Sinkitty kori mersussa, milloin kokeiltiin ekan kerran?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Sinkitty kori mersussa, milloin kokeiltiin ekan kerran?

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Porsche tietääkseni -70-luvulla kokeili sinkitystä korissa, mutta ilmeisesti myös Mercedes kokeili sinkitystä, vai kuinka?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En tiedä mutta varmasti liian myöhään :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tainnut osa sinkeistä unohtunut jonnekkin varaston perukoille :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ainakin näyttäs että tossa väykyssä on rajallisesti :lol:
Merseedespents
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

ZN

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Ja 211:n korissa paikoin "liikaakin"! Omastani puhkesi takaluukusta maalipinta jonka MB korjasi tehtaan goodwillinä, vaikka takuuaika on jo ummessa.

Syyksi vaurioille kertoivat sinkkipiikit jotka kuulema regoivat pakokaasun aineosien kanssa. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kuulema asiaa tutkitaan tehtaan toimesta.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Re: ZN

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

akm8553 kirjoitti:Ja 211:n korissa paikoin "liikaakin"! Omastani puhkesi takaluukusta maalipinta jonka MB korjasi tehtaan goodwillinä, vaikka takuuaika on jo ummessa.

Syyksi vaurioille kertoivat sinkkipiikit jotka kuulema regoivat pakokaasun aineosien kanssa. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kuulema asiaa tutkitaan tehtaan toimesta.
Jatkona omaan tarinaan:
rekisterikilven syvennyksestä löytyi puoli vuotta korjauksen jälkeen uusi kupla! Ja eikun näyttämään M-B liikkeeseen. He opastivat menemään suoraan maalaamoon rekalamoimaan, koska mersun vastuu loppuu yhden kerran suoritettuun korjaukseen (mikä onkin loogista: eihän edes goodwill-takuu voi kestää loputtomiin...).

Maalaamo tutki pattia aikansa ja tuomio oli: maalipinta oli siitä kohtaa rikkoontunut ja virheen aiheutti siis normaali pellin ruostuminen. Ihmettelin kyllä, että mites se noin, eihän normaalisti auto ruostu välittömästi, jos maalipinta vioittuu vähänkään. Niin ei, sanoivat, mutta tuossa tehtaan ohjeiden mukaan tehdyssä korjauksessa takaluukusta hiotaankin sinkitys pois ja tilalle tulee emalikäsittely (joka ei siis reagoi pakokaasujen kanssa). Eli ollaanpa tarkkana, jos auto on käynyt kyseisessä korjauksessa - se ei kestä vähääkään maalipinnan rikkontumista!

Ja voisinpa veikata, että tulevaisuudessa, kun aikaa kuluu muutama vuosi, kyseiset yksilöt erottuvat liikenteestä eivätkä ainakaan edukseen. Eli tässäkin on "kun toiselle kumarrat, toiselle pyllistät" -tilanne: jos korjautat sinkkipiikkien aiheuttamat pullistumat, voit saada tilalle ihan oikeita ruostevaurioita...

Luukun maalaus ja uusi emali-käsittely pohjaan kustansi 200 €, joten ei tämä ihan kalleimmasta päästä oleva harmi ollut, mutta kuitenkin...
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

R129:ssä on tehtaan korjamokirjan mukaan sinkitty korinosat (pellin sisäpuoli) kattoa lukuunottamatta. kattohan onkin alumiinia.

Eipä ruosteista 129:sä ole koskaan näkynytkään, toki onhan suurin osa vähällä ja harraste käytöllä.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Olisko joskus -87 tsi -88 tullu w201 ja w124 korimalleihin.
-86 ei ainakaan vielä ollut.

Tehtaan paskanjauhantaa nuo sinkkipiikit ym. :lol: Se on ihan sama mikä piikki siellä on, jos on maalipinta päällä. Eikä ainakaan muissa merkeissä paljas sinkkipinta regoi pakokaasun kanssa mitenkään.
Vastaa Viestiin