W210 bensalla vai dieselillä sekä muutama muu kyssäri?
W210 bensalla vai dieselillä sekä muutama muu kyssäri?
Terve vaan.
Eli meisseliä hankkimassa ja omistuskokemusta on aikanaan kertynyt vain W123 280D mallista. Ihan menevä peli, ei mikään raketti tosin. Rekka napautti perään joten se oli sen lorun loppu.
Mutta... Nyt siis auton vaihto taas ajankohtainen kun nykyisessä mondeossa alkaa kohta olla 300tkm mittarissa ja W210 E-mesejä tässä lähinnä kiikaroinut.
Parin viikon silmäilyn jälkeen on löytynyt muutama menevä vaihtoehto:
-00vm 320cdi, ajettu 570tkm. Avantgarde
-97vm 300td, ajettu 280tkm. Avantgarde
-96vm 280, ajettu 170tkm. Elegance
-99vm 240, ajettu 170tkm.
Varusteet noissa on kutakuinkin samat ja tomaatteja tietenkin kaikki ja hinnat pyörii myös samoissa lukemissa.
Lähinnä kiinnostaisi onko selviä eroja kestävyydessä noilla MB bensa ja diesel koneilla?
Ja eroaako vaihteisto jotenkin (4 vai 5 pykäläisiä)?
Entä onko jotain tyyppivikoja karsittu tuolla vm.96-00 aikavälillä jonka takia sitten ehdottomasti kannattaisi ottaa noista uusin?
Onko tuossa td ja cdi moottoreissa niin paljon eroa että tuo uudempi mutta tuplaten enemmän ajettu olisi järkevämpi ostos?
Eli meisseliä hankkimassa ja omistuskokemusta on aikanaan kertynyt vain W123 280D mallista. Ihan menevä peli, ei mikään raketti tosin. Rekka napautti perään joten se oli sen lorun loppu.
Mutta... Nyt siis auton vaihto taas ajankohtainen kun nykyisessä mondeossa alkaa kohta olla 300tkm mittarissa ja W210 E-mesejä tässä lähinnä kiikaroinut.
Parin viikon silmäilyn jälkeen on löytynyt muutama menevä vaihtoehto:
-00vm 320cdi, ajettu 570tkm. Avantgarde
-97vm 300td, ajettu 280tkm. Avantgarde
-96vm 280, ajettu 170tkm. Elegance
-99vm 240, ajettu 170tkm.
Varusteet noissa on kutakuinkin samat ja tomaatteja tietenkin kaikki ja hinnat pyörii myös samoissa lukemissa.
Lähinnä kiinnostaisi onko selviä eroja kestävyydessä noilla MB bensa ja diesel koneilla?
Ja eroaako vaihteisto jotenkin (4 vai 5 pykäläisiä)?
Entä onko jotain tyyppivikoja karsittu tuolla vm.96-00 aikavälillä jonka takia sitten ehdottomasti kannattaisi ottaa noista uusin?
Onko tuossa td ja cdi moottoreissa niin paljon eroa että tuo uudempi mutta tuplaten enemmän ajettu olisi järkevämpi ostos?
Viimeksi muokannut repe85, Ti 23.03.2010 03:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: W210 bensalla vai dieselillä?
Siinä muutama mieltä askarruttanut asia jota en googlesta saanut selville
Kiitän vinkeistä jo etukäteen.
Edit:
Nyt söhläsin tämän kahteen erilliseen viestiin
Kiitän vinkeistä jo etukäteen.
Edit:
Nyt söhläsin tämän kahteen erilliseen viestiin

Vuonna 1999 tuli facelift, joka toi roppakaupalla pieniä uudistuksia. Ulospäinkin faceliftattu on nykyaikaisemman näkönen, mm. vilkkupeilit ja erilaiset valot, etupäälinja, helmat yms. Ja sisältä löytyy monitoimiratti ja ajotietokone.
Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa. Dieseleistä sen sijaan jotain kokemuksia.
Meiltä löytyy -00 320cdi avantgarde ajettu 247 tkm, isältäni -97 300td avantgarde AMG+designo ajettu 260 tkm ja aikaisemmin on ollu -97 220dsl classic, jolla ajettiin vajaa 400 tkm (ja maalattiin yhden kerran ovien alareunoja ja konttia, vaihettiin kottikärryllinen alustan osia ja yms. normihuoltoa). Minä en kyllä kuuna päivänä ottais 570 tkm ajettua joltain randomi-nettiautotyypiltä tai suomalaisesta liikkeestä, jos on tarkoitus pitää kuitenkin useempi vuosi. Ihan hyvin voi olla jätetty huoltaminen tekemättä tms. ja kilsalukema on jo sellainen että kohta pitää uusia kaikki osat toisen tai kolmannen kerran. Noi on kuitenkin jo sen verran paljon ajettuja ja arvottomia autoja, että tuskin nappaa tehdä isoja huoltoja - tommoseen cdi:hinkin kyllä se toimintatonni menee helposti. Kyllä noin paljo ajetussa varmaan on korikin jo aika mätä, tosin niin on noissa -96:ssa ihan satavarmasti vaikka olis kuinka vähän ajettu ja sokeella mummolla saaressa ollut.
300td:ssä on omat tyyppivikansa ja cdi:ssä omansa. Molemmat hienoja moottoreita ja hienoja autoja Avantgardena. Se vaan että cdi:ssä viat tuppaa olemaan aavistuksen kalliimpia. 320cdi:ssä on kyllä mielestäni paljon enempi käytännön hyvää voimaa (ja onhan sitä paperillaki paljo enempi), parempi vaihelootan ohjelma, paljon pienempi kulutus kuin missään noista muista vaihtoehdoista. 300td:llä menee se 8 litraa satasella aina, ellei nyt sitten aja jotain 500 km lomareissua jolloin voi päästä ihan vähän alle. 320cdi:llä on soppaa kulunut 5-7,5 litraa / 100km, mutta ei ikinä tuon enempää tankistakaan mitattuna. Jos ajat paljon, niin tommonen parin litran kulutusero on aika merkittävä tekijä 320cdi:n eduksi. Toisaalta ei siitä cdi:stä tartte paljoa osia hajota, että polttoainekulujen erotus on kuitattu.
PS. Kummatkin / kaikki ruostuu ihan yhtälailla. Mikään muu ei ole Väykyssä niin varmaa kuin ruostuminen. Kuppapaikat kannattaa olla selvillä ennen kuin harkitsee tuommosen omistamista. Omassa 320cdi:ssä olen saanut pysymään vielä hyvänä, eikä autoa ole maalattu. Tämä johtuu siitä että toin auton Suomeen vasta 2 vuotta sitten, joten ei ole vielä ehtinyt. 2 vuotta kun vielä odottelee, niin olen satavarma että maalarille tulee asiaa. 300td tuotiin ruosteettomana Suomeen 5 vuotta sitten ja auto on parhaillaan maalauksessa. Joskaan ei älyttömän paha ollut (yleisesti ottaen ikäisiään huomattavasti vähempi kuppaa, mutta kuppa kun kuppa niin kannattaa korjata jos meinaa pitää).
Vaikka vähän pelottelun makua yllä olevassa onkin, niin täytyy sanoa että ajettavuudeltaan noi 3-litraset dieselit on mahtavia pelejä. Jos haluat vastaavan auton samalla suorituskyvyllä, diesel-kulutuksella, varusteilla ja ajettavuudella, on löytäminen aika vaikeeta. Sen sijaan kyllähän jollain pensa-Corollalla voi olla pirusti halvempi ajaa... Kyllä meilläkin autonvaihto farmariin voisi olla ajankohtaista, mutta kun ei perkele saa perusteltua itselleen, että mitä lisäarvoa siinä 7 vuotta uudemmassa C-sarjalaisessa oikeen on Väykkyyn verrattuna. Päinvastoin aika muovisen oloisia on ja suorituskyky ei ole meikäläisen kukkarolle avoinna olevissa 220cdi-malleissa lähellekään saman tuntunen ku vanhassa 320cdi:ssä...
Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa. Dieseleistä sen sijaan jotain kokemuksia.
Meiltä löytyy -00 320cdi avantgarde ajettu 247 tkm, isältäni -97 300td avantgarde AMG+designo ajettu 260 tkm ja aikaisemmin on ollu -97 220dsl classic, jolla ajettiin vajaa 400 tkm (ja maalattiin yhden kerran ovien alareunoja ja konttia, vaihettiin kottikärryllinen alustan osia ja yms. normihuoltoa). Minä en kyllä kuuna päivänä ottais 570 tkm ajettua joltain randomi-nettiautotyypiltä tai suomalaisesta liikkeestä, jos on tarkoitus pitää kuitenkin useempi vuosi. Ihan hyvin voi olla jätetty huoltaminen tekemättä tms. ja kilsalukema on jo sellainen että kohta pitää uusia kaikki osat toisen tai kolmannen kerran. Noi on kuitenkin jo sen verran paljon ajettuja ja arvottomia autoja, että tuskin nappaa tehdä isoja huoltoja - tommoseen cdi:hinkin kyllä se toimintatonni menee helposti. Kyllä noin paljo ajetussa varmaan on korikin jo aika mätä, tosin niin on noissa -96:ssa ihan satavarmasti vaikka olis kuinka vähän ajettu ja sokeella mummolla saaressa ollut.
300td:ssä on omat tyyppivikansa ja cdi:ssä omansa. Molemmat hienoja moottoreita ja hienoja autoja Avantgardena. Se vaan että cdi:ssä viat tuppaa olemaan aavistuksen kalliimpia. 320cdi:ssä on kyllä mielestäni paljon enempi käytännön hyvää voimaa (ja onhan sitä paperillaki paljo enempi), parempi vaihelootan ohjelma, paljon pienempi kulutus kuin missään noista muista vaihtoehdoista. 300td:llä menee se 8 litraa satasella aina, ellei nyt sitten aja jotain 500 km lomareissua jolloin voi päästä ihan vähän alle. 320cdi:llä on soppaa kulunut 5-7,5 litraa / 100km, mutta ei ikinä tuon enempää tankistakaan mitattuna. Jos ajat paljon, niin tommonen parin litran kulutusero on aika merkittävä tekijä 320cdi:n eduksi. Toisaalta ei siitä cdi:stä tartte paljoa osia hajota, että polttoainekulujen erotus on kuitattu.
PS. Kummatkin / kaikki ruostuu ihan yhtälailla. Mikään muu ei ole Väykyssä niin varmaa kuin ruostuminen. Kuppapaikat kannattaa olla selvillä ennen kuin harkitsee tuommosen omistamista. Omassa 320cdi:ssä olen saanut pysymään vielä hyvänä, eikä autoa ole maalattu. Tämä johtuu siitä että toin auton Suomeen vasta 2 vuotta sitten, joten ei ole vielä ehtinyt. 2 vuotta kun vielä odottelee, niin olen satavarma että maalarille tulee asiaa. 300td tuotiin ruosteettomana Suomeen 5 vuotta sitten ja auto on parhaillaan maalauksessa. Joskaan ei älyttömän paha ollut (yleisesti ottaen ikäisiään huomattavasti vähempi kuppaa, mutta kuppa kun kuppa niin kannattaa korjata jos meinaa pitää).
Vaikka vähän pelottelun makua yllä olevassa onkin, niin täytyy sanoa että ajettavuudeltaan noi 3-litraset dieselit on mahtavia pelejä. Jos haluat vastaavan auton samalla suorituskyvyllä, diesel-kulutuksella, varusteilla ja ajettavuudella, on löytäminen aika vaikeeta. Sen sijaan kyllähän jollain pensa-Corollalla voi olla pirusti halvempi ajaa... Kyllä meilläkin autonvaihto farmariin voisi olla ajankohtaista, mutta kun ei perkele saa perusteltua itselleen, että mitä lisäarvoa siinä 7 vuotta uudemmassa C-sarjalaisessa oikeen on Väykkyyn verrattuna. Päinvastoin aika muovisen oloisia on ja suorituskyky ei ole meikäläisen kukkarolle avoinna olevissa 220cdi-malleissa lähellekään saman tuntunen ku vanhassa 320cdi:ssä...
Aika paljon riippuu ajokilometreistäsi kumpi on järkevämpi valinta .
Itse miettisin kyllä valintaa diesel cdi-koneen tai bensa kompressorin välillä .Jopa 200 cdi:llä pärjää kyllä Suomessa hyvin ,mutta monen mielestä vasta 320 cdi on oikea moottori. Itse kyllä unohtaisin ihan perusbensa koneen sillä kulutus on isossa korissa korkeahko. Kompressorissa on mukava alavääntö sekä kulkee kohtuullisen vähällä tosin nämä ovat Suomessa aika harvinaisia.
Toisaalta ruoste on näissä se perusongelma joten ehkä vielä pitäisi miettiä onko kuitenkin esim W203 korimalli parempi vaihtoehto juuri
ruosteen takia. Minua ainakin harmittaisi viedä auto muutaman vuoden jälkeen ruostekorjaukseen sekä uusia vielä tämäkin korjaus Tämän vuoksi jätän ns väyrysen väliin ja ajan muilla mersumalleilla.
Itse miettisin kyllä valintaa diesel cdi-koneen tai bensa kompressorin välillä .Jopa 200 cdi:llä pärjää kyllä Suomessa hyvin ,mutta monen mielestä vasta 320 cdi on oikea moottori. Itse kyllä unohtaisin ihan perusbensa koneen sillä kulutus on isossa korissa korkeahko. Kompressorissa on mukava alavääntö sekä kulkee kohtuullisen vähällä tosin nämä ovat Suomessa aika harvinaisia.
Toisaalta ruoste on näissä se perusongelma joten ehkä vielä pitäisi miettiä onko kuitenkin esim W203 korimalli parempi vaihtoehto juuri
ruosteen takia. Minua ainakin harmittaisi viedä auto muutaman vuoden jälkeen ruostekorjaukseen sekä uusia vielä tämäkin korjaus Tämän vuoksi jätän ns väyrysen väliin ja ajan muilla mersumalleilla.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Thanks perusteellisesta vastauksesta.masaf1 kirjoitti:Vuonna 1999 tuli facelift, joka toi roppakaupalla pieniä uudistuksia. Ulospäinkin faceliftattu on nykyaikaisemman näkönen, mm. vilkkupeilit ja erilaiset valot, etupäälinja, helmat yms. Ja sisältä löytyy monitoimiratti ja ajotietokone.
Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa. Dieseleistä sen sijaan jotain kokemuksia.
Meiltä löytyy -00 320cdi avantgarde ajettu 247 tkm, isältäni -97 300td avantgarde AMG+designo ajettu 260 tkm ja aikaisemmin on ollu -97 220dsl classic, jolla ajettiin vajaa 400 tkm (ja maalattiin yhden kerran ovien alareunoja ja konttia, vaihettiin kottikärryllinen alustan osia ja yms. normihuoltoa). Minä en kyllä kuuna päivänä ottais 570 tkm ajettua joltain randomi-nettiautotyypiltä tai suomalaisesta liikkeestä, jos on tarkoitus pitää kuitenkin useempi vuosi. Ihan hyvin voi olla jätetty huoltaminen tekemättä tms. ja kilsalukema on jo sellainen että kohta pitää uusia kaikki osat toisen tai kolmannen kerran. Noi on kuitenkin jo sen verran paljon ajettuja ja arvottomia autoja, että tuskin nappaa tehdä isoja huoltoja - tommoseen cdi:hinkin kyllä se toimintatonni menee helposti. Kyllä noin paljo ajetussa varmaan on korikin jo aika mätä, tosin niin on noissa -96:ssa ihan satavarmasti vaikka olis kuinka vähän ajettu ja sokeella mummolla saaressa ollut.
300td:ssä on omat tyyppivikansa ja cdi:ssä omansa. Molemmat hienoja moottoreita ja hienoja autoja Avantgardena. Se vaan että cdi:ssä viat tuppaa olemaan aavistuksen kalliimpia. 320cdi:ssä on kyllä mielestäni paljon enempi käytännön hyvää voimaa (ja onhan sitä paperillaki paljo enempi), parempi vaihelootan ohjelma, paljon pienempi kulutus kuin missään noista muista vaihtoehdoista. 300td:llä menee se 8 litraa satasella aina, ellei nyt sitten aja jotain 500 km lomareissua jolloin voi päästä ihan vähän alle. 320cdi:llä on soppaa kulunut 5-7,5 litraa / 100km, mutta ei ikinä tuon enempää tankistakaan mitattuna. Jos ajat paljon, niin tommonen parin litran kulutusero on aika merkittävä tekijä 320cdi:n eduksi. Toisaalta ei siitä cdi:stä tartte paljoa osia hajota, että polttoainekulujen erotus on kuitattu.
PS. Kummatkin / kaikki ruostuu ihan yhtälailla. Mikään muu ei ole Väykyssä niin varmaa kuin ruostuminen. Kuppapaikat kannattaa olla selvillä ennen kuin harkitsee tuommosen omistamista. Omassa 320cdi:ssä olen saanut pysymään vielä hyvänä, eikä autoa ole maalattu. Tämä johtuu siitä että toin auton Suomeen vasta 2 vuotta sitten, joten ei ole vielä ehtinyt. 2 vuotta kun vielä odottelee, niin olen satavarma että maalarille tulee asiaa. 300td tuotiin ruosteettomana Suomeen 5 vuotta sitten ja auto on parhaillaan maalauksessa. Joskaan ei älyttömän paha ollut (yleisesti ottaen ikäisiään huomattavasti vähempi kuppaa, mutta kuppa kun kuppa niin kannattaa korjata jos meinaa pitää).
Vaikka vähän pelottelun makua yllä olevassa onkin, niin täytyy sanoa että ajettavuudeltaan noi 3-litraset dieselit on mahtavia pelejä. Jos haluat vastaavan auton samalla suorituskyvyllä, diesel-kulutuksella, varusteilla ja ajettavuudella, on löytäminen aika vaikeeta. Sen sijaan kyllähän jollain pensa-Corollalla voi olla pirusti halvempi ajaa... Kyllä meilläkin autonvaihto farmariin voisi olla ajankohtaista, mutta kun ei perkele saa perusteltua itselleen, että mitä lisäarvoa siinä 7 vuotta uudemmassa C-sarjalaisessa oikeen on Väykkyyn verrattuna. Päinvastoin aika muovisen oloisia on ja suorituskyky ei ole meikäläisen kukkarolle avoinna olevissa 220cdi-malleissa lähellekään saman tuntunen ku vanhassa 320cdi:ssä...
Joo kyllä nuo näyttää aika kiven alla olevan nuo alle 400tkm ajetut... nimen omaan nuo 300td tai 320cdi:t. Tai sitten sijaitsevat juupajoella tai ovat vielä saksassa.
Siitä korroosiosta lukaisin muualtakin vähän juttua. Oishan se mukava jos se kori läjässäkin pysyisi ja muutenkin tuntuu nyt vähän oudolta, että vaihtaisin ruosteettoman Mondeon mahdollisesti jo ensitalvena maalaus tarpeessa olevaan autoon


Mitenhän tuon W202 kanssa? Oisko siitä korimallista mitään suosituksia moottorin ja vuosimallin suhteen? Ajettavuus? 124:sella olen kerran ajanut ja tämä on vissiin sen seuraaja? Minusta näyttää enemmän meselle tämä 202 kuin tuo 203sportsman kirjoitti:Aika paljon riippuu ajokilometreistäsi kumpi on järkevämpi valinta .
Itse miettisin kyllä valintaa diesel cdi-koneen tai bensa kompressorin välillä .Jopa 200 cdi:llä pärjää kyllä Suomessa hyvin ,mutta monen mielestä vasta 320 cdi on oikea moottori. Itse kyllä unohtaisin ihan perusbensa koneen sillä kulutus on isossa korissa korkeahko. Kompressorissa on mukava alavääntö sekä kulkee kohtuullisen vähällä tosin nämä ovat Suomessa aika harvinaisia.
Toisaalta ruoste on näissä se perusongelma joten ehkä vielä pitäisi miettiä onko kuitenkin esim W203 korimalli parempi vaihtoehto juuri
ruosteen takia. Minua ainakin harmittaisi viedä auto muutaman vuoden jälkeen ruostekorjaukseen sekä uusia vielä tämäkin korjaus Tämän vuoksi jätän ns väyrysen väliin ja ajan muilla mersumalleilla.

Nuo W202:set näyttää kyllä kaikki järjestäen olevan 200 tai 220 koneelle.
Onhan tietysti 202-korimalli jo uudempiaikainen verrattuna 124 eikä ihan niin paha ruostumaan kuin väyrynen. Lähinnä ovien alareunat sekä takaluukun kansi ruostuu.
Dieselinä on tarjolla vain 200 , 220 ja 250.
Suomessa on todellakin tarjolla paljon näitä autoja ja aika moni on ollut
jonkinlaisessa työkäytössä joten kilometrejäkin on jo yleensä kertynyt paljon .
Dieselinä on tarjolla vain 200 , 220 ja 250.
Suomessa on todellakin tarjolla paljon näitä autoja ja aika moni on ollut
jonkinlaisessa työkäytössä joten kilometrejäkin on jo yleensä kertynyt paljon .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
5v. sähkölaatikon toiminta kannattaa testailla erityisen huolella, pre-facelift malleissa on laatikko-ongelmia, facelift malleissa tiettävästi tehty parannuksia ja siten vähemmän ongelmia. Hyvä tarkistaa myös, ettei ole vaihteistoöljyt noussut ohjainboxiin.
Ruosteongelma on tosiasia.
CDI-moottoreissa on myös joitain vika mahdollisuuksia. Niistä tietää nokigurut tarkemmin.
Pentsiinikoneet on ilmeisen hyvin toimivia, en ole niistä pahaa sanottavaa juurikan kuullut (paitsi se kulutus). Oma E200 on ainakin toiminut moottorin puolesta moitteetta. Itse kun en tarvitse työmatkaan autoa, niin sopii tuosta kiireettömästä bensamoottorista ja automaatista nautiskelu hyvin vaapaa-ajan huristeluihin...
Ruosteongelma on tosiasia.
CDI-moottoreissa on myös joitain vika mahdollisuuksia. Niistä tietää nokigurut tarkemmin.
Pentsiinikoneet on ilmeisen hyvin toimivia, en ole niistä pahaa sanottavaa juurikan kuullut (paitsi se kulutus). Oma E200 on ainakin toiminut moottorin puolesta moitteetta. Itse kun en tarvitse työmatkaan autoa, niin sopii tuosta kiireettömästä bensamoottorista ja automaatista nautiskelu hyvin vaapaa-ajan huristeluihin...

W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
No sehän on 100 kilsaa 140 € vs. dieselillä 77 € + vero 1,40 € päivässä -> melkein tuplasti kalliimpaa. Jos et AMG:stä puhu, niin 320cdi:ssä on vääntöökin enempi. Ja ei se V8:n ylläpito ainakaan halvempaa ole, vakuutuksista puhumattakaan. Ja ei kaupunkiajossa päässe 10 litraan mitenkään? CDI:llä ei saa kymppiä kulumaan yrittämälläkään.RH kirjoitti:Koko rankan talven (kuitenkin melko vähäisten kilometrien) keskikulutus 10,1. Bensa V8.masaf1 kirjoitti: Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa.
Kyllä kai se hankinta riippuu juuri tulevista kilometreistä jos järkevästi ajattelee. Tai jos tarvitsee vetoautoa. Bensaa saa menemään yleinsä helpommin kun antaa kunnolla kaasua. Dieselissä taas maltillisempaa kulutus vaikka antaisi kenkää.
Molemmat kestäviä bensat ja dieselit. Ehkä uskaltaisin väittää että jopa bensa moottoreissa vähemmän vikaa ja halvemmat viat. Jos vm. 96
eteenpäin ajattelee. Tietenki dieseleillä monesti enempi kilometrejä.
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/
Itse en ainakaan olisi valmis maksamaan mistään 500tkm ajetuista dieseleistä tai bensoista montaa tonnia vaikka olisi miten uusia tahansa. Kyllä siinä rupeaa kulumaan paikat kun paikat. Ja mitä sen arvo sitten on jos ajat siihen vielä 100tkm lisää..
Molemmat kestäviä bensat ja dieselit. Ehkä uskaltaisin väittää että jopa bensa moottoreissa vähemmän vikaa ja halvemmat viat. Jos vm. 96
eteenpäin ajattelee. Tietenki dieseleillä monesti enempi kilometrejä.
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/
Itse en ainakaan olisi valmis maksamaan mistään 500tkm ajetuista dieseleistä tai bensoista montaa tonnia vaikka olisi miten uusia tahansa. Kyllä siinä rupeaa kulumaan paikat kun paikat. Ja mitä sen arvo sitten on jos ajat siihen vielä 100tkm lisää..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
RH kirjoitti:Koko rankan talven (kuitenkin melko vähäisten kilometrien) keskikulutus 10,1. Bensa V8.masaf1 kirjoitti: Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa.
"yhdyn" edelliseen.....bensa kasi myös ja 9,5-11,5 sadalle....ja voinen sanoa että normaalisti rampista lingotaan eikä kontata....
ja voimaa on aina tarpeeksi, sitä ei tarvitse odotella.
en tosin suosittele bensa kaseja jos vähänkin mietityttää korjauskulut jne...siis eihän nämä hajoa mutta silloin tällöin voi jotain kulutusosaa mennä.
kyllä diesel on ihan jees mutta todellakin ne alkaa vasta 320 mallista....
valitettavasti.
ruoste?...mitä se on? ja onko sitä sitten vain noissa dieseleissä?

Opel, "weird lieben autos"....
Se hankintahinta kyllä todellisuudessa hiukan tasaa tuota eroa....ainakin pieni bensakone vs. isompidiesel välillä.masaf1 kirjoitti:No sehän on 100 kilsaa 140 € vs. dieselillä 77 € + vero 1,40 € päivässä -> melkein tuplasti kalliimpaa. Jos et AMG:stä puhu, niin 320cdi:ssä on vääntöökin enempi. Ja ei se V8:n ylläpito ainakaan halvempaa ole, vakuutuksista puhumattakaan. Ja ei kaupunkiajossa päässe 10 litraan mitenkään? CDI:llä ei saa kymppiä kulumaan yrittämälläkään.RH kirjoitti:Koko rankan talven (kuitenkin melko vähäisten kilometrien) keskikulutus 10,1. Bensa V8.masaf1 kirjoitti: Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa.
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
masaf1 kirjoitti:No sehän on 100 kilsaa 140 € vs. dieselillä 77 € + vero 1,40 € päivässä -> melkein tuplasti kalliimpaa. Jos et AMG:stä puhu, niin 320cdi:ssä on vääntöökin enempi. Ja ei se V8:n ylläpito ainakaan halvempaa ole, vakuutuksista puhumattakaan. Ja ei kaupunkiajossa päässe 10 litraan mitenkään? CDI:llä ei saa kymppiä kulumaan yrittämälläkään.RH kirjoitti:Koko rankan talven (kuitenkin melko vähäisten kilometrien) keskikulutus 10,1. Bensa V8.masaf1 kirjoitti: Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa.
ojalan matikalla vai?......

omallani sain kyllä 14€ ja 7.70€+verot......mutta miten vaan
ja mitä tulee aikuisten oikeisiin kulutuksiin....meneeköhän tuo 320 kutosdiesel ihan 7,7 kulutuksilla? jotenkin epäilen 9 lukemia oikeasti...tosin sehän ei poista sitä tosiasiaa että halvemmalle se kulkee....
ja pitää myös ääntäkin enempi...

Opel, "weird lieben autos"....
Insinöörinä on tullut pistettyä kaikki autoilun kulut Exceliin.eemeli 210 kirjoitti: ja mitä tulee aikuisten oikeisiin kulutuksiin....meneeköhän tuo 320 kutosdiesel ihan 7,7 kulutuksilla? jotenkin epäilen 9 lukemia oikeasti...tosin sehän ei poista sitä tosiasiaa että halvemmalle se kulkee....
ja pitää myös ääntäkin enempi...

W210 320CDI todellinen kulutus litroista ja kilometreistä laskettuna 88tkm ajalta on 6,2 L/100km.
Meillä tuo ajo tuolla on oikeastaan pelkästään matka-ajoa.
Kaikki kyseisen auton kulut on noin 14sent/km.
Siis ihan kaikki lasinpesunesteistä sakkoihin.
Juu kyllä, en runsasta nurkka-ajoa varten tuollaista olisi varmaan ostanutkaan ja onhan sitä tässä parin vuoden aikana korjattukin toki eli ilmastoinnin korjaus viime kesänä maksoi melkoisestimasaf1 kirjoitti:No sehän on 100 kilsaa 140 € vs. dieselillä 77 € + vero 1,40 € päivässä -> melkein tuplasti kalliimpaa. Jos et AMG:stä puhu, niin 320cdi:ssä on vääntöökin enempi. Ja ei se V8:n ylläpito ainakaan halvempaa ole, vakuutuksista puhumattakaan. Ja ei kaupunkiajossa päässe 10 litraan mitenkään? CDI:llä ei saa kymppiä kulumaan yrittämälläkään.RH kirjoitti:Koko rankan talven (kuitenkin melko vähäisten kilometrien) keskikulutus 10,1. Bensa V8.masaf1 kirjoitti: Noista pensamalleista en tiiä mitään, muutaku että hörppää suhteessa tehoihin paljon soppaa.

Eikä se pelkkä vääntökään autuaaksi tee, eli kun kiekkamittari rupiaa osoittaa yli viitosen, niin




Ja mulla tuo kyllä toimii jonkinlaisena järkevän käyttökulkineen ja harrasteauton yhdistelmanä.
Oikein tässä alkoi mietityttämään, että millaisella logiikalla tuo auto tuli aikanaan hankittua. Ja ketään en neuvo enempiä, kunhan vaan pohdiskelen itsekseni. Kuriositeettina muuten, että ensimmäinen tankkaamani tankillinen silloin auton ostamisen aikoihin maksoi 1,599 litralta. Eli aika tarkkaan satanen paloi tuota tuolloin täyttäessä.
Siispä tämän hetken todellisuutta. Bensa-V8 S210 osoittautunut (normirengastuksella) kuluttavan tankista laskettuna, ei tietokoneen mukaan, 8.6 - 12.0 -välillä, keskikulutuksen pyöriessä siinä nätisti päästellessä tosiaan pikkuisen yli 10. Jos nyt vertaa vastaavaan 320 CDI:hin ja olettaa, että tuollainen vastaavalla ajolla haukkaisi siinä 7L, niin polttoainekulujen erotukseksi jokaista ajettua sataa km kohti tulisi aika tarkkaan noin 7€. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta jos ajoa tulee kuitenkin vain koko lailla tarkkaan tuollainen 10tkm vuodessa, niin ei se erotus ole kuin noin 700€.
Muut käyttökulut (vakuutukset, huollot ym.) on varmaan aika lailla samat eli osin jopa "herran hallussa", paitsi verotus. Kasille uusi ajoneuvovero on melko tarkkaan suolainen 300€ ja dieselille käyttövoima+ajoneuvovero ilmeisesti jotain pyöreät 750€. Kun tuosta polttoainekulujen erotuksesta vähennetään dieselin korkeampi kokonaisverotus 450€, ollaan pyöreästi pari kymppiä kalliimmassa ajamisessa kuukautta kohti bensakoneella. Ja saman verran muuten taitaa noille bensavehkeinä soppa maistua oli sitten pikkukasi tai -kuutonen.
Niin, mitä tuolla 20€:lla nyt sitten saa? "Joulukalenterin" joka kuukausi. Maksa tykkää...
Tietty jos ja kun ajoa tulee enempi, tai se on taajamapainotteista, niin sittenhän tietenkin dieselin polttoainekuluissa tulee ihan oikeata säästöä.
Tällaisia.
Siispä tämän hetken todellisuutta. Bensa-V8 S210 osoittautunut (normirengastuksella) kuluttavan tankista laskettuna, ei tietokoneen mukaan, 8.6 - 12.0 -välillä, keskikulutuksen pyöriessä siinä nätisti päästellessä tosiaan pikkuisen yli 10. Jos nyt vertaa vastaavaan 320 CDI:hin ja olettaa, että tuollainen vastaavalla ajolla haukkaisi siinä 7L, niin polttoainekulujen erotukseksi jokaista ajettua sataa km kohti tulisi aika tarkkaan noin 7€. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta jos ajoa tulee kuitenkin vain koko lailla tarkkaan tuollainen 10tkm vuodessa, niin ei se erotus ole kuin noin 700€.
Muut käyttökulut (vakuutukset, huollot ym.) on varmaan aika lailla samat eli osin jopa "herran hallussa", paitsi verotus. Kasille uusi ajoneuvovero on melko tarkkaan suolainen 300€ ja dieselille käyttövoima+ajoneuvovero ilmeisesti jotain pyöreät 750€. Kun tuosta polttoainekulujen erotuksesta vähennetään dieselin korkeampi kokonaisverotus 450€, ollaan pyöreästi pari kymppiä kalliimmassa ajamisessa kuukautta kohti bensakoneella. Ja saman verran muuten taitaa noille bensavehkeinä soppa maistua oli sitten pikkukasi tai -kuutonen.
Niin, mitä tuolla 20€:lla nyt sitten saa? "Joulukalenterin" joka kuukausi. Maksa tykkää...

Tietty jos ja kun ajoa tulee enempi, tai se on taajamapainotteista, niin sittenhän tietenkin dieselin polttoainekuluissa tulee ihan oikeata säästöä.
Tällaisia.
Välillä tai melkein aina auton osto on fiilis pohjalta 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Olet aivan tasan oikeassa. Mulle tuon fiiliksen kehittymisessä auttoi pitkään muhinut V8:n puutostauti. Noita kun on tuossa kaveripiirissäkin aina ollut. Useimmiten toki puhtaasti vanhoja harrastejenkkejä, mutta kuitenkin. Kunhan tuossa äsken siis järkeilin jotain myös. Ja mielestäni joten kuten onnistuinkin.jupehalm kirjoitti:Välillä tai melkein aina auton osto on fiilis pohjalta

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Timo J kirjoitti:Insinöörinä on tullut pistettyä kaikki autoilun kulut Exceliin.eemeli 210 kirjoitti: ja mitä tulee aikuisten oikeisiin kulutuksiin....meneeköhän tuo 320 kutosdiesel ihan 7,7 kulutuksilla? jotenkin epäilen 9 lukemia oikeasti...tosin sehän ei poista sitä tosiasiaa että halvemmalle se kulkee....
ja pitää myös ääntäkin enempi...![]()
W210 320CDI todellinen kulutus litroista ja kilometreistä laskettuna 88tkm ajalta on 6,2 L/100km.
Meillä tuo ajo tuolla on oikeastaan pelkästään matka-ajoa.
Kaikki kyseisen auton kulut on noin 14sent/km.
Siis ihan kaikki lasinpesunesteistä sakkoihin.
juu voi olla, ei ole omakohtaista kokemusta asiasta....
mutta oli koeajossa pakettiauto vito 204hv kutosella....MINÄ todellinen taloudellisuusajaja en saanut sitä edes ilman kenkiä ja sukkia viemään alle 10,6L sataselle...?

joten, eemelin ja viton painaessa lähes saman verran....?
ja kun sitten asiaa kyselin kaveriltani jolla 2008 (muistaakseni) 320cdi.....oli ilmoitus 8-10....???
joten, johtopäätöksenä.....te ajelette sitten enempi matkaa sielläpäin? kun itse asustellaan täällä espoo hiki vanda alueella niin ajot on 70 kaupunkia ja 30 kehää....
oma eemeli on syönyt matka-ajossa "parhaillaan" nyt talvella espoo-porisaitsinki-espoo 9,1L/100 mitattuna....mielestäni ei paha kun miettiin lohmoa ja ikää.....
niin, olisihan tuonkin matkan voinut tehdä tdi audilla ja 3,8L/100 naftaa....mutta audissa 140hv/manu ja mersussa 280hv/auto....väännöt on lähes samat....
ja lopuksi, käärinliinoissa ei ole taskuja!
Opel, "weird lieben autos"....
"Mitenhän tuon W202 kanssa? Oisko siitä korimallista mitään suosituksia moottorin ja vuosimallin suhteen? "
W202 voisi sanoo senverran, että tällä foorumilla ton korin koneista parhaana pidetään yleisesti C250TD eli OM605.On janoisempi kuin CDI:t mutta murhetta on ollut paljon vähemmän. Facelift tosta korista on tullut 7/97 joka monen silmään on selkeästi tuoreemman näköinen (helmat jne)
Noi C250TD ceet on paljolti tuontiautoja, kas kun se Veholla maksoi uutena noin 400 000 markkaa aikanaan, edes jonkinlaisilla varusteilla...
Tossa on hyvä yhteenveto:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
W202 voisi sanoo senverran, että tällä foorumilla ton korin koneista parhaana pidetään yleisesti C250TD eli OM605.On janoisempi kuin CDI:t mutta murhetta on ollut paljon vähemmän. Facelift tosta korista on tullut 7/97 joka monen silmään on selkeästi tuoreemman näköinen (helmat jne)
Noi C250TD ceet on paljolti tuontiautoja, kas kun se Veholla maksoi uutena noin 400 000 markkaa aikanaan, edes jonkinlaisilla varusteilla...
Tossa on hyvä yhteenveto:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
Itselle ei se kulutus ole niin suuressa asemassa. Niin vaihtelevaa tuo ajonäin yrittäjänä, joskus saattaa tulla 3000km kuussa joskus 500. Lähinnä kiinnostaa vaan onko luotettavuuksissa paljon eroja ja mikä on paljon kilometrejä tuolle bensalle ja dieselille... 300tkm? Kun nyt yleensä on käsitys että meseillä ajetaan enemmän kuin muilla pirsseillä mutta päteekö tuokin nyt sitten vanhoihin 123 ja ehkä 124 korisiin.
Joo aika tiukassa nuo 250td näkyy olevan. 180 bensa koneesta riittää tarjontaa kyllä.jpeltoma kirjoitti:"Mitenhän tuon W202 kanssa? Oisko siitä korimallista mitään suosituksia moottorin ja vuosimallin suhteen? "
W202 voisi sanoo senverran, että tällä foorumilla ton korin koneista parhaana pidetään yleisesti C250TD eli OM605.On janoisempi kuin CDI:t mutta murhetta on ollut paljon vähemmän. Facelift tosta korista on tullut 7/97 joka monen silmään on selkeästi tuoreemman näköinen (helmat jne)
Noi C250TD ceet on paljolti tuontiautoja, kas kun se Veholla maksoi uutena noin 400 000 markkaa aikanaan, edes jonkinlaisilla varusteilla...
Tossa on hyvä yhteenveto:
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
Thanks linkista. Kävinkin tuolla sivulla jo aikaisemmin mutta jostain syystä mennyt ohi tuo c-sarjan "testi".
Syöhän paku aina enempi kuin vastaavan painoinen henkilöauto.eemeli 210 kirjoitti:juu voi olla, ei ole omakohtaista kokemusta asiasta....
mutta oli koeajossa pakettiauto vito 204hv kutosella....MINÄ todellinen taloudellisuusajaja en saanut sitä edes ilman kenkiä ja sukkia viemään alle 10,6L sataselle...?![]()
joten, eemelin ja viton painaessa lähes saman verran....?
ja kun sitten asiaa kyselin kaveriltani jolla 2008 (muistaakseni) 320cdi.....oli ilmoitus 8-10....???
joten, johtopäätöksenä.....te ajelette sitten enempi matkaa sielläpäin? kun itse asustellaan täällä espoo hiki vanda alueella niin ajot on 70 kaupunkia ja 30 kehää....
Tuulenvastus ja välitykset tekee sen eron.
Jostain syystä W211 on 1-2 litraa syöläämpi kuin edeltäjänsä, ainakin 320cdi:t. Tätä on ihmetelty monessa keskustelussa.
Ja meillä ajo on kyllä 95% matkaa.
Kyllä noilla uudemmilla W210, W203, W211, jne... on ajettu lyhyemmässä ajassa huomattavasti enemmän. Ei se kilsamäärä periaatteessa pahasta ole, se on vaan se millaisella huollolla auto on ollut. Jos ostat 600 tkm ajettua autoa (olkoot se sitten 123,124 tai mikä tahansa) ja myyjä sanoo "mitään muuta ei oo tehty ku öljyjä vaihettu" niin pitäis jo hälytyskellojen soida. Se nyt vaan on fakta, että 123:een,124:een,210:iin, 203:een, 211:een ja mihin tahansa noin paljon ajettuun autoon on oltava tehty paljon erilaista remppaa päästäkseen noihin lukemiin. Ja jos ei ole, niin auto on kyllä ihan täysi pommi tai sitten on auton kilsat ajettu jossain sisätiloissa rullilla.repe85 kirjoitti:Itselle ei se kulutus ole niin suuressa asemassa. Niin vaihtelevaa tuo ajonäin yrittäjänä, joskus saattaa tulla 3000km kuussa joskus 500. Lähinnä kiinnostaa vaan onko luotettavuuksissa paljon eroja ja mikä on paljon kilometrejä tuolle bensalle ja dieselille... 300tkm? Kun nyt yleensä on käsitys että meseillä ajetaan enemmän kuin muilla pirsseillä mutta päteekö tuokin nyt sitten vanhoihin 123 ja ehkä 124 korisiin.
Ja anteeksi kaikille pilkkuvirhe laskelmassani. Kuten jo itsekin sanoin, tankista mitattuna (täydestä suht tyhjäksi) ei ole 320cdi vienyt ikinä yli 7,5 litraa / 100 km. Verrattuna tankista mitattuun auton ajotietsikka on puoli litraa optimistinen aina, mutta parhaimmillaan senkin lukemat on alle 5 litraa / 100 km eli todellisuudessa menee kuitenkin aika vähän. Ja itsekin päivittäin aamu- ja iltaruuhkassa kehä3:lla ajelleena (kunnes muutin lähemmäksi duunia) voin sen todeta, että ei tossa 320cdi:ssä kulutus mitenkään paljoa nouse ruuhkassakaan. Ajoin kuitenkin joka päivä 100 km, josta puolet kehä3:n sisäpuolella aamulla ja iltapäivällä, ja keskikulutus ruuhkaisessa työmatka-ajossakin pysyi aika tasan 7 litrassa. Vähempikin menis, jos ei ois kesärenkaina 18" gummeja 235/40 ja 265/35 leveinä. 17" 225/45 talvirenkailla menee heti poikkeuksetta aina 0,5-1 litraa vähempi. Sitten jos tällä jotain pidempää reissua lähtee tekemään, niin päästäkseen 7 litraan pitää jo ajaa ylinopeutta.
Mutta se kulutushan on vaan yksi tekijä muiden joukossa ja vaikuttaa sitä enempi mitä enempi ajaa. Kyllä mä vähän kattoisin vakuutusmaksujakin, todellista tarvetta, kuinka auton saa myytyä sitten joskus. Voi olla aika vaikea myydä mitään noista tässä ketjussa mainituista autoista jos ei halua luopua jollain muutamalla tonnilla, varsinkin kun Väykyn maine on jo kirinyt pitkälle - vähän liiankin. Itsestä se kyllä tässä muutamien vuosien mittaan on alkanut tuntua aika pirun hyvältä autolta verrattuna ihan mihin tahansa, ja vikoja on mielestäni aika vähän. On noiden ruosteidenki kanssa aina pärjätty, eka Väykky oli sen verran mätä jo että lähti kiertoon, mutta siitä opittuna seuraavat kappaleet on hoidoltaan jalostettu pidemmälle

Toi OM605 C250TD on nimenomaan viimenen wanhan liiton moottori uudemmassa korissa. Samaa myllyä on ollut ilman turboa, turbolla, 10 venttiilisenä just kakkoslankussa. Pirkkalassa AVK:lla kattelin OM605 koneella olevaa W124 meceä jossa oli mittarissa 850 tkm...repe85 kirjoitti: Lähinnä kiinnostaa vaan onko luotettavuuksissa paljon eroja ja mikä on paljon kilometrejä tuolle bensalle ja dieselille... 300tkm? Kun nyt yleensä on käsitys että meseillä ajetaan enemmän kuin muilla pirsseillä mutta päteekö tuokin nyt sitten vanhoihin 123 ja ehkä 124 korisiin.
Täällä tuntuu olevan taas "dieselillä ajetaan ja bensalla pestään pensseleitä" ja "124 koppaset on viimeisiä oikeita mersuja" ryhmittymät vauhdissa. Koittaa nyt sitten etsiä näistä fanaattisista kannanotoista sen totuuden
(liioiteltu ilmaus, älkää ottako palkokasvia nenään)
Huolto on se mikä määrittää sen kuinka kauan milläkin saa ajettua.
Huoltamattomalla mersulla ei ajeta sitä miljoonaa vaikka onni potkisi kuinka persuksiin. Oli sitten pesuaine moottori tai nokitehdas keulalla.
750tkm dieselillä tai 500tkm bensalla ei ole mikään ihme.
Ei ole kauaa siitä kun sanottiin että pystäri on viimeinen oikea mersu.
Tuskin menee siis kauaa siihen kun W210 on se viimeinen oikea mersu
<- E320 täysin ruosteeton ja lähes paikkaamaton (2kpl 5x10cm paikkaa jousikuppeihin) suorakuutos-bensa vuodelta 1996 imee tankkia tyhjäksi 8-12 litraa satasella.
Tämän talven kulutus lukemat: pyöreä nolla
Että semmosta höpötystä
no jos sitä yrittäisi vähän asiaakin:
äänestän vähemmän ajettua 320cdi avantgardea. (listasi ulkopuolelta)
Jos haluat ruosteettoman, niin voin kertoa salakielen murto koodin joka ei ole oikotie onneen mutta voi auttaa:
alkuperäinen suomi auto = joko täysin mätä tai ruosteet piilotettu hongkongista ostetulla väärän värisävyn kilikolipullo suihkuttelulla, maali irtoaa kun ensimmäisen kerran harjaat lunta pois autosi päältä. (köyhä suomalainen ei yleensä huolla autoaan, muuten kuin pakon edessä, eli silloin kun katsastus-diktaattori ei anna leimaa, toki poikkeuksiakin on.)
Ja vielä tuosta mallijärjestyksestä. W124:n seuraaja on W210.
W202 on seuraajana sille tenavalle, eli W201
Kiitos ja anteeks
Edit: masaf1 <- koskas se teidän AMG varusteltu tulee myyntiin? vai mikä sisusta siinä oli?

Huolto on se mikä määrittää sen kuinka kauan milläkin saa ajettua.
Huoltamattomalla mersulla ei ajeta sitä miljoonaa vaikka onni potkisi kuinka persuksiin. Oli sitten pesuaine moottori tai nokitehdas keulalla.
750tkm dieselillä tai 500tkm bensalla ei ole mikään ihme.
Ei ole kauaa siitä kun sanottiin että pystäri on viimeinen oikea mersu.
Tuskin menee siis kauaa siihen kun W210 on se viimeinen oikea mersu

<- E320 täysin ruosteeton ja lähes paikkaamaton (2kpl 5x10cm paikkaa jousikuppeihin) suorakuutos-bensa vuodelta 1996 imee tankkia tyhjäksi 8-12 litraa satasella.
Tämän talven kulutus lukemat: pyöreä nolla

Että semmosta höpötystä

äänestän vähemmän ajettua 320cdi avantgardea. (listasi ulkopuolelta)
Jos haluat ruosteettoman, niin voin kertoa salakielen murto koodin joka ei ole oikotie onneen mutta voi auttaa:
alkuperäinen suomi auto = joko täysin mätä tai ruosteet piilotettu hongkongista ostetulla väärän värisävyn kilikolipullo suihkuttelulla, maali irtoaa kun ensimmäisen kerran harjaat lunta pois autosi päältä. (köyhä suomalainen ei yleensä huolla autoaan, muuten kuin pakon edessä, eli silloin kun katsastus-diktaattori ei anna leimaa, toki poikkeuksiakin on.)
Ja vielä tuosta mallijärjestyksestä. W124:n seuraaja on W210.
W202 on seuraajana sille tenavalle, eli W201
Kiitos ja anteeks
Edit: masaf1 <- koskas se teidän AMG varusteltu tulee myyntiin? vai mikä sisusta siinä oli?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tämmönen musta nahka / designo-osat auton oman värin mukaan.JeremyH kirjoitti:Edit: masaf1 <- koskas se teidän AMG varusteltu tulee myyntiin? vai mikä sisusta siinä oli?


Ei se nyt myyntiin varsinaisesti oo tulossa varmaan koskaan, mutta jos joku siitä kiinnostunu on oikeasti umpivirheettömänä (auto on just kokomaalauksessa, ja pohjiksi vedetty kunnon 2-komponenttimyrkyt eikä mitään vesivärejä) asialliseen hintaan niin kaikkeahan voi aina harkita ja aina voi ehdottaa
