w210 E290 TD vikatila
w210 E290 TD vikatila
elikkäs tuli tuossa vasta hommattua 290td jossa on kaikennäköistä pientä laittoa ja nyt tuli semmoinen vika vastaan johon en ole löytänyt vastausta forumilta vielä. elikkä mese kulkee hyvin ja moitteetta normaali ajossa mutta välillä katoaa tehot totaalisesti esim moottoritiellä ajaessa jos painaa kaasua reilusti niin nakkaa moottoriin vikatilaan ja ei kierrä kuin 3000rpm ja huippuvauhtikin oli 120 ja kaikista ärsyttävin ilmiö on kun painaa kickdownin pohjaan asti nii laatikko nakkaa vaihteen sen verran pienelle että tulee makea moottorijarrutus. auton ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ottaa kierroksia normaalisti.. KIITOS JA ANTEEKSI.
Vois veikata tohon tehokatoon että turbo katoaa pelistä,jumissa/paskana tms. joku turbospesiaali voi siihen varmaan avartaa ite en paljoon niitten päälle ymmärrä...isäukon 1.9td golffissa sama vika ja todettu kuulemma huollossa että turbossa vika ja huomaahan sen myös että lähtee pois pelistä... manasin sen maan alle kun joutu ajeleen viikonverran sillä oman auton huollon ajan...
Viimeksi muokannut vk00, Pe 08.01.2010 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Omassa 290.ssä oli samaa vikaa. Pakokaasun kierrätys aiheuttaa vikatilan.Ilmeni juuri yllättävillä tehonrajoituksilla kesken matkan. Auto sammuksiin kerran tai kaksi ja taas menoksi. Helpoimmin saa korjattua tukkimalla egr-venttiilin ja alipainetunnistimen välisen letkun. Todellinen syy on alipainetunnistimen vikaantuminen. Se on siellä ilmamassamittarin kieppeillä ilmansuodatinkotelon vieressä. uusi alipainetunnistin maksaa muistaakseni alle 100 €. uutta alipainetunnistinta ei tarvitse hankkia. Tukkimalla egr:n ja alipainetunnistimen välisen letkun vaikka ilmastointiteipillä, loppuu pakokaasun kierrätys ja imupuolen karstaantuminen. Samalla loppu tmahdollisesti vikatilat. Toinen syy vikatilaan voi olla katalysaattorin tukkentuminen. Kun avasin katalysaattorin niin se oli aivan ummessa. Poistin pöntöstä koko mötikän ja hitsasin kiinni. Todennäköisesti katalysaattorin onnistuu murskaamaan pönttöönsä jollain raudalla ja kopistelemalla romut ulos. Pkoputken ja pakosarjan välinen kiinnike vaatii avauksen jälkeen sitten uuden tiivisteen ja kiristimen Vehiosta n. 40 €. Aloita nyt vaikka vain tukkimalla se EGR. Haulla EGR löydät foorumilta lisää ohjeita kierrätyksen tukkimiseksi. Kierrätyksen tukkimisesta ei ole mitään haittaa. ei myöskään katalysaattorin poistosta.
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
W210 E 290 TD
tulipa tossa todettua että vika todellakin oli egr venttiilissä kun letkun nyppäs pois ja veti pultin siihen letkun nokkaan nii löyty hukassa olevat tehot ja kickdownki toimii normaalisti aiheuttamatta koneen vikatilaa pitää vielä lähteä tarkistamaan se
termostaatti kun jäi vähän vuotamaan ja pakkasten aikaan alko kardaani vollottamaan eli siinäki on tarkistamista ja korjaamista mut sen vois käyttää pajalla ku ei innosta lähtä tuonne kylmälle betonille makoileen. mutta kiitos vinkeistä jotka joohtivat onnistuneeseen lopputulokseen

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 14.11.2009 02:43
- Paikkakunta: hämeenkyrö
Re: w210 E290 TD vikatila
Aivan samanlainen ongelma oli, kun laitoin asuntovaunun perään, ilmeni että silloin kovemmalla kuormituksella coolerin imupuolen letku vuoti niin teki saman ilmiönspede_84 kirjoitti:elikkäs tuli tuossa vasta hommattua 290td jossa on kaikennäköistä pientä laittoa ja nyt tuli semmoinen vika vastaan johon en ole löytänyt vastausta forumilta vielä. elikkä mese kulkee hyvin ja moitteetta normaali ajossa mutta välillä katoaa tehot totaalisesti esim moottoritiellä ajaessa jos painaa kaasua reilusti niin nakkaa moottoriin vikatilaan ja ei kierrä kuin 3000rpm ja huippuvauhtikin oli 120 ja kaikista ärsyttävin ilmiö on kun painaa kickdownin pohjaan asti nii laatikko nakkaa vaihteen sen verran pienelle että tulee makea moottorijarrutus. auton ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ottaa kierroksia normaalisti.. KIITOS JA ANTEEKSI.
