wäyryseen kaukovalo xenonit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

wäyryseen kaukovalo xenonit

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kukahan olikaan palstalla laitellut väykkyyn kaukovaloihin xenonit?

sekoittaako jotenkin virtapuolta esim. tuota valovahtijärjestelmää?

aattelin tossa kuitenkin asennella tuon sarjan paikalleen joten jos jotain huomioitavaa, odotellaan neuvoja.

kiitokset jo etukäteen.

ps.aikaisemmin kyselemäni valojen säätö löytyi...ne säädöt on valaisimen päällä, sisempi on korkeus ja ulompi sivuttaissäätö.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Minä ainakin laitoin omaani pitkille xsenonit (vakiona lyhyissä jo olikin).
Ei herjannut ainakaan minulla mitään vikoja ja valoista tuli PALJON paremmat!

Suosittelen kyllä!

Katsastuksestakin meni joka kerta läpi ilman mutinoita...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

stanger kirjoitti:Minä ainakin laitoin omaani pitkille xsenonit (vakiona lyhyissä jo olikin).
Ei herjannut ainakaan minulla mitään vikoja ja valoista tuli PALJON paremmat!

Suosittelen kyllä!

Katsastuksestakin meni joka kerta läpi ilman mutinoita...
okei, kiitokset.
pitää huomenna asennella paikalleen kun tallissa yksi ylimääräinen sarja olis käyttämättömänä.

väliaikaisesti käänsin pitkät vakiovalot ns."orava" korkeudelle....

onkohan niin että pitkissä ne menee läpi siksi että polttimo on alle 55w?
luxit taitaa mennä yli kyllä komeesti...
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

stanger kirjoitti:Minä ainakin laitoin omaani pitkille xsenonit (vakiona lyhyissä jo olikin).
Ei herjannut ainakaan minulla mitään vikoja ja valoista tuli PALJON paremmat!

Suosittelen kyllä!

Katsastuksestakin meni joka kerta läpi ilman mutinoita...
Onko niissä pitkissä Xenoneissa viivettä kun laittaa päälle?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla ainakin on viivettä. Mutta vain silloin kun ne ovat kylmät. Lämpöisenä ne syttyy heti, muutama vastaantulevan auton odottelu ei viilennä niitä vielä niin että viivettä tulisi.

Valotehon muutos on kyllä valtava :D Mitään virheilmoituksia ei ole aiheuttanut.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AM kirjoitti:Minulla ainakin on viivettä. Mutta vain silloin kun ne ovat kylmät. Lämpöisenä ne syttyy heti, muutama vastaantulevan auton odottelu ei viilennä niitä vielä niin että viivettä tulisi.

Valotehon muutos on kyllä valtava :D Mitään virheilmoituksia ei ole aiheuttanut.
ei viive haittaa....ajettavana yksi 35km pätkä (hirviä julmetusti muita vastaantulijoita pimeellä vähän) jolla tartten tota valotehoa enempi...ei tule käytettyä oikeestaan koskaan kaukovaloja muuten...mitenkähän muuten jos laittais vielä sumuvalojen paikalle H1 xenonit?..lueskelinko jostain että noihin löytyy suoraan kaukolisävalokuvut jostain?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitä sarjoja ootte laittanu väyrysen pitkiin? 55w vai 35w?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Jolle kirjoitti:Mitä sarjoja ootte laittanu väyrysen pitkiin? 55w vai 35w?

Jos ne pitkä Xenonit on yhtä tehokkaat kun ajovaloissa on niin pistetään harkintaan. Katsastus setäkään ei varmaan sano niistä mitään kun valot säätyy muutenkin automaattisesti painon mukaan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

lyhyissä ei mun mielestä oo niinkään valotehossa eroa, pitkissä on :D
W203 korisessa mersussa mulla on pitkissä, lyhyissä ja projektorisumareissa xenonit. Muissa on 35 watin sarja paitsi pitkissä on 55 watin sarja. Ja mun mielestäni toi pitkien sarja onmust hankinta jokaiselle joka ajaa pimeällä autollaan :)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mutta herjaako väyrysen valovahti jos laittaa pitkiin 55watin sarjan?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

En laittais 55-wattisia, voi kärytä sulakkeet (jotkut valittaneet, että saa valojen sulakkeita vaihtaa pari kertaa vuodessa 35-wattisillakin). Mulla ollu 35-wattiset nyt 2,5 vuotta ja ei ongelmaa lukuunottamatta sitä, että kerran olen putsannu sulakkeen kun oli hapettunut kontakti. Katsastuksesta on menny läpi mukisematta (lyhyissä on alkup. xenonit). 55w voi olla vähä siinä ja siinä että tuleeko sanomista, koska 35w:kin on aika perkeleen kirkas ja valasee kyllä puut kaukanakin juuresta latvaan... Mutta yllättävän suora se valokiila on ja hajavaloa ei niin ihan kauheesti tuu (no hieman).

Taskuraketti.comista saa 50 €:lla H7-muutossarjat. Mielestäni aika halpa siihen nähden, että oikeesti näkeeki jotain pimeellä, eikä tarvi hävetä että kuka nyt kusi lamppuun kun laittaa pitkät valot päälle (H7).

Ja ei herjaa valovahti. Paitsi jos valo ei toimi :D
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

tempera kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitä sarjoja ootte laittanu väyrysen pitkiin? 55w vai 35w?

Jos ne pitkä Xenonit on yhtä tehokkaat kun ajovaloissa on niin pistetään harkintaan. Katsastus setäkään ei varmaan sano niistä mitään kun valot säätyy muutenkin automaattisesti painon mukaan.
Kyllä se sanoo jos huomaa. Xenon polttimolla täytyy olla xenon umpio. Siis jos haluaa hyväksytyt valot.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tomppa11 kirjoitti:
tempera kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitä sarjoja ootte laittanu väyrysen pitkiin? 55w vai 35w?

Jos ne pitkä Xenonit on yhtä tehokkaat kun ajovaloissa on niin pistetään harkintaan. Katsastus setäkään ei varmaan sano niistä mitään kun valot säätyy muutenkin automaattisesti painon mukaan.
Kyllä se sanoo jos huomaa. Xenon polttimolla täytyy olla xenon umpio. Siis jos haluaa hyväksytyt valot.
Kuka tässä nyt on oikeassa? Pitääkö olla oikeat umpiot vai ei? Eihän ajovalojen umpioissakaan lue Xenon umpio.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
JayEl
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 25.09.2010 22:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JayEl »

Eikös se mene jotenkin näin että umpioista pitää löytyä tälläiset merkinnät (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR lähivalo-kaukovalo) jotta nuo umpiot ovat soveltuvat käytettäviksi Xenon valoille?
MB E500 Avantgarde 2003
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

JayEl kirjoitti:Eikös se mene jotenkin näin että umpioista pitää löytyä tälläiset merkinnät (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR lähivalo-kaukovalo) jotta nuo umpiot ovat soveltuvat käytettäviksi Xenon valoille?
Mulla luki lähivaloumpiossa D2R vol ja kaukovaloumpiossa vaan
Made in Germany eli ei ole Xenon kelpoinen
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tempera kirjoitti:
JayEl kirjoitti:Eikös se mene jotenkin näin että umpioista pitää löytyä tälläiset merkinnät (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR lähivalo-kaukovalo) jotta nuo umpiot ovat soveltuvat käytettäviksi Xenon valoille?
Mulla luki lähivaloumpiossa D2R vol ja kaukovaloumpiossa vaan
Made in Germany eli ei ole Xenon kelpoinen
javohl...aatteles jos siinä kuvussa olis lukenu "made on japan"...hahaa

tosiaan jos on oikeat bi-xenonit eli lähi ja kaukovaloissa on xenonit pitää olla kirkkaan kuvut ja tietty hyväksytyt sekä valojen säätöautomatiikka + lampunpesimet!!!

näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HC= lyhytvalo halogeenilla
HR= pitkävalo halogeenilla
HCR= lyhyt ja pitkä samassa umpiossa. Esim H4

DC= lyhytvalo xenonilla
DR= pitkävalo xenonilla.

B= etusumuvalo

A= parkkivalo
R= takaparkki
S1= jarruvalo
1/1a/1b= Etuvilkku
2a= takavilkku
DRL/RL= päivävalo
SM1/SM2= sivu äärivalo

Lisäksi kaikista pitää löytyä E/e -hyväksyntä

PL= muovinen "lampunlasi"
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

W210E kirjoitti:näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Just näin! Tuon paremmin ei voi sanoa. Kaikkihan ne nyt heti huomaa, mutta järkeäkin voi käyttää. Kyllä se on turvavaruste, jos vaan osaa käyttää järkevästi.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaf1 kirjoitti:
W210E kirjoitti:näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Just näin! Tuon paremmin ei voi sanoa. Kaikkihan ne nyt heti huomaa, mutta järkeäkin voi käyttää. Kyllä se on turvavaruste, jos vaan osaa käyttää järkevästi.
Tämä on Masaf1. Sullahan on Xenonit pitkissäkin ja umpiot on siis alkuperäiset. Mitä ne valot kustansi ja miten näyttävät. Eikös se tasonsäätö vaikuta pitkiinkin niin kuin ajovaloxenoneihin? Luulisin että valaisevat koko kylän. Vaikka 320 pitkät tavallisenakaan mitkää huonot olleet. Mulla oli aikasempi auto Lumina ja siinä paloivat pitkät ja lyhet eri aikaan ja siinä autossa Xenonit olisi olleet paikallaan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

tempera kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:
W210E kirjoitti:näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Just näin! Tuon paremmin ei voi sanoa. Kaikkihan ne nyt heti huomaa, mutta järkeäkin voi käyttää. Kyllä se on turvavaruste, jos vaan osaa käyttää järkevästi.
Tämä on Masaf1. Sullahan on Xenonit pitkissäkin ja umpiot on siis alkuperäiset. Mitä ne valot kustansi ja miten näyttävät. Eikös se tasonsäätö vaikuta pitkiinkin niin kuin ajovaloxenoneihin? Luulisin että valaisevat koko kylän. Vaikka 320 pitkät tavallisenakaan mitkää huonot olleet. Mulla oli aikasempi auto Lumina ja siinä paloivat pitkät ja lyhet eri aikaan ja siinä autossa Xenonit olisi olleet paikallaan.
huomasinkin että maksoi taskuraketissa 50 e. Onnistuuko viritys ihan tavalliselta hepulta joka ei ole spesialisti oikein missään.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tempera kirjoitti:
tempera kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:
W210E kirjoitti:näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Just näin! Tuon paremmin ei voi sanoa. Kaikkihan ne nyt heti huomaa, mutta järkeäkin voi käyttää. Kyllä se on turvavaruste, jos vaan osaa käyttää järkevästi.
Tämä on Masaf1. Sullahan on Xenonit pitkissäkin ja umpiot on siis alkuperäiset. Mitä ne valot kustansi ja miten näyttävät. Eikös se tasonsäätö vaikuta pitkiinkin niin kuin ajovaloxenoneihin? Luulisin että valaisevat koko kylän. Vaikka 320 pitkät tavallisenakaan mitkää huonot olleet. Mulla oli aikasempi auto Lumina ja siinä paloivat pitkät ja lyhet eri aikaan ja siinä autossa Xenonit olisi olleet paikallaan.
huomasinkin että maksoi taskuraketissa 50 e. Onnistuuko viritys ihan tavalliselta hepulta joka ei ole spesialisti oikein missään.
onnistuu. :D
nimimerkillä "räpäläkäsi". :lol:
noi on ns pultta kiinni sarjoja...sen verran pitää tehdä "käsitöitä" :wink: että poraa siihen luukkuun sopivan reiän (läpiviennin) kartioporalla.

helppo homma.
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

W210E kirjoitti:
tempera kirjoitti:
JayEl kirjoitti:Eikös se mene jotenkin näin että umpioista pitää löytyä tälläiset merkinnät (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR lähivalo-kaukovalo) jotta nuo umpiot ovat soveltuvat käytettäviksi Xenon valoille?
Mulla luki lähivaloumpiossa D2R vol ja kaukovaloumpiossa vaan
Made in Germany eli ei ole Xenon kelpoinen
javohl...aatteles jos siinä kuvussa olis lukenu "made on japan"...hahaa

tosiaan jos on oikeat bi-xenonit eli lähi ja kaukovaloissa on xenonit pitää olla kirkkaan kuvut ja tietty hyväksytyt sekä valojen säätöautomatiikka + lampunpesimet!!!

näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Erilliset kaukovalot ei tarvitse pesulaitetta. Ja jos on tarpeeksi vanha auto niin ei tarvi säätöautomatiikkaakaan. Ja jos on DOT-hyväksytyt ksenonit niin ei tarvi kumpaakaan, edes lyhkäsillä valoilla.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tomppa11 kirjoitti:
W210E kirjoitti:
tempera kirjoitti:
JayEl kirjoitti:Eikös se mene jotenkin näin että umpioista pitää löytyä tälläiset merkinnät (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR lähivalo-kaukovalo) jotta nuo umpiot ovat soveltuvat käytettäviksi Xenon valoille?
Mulla luki lähivaloumpiossa D2R vol ja kaukovaloumpiossa vaan
Made in Germany eli ei ole Xenon kelpoinen
javohl...aatteles jos siinä kuvussa olis lukenu "made on japan"...hahaa

tosiaan jos on oikeat bi-xenonit eli lähi ja kaukovaloissa on xenonit pitää olla kirkkaan kuvut ja tietty hyväksytyt sekä valojen säätöautomatiikka + lampunpesimet!!!

näin se menee joten mikään jälkikäteen asennettu ei ole laillinen ja jos katsastusinssi sen huomaa niin hylsy tulee...sitten on vaan niitä järki katsastusmiehiä jotka miettii asiaa vähän syvällisemmin...esim. pitkät häikäisee väärin käytettynä oli ne mitkä hyvänsä joten olkoon nuo jälkiasennusxenonit siinä kun tuo kolli ne kuitenkin katsastuksen jälkeen laittaisi takaisin... :D
Erilliset kaukovalot ei tarvitse pesulaitetta. Ja jos on tarpeeksi vanha auto niin ei tarvi säätöautomatiikkaakaan. Ja jos on DOT-hyväksytyt ksenonit niin ei tarvi kumpaakaan, edes lyhkäsillä valoilla.

ööö? erilliset? aikomuksena olis kuitenkin laittaa väyrysen omiin kaukovaloumpioihin noi xenonit...koskeeko tuo säännös sitäkin.

ainakin mielestäni koko ajan on puhuttu alkuperäisistä umpioista käsittääkseeni...

tarkoitit varmaan erillisillä juuri lisävaloja?

oliskohan väykyn lampuissa toi´Dot merkintä?
pitää marssia kohta ulos katsomaan...
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mikä olisi hyvä värilämpö? 4300K, 5000K vai 6000K?
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos minulta kysytään niin 4300K.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AM kirjoitti:Jos minulta kysytään niin 4300K.
onko tuo väyrysen alkuperäinen?
itsekin haluaisin nimittäin samanlaista valoa kuin väykyn alkuperäiset lähivaloxenonit on....luulempa vaan että toi mun ylimääräinen xenonsetti on 6000....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jeps, alkuperäiset ovat 4300K.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei ne Väykyn umpiot pitkien osalta oo hyväksytyt xenoneille, mutta ei sillä oo paskan väliä ku näkee tosi hyvin. Mun mielestä erinomainen näkyvyys, kun näkyy "seuraavaan mutkaan" asti :lol: Kerran tuli vaimoke vastaan pimeellä niin tiesin heti, että se on mun auto kun oli niin perkeleen kirkkaat valot ja näkyi jo metsän takaa niin että joku ois voinu luulla kyseessä olevan ufo.

Itellä ollu tosiaan jo 2,5 vuotta käytössä, ei sillon Taskuraketista ollu tietoakaan, mutta vaimokkeen veli sieltä haki Saabbiinsa ja hyvin on toiminu ja täsmälleen samanlaiset ku mulla erimerkkiset (jotka oli 150 € asennettuna 2,5 vuotta sit ku nää sarjat oli aika uus juttu).

Väykyssä joutuu tekemään niinhin pitkien valojen polttimokantojen suojana oleviin mustiin kuppeihin pienet reiät (johtojen kulkua varten) esim. akkuporalla, muuten menee ihan plug and pray :)

9-3 Saabbiin piti laittaa kondensaattorit ja vastukset, jotta valot ei vilkkunu auton sammuttamisen jälkeen ja ei auton päällä ollessa herjannu polttimovikaa. Väykyssä toimii kaikki suoraan heti, eikä tarvi konkkiakaan.
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

jälkiasenteiset lyhyet ja pitkät omassa autossaja näyttää todella hyvin,suosittelen kyllä.katsastusmies joskus rutisee muttei ole pomppauttanut.
w 210 e420
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mielenkiintoisen isoja hintaeroja noilla Ollo-merkkisillä muutossarjoilla, 59-129€. Sehän ei ole tyhmä joka maksaa, vaan se joka ei tee hintavertailua.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Vastaa Viestiin