w210 200 cdi kulutukset?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

w210 200 cdi kulutukset?

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Itellä kulutukset omasta mielestä yläkantissa kaupunkiajossa...ei oikeen alle 10l/100km tahdo päästä rauhallisellakaan tyylillä...

maantiellä kylläkin 5,5-6 l/100km

Johtuuko kylmistä keleistä ja lyhyistä siirtymistä vaikka auto on aina lämmityksessä kun ei ajeta?

Autona w210 vm 99 200 cdi 85kW automaatti.

Miten muilla kulutuksen kans kaupungissa?

Vai onko tästä aiheesta jo olemassa keskustelu?
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Itse en ole tuollaista omistanut, mut mitä olen kuullut niin kyllä saattaa tuon viedä talvella. Kannattaa termostaatti pitää kunnossa ja maski tukossa niin voi kulutus hieman laskea. Ilmoittavat kuitenkin 9l/100km tehtaankin mukaan nurkka-ajoon kesälläkin.
c203 180K -05
Velppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 09.07.2008 04:40
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Velppa »

Mulla 220cdi -99 teholastulla. Kulutus vaihellu 7-8.8 litranpaikkeilla, en ole erikseen mitannu paljoko matka ja kaupunki mutta tuommosiin päässy ns. seka ajolla.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Pienellähän tuo menee 80 km/h matka-ajossa minullakin, mutta ns. nurkka-ajossa kulutus lähentelee kymppiä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Esa H. kirjoitti:Pienellähän tuo menee 80 km/h matka-ajossa minullakin, mutta ns. nurkka-ajossa kulutus lähentelee kymppiä..
:P :oops: :lol: 8) Viehän ne kaikki autot talvella nurkkaajossa paljon. Esim mulla E 320cdi näyttää heti startin jälkeen 25 lt sadalla mutta laskee siitä sitten hiljalleen kun kone lämpee. Jos on yli -20 niin kestää ainakin 20 min ennen kun kone on +82. Kulutus mulla on viimeisen 1500km 7,1 lt ja siinä on puolet kaupunki ja toinen puoli maantie ajoa.
Pitkällä matkalla 80 km tuntivauhdissa kulutus on alle 6 lt sadalla.
Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla. Niinhän ne sanoo ettää 200 Mersulla joutuu katsomaan kartasta ohituspaikat.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tempera kirjoitti: Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla.
Mitenkähän tuo logiikka nyt meni. Jos samanlaisella korilla ajetaan ja samaa vauhtia niin 200CDI joutuu käymään aika tarkkaan samoilla tehoilla kuin 320CDI. 320CDI joutuu käymään pienellä suhteellisella kuormalla eli osateholla ja se tarkoittaa suurempaa kulutusta niin kauan kun ei olla jossain yli 85%:n, ehkä yli 90%:n kuormitusasteella ja harvoin se 200CDI matka-ajossa joutuu tuolle tasolle isoimmallakaan vaihteella.

Eli tuo syvään juurtunut käsitys on perusteiltaan ihan väärä. Jos otat V12 ässän niin sen kone kuljettaa autoa satasen vauhdilla tosi kevyesti koneen rasittumatta mutta "yllättäen" pikkukone kuluttaa samassa ajossa aika lailla vähemmän.

Se 320CDI on kyllä todella hyvä kompromissi tehojen ja kulutuksen suhteen mutta niin kauan kuin 200CDI pysyy vauhdissa mukana niin se hakkaa kevyesti 320CDI:n kulutuksessa. Ollaan me vaan rehellisesti kateellisia taas noille 200CDI/220CDI omistajille. Kyllä ne ohituspaikat nykyliikenteessä melkein pitää kartalta katsoa noilla isommillakin.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

kyllä se siellä 10 litran nurkilla pyörii mullaki työmatka-ajossa (kaupunki ajossa)

maantieajossa talvinopeuksilla 5 litran molemmin puolin.

Taitaa ajotietokone näyttää 8,6 tällähetkellä keskimääräiseksi kulutukseksi. mutta siihen saa pistää vielä puoli litraa päälle että menee lähelle oikeeta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
tempera kirjoitti: Vaikka on 200 cdi niin kulutus ei ole järin pakjoa pienempi koska kone joutuu kiertämään enemmän pienillä tehoilla.
Mitenkähän tuo logiikka nyt meni. Jos samanlaisella korilla ajetaan ja samaa vauhtia niin 200CDI joutuu käymään aika tarkkaan samoilla tehoilla kuin 320CDI. 320CDI joutuu käymään pienellä suhteellisella kuormalla eli osateholla ja se tarkoittaa suurempaa kulutusta niin kauan kun ei olla jossain yli 85%:n, ehkä yli 90%:n kuormitusasteella ja harvoin se 200CDI matka-ajossa joutuu tuolle tasolle isoimmallakaan vaihteella.

Eli tuo syvään juurtunut käsitys on perusteiltaan ihan väärä. Jos otat V12 ässän niin sen kone kuljettaa autoa satasen vauhdilla tosi kevyesti koneen rasittumatta mutta "yllättäen" pikkukone kuluttaa samassa ajossa aika lailla vähemmän.

Se 320CDI on kyllä todella hyvä kompromissi tehojen ja kulutuksen suhteen mutta niin kauan kuin 200CDI pysyy vauhdissa mukana niin se hakkaa kevyesti 320CDI:n kulutuksessa. Ollaan me vaan rehellisesti kateellisia taas noille 200CDI/220CDI omistajille. Kyllä ne ohituspaikat nykyliikenteessä melkein pitää kartalta katsoa noilla isommillakin.
Kartta ei tarvii niin usein kattela ohitusta varten kummalakaan sen jälkeen kun sittä kerran katsoo sopivan pihan minkä kautta kurvaa ;)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Kartta ei tarvii niin usein kattela ohitusta varten kummalakaan sen jälkeen kun sittä kerran katsoo sopivan pihan minkä kautta kurvaa ;)
:)

Ja kakssatanen on siitä hyvä että sillä ei aja välttämättä ohi tuosta oikopolun risteyksestä. :wink:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Pieni- ja suurikoneisen kulutusero tasaisessa maantieajossa on yleensä melko pieni. Ero kasvaa juurikin kaupunkiajossa ja jos 200CDI kuluttaa tavan kaupunkiajossa kaksnumeroisen lukeman verran polttoainetta niin jossain on vikaa, joko ajotyylissä tai sitten vaikkapa ilmamassamittarissa. :)

Kakssatasen kun käyttää voimatohtorilla niin ei sillä kartalla mitään tee. Suurempi ongelma on saada kortti pysymään lompakossa.
Vastaa Viestiin