320 ce lastutus?
320 ce lastutus?
olisko kellään tietoa,onko 320e 24v moottoriin saatavissa lastua,auto siis 124 ja coupe..uuden auton hankinta edessä,ja asiaa ratkeaa nyt tuolla kysymyksellä,aikasemmin ollut 300 24 moottorisia autoja
juu
300e 24v,ja 320e 24v on eri koneet juu,se on hyvin tiedossa,siksi kyselin tuota lastutusta,että jos tuota 320 mottia ei voi lastuttaa(järkevän hintasella hyödyllä siis),niin siinä tapauksessahan on tehon lisäys mielessä aivan sama ,vaikka ostaisin uudestaan tuon kolmesatasen,se kun on tuttu ja turvallinen,kun niiden kanssa paljon ollut tekemisissä,ja niillä varustetut autot hieman(ehkä) halvempia..tehon lisäys tavotteena onkin ollut lähinnä pikku lisäys,eli 10-30hp,vapari laitteista on siis kysymys.. ja nuo molemmat moottorithan on tismalleen saman tehoisia,ellei sitten osta katitonta mallia 300:sta,jolloin teho on 231 vs 220hp(katillinen versio)
T:janne
T:janne
Koeaja ensin se 320 ja sitte 300 nii et sen jälkee koske edes pitkäl tikul 300:ee, on noi sen verta eri maailmoista ja tuossa se ratkaiseva ero:
320E: 310 Nm 3750 o./min.
300E: 265 Nm 4600 o./min.
Kaiken muun hyvän lisäks pääset eroo KE-Jetistä mikä on infernaalisin keksintö sitte keskitysleirin jälkee
320E: 310 Nm 3750 o./min.
300E: 265 Nm 4600 o./min.
Kaiken muun hyvän lisäks pääset eroo KE-Jetistä mikä on infernaalisin keksintö sitte keskitysleirin jälkee
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Hmmmm...
Noh,onhan siinä 200c enemmän tilavuuttakin..?
Onkos tuossa 320 moottorissa sitten saman tyylinen imuventtilien ajoitus,mikä tuo lisä tehoa alueelle,about 2000-4000rpm,vai onko se vaan 300 24v:n heiniä ?
Mites muuten mahtaa olla polttoaineen kulutus,itellä se huiteli koko ajan tuossa 10-14 välissä,miten on realistinen kulutus raskaalla kaasujalalla 320:llä?
Onkos tuossa 320 moottorissa sitten saman tyylinen imuventtilien ajoitus,mikä tuo lisä tehoa alueelle,about 2000-4000rpm,vai onko se vaan 300 24v:n heiniä ?
Mites muuten mahtaa olla polttoaineen kulutus,itellä se huiteli koko ajan tuossa 10-14 välissä,miten on realistinen kulutus raskaalla kaasujalalla 320:llä?
Re: juu
SL 320 on tehoa 231hv. Mitenkähän se moottori eroaa tuosta 320 joka on W124:ssa. Kuitenkin eroa 11hv Onkohan pelkällä lastutuksella saatu??asdf kirjoitti:300e 24v,ja 320e 24v on eri koneet juu,se on hyvin tiedossa,siksi kyselin tuota lastutusta,että jos tuota 320 mottia ei voi lastuttaa(järkevän hintasella hyödyllä siis),niin siinä tapauksessahan on tehon lisäys mielessä aivan sama ,vaikka ostaisin uudestaan tuon kolmesatasen,se kun on tuttu ja turvallinen,kun niiden kanssa paljon ollut tekemisissä,ja niillä varustetut autot hieman(ehkä) halvempia..tehon lisäys tavotteena onkin ollut lähinnä pikku lisäys,eli 10-30hp,vapari laitteista on siis kysymys.. ja nuo molemmat moottorithan on tismalleen saman tehoisia,ellei sitten osta katitonta mallia 300:sta,jolloin teho on 231 vs 220hp(katillinen versio)
T:janne
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Hmmmm...
320 on myös säätyvällä venttiilien ajoituksella ja se on "yllättäen" tuon 200cc isompi ja sen lisäksi merkittävin ero on ruiskussa ja sytytyksessä eli 320:ssä on sähköruisku ja hukkakipinä.asdf kirjoitti:Noh,onhan siinä 200c enemmän tilavuuttakin..?
Onkos tuossa 320 moottorissa sitten saman tyylinen imuventtilien ajoitus,mikä tuo lisä tehoa alueelle,about 2000-4000rpm,vai onko se vaan 300 24v:n heiniä ?
Mites muuten mahtaa olla polttoaineen kulutus,itellä se huiteli koko ajan tuossa 10-14 välissä,miten on realistinen kulutus raskaalla kaasujalalla 320:llä?
Stroukkaamalla tuosta 320 saa 3,6L jos ei menohalut muuten riitä
Kulutuksesta kehtaisin väittää ettei se ole ainakaa isompi tuon paremman alaväännön takia ku 300/24.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
En allekirjoita. oli pihas vuoden verran molemmat yhtäaikaa ja ero on niin pieni, ettei normaali autoilija huomaa yhtään mitään eroa. Arkiajossa en edes minä huomannut. Ainoa missä eron huomaa on kiihdytys esim. 60-100kmh jolloin 320 tulee hetken rinnalle, mutta kun 300 pääsee työympäristöön, ei 320 enää ole jakoja. 320 tietty modernimpi. Mutta se taas vikaantuessaan maksaa 10x enemmän korjata ts kaapelisatsit jne jotka menee poikkeuksetta paskaks, KE-jetin korjaus ei ole kuin muutaman satasen luokkaa. Vittumaisia molemmat oireet. Kokonaisuudessaan iha sama kumpi motti on.sonikki kirjoitti:Koeaja ensin se 320 ja sitte 300 nii et sen jälkee koske edes pitkäl tikul 300:ee, on noi sen verta eri maailmoista ja tuossa se ratkaiseva ero:
320E: 310 Nm 3750 o./min.
300E: 265 Nm 4600 o./min.
Kaiken muun hyvän lisäks pääset eroo KE-Jetistä mikä on infernaalisin keksintö sitte keskitysleirin jälkee
320 tilalle voi sen sijaan kammmeta 36amg tekniikan, sitte olis vajaa 300 hepoo
320 vie 10% vähemmän polttoainetta. ja ei sul kovin raskas jalka oo jos sä et oo yli 14 saanu menemään, enemmä vaikuttaa iha normaalikulutukselta. raskaalla jalalla kuluu 30l/100km molemmilla malleilla.
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 28.09.2010 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
En tiiä oonks mä sitte joku epänormaali autoilija ku itse huomaan noissa eron ku yöllä ja päivällä.Sergey kirjoitti:En allekirjoita. oli pihas vuoden verran molemmat yhtäaikaa ja ero on niin pieni, ettei normaali autoilija huomaa yhtään mitään eroa.
Ettei johtuis tämä mielipide siintä kumpi möllöttää tällä hetkellä pihassa?
Joo se unohtu tuossa äsken että 320:ä esiintyy myös 5-lovisella automaatilla mikä tiputtaa hitusen kulutusta ja parantaa käyttömukavuutta.Sergey kirjoitti:320 vie 10% vähemmän polttoainetta. ja ei sul kovin raskas jalka oo jos sä et oo yli 14 saanu menemään, enemmä vaikuttaa iha normaalikulutukselta. raskaalla jalalla kuluu 30l/100km molemmilla malleilla.
Olikos 300/24:ssa manu-aski ZF vai oliko siinä vielä "normaali" loota?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
toi ke:n korjauden halpuus on täysin totta,ja todella yksinkertanen ja helppo laite korjata,niiden kanssa vietetty aikaa tod paljon,ex kaarassa ei kyllä ollu ton ruiskun kanssa mitään murheita,3,4amg:ssä taas oli,määränjakaja siitäkin vaan oli rikki
halvat osat,ja kun huolta pitää,ni toimii saletisti,eikä jätä tielle..
halvat osat,ja kun huolta pitää,ni toimii saletisti,eikä jätä tielle..
möllöttäis pihas edelleen jos ei olisi varastettu ja ajettu lunariin. kivoja moottoreita molemmat. En sano etteikö eroja olis, mutta ero ei ole niin suuri, että sillä olis mitään käytännön merkitystä. Ja varsinkaan mitään virkaa sille ostaako vai ei. halvalla ei kumpaankaan kuitenkaan lisätehoja saa. tekniikan toimiessa suurin ero on ulkonäössä.
kaverin 300TE24 on 5v zf eli ykkönen alhaal.
kaverin 300TE24 on 5v zf eli ykkönen alhaal.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Ei tuu pelekällä roukilla c36 AMG:n kuutiot. Eri poraus siellä on. Ja jos ei turpoja unohettas, niin sen tautta paha rankalla käjellä ahtaakin. 280 koneestahan se kai on tehty ja 350std akselilla, männistä ja niijen koiranluista ei tietoo, oisko ihan omasa. 280 kestää varmasti paremmin ottaa ahtimilla tehojakin kuin 320 tai 36, siis lohkon puolesta. Tais kynsi löytää paremmin kaikki vatkaimetki sen lokin sisään.sonikki kirjoitti:Halvin tapa jos turbot unohdetaan on toi stroukkaus 320 -> 360 jos haluaa edes jonkun nöistä €/hp suhdetta. Tuohan onnistuu perus dieselin osilla...Sergey kirjoitti:halvalla ei kumpaankaan kuitenkaan lisätehoja saa
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mites se toi M104 300 24:n kun mulla olis sellanen käsitys et sen vois kasvattaa diiselin kampuralla 3,4 tai 3,6 litraseksi?
Pitääkö tää paikkaansa ja jos pitää niin osaisko joku sanoo yksityis kohtasesti miten se tapahtuu?
Kun talven aikaan olis oma kuuppa tarkotus pistää lihoiksi niin käyny on mielessä että vähän piristäs tota konetta.
Kerta jos diiselissä olis pitempi isku niin mahtuuko se pyörii sit noilla bensan omilla kangilla yms mitä siihen pitäis soveltaa?
Ja onko 320 ja 300 (M104) sama lohko?(poraus on eri tietenkin)
Eli käykö 320 lohko tohon 300:n "paikalle" eli vanhemmalla monivenasen kanteen?
Pitääkö tää paikkaansa ja jos pitää niin osaisko joku sanoo yksityis kohtasesti miten se tapahtuu?
Kun talven aikaan olis oma kuuppa tarkotus pistää lihoiksi niin käyny on mielessä että vähän piristäs tota konetta.
Kerta jos diiselissä olis pitempi isku niin mahtuuko se pyörii sit noilla bensan omilla kangilla yms mitä siihen pitäis soveltaa?
Ja onko 320 ja 300 (M104) sama lohko?(poraus on eri tietenkin)
Eli käykö 320 lohko tohon 300:n "paikalle" eli vanhemmalla monivenasen kanteen?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
280 on sama poraus, kuin 320, isku vain on lyhempi 280... eli lohkon puolesta ne on ihan identtiset ja kestää tehoja juuri yhtä paljon tai vähän, kuinka sen nyt ajattelee...
300-24 saa tehtyä n.3200 cc koneen 84 mm iskulla olevalla dieselin kampiakselilla... (ja eikös 320 koneessa se ole juuri vakiona, se dieselin kampi...) se pidempi iskuinen dieselin kampiakseli (oliko peräti 95 mm ) on ainakin mun virityksistä pois laskuista, ei ne kuutiot kaikkea ratkaise...
poraamalla pytyt suuremiksi saa sitten lisää kuutiota, mutta se on aina sitten lähempänä sitä vakavaa kannentiiviste ongelmaa, mikä taitaa pilata esim. brabuksen koneen maineen
3.4 mitä AMG käytti tais olla viimeisin järkevä koko (siinäkin se ylipitkä isku mielestäni pilaa koneen todellisen potentiaalin ) brabuksen 3.6 kone taas on liian rajoille vedetty luotettavuudessa kuutioiden ehdoilla...
dieselin kampi vaatii sitten aina aftermarket kiertokanget, kun muuten mäntä ottaa kanteen
M104 4 vena kannet pitäis mennä ihan jopa M103 lohkoon (varauksella 2.6 vakioporauksella), keskenään ne on tietysti kaikki vaihtokelpoisia
mutta sitten tähän 320 lastutukseen... kyllä aftermarket ruiskulla siitä koneesta pitäis saada kaivettua helposti sellaisen 30 heppaa lisää tehoa, ehkä jopa 50 heppaa... ne tehtaan ecu:t on niin laimeilla asetuksilla, että kyllä sieltä vois jopa lähemmäs 300 pollea irrota pelkällä ruiskunohjaimella ja uusilla suuttimilla (tai jopa pelkästään säädettävällä FPR:n vaihdolla, sillä siis "lisätään" suuttimen tuottoa nostamalla bensanpainetta, että uudesta moottorinohjauksestakin olis jotain hyötyä...) tehtailla vain on niin pirullinen tapa laittaa sellaiset suuttimet koneisiin, että niissä ei paljoa ole pelivaraa ilman poppakonsteja...
pitää piruuttaan käydä penkittämässä tuo oma M103 kone, että näkee paljonko mega antoi siihen lisää potkua persdynon mukaan 200 hp meni rikki kevyesti... (vakiona siis se 180 hp)
300-24 saa tehtyä n.3200 cc koneen 84 mm iskulla olevalla dieselin kampiakselilla... (ja eikös 320 koneessa se ole juuri vakiona, se dieselin kampi...) se pidempi iskuinen dieselin kampiakseli (oliko peräti 95 mm ) on ainakin mun virityksistä pois laskuista, ei ne kuutiot kaikkea ratkaise...
poraamalla pytyt suuremiksi saa sitten lisää kuutiota, mutta se on aina sitten lähempänä sitä vakavaa kannentiiviste ongelmaa, mikä taitaa pilata esim. brabuksen koneen maineen
3.4 mitä AMG käytti tais olla viimeisin järkevä koko (siinäkin se ylipitkä isku mielestäni pilaa koneen todellisen potentiaalin ) brabuksen 3.6 kone taas on liian rajoille vedetty luotettavuudessa kuutioiden ehdoilla...
dieselin kampi vaatii sitten aina aftermarket kiertokanget, kun muuten mäntä ottaa kanteen
M104 4 vena kannet pitäis mennä ihan jopa M103 lohkoon (varauksella 2.6 vakioporauksella), keskenään ne on tietysti kaikki vaihtokelpoisia
mutta sitten tähän 320 lastutukseen... kyllä aftermarket ruiskulla siitä koneesta pitäis saada kaivettua helposti sellaisen 30 heppaa lisää tehoa, ehkä jopa 50 heppaa... ne tehtaan ecu:t on niin laimeilla asetuksilla, että kyllä sieltä vois jopa lähemmäs 300 pollea irrota pelkällä ruiskunohjaimella ja uusilla suuttimilla (tai jopa pelkästään säädettävällä FPR:n vaihdolla, sillä siis "lisätään" suuttimen tuottoa nostamalla bensanpainetta, että uudesta moottorinohjauksestakin olis jotain hyötyä...) tehtailla vain on niin pirullinen tapa laittaa sellaiset suuttimet koneisiin, että niissä ei paljoa ole pelivaraa ilman poppakonsteja...
pitää piruuttaan käydä penkittämässä tuo oma M103 kone, että näkee paljonko mega antoi siihen lisää potkua persdynon mukaan 200 hp meni rikki kevyesti... (vakiona siis se 180 hp)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Oisko kellään antaa mitään fakta tietoa, että eikö muka esim. tosta 320 koneesta saa ohjelmalla sitä 5hp enempää... Ihmetyttää tuo perus negatiivinen asenne, että ei sillä saa kun korkeintaan 5hv jos sitäkään... En itsekkään väitä, että vaparin lastutus välttämättä järkevää olisi raha/hyötysuhde mielessä. Vertailukohtana katoin harisen sivuilta bemarin 325 e36, jotka on saman aikakauden autoja ja lähelle saman tehoisia ja vielä kutos vapareita. niin 20-30hv ja 30nm oli ohjelmalla sivujen mukaan saatu http://www.hestec.fi/projektit/bmw/bmw325.html aika hyvin kumminkin vapari autosta.
Täällä onkin mielenkiintoinen vääntö menossa.
Aiheeseen liittyen löysin kerran puolivahingossa oheisen puulaakin mainoksen, jossa on saatu vajaat 20 hepoa lisää M104 padasta ja litratilavuus 2.8. Luulisi 3.2:n padasta lähtevän enempi. Sehän tarkoittaa käytännössä noin 10 % kasvua.
Tehot on riittäneet hyvin joten saivat pitää sipsin kaupan hyllyllä.
http://www.engineperformancechip.com/me ... y-c-25_522
Aiheeseen liittyen löysin kerran puolivahingossa oheisen puulaakin mainoksen, jossa on saatu vajaat 20 hepoa lisää M104 padasta ja litratilavuus 2.8. Luulisi 3.2:n padasta lähtevän enempi. Sehän tarkoittaa käytännössä noin 10 % kasvua.
Tehot on riittäneet hyvin joten saivat pitää sipsin kaupan hyllyllä.
http://www.engineperformancechip.com/me ... y-c-25_522
eikä tuokaan mikään lastu ole, vaan "elektoniikalla toteutettu säädettävä reikä" pakoputkeen ennen lambdaaNoname kirjoitti:Täällä onkin mielenkiintoinen vääntö menossa.
Aiheeseen liittyen löysin kerran puolivahingossa oheisen puulaakin mainoksen, jossa on saatu vajaat 20 hepoa lisää M104 padasta ja litratilavuus 2.8. Luulisi 3.2:n padasta lähtevän enempi. Sehän tarkoittaa käytännössä noin 10 % kasvua.
Tehot on riittäneet hyvin joten saivat pitää sipsin kaupan hyllyllä.
http://www.engineperformancechip.com/me ... y-c-25_522
kyllä kunnon seoksilla ja agresiivisilla ennakoilla tehoa saadaan aika hyvin, moni lastun tekijä ei kuitenkaan lähde niitä viimeisiä hevosia hakemaan, koska kulutus on "mielenkiintoinen" ja koneita voi paukkua turhan tiheään ja sitten myynti loppuu kuin seinään, kun maine leviää... lisäksi katit palaa pilalle ja lambdat myös...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Täyttä paskaa tuon linkin takaa löytävät "viritysosat", kun tarkemmin tutkii.Noname kirjoitti:Täällä onkin mielenkiintoinen vääntö menossa.
Aiheeseen liittyen löysin kerran puolivahingossa oheisen puulaakin mainoksen, jossa on saatu vajaat 20 hepoa lisää M104 padasta ja litratilavuus 2.8. Luulisi 3.2:n padasta lähtevän enempi. Sehän tarkoittaa käytännössä noin 10 % kasvua.
Tehot on riittäneet hyvin joten saivat pitää sipsin kaupan hyllyllä.
http://www.engineperformancechip.com/me ... y-c-25_522
Upsista keikkaa
Anteeksi, olinkin kopioinut väärän linkin.
Tässä oikea:
www.powerchipgroup.com/datasheets/2/Mer0014.pdf
Anteeksi, olinkin kopioinut väärän linkin.
Tässä oikea:
www.powerchipgroup.com/datasheets/2/Mer0014.pdf
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
no minä jo ajattelin, että mikä huumori pläjäys se linkki oikein oliNoname kirjoitti:Upsista keikkaa
Anteeksi, olinkin kopioinut väärän linkin.
Tässä oikea:
www.powerchipgroup.com/datasheets/2/Mer0014.pdf
tämä oikea lastukin on vielä päästöt täyttävä, eli kun ne unohtaa saa varmaan vielä toiset 20 hp lisää tehoa... mutta markinoippa sitten sellaista jossain jenkeissä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."