w126 500se käynti ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

w126 500se käynti ongelmaa

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Vm 88 autossani seuraava vika lähtee käytiin hienosti säälläkun säällä. toimii tasaisesti pitkiäkin aikoja mutta sitten.... Esimerkiksi tänä aamuna 17km takana, alkaa tekee nykäsyja tyhjäkäynnillä ja ne huomaa myös ajon aikana kun ajoin halliin hieman kierrokset heijasi peruuttaessa. Virranjakajan kansi, pyöriä uusittu, polttoaine pumppu toimii. onkos jotain relejä joita kannattaisi tutkia? tai voiko tolle sytytys yksikökölle tehä mitään? muutta kun vaihtaa ;) Sytkä johdot vaikuttaa ok, mut tilasin uudet mut jotenkin epäilyttää ettei se johdu johdoista. Autoon vaihdettu aikaisemmin käytetty sytytys yksikkö. autolla takana 195000km
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, ei sille sytkäpoksille oikein itte voi tehä mitään, paitsi jos tollaset poksit on hallinnassa :roll:
mutta noi nykäsyt voi kyllä johtua polttoaine releestäkin, siitä vois kannattaa kolovata kaikki tina kohat uuvelleen ja se käynnin heijjaaminen voi johtua jumittavasta tyhjäkäynti moottorista :roll:
joko sää tinasit sen releen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tekeekö tälleen, pakkia päällelaittaessa että nostaa kierrokset korkealle ja meinaa lähteä käsistä?..kuvainnoillisesti siis.

jos niin tarkista suurennuslasilla kaikki alipaineletkut...mulla oli sellainen vika että päällepäin kaikki letkut näytti hienoilta mutta jokaisen klemmarin kohdalta halki tai poikki, nämä huomasi vasta kun irroitti ne paikoiltaan....ne mureni kyllä jo käsiinkin irroitusvaiheessa.
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Relettä en ehtinyt tinata, mutta kärjet on ohitettu ja pumppu saa jatkuvan jännittteen niinkuin aina minun omistuksen aikana. Ennenkuin huomasin ohitus virityksen viime viikolla. kone ei juurikaan hyökkää mutta käynti hieman vaeltaa. toki voisihan tulpat vaihtaa lienee nekin voi alkaa vuotamaan enkä tiedä onko niitä milloin vaihdettu. tuntuu kun kone kunnolla lämpenee niin alkaa pätkimään. putsasin tyhjäkäyti moottoriakin sen minkä sain. tuntuma kuitenkin on sellainen että jossain sylinterissä ei joka kerta sytytä :lol:
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Nyt näyttää paremmalta uudet tulpat ja johdot vaihdettu ei ainaskaan koe ajolla nykinyt. Pumpun rele löytyi Vehon kautta 55€
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Nykimen on saatu kuntoon auto pelaa hienosti.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oli kiva jos kertoisit missä vika oli niin joku joka lukee joskun topikin niin saa apuja samaan vikaan.Kiitos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

NikoH kirjoitti:Nyt näyttää paremmalta uudet tulpat ja johdot vaihdettu ei ainaskaan koe ajolla nykinyt. Pumpun rele löytyi Vehon kautta 55€
tässähän näitä ongelman selvityksiä tulpat ja johdot :D
NikoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 21.07.2010 23:28

Viesti Kirjoittaja NikoH »

Lisäyksenä parempaan toimintaa uusi YJ rele
MB 500se vm88
Vastaa Viestiin