Ostin w203...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Ostin w203...

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo elikkäs tollanen C 270 cdi A tuli tänää hommattua, ihan kiva auto aluksi mutta taitaa olla todellinen paska. Laatikko meni muutaman kerran vikatilaan, ihan normaalissa rauhallisessa ajossa ja lopulta se meni niin ettei sammuttaminenkaan enää auta. Lisäksi hiljaa ajaessa kuuluu todella kenkkumainen rutina/pauke jonka ajattelin kuuluvan jarruista mutta kyllä se vahvasti siltä kuulostaa että laatikosta ääni tulis. Tuossahan on se paska valeon jäähdyttäjä, mutta eikai glykolit laatikossa tollasta aiheuta? Silloin kun laatikko on normaali tilassa niin vaihdot on hyviä eikä luista vaihtaessa. Pitääkö sitä vaan huomenna jurnata 35km testeriin?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Ostin w203...

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti:Joo elikkäs tollanen C 270 cdi A tuli tänää hommattua, ihan kiva auto aluksi mutta taitaa olla todellinen paska. Laatikko meni muutaman kerran vikatilaan, ihan normaalissa rauhallisessa ajossa ja lopulta se meni niin ettei sammuttaminenkaan enää auta. Lisäksi hiljaa ajaessa kuuluu todella kenkkumainen rutina/pauke jonka ajattelin kuuluvan jarruista mutta kyllä se vahvasti siltä kuulostaa että laatikosta ääni tulis. Tuossahan on se paska valeon jäähdyttäjä, mutta eikai glykolit laatikossa tollasta aiheuta? Silloin kun laatikko on normaali tilassa niin vaihdot on hyviä eikä luista vaihtaessa. Pitääkö sitä vaan huomenna jurnata 35km testeriin?
No voi paska! :( Kyllä se tarvis varmaan roikan nokkaan saada tai esim. Nimim. "CDI203"saatais osata sanoa mikä aiheuttaa tollaista ongelmaa laatikossa? Tää on varmaan sitten yksityisltä ostettu? Niin ja voithan sille myyjälle ilmoittaa että ongelmia tuli heti että onko haluja tulla vastaan korjauksessa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Ostin w203...

Viesti Kirjoittaja isk »

S202 kirjoitti:hiljaa ajaessa kuuluu todella kenkkumainen rutina/pauke jonka ajattelin kuuluvan jarruista
Pyöränlaakeri?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nostin kahdella tunkilla perän ilmaan ja pyöristä ei kyllä kuulunu mitään, pientä suhinaa jarruista. Sen sijaan ku kuunteli auton alta nii kyllä se laatikon suunnalta tuli. Ainiin, ääni häviää jarruttaessa, siksi epäilinkin aluksi jarruja. Voisko olla kannatinlaakeri? Hyvällä tuurillahan se vois olla se ja laatikossa joku anturivika. Auton vaihdoin pienestä autoliikkeestä joten sen puoleen ei hätää. Auto olis muuten hyvä, ja melkein kaikilla varusteilla :?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti: Auton vaihdoin pienestä autoliikkeestä joten sen puoleen ei hätää.
No ei muutako sinne yhteyttä että osallistuvat korjaus kustannuksiin tai puretaan kauppa 8)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4683
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vähän uudemmissa automaateissa on sellainen ominaisuus, että kaksi kertaa laatikon vikatila kuittaantuu uudelleenkäynnistämisellä.
Kolmas kerta aiheuttaa, ettei enää onnistukkaan niin, vaan pitää staarilla kuitata vikamuisti tyhjäksi.
En osaa sanoa, mistä alkaen, mutta jo -03 väykyssä olen tähän törmännyt.

Vikatilan kuittaamattomuudella on varmaankin pyritty varmistamaan, ettei laatikkoa todellakaan saa rikki.
...Joten, oliskohan nyt todellakin syytä selvittää asia ja lukea se vikamuisti.
Ei muistaakseni onnistu, kun staarilla.
Laatikoitakin saa germaaniasta ihan kohti hinnalla, ei tuosta useamman tonnin vahinkoa taida tulla mitenkään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Ostin w203...

Viesti Kirjoittaja sonikki »

S202 kirjoitti:Joo elikkäs tollanen C 270 cdi A tuli tänää hommattua, ihan kiva auto aluksi mutta taitaa olla todellinen paska.
Eikö autoja saa nykyää enää koeajaa ennen ostopäätöstä? :shock:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Koeajossa auto toimi hyvin. Neljä kertaa vikatila kuittaantui uudelleenkäynnistämisellä, viidennellä kerralla se jäi päälle. Eiköhän se pian viedä minimanin viereen töpselin päähän :)
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Onpa huonoa tuuria, kun koeajossa kaikkí ok ja sitten samana päivänä vielä laatikko kokoajan vikatilassa. :cry:
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kävin heittämässä 25km testilenkin. Ajelin sellasta 40-50kmh pikkuteillä. Eilisestä klotinasta/rohinasta ei tietoakaan. Oliskohan se vaan ollu joku jarru, ääni tuli niin harvakseltaan että ei sellanen voi muualta tulla.

Toinen askarruttava kysymys on kitkerä pakokaasun haju. Ei, suuttimen tiiviste ei vuoda, suuttimien ympärystät ihan kuivat ja puhtaat. Siis kun auto käy tyhjäkäynnillä niin haju on sellainen kitkerä. Suuttimet? Voiko viallinen ilmamäärämittari tehdä tuollaista? Tuntuis että se olis aikansa elänyt, alakierroksilta löytyy voimaa mutta ei se ihan 170hp autolta tunnu.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Olisko jarrukilven takana ollut kivi?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eilen nostelin tunkalla yks kerralaan pyörät ilmaan ja pyörittelin, ei kovin kummoisia ääniä kuulunu. Tosin tuo oik.etupyörä pyöri aika nihkeästi, palat aika lopussa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4683
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kitkerä pakokaasun haju tulee esim silloin, kun katit solautetaan tyhjiksi.
Suutinvikakin voi sitä aiheuttaa, staarilla näkis niitä korjausarvoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vastaan tullut tapaus missä EGR(pakokasun kerätys) tohusi mitä sattuu
niin putken päästä tuli tosi kitkerä käry
yleisempiä on ollut suutimista johtuva katku
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, suuttimia itsekin epäilen. Sinänsähän tuo nyt ei kovin paljoa haittaa, saispahan ainakin tekosyyn vaihtaa amg kärjet suuttimiin jos niissä jotain vikaa on. Joo tiedän että ei niistä amg suuttimia sillai saa mutta jonkin verran lisäystä syöttöihin kuitenki? Kun saa tuon laatikko asian kuntoon niin pitää miettiä sitä ohjelmoimista, ja etenkin pakokaasun kierrätys pois käytöstä. Onko 200 heppaa maksimi mitä tuolla turbolla saa? Luulis sen vähän pitemmälle riittävän :roll:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4683
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahdin riittää luokkaa ~220 tehoon.
Vääntöjä ++500

Tuo viisipyttyisen edc-15 ecu on on tuon mallin mersuista vaikein saada "oikein" niitä syöttöjä.
..Tai vaikein ja vaikein, mutta tarkoitan tässä ilman sitä suutinkartan huijausta.
Se on rajattu alemmas se syöttö.
Ilmeisesti siksi "vakilastuille" ei kovin paljoa luvata.

Suuttimien päivitykselle ei oikein ole "tarvetta" tuossa ceessä ilman ahtimenkin päivitystä.
Vakiot suuttimet on sieltä isommasta päästä ja riittävät helposti siihen, mitä ahdin kestää.
Ahtimen päivityksellä ja kolmen baarin mapilla helpommin ja halvemmalla lisää vetoja.

....Mutta sen vaihteiston pitää olla kunnossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Ostin w203...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Joo elikkäs tollanen C 270 cdi A tuli tänää hommattua, ihan kiva auto aluksi mutta taitaa olla todellinen paska. Laatikko meni muutaman kerran vikatilaan, ihan normaalissa rauhallisessa ajossa ja lopulta se meni niin ettei sammuttaminenkaan enää auta. Lisäksi hiljaa ajaessa kuuluu todella kenkkumainen rutina/pauke jonka ajattelin kuuluvan jarruista mutta kyllä se vahvasti siltä kuulostaa että laatikosta ääni tulis. Tuossahan on se paska valeon jäähdyttäjä, mutta eikai glykolit laatikossa tollasta aiheuta? Silloin kun laatikko on normaali tilassa niin vaihdot on hyviä eikä luista vaihtaessa. Pitääkö sitä vaan huomenna jurnata 35km testeriin?
Tästä jäänyt huomaamatta vallan toi laatiko juttu...
mutta ainakin yksi laatiko vika mikä pitää rutinaa ja pauketta
on jos laatikoon on tullut päittäis välystä(laakeri tai muuten kulunut) niin leveyt pääse pikasen pois paikaltaan, minkä jälkeen kun tulee paineeta ne rouskahtaa paikallen(paloja lähtee öljyn joukkon)
lisäksi toinen mikä on tullut vastaan on soledoidin/ventiilien jumitumiseta johtuva rutina/pauke(näkyy joissain tapauksissa testrillä takuilevana toimimisena sillon kun on vika päälä)

siis jos ei laatikon ulkopuolelta(kardaanin kiinitys kumilaippat tukikumilaakeri) löytynyt vikaa mikä ton äänen pitäisi niin voi varautua siihen että uusia osia jouttu hommailemaan, joissain tapuksiisa on pelkkä
venttili koneiston putsaus poistanut vaivan
mutta tosiian ensin testiin ja ei kannata edes harkita muita piuhoja kuin
*:ria

hintoja kannattaa myös tuumata,
takkukunostetu 5V laatiko ~1600€ ja 7v ~2000€ näytää olevan saksassa hinnat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eiköhän se ääni ihan jarruista tullut, ja tänää 25km testilenkillä ääntä ei ollut. Ääni siis hävis kevyesti jarruttaessa täysin. Ja muutenkin äänen taajus oli niin harva että laatikossa pyörii paikat niin lujaa että ei se sieltä voinu tulla. Huomenna kiikutan auton testeriin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Eiköhän se ääni ihan jarruista tullut, ja tänää 25km testilenkillä ääntä ei ollut. Ääni siis hävis kevyesti jarruttaessa täysin. Ja muutenkin äänen taajus oli niin harva että laatikossa pyörii paikat niin lujaa että ei se sieltä voinu tulla. Huomenna kiikutan auton testeriin.
ei siis kuulunt sittenkään laatikosta, hyvä niin
(lukemalla paha kuunella :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eli siis osaava ohjelmoija voi saada 220 heppaa vakioturbolla tuosta?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti:Eiköhän se ääni ihan jarruista tullut, ja tänää 25km testilenkillä ääntä ei ollut. Ääni siis hävis kevyesti jarruttaessa täysin. Ja muutenkin äänen taajus oli niin harva että laatikossa pyörii paikat niin lujaa että ei se sieltä voinu tulla. Huomenna kiikutan auton testeriin.
Voi olla että käsijarru on jäänyt päälle ja jumittaa. Mulla teki samaa hetken kun käytin jalkakäkkäriä pitkästä aikaa. Automaateissa ongelmaksi koituu että sitä jalka/käkkäriä käytetään niin harvoin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Koodit luettu ja johdinlevy oli rikki. Ehkä se auto ei niin paska olekkaan :D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

S202 kirjoitti:Koodit luettu ja johdinlevy oli rikki. Ehkä se auto ei niin paska olekkaan :D
HIENO JUTTU! Sitten ei muuta ko lastua laittamaan! :wink:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Koodit luettu ja johdinlevy oli rikki. Ehkä se auto ei niin paska olekkaan :D
Oli siis sitenkin laatiko... Ennen vetojen lisäystä
kannatta ajella hetkinen vakiona ja kuulostella toimintaa
ja jos laatiko ei huudeltu niin vielä kertaaleen vaihtaa sinne öljyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo.. Huomenna olis tarkotus imaista öljytikun reijästä pikkasen öljyä ja kiikuttaa näyte käyttöautolle. Katotaan onko sielä glykolia. Kokenut mersu asentaja meinas että tuo jäähdytin vika on enemmän E sarjalaisen murhe mutta minä pelaan varman päälle :!:
farkkumese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 26.08.2010 09:22

Viesti Kirjoittaja farkkumese »

S202 kirjoitti:Joo.. Huomenna olis tarkotus imaista öljytikun reijästä pikkasen öljyä ja kiikuttaa näyte käyttöautolle. Katotaan onko sielä glykolia. Kokenut mersu asentaja meinas että tuo jäähdytin vika on enemmän E sarjalaisen murhe mutta minä pelaan varman päälle :!:
Minulla on C270CDI vm 2003. Autossa on erillinen jäähdytyskenno automaatille syylärin edessä. Onkohan aluperäinen vai jälkiasennus?
Auto on tuotu Saksasta 2007.
farkkumese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 26.08.2010 09:22

Viesti Kirjoittaja farkkumese »

farkkumese kirjoitti:
S202 kirjoitti:Joo.. Huomenna olis tarkotus imaista öljytikun reijästä pikkasen öljyä ja kiikuttaa näyte käyttöautolle. Katotaan onko sielä glykolia. Kokenut mersu asentaja meinas että tuo jäähdytin vika on enemmän E sarjalaisen murhe mutta minä pelaan varman päälle :!:
Minulla on C270CDI vm 2003. Autossa on erillinen jäähdytyskenno automaatille syylärin edessä. Onkohan aluperäinen vai jälkiasennus?
Auto on tuotu Saksasta 2007.
MB Star Bulletin 24.3.2006 luettelee ne Mersun mallinumerot, joissa glykoliongelma esiintyy, eli:

203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/746

Löytyy rekisteriotteeste kohdasta D.2 tyyppi. Minulla esim 203.216

Lisää ongelmamalleja:
209.365/375/376/465/475 ja
211.065/070/076/083/265/283
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari y »

farkkumese kirjoitti:
S202 kirjoitti:Joo.. Huomenna olis tarkotus imaista öljytikun reijästä pikkasen öljyä ja kiikuttaa näyte käyttöautolle. Katotaan onko sielä glykolia. Kokenut mersu asentaja meinas että tuo jäähdytin vika on enemmän E sarjalaisen murhe mutta minä pelaan varman päälle :!:
Minulla on C270CDI vm 2003. Autossa on erillinen jäähdytyskenno automaatille syylärin edessä. Onkohan aluperäinen vai jälkiasennus?
Auto on tuotu Saksasta 2007.
Se pieni jäähdytyskenno on mun autossa ainakin ohjaustehostimen lauhdutin.Seuraa niitä putkia niin huomaat että,ne menee ohjaustehostimen pumpulle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari y kirjoitti:
farkkumese kirjoitti:
S202 kirjoitti:Joo.. Huomenna olis tarkotus imaista öljytikun reijästä pikkasen öljyä ja kiikuttaa näyte käyttöautolle. Katotaan onko sielä glykolia. Kokenut mersu asentaja meinas että tuo jäähdytin vika on enemmän E sarjalaisen murhe mutta minä pelaan varman päälle :!:
Minulla on C270CDI vm 2003. Autossa on erillinen jäähdytyskenno automaatille syylärin edessä. Onkohan aluperäinen vai jälkiasennus?
Auto on tuotu Saksasta 2007.
Se pieni jäähdytyskenno on mun autossa ainakin ohjaustehostimen lauhdutin.Seuraa niitä putkia niin huomaat että,ne menee ohjaustehostimen pumpulle.
Mikäs auto on missä ne putket menne siitä pikku kennolta ohjaus tehostimeen :?:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Ohjaustehostimen lauhdutin.

Viesti Kirjoittaja ari y »

Olis w203 sportcoupe c180 kompressor.Moottori m271,
automaattivaihteistolla.Vm.2003.
Vastaa Viestiin