Saksan tuonti: Välitysfirmat ?

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
AMG 55
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 16.08.2010 22:19
Paikkakunta: Oulu

Saksan tuonti: Välitysfirmat ?

Viesti Kirjoittaja AMG 55 »

Moro !

Olisiko kellään kokemuksia (hyviä tai huonoja) autojen jobbauksesta Suomeen ? Viimeistään kevään korvilla on tarkoitus tuoda joko SLK 350 tai SLK 55 AMG suomeen. Täällä ei oikeastaan valikoimaa ole, siksi saksanmaa kiinnostaa.

Jos teillä on suositella, kertokaa ihmeessä, en ole vielä päättänyt lopullista kaupantekotyyliä...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

http://www.iikkaerkkila.fi/

Iikka on tuonu mulle kaks mersua. (ja isälle yhden) En keksi haukuttavaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Km-Parts
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 201
Liittynyt: Su 24.08.2003 14:09
Paikkakunta: Kortesjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Km-Parts »

Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Premium Auto Finlandin pojilta ostaisin aivan ehdottomasti auton, jos tarvetta olisi. Olen nähnyt useita heidän tuomiaan autoja eikä voi muuta kuin kehua. Ei halvin, mutta varmasti yksi parhaimmista. Kaverini on ollut heiltä ostamaansa autoon (E 300 Turbodiesel vm. -98 ) erittäin tyytyväinen.

http://www.premiumautofinland.fi/
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Mulla oli Mika Kitola välitys miehenä

http://autotalo.honk24.com/main/?action ... 1221497253
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

http://www.graulin.com/ , käytin syyskuussa ja toimi ainakin maallikon mielestä varsin hyvin. Itse auton etsimiseen hänen apuja en käyttänyt kuin rinnalla lähinnä uskon vahvistuksena.

Taitaa olla niin että välittäjät jne käyttävät käytännössä samoja lähteitä kuin muutkin (mobile.de jne) auton etsimiseen.

Toki Hannu ottaa pienen korvauksen vaivoistaan, mutta itse en tuohon rahaan lähtisi Saksaan seikkailemaan.
Avatar
markkuj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 11.07.2007 21:04

Viesti Kirjoittaja markkuj »

Tämä http://saksastaauto.com/Saksasta_auto/Etusivu.html toimi
hienosti,ystävällistä ja sujuvaa toimintaa.
Frankfurtin alueella varmaankin suolattomammat tiet ja tarjontaa riittää.
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Piispanen tuo niin kuin sovitaan, kahden auton omakohtaisella kokemuksella. Asiallinen palvelu, ja ymmärtää myös Mersujen päälle.
http://www.pa-tuonti.fi
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

supera kirjoitti:http://www.graulin.com/ , käytin syyskuussa ja toimi ainakin maallikon mielestä varsin hyvin. Itse auton etsimiseen hänen apuja en käyttänyt kuin rinnalla lähinnä uskon vahvistuksena.

Taitaa olla niin että välittäjät jne käyttävät käytännössä samoja lähteitä kuin muutkin (mobile.de jne) auton etsimiseen.

Toki Hannu ottaa pienen korvauksen vaivoistaan, mutta itse en tuohon rahaan lähtisi Saksaan seikkailemaan.
Tästä myös minulla positiivisia kokemuksia, ei voi kuin suositella lämpimästi.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

kolikolla on kaksi puolta, ite käytin välitysfirmaa nimeltään bayerncar.com. Homma toimi ihan OK, mutta nykyään on esim tampereelta todella halpoja lentoja Saksaan, kymppi pari suuntaansa.
Joten varsinkin hieman harvinaisempaa tai arvokkaampaa autoa hakiessa lentäisin itse Saksaan ja ostaisin suoraan paikallisesta merkkiliikkeestä. Saksassa kuitenkin merkkiliike on merkkiliike ja niissä yleensä autot ovat hyvässä kunnossa. Toki maksavat hieman enemmän kuin verkkotarhassa, mutta toimintatonni(en)/kunnostustonni(en) tarve on paljon pienempi verrattuna verkkohäkkiin :P
AMG 55
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 16.08.2010 22:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Saksan tuonti: Välitysfirmat ?

Viesti Kirjoittaja AMG 55 »

:D Kerronpa nyt kokemukseni, kun olen viisaampi.

Espoolaisessa autotallissa on nyt uutta vastaavassa kunnossa oleva MB SLK 55AMG vuosimallia 2005. Mittarilukema on n. 30.000 km ja auto tosiaan lähes virheetön - varusteet on mitä ko. kärryyn on listalta saatavissa :)

Käytin konsulttina Carbrokerin Hannu Koivusta ja kokemukset olivat erinomaiset. Hain itse autoa (mm. mobile.de) toista vuotta ja kriteerit olivat selvillä - lähinnä auton piti olla mahd. "vanhaa vuosimallia" (verotuksellisista syistä) ja kuitenkin mahd. vähän ajettu. Sovimme Hannun kanssa, että teen itse haun ja hän tarkistaa ja kartoittaa auton riskit. SLK 55 AMG on harvinainen auto Saksassakin ja haussa oli se haaste, että joka suunnalla oli aina vain yksi auto... siksi taustan piti olla suht selvä, jos katsomaan lähdettiin.

2 ensimmäistä autoa torpattiin, kun taustat eivät olleet joko myyjällä tai autossa 100% kunnossa. 3. auto tsekattiin ja oltiin jo menossa katsomaan, mutta se ehti mennä alta. 4. auto sitten meni niin, että Hannu hoiti puhelimitse tarkistukset ja sovittiin ostovaltakirjasta. Paikanpäällä hän tsekkasi maalipinnan(mittaus), paperit, ed. omistajat jne. sen jälkeen hän otti joka naarmusta/roskasta valokuvat - myös dokumenteista - ja soitti minulle Suomeen. Kauppa toteutettiin niin, että Hannu osti auton valtakirjalla - niillä ehdoilla, että auto siirtyy minun omistukseen maksettuani myyjälle pankkisiirrolla Suomesta. Myyjän kanssa saatiin lisäksi sovittua, että haen itse auton kuukauden päästä, kun ole Saksassa työmatkalla.

Mielestäni omassa kaupantekotilanteessani tärkeitä pointteja olivat:

- intressiristiriitaa ei ollut missään: maksoin konsultille palkan auton tarkistamisesta riippumatta siitä, tuleeko kauppaa vai ei
- rehellinen konsultti: uskalsi sanoa, jos joku pienikin asia mättää
- palvelu: Hannu teki käytännössä kaiken, mitä vaan etänä voi - paperityötkin valmiiksi Suomen byrokratiaa varten
- palvelun hinta: ei mitään yllätyksiä, laskutus vain siitä, mitä tehtiin (jopa ylitti tai siis alitti odotukseni)
- hyvä valmistelu - yksi tarkistus paikanpäällä riitti - ja laskua kertyi siksikin kohtuudella

Omasta puolestani suosittelen kyllä Carbrokerin palvelua. Kaiken lisäksi toiminta oli aktiivista ja vaikka asioin aluksi toisen henkilön kanssa, informaatiokatkoja ei ollut ja kiinnostukseni kohde oli hyvin selvillä koko ajan.

Ainoa pointti, jonka tekisin toisin (keskellä talvea - Hain auton helmikuussa ja välillä oli pakkastakin...ja kesärenkailla mentiin 850 km) ainakin talvihaussa on se, että ottaisin auton suoraan Suomeen rahdattuna. Hakuun meni aikaa, vaivaa ja odottelua (lähinnä Lybekissä jne.) Kesällä varmaan ihan mukava olisi mennä itse hakemaan.

Nyt vaan lumien sulamista odotellaan...
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Saksan tuonti: Välitysfirmat ?

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

Itsellä on myös tarkoitus hommata mersu Saksasta ...
Kysyin Manfred Reising Export:lta auton välittämistä, mutta ovat lopettamassa toimintaa ja eivät enää ota uusia toimeksiantoja :cry:

Olisi kiva jos laitatte myös kustannuksista tietoa, tuntuu että välityspalkkio voi olla aivan mitä vaan ....
Cumulo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 27.09.2011 13:00

Re: Saksan tuonti: Välitysfirmat ?

Viesti Kirjoittaja Cumulo »

Tämmöinen uusi sivusto löytyi http://www.auto-saksasta.fi . Ei ole kokemusta, joten en voi suositella. Kyselyyn sain vastauksen todella nopeasti. Tuontikulut oli tarjouksessa lähemmäs 2.000 € kun auto oli Etelä-Saksassa. Pohjoisemmasta kuulemma kulut on pienemmät.
Vastaa Viestiin