Sinkitty kori mersussa, milloin kokeiltiin ekan kerran?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Sinkitty kori mersussa, milloin kokeiltiin ekan kerran?
Porsche tietääkseni -70-luvulla kokeili sinkitystä korissa, mutta ilmeisesti myös Mercedes kokeili sinkitystä, vai kuinka?
Tainnut osa sinkeistä unohtunut jonnekkin varaston perukoille
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
ZN
Ja 211:n korissa paikoin "liikaakin"! Omastani puhkesi takaluukusta maalipinta jonka MB korjasi tehtaan goodwillinä, vaikka takuuaika on jo ummessa.
Syyksi vaurioille kertoivat sinkkipiikit jotka kuulema regoivat pakokaasun aineosien kanssa. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kuulema asiaa tutkitaan tehtaan toimesta.
Syyksi vaurioille kertoivat sinkkipiikit jotka kuulema regoivat pakokaasun aineosien kanssa. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kuulema asiaa tutkitaan tehtaan toimesta.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Re: ZN
Jatkona omaan tarinaan:akm8553 kirjoitti:Ja 211:n korissa paikoin "liikaakin"! Omastani puhkesi takaluukusta maalipinta jonka MB korjasi tehtaan goodwillinä, vaikka takuuaika on jo ummessa.
Syyksi vaurioille kertoivat sinkkipiikit jotka kuulema regoivat pakokaasun aineosien kanssa. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kuulema asiaa tutkitaan tehtaan toimesta.
rekisterikilven syvennyksestä löytyi puoli vuotta korjauksen jälkeen uusi kupla! Ja eikun näyttämään M-B liikkeeseen. He opastivat menemään suoraan maalaamoon rekalamoimaan, koska mersun vastuu loppuu yhden kerran suoritettuun korjaukseen (mikä onkin loogista: eihän edes goodwill-takuu voi kestää loputtomiin...).
Maalaamo tutki pattia aikansa ja tuomio oli: maalipinta oli siitä kohtaa rikkoontunut ja virheen aiheutti siis normaali pellin ruostuminen. Ihmettelin kyllä, että mites se noin, eihän normaalisti auto ruostu välittömästi, jos maalipinta vioittuu vähänkään. Niin ei, sanoivat, mutta tuossa tehtaan ohjeiden mukaan tehdyssä korjauksessa takaluukusta hiotaankin sinkitys pois ja tilalle tulee emalikäsittely (joka ei siis reagoi pakokaasujen kanssa). Eli ollaanpa tarkkana, jos auto on käynyt kyseisessä korjauksessa - se ei kestä vähääkään maalipinnan rikkontumista!
Ja voisinpa veikata, että tulevaisuudessa, kun aikaa kuluu muutama vuosi, kyseiset yksilöt erottuvat liikenteestä eivätkä ainakaan edukseen. Eli tässäkin on "kun toiselle kumarrat, toiselle pyllistät" -tilanne: jos korjautat sinkkipiikkien aiheuttamat pullistumat, voit saada tilalle ihan oikeita ruostevaurioita...
Luukun maalaus ja uusi emali-käsittely pohjaan kustansi 200 €, joten ei tämä ihan kalleimmasta päästä oleva harmi ollut, mutta kuitenkin...
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
R129:ssä on tehtaan korjamokirjan mukaan sinkitty korinosat (pellin sisäpuoli) kattoa lukuunottamatta. kattohan onkin alumiinia.
Eipä ruosteista 129:sä ole koskaan näkynytkään, toki onhan suurin osa vähällä ja harraste käytöllä.
Eipä ruosteista 129:sä ole koskaan näkynytkään, toki onhan suurin osa vähällä ja harraste käytöllä.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+