w203 ei lähde käyntiin ja mittaristo pimeänä /korjattu
w203 ei lähde käyntiin ja mittaristo pimeänä /korjattu
Elikkä kirjoittelen kaverin puolesta ja vasta viikonloppuna pääsen staarilla katsoo autoa.
w203 270cdi vuosmalli 03, irroitettu imusarja pudistusta varten ja samalla imusarjan läpi menevä johtosarja ja suuttimien pohjaprikat vaihdettu.
Nyt kun auto on kasassa auto starttaa mut ei lähde käyntiin ja samalla mittaristo aivan pimeänä, eikä toimi myöskään vilkut eikä pyyhkijät.
Autossa ollut kuulemma akku paikallaan ja avain reijässä, mut ei kuulemma koskettu avaimeen johtosarjan olessa irroitettuna
Kuinka monta boxia mahtanee olla pimeänä? Vai onko polttanut vaan jonkun sulakkeen..
w203 270cdi vuosmalli 03, irroitettu imusarja pudistusta varten ja samalla imusarjan läpi menevä johtosarja ja suuttimien pohjaprikat vaihdettu.
Nyt kun auto on kasassa auto starttaa mut ei lähde käyntiin ja samalla mittaristo aivan pimeänä, eikä toimi myöskään vilkut eikä pyyhkijät.
Autossa ollut kuulemma akku paikallaan ja avain reijässä, mut ei kuulemma koskettu avaimeen johtosarjan olessa irroitettuna
Kuinka monta boxia mahtanee olla pimeänä? Vai onko polttanut vaan jonkun sulakkeen..
Viimeksi muokannut joskami, Ma 08.03.2010 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Voi hyvin olla (avaimet paikassan kun on sähköjä iroteltu voi olla vaikka mikä yleisimmin siitä vetelee avain, virtalukko ja ajonesto herneet)maku kirjoitti:Vilkut ja mittari menee etu samin kautta, olisko sami sökö?
mutta *:ri sen kerto kun ehtii johdon päähän
parhaasa tapauksessa löyhä liitos tai joku koodaus vaan hävinyt
Radion ja ilmastoinnin paneeliin syttyy normaalisti valot. Vilkut ja pyyhkijät ei toimi, mut kaukosäätimellä ovet menee kyllä lukkoon.
Starttaa normaalisti, mut ei lähde käyntiin, eikä myöskään mittaristossa ole mitään eloa. Eikä sisävalo syty oven aukaisusta.
Akun kenkä oli ollut yön yli irti, mut ei vaikutusta.
Jos etu-sami menee pimeäksi pitäisikö auton lähteä käyntiin?
Viikonloppuna tulee vasta kotiuduttua niin päsee sit staarilla katsoo löytyykö mitään ihmeellistä..
Starttaa normaalisti, mut ei lähde käyntiin, eikä myöskään mittaristossa ole mitään eloa. Eikä sisävalo syty oven aukaisusta.
Akun kenkä oli ollut yön yli irti, mut ei vaikutusta.
Jos etu-sami menee pimeäksi pitäisikö auton lähteä käyntiin?
Viikonloppuna tulee vasta kotiuduttua niin päsee sit staarilla katsoo löytyykö mitään ihmeellistä..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eikai avaimet paikassan kun akun kaapeli oli irti 
Se riippuu että mikä alue sieltä menee
etusamin kautta menee ainakin ECU toimintaan vaikuttavia juttuja
(jos konepelti on auki ei pyyhkiät toimi)
mitaristo/ajonesto osittain kimppassa
avain mahdolisesti "hukkunut"
osa koodauksista muutunut/hävinnyt
jahka kerkeet *:rila tutkimaan niin alkaa selvitä

Se riippuu että mikä alue sieltä menee
etusamin kautta menee ainakin ECU toimintaan vaikuttavia juttuja
(jos konepelti on auki ei pyyhkiät toimi)
mitaristo/ajonesto osittain kimppassa
avain mahdolisesti "hukkunut"
osa koodauksista muutunut/hävinnyt
jahka kerkeet *:rila tutkimaan niin alkaa selvitä
Niinpä, mutkun kaveri tekee kaverille..dealer kirjoitti:Veikkaus etu-samille.
Onneksi nämä jutut menevät takuuseen kun remontissa hajotettu.
Estääkö tuo etu-sam käynnistämisen? Luulis jos estää käynnistämisen niin ei myöskään luulis starttaavan..
edit. Mitenkä nuo purkuosat on vaihtokelpoisia noissa sameissa?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Täytyy varmaan kokeilla noista mun autoista (w209/s203) samia jos näyttää siltä et ois sami pimeänä.maku kirjoitti:Samit menee ristiin. Jotain lisävarustekoodauksia (ilmastointi, etuvalojen ohjausjännite...?) voi joutua tekemään mutta näkee sillä heti että toimiiko vaiko ei.
Näin ainakin 203/209 korieissa johon omat kokeilut perustuu.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ja jos näyttä että sami pimeenä niin kannattaa, tarkistaa kaikki sen koodaukset(lisäksi sitten jos sen nypää pois kurkatta sinne sisään ja pikasen tukailla kolvauksia, yhdessä oli vika missä joku jännite vaihtelu tms... oli saanut huonon kolvauksen hajooman lopulisesti, siihen kun tökki kolvilla niin rupes romuksi tuomittu sam:i toimimaan ja toimii kuulemma yhä)joskami kirjoitti:Täytyy varmaan kokeilla noista mun autoista (w209/s203) samia jos näyttää siltä et ois sami pimeänä.maku kirjoitti:Samit menee ristiin. Jotain lisävarustekoodauksia (ilmastointi, etuvalojen ohjausjännite...?) voi joutua tekemään mutta näkee sillä heti että toimiiko vaiko ei.
Näin ainakin 203/209 korieissa johon omat kokeilut perustuu.
onkos noissa ristiin vaihdoissa onistunut myös niiten erilaisten koodausten muutaminen niin että kaikki toimii?
Onko näitä sameja kukaan tarkemmin tutkinut mikä näistä menee rikki, tuntuu et varsinkin noita taka-sameja menee paljon rikki?
Luulis noittenkin olevan korjattavissa..
Luulis noittenkin olevan korjattavissa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Perjantaina vajaa neljä tuntia tuli autoa tutkittua tolla staarilla ja lauantaina saman verran.
Yli puolet ohjainlaitteista ilmoitti, että can väylävika / ohjainta ei ole asennettu.
Yksitellen ohjaimien vikakoodeja tyhjennellen saatiin mittaristo henkiin, mut meni semmoiseen tilaan vaikka otti avaimet pois niin autossa oli virrat päällä ja tietenkään silloin ei saa vikakoodeja nollattua koska ei voi kääntää välillä virtoja pois avaimesta.
Samalla väylä meni tilaan et auton virran kulutus kasvoi noin 8-9A jolloin ulkoisesta laturista rupesi loppumaan virta..
Ei muuta kun repimään sulakkeita irti, mittariston sulakkeen irrottamisen jälkeen mittaristo meni pimeäksi ja virran kulutus tippu 0.3-0.4A ja viaksi oli jäämässä etu-sami koska suurin osa ohjain laitteista ei saanut yhteyttä siihen.
Lauantaina akku oli jälleen täysi kas kumma mittaristo ja kaikki muukin näytti pelaavan normaalisti. Staari kiinni ja taas yksitellen ohjainlaitteiden vikakoodien poistamista. Kaikki eivät nollaantuneet eka kerralla, kun pikku hiljaa sai ohjaimia ylös niin muutkin suostuivat nollaantumaan.
Enää oli ongelmana auton käyntiin saaminen, johon löyty yksinkertainen vika, polttoaineputkiin oli vaihdettu uudet o-renkaat ja samalla korkeapainepumpun muovisetputket menneet ristiin..
Perjantai iltana tuli jo tilattua etu-sami englannista jos jollain on tarvetta niin kaverilla ois halvalla myynnissä 60e..
Yli puolet ohjainlaitteista ilmoitti, että can väylävika / ohjainta ei ole asennettu.
Yksitellen ohjaimien vikakoodeja tyhjennellen saatiin mittaristo henkiin, mut meni semmoiseen tilaan vaikka otti avaimet pois niin autossa oli virrat päällä ja tietenkään silloin ei saa vikakoodeja nollattua koska ei voi kääntää välillä virtoja pois avaimesta.
Samalla väylä meni tilaan et auton virran kulutus kasvoi noin 8-9A jolloin ulkoisesta laturista rupesi loppumaan virta..
Ei muuta kun repimään sulakkeita irti, mittariston sulakkeen irrottamisen jälkeen mittaristo meni pimeäksi ja virran kulutus tippu 0.3-0.4A ja viaksi oli jäämässä etu-sami koska suurin osa ohjain laitteista ei saanut yhteyttä siihen.
Lauantaina akku oli jälleen täysi kas kumma mittaristo ja kaikki muukin näytti pelaavan normaalisti. Staari kiinni ja taas yksitellen ohjainlaitteiden vikakoodien poistamista. Kaikki eivät nollaantuneet eka kerralla, kun pikku hiljaa sai ohjaimia ylös niin muutkin suostuivat nollaantumaan.
Enää oli ongelmana auton käyntiin saaminen, johon löyty yksinkertainen vika, polttoaineputkiin oli vaihdettu uudet o-renkaat ja samalla korkeapainepumpun muovisetputket menneet ristiin..
Perjantai iltana tuli jo tilattua etu-sami englannista jos jollain on tarvetta niin kaverilla ois halvalla myynnissä 60e..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Hyvä että tuli kuntoonjoskami kirjoitti:Perjantaina vajaa neljä tuntia tuli autoa tutkittua tolla staarilla ja lauantaina saman verran.
Yli puolet ohjainlaitteista ilmoitti, että can väylävika / ohjainta ei ole asennettu.
Yksitellen ohjaimien vikakoodeja tyhjennellen saatiin mittaristo henkiin, mut meni semmoiseen tilaan vaikka otti avaimet pois niin autossa oli virrat päällä ja tietenkään silloin ei saa vikakoodeja nollattua koska ei voi kääntää välillä virtoja pois avaimesta.
Samalla väylä meni tilaan et auton virran kulutus kasvoi noin 8-9A jolloin ulkoisesta laturista rupesi loppumaan virta..
Ei muuta kun repimään sulakkeita irti, mittariston sulakkeen irrottamisen jälkeen mittaristo meni pimeäksi ja virran kulutus tippu 0.3-0.4A ja viaksi oli jäämässä etu-sami koska suurin osa ohjain laitteista ei saanut yhteyttä siihen.
Lauantaina akku oli jälleen täysi kas kumma mittaristo ja kaikki muukin näytti pelaavan normaalisti. Staari kiinni ja taas yksitellen ohjainlaitteiden vikakoodien poistamista. Kaikki eivät nollaantuneet eka kerralla, kun pikku hiljaa sai ohjaimia ylös niin muutkin suostuivat nollaantumaan.
Enää oli ongelmana auton käyntiin saaminen, johon löyty yksinkertainen vika, polttoaineputkiin oli vaihdettu uudet o-renkaat ja samalla korkeapainepumpun muovisetputket menneet ristiin..
Perjantai iltana tuli jo tilattua etu-sami englannista jos jollain on tarvetta niin kaverilla ois halvalla myynnissä 60e..
Eli vika oli juurikin, että oli hukannut koodaukset+polttoaine puolen"vika"
(avaimet kannatta otta aina pois selasten töitten ajaksi missä niitä ei ole ihan pakko pitää paikallan)
ohjainlaitteita ohjelmoidessa/nollatessa on tärkeetä että virta riittä muuten voi jäädä joku kohta vaiheesen/jumittua,
myös järjestyksellä on väliä(vähän sama kuin turvaliteitten vikakoodeja nolatessa)
(halpaa olisi ollut 8h x joku 80€ ilman tota joka mersukuskin pakkin kuuluva *:ria )