttia tytöt ja pojat malttia! :lol:
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

fc8720 kirjoitti:Siihen hintaan saa 2 kpl säteisakseli tiivisteitä eli suomeksi stefoja.Koko 28-38-7 kaksois huulella.Mut suosittelen käyttämään malttia,toinen "poksi" on kasattu aika kettumaisesti saa helposti rikki ja sen jälkeen se on romua ellei ole hyvä sorvari.Mitään osia ei tähän pakettiin saa veholta.Malttia tytöt ja pojat malttia! :lol:
Kovin on taas salaperäistä :roll: . No ehkä täämä oli vai ns. teaseri ja jatkoa seuraa lähitulevaisuudessa, jolloin selviää, että mistä näitä 6 euron stefoja saa ja miten sen poksin saa rikkomatta auki ja ehkä vieläkin parempaa, kuka näitä osaa korjata ja millä hinnalla. Väyrysetkin alkaa olla jo siinä iässä, että hammastankoja rupeaa vuotelemaan vähän siellä ja täällä.
W124 E220T
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

No eihän tässä mitään salailemista ole,tiivisteitä saa laakeri liikkeistä.Muista korjaajista en tiedä,mut ite korjasin viime viikolla yhden ja voin kyllä korjata toisenkin kun nyt tiedän miten se tapahtuu.Tässä en viitsi alkaa poksin purkamista selittämään tulis vähän turhan pitkä stoori. :oops: yv:tä tulemaan jos neuvoa tarvitsee :roll:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tässä haiskahtaa nyt samalle tämä homma kuin kaverilla Audi 100:n kanssa. Osia ei mukamas ole merkkiliikkeessä, mutta harakiritavaraa kätevälle miehelle löytyy kun kyselee, ja ihan korjaussarjan nimellä. Huonoa palvelua merkkiliikkeen taholta, toiselta nimeltään k*setusta eli pakkomyyntiä :? . No, oppiipa pitämään silmänsä auki ja kukkaronnyörinsä kiinni kun asioi kyseisissä organisaatioissa :wink: .
Vastaa Viestiin