w210 200 cdi kulutukset?
w210 200 cdi kulutukset?
Itellä kulutukset omasta mielestä yläkantissa kaupunkiajossa...ei oikeen alle 10l/100km tahdo päästä rauhallisellakaan tyylillä...
maantiellä kylläkin 5,5-6 l/100km
Johtuuko kylmistä keleistä ja lyhyistä siirtymistä vaikka auto on aina lämmityksessä kun ei ajeta?
Autona w210 vm 99 200 cdi 85kW automaatti.
Miten muilla kulutuksen kans kaupungissa?
Vai onko tästä aiheesta jo olemassa keskustelu?
maantiellä kylläkin 5,5-6 l/100km
Johtuuko kylmistä keleistä ja lyhyistä siirtymistä vaikka auto on aina lämmityksessä kun ei ajeta?
Autona w210 vm 99 200 cdi 85kW automaatti.
Miten muilla kulutuksen kans kaupungissa?
Vai onko tästä aiheesta jo olemassa keskustelu?
Viehän ne kaikki autot talvella nurkkaajossa paljon. Esim mulla E 320cdi näyttää heti startin jälkeen 25 lt sadalla mutta laskee siitä sitten hiljalleen kun kone lämpee. Jos on yli -20 niin kestää ainakin 20 min ennen kun kone on +82. Kulutus mulla on viimeisen 1500km 7,1 lt ja siinä on puolet kaupunki ja toinen puoli maantie ajoa.Esa H. kirjoitti:Pienellähän tuo menee 80 km/h matka-ajossa minullakin, mutta ns. nurkka-ajossa kulutus lähentelee kymppiä..
Pitkällä matkalla 80 km tuntivauhdissa kulutus on alle 6 lt sadalla.
Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla. Niinhän ne sanoo ettää 200 Mersulla joutuu katsomaan kartasta ohituspaikat.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Mitenkähän tuo logiikka nyt meni. Jos samanlaisella korilla ajetaan ja samaa vauhtia niin 200CDI joutuu käymään aika tarkkaan samoilla tehoilla kuin 320CDI. 320CDI joutuu käymään pienellä suhteellisella kuormalla eli osateholla ja se tarkoittaa suurempaa kulutusta niin kauan kun ei olla jossain yli 85%:n, ehkä yli 90%:n kuormitusasteella ja harvoin se 200CDI matka-ajossa joutuu tuolle tasolle isoimmallakaan vaihteella.tempera kirjoitti: Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla.
Eli tuo syvään juurtunut käsitys on perusteiltaan ihan väärä. Jos otat V12 ässän niin sen kone kuljettaa autoa satasen vauhdilla tosi kevyesti koneen rasittumatta mutta "yllättäen" pikkukone kuluttaa samassa ajossa aika lailla vähemmän.
Se 320CDI on kyllä todella hyvä kompromissi tehojen ja kulutuksen suhteen mutta niin kauan kuin 200CDI pysyy vauhdissa mukana niin se hakkaa kevyesti 320CDI:n kulutuksessa. Ollaan me vaan rehellisesti kateellisia taas noille 200CDI/220CDI omistajille. Kyllä ne ohituspaikat nykyliikenteessä melkein pitää kartalta katsoa noilla isommillakin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kartta ei tarvii niin usein kattela ohitusta varten kummalakaan sen jälkeen kun sittä kerran katsoo sopivan pihan minkä kautta kurvaaDBFI kirjoitti:Mitenkähän tuo logiikka nyt meni. Jos samanlaisella korilla ajetaan ja samaa vauhtia niin 200CDI joutuu käymään aika tarkkaan samoilla tehoilla kuin 320CDI. 320CDI joutuu käymään pienellä suhteellisella kuormalla eli osateholla ja se tarkoittaa suurempaa kulutusta niin kauan kun ei olla jossain yli 85%:n, ehkä yli 90%:n kuormitusasteella ja harvoin se 200CDI matka-ajossa joutuu tuolle tasolle isoimmallakaan vaihteella.tempera kirjoitti: Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla.
Eli tuo syvään juurtunut käsitys on perusteiltaan ihan väärä. Jos otat V12 ässän niin sen kone kuljettaa autoa satasen vauhdilla tosi kevyesti koneen rasittumatta mutta "yllättäen" pikkukone kuluttaa samassa ajossa aika lailla vähemmän.
Se 320CDI on kyllä todella hyvä kompromissi tehojen ja kulutuksen suhteen mutta niin kauan kuin 200CDI pysyy vauhdissa mukana niin se hakkaa kevyesti 320CDI:n kulutuksessa. Ollaan me vaan rehellisesti kateellisia taas noille 200CDI/220CDI omistajille. Kyllä ne ohituspaikat nykyliikenteessä melkein pitää kartalta katsoa noilla isommillakin.
Pieni- ja suurikoneisen kulutusero tasaisessa maantieajossa on yleensä melko pieni. Ero kasvaa juurikin kaupunkiajossa ja jos 200CDI kuluttaa tavan kaupunkiajossa kaksnumeroisen lukeman verran polttoainetta niin jossain on vikaa, joko ajotyylissä tai sitten vaikkapa ilmamassamittarissa.
Kakssatasen kun käyttää voimatohtorilla niin ei sillä kartalla mitään tee. Suurempi ongelma on saada kortti pysymään lompakossa.
Kakssatasen kun käyttää voimatohtorilla niin ei sillä kartalla mitään tee. Suurempi ongelma on saada kortti pysymään lompakossa.