W202 200CDI ilmavaivoja?
W202 200CDI ilmavaivoja?
Ikinä ennen ei ole näin käynyt ja nyt taas!
Ajelin eilen töistä kotiin ja tankin tyhjenemisen merkkivalo syttyi n. 35km ennen kotipihaa. Laiskana en jaksanut ajella tankkaamaan vaan tuumasin hoitaa homman nyt aamulla.
Kotipihalta lähtiessä piti startata pariin otteeseen ennenkuin mylly hörähti tulille. Pääsin ajamaan n. 5km ja sitten moottori sammui suoraan ajosta eikä enää suostunut starttaamaan. Auto jäi ylämäkeen keula ylöspäin ja soittelin vaimon hinaamaan minut huoltikselle. Huoltiksella lisäsin tankkiin reilu 15 litraa ainetta ja yritin starttailla mutta ei kolmen-neljän pitkän starttauksen jälkeen lähtenyt. Sitten alkoi jo akku näyttää hiipumisen merkkejä joten jätin auton huoltiksen pihaan miettimään pahoja tekojaan.
Kerran aikaisemminkin on käynyt vähän samalla tavalla, ajoin silloinkin tankin aika kuivaksi (n. 70km valon syttymisen jälkeen) jolloin auto ei enää halunnut käynnistyä tankkauksen jälkeen. Käynnistysongelmia ei muuten ole ollut jos tankissa on ollut enemmän tavaraa, ainoastaan nämä kerrat valon jo palaessa.
Minkäslaiset putkistot tankissa on, voisiko siellä olla joku irti/löysällä/poikki/tms joka aiheuttaisi ongelmat? Auto on farkku ja automaattivaihteistolla mikäli niillä on asiaan vaikutusta. Vikakoodeja ei tietenkään ole luettu (vielä) mutta vikavaloja ei syttynyt sen enempää kuin normaalistikaan moottorin ollessa sammutettuna. Myöskin kaikki normaalit valot sammuu kun virran kytkee päälle ja odottaa hetken.
Suuttimet on autoon vaihdettu n. 80tkm sitten joten niissä ei luulisi olevan vikaa? Nyt ajettu 412tkm kaikkineen. Valon syttyessä oli tankillisella ajettu 995km, moottorin sammuessa n. 1040km..
(Muutama viikko sitten vaimon Sprinterissä (-01 208CDI) oli samanlaista vaivaa mutta silloin ei käynnistynyt edes ainetta tankissa, korjaantui paineanturin ja joittenkin tiivisteitten vaihdolla.)
Ajelin eilen töistä kotiin ja tankin tyhjenemisen merkkivalo syttyi n. 35km ennen kotipihaa. Laiskana en jaksanut ajella tankkaamaan vaan tuumasin hoitaa homman nyt aamulla.
Kotipihalta lähtiessä piti startata pariin otteeseen ennenkuin mylly hörähti tulille. Pääsin ajamaan n. 5km ja sitten moottori sammui suoraan ajosta eikä enää suostunut starttaamaan. Auto jäi ylämäkeen keula ylöspäin ja soittelin vaimon hinaamaan minut huoltikselle. Huoltiksella lisäsin tankkiin reilu 15 litraa ainetta ja yritin starttailla mutta ei kolmen-neljän pitkän starttauksen jälkeen lähtenyt. Sitten alkoi jo akku näyttää hiipumisen merkkejä joten jätin auton huoltiksen pihaan miettimään pahoja tekojaan.
Kerran aikaisemminkin on käynyt vähän samalla tavalla, ajoin silloinkin tankin aika kuivaksi (n. 70km valon syttymisen jälkeen) jolloin auto ei enää halunnut käynnistyä tankkauksen jälkeen. Käynnistysongelmia ei muuten ole ollut jos tankissa on ollut enemmän tavaraa, ainoastaan nämä kerrat valon jo palaessa.
Minkäslaiset putkistot tankissa on, voisiko siellä olla joku irti/löysällä/poikki/tms joka aiheuttaisi ongelmat? Auto on farkku ja automaattivaihteistolla mikäli niillä on asiaan vaikutusta. Vikakoodeja ei tietenkään ole luettu (vielä) mutta vikavaloja ei syttynyt sen enempää kuin normaalistikaan moottorin ollessa sammutettuna. Myöskin kaikki normaalit valot sammuu kun virran kytkee päälle ja odottaa hetken.
Suuttimet on autoon vaihdettu n. 80tkm sitten joten niissä ei luulisi olevan vikaa? Nyt ajettu 412tkm kaikkineen. Valon syttyessä oli tankillisella ajettu 995km, moottorin sammuessa n. 1040km..
(Muutama viikko sitten vaimon Sprinterissä (-01 208CDI) oli samanlaista vaivaa mutta silloin ei käynnistynyt edes ainetta tankissa, korjaantui paineanturin ja joittenkin tiivisteitten vaihdolla.)
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
En tiedä onko w210 220cdi sama kone, mutta se vaati varmaan 7-8 täyttä starttia kun vaimolta löpö loppu. Meinas usko jo loppua, että joku muu vika kun vaimo sano että mittari näytti 100km ja 6L jäljellä kun se silloin sammu. Laitettiin vaan 4L kannulla uutta. Nyttemmin sillä on ajettu tyhjemmäksikin mittarin mukaan eikä oo loppunu. Silloin akku riitti ja olin valmiina antaan lisä virtaa muttei tarvinnu. Vaihdoin siihen just dieselsuodattimen ja enkä täyttäny dieseliillä uutta ja silloin lähti neljännellä. Anna apu virtaa vaan ja starttaa niin kyllä kai se siitä lähtee...
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
koita ottaa railipaine anturin johto irtibheinola kirjoitti:Ikinä ennen ei ole näin käynyt ja nyt taas!
Ajelin eilen töistä kotiin ja tankin tyhjenemisen merkkivalo syttyi n. 35km ennen kotipihaa. Laiskana en jaksanut ajella tankkaamaan vaan tuumasin hoitaa homman nyt aamulla.
Kotipihalta lähtiessä piti startata pariin otteeseen ennenkuin mylly hörähti tulille. Pääsin ajamaan n. 5km ja sitten moottori sammui suoraan ajosta eikä enää suostunut starttaamaan. Auto jäi ylämäkeen keula ylöspäin ja soittelin vaimon hinaamaan minut huoltikselle. Huoltiksella lisäsin tankkiin reilu 15 litraa ainetta ja yritin starttailla mutta ei kolmen-neljän pitkän starttauksen jälkeen lähtenyt. Sitten alkoi jo akku näyttää hiipumisen merkkejä joten jätin auton huoltiksen pihaan miettimään pahoja tekojaan.
Kerran aikaisemminkin on käynyt vähän samalla tavalla, ajoin silloinkin tankin aika kuivaksi (n. 70km valon syttymisen jälkeen) jolloin auto ei enää halunnut käynnistyä tankkauksen jälkeen. Käynnistysongelmia ei muuten ole ollut jos tankissa on ollut enemmän tavaraa, ainoastaan nämä kerrat valon jo palaessa.
Minkäslaiset putkistot tankissa on, voisiko siellä olla joku irti/löysällä/poikki/tms joka aiheuttaisi ongelmat? Auto on farkku ja automaattivaihteistolla mikäli niillä on asiaan vaikutusta. Vikakoodeja ei tietenkään ole luettu (vielä) mutta vikavaloja ei syttynyt sen enempää kuin normaalistikaan moottorin ollessa sammutettuna. Myöskin kaikki normaalit valot sammuu kun virran kytkee päälle ja odottaa hetken.
Suuttimet on autoon vaihdettu n. 80tkm sitten joten niissä ei luulisi olevan vikaa? Nyt ajettu 412tkm kaikkineen. Valon syttyessä oli tankillisella ajettu 995km, moottorin sammuessa n. 1040km..
(Muutama viikko sitten vaimon Sprinterissä (-01 208CDI) oli samanlaista vaivaa mutta silloin ei käynnistynyt edes ainetta tankissa, korjaantui paineanturin ja joittenkin tiivisteitten vaihdolla.)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Mistäs sen löytää?CDI203 kirjoitti:koita ottaa railipaine anturin johto irti
(Luulenpa että soittelen tuossa illempana...)
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Okbheinola kirjoitti:Mistäs sen löytää?CDI203 kirjoitti:koita ottaa railipaine anturin johto irti
(Luulenpa että soittelen tuossa illempana...)
Löytyy sen putken etupäästä mistä lähtee putket suutimille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
kyseesä CDI konefelmit kirjoitti:suutinputken löysääminen joltain suuttimelta starttauksen aikana auttaa myös ilmaantumiseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

CDI203 kirjoitti:kyseesä CDI konefelmit kirjoitti:suutinputken löysääminen joltain suuttimelta starttauksen aikana auttaa myös ilmaantumiseen


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eipä siinä sen enpää onkelmia ilman suhteen tule, kun vaikka putsarin vaihdossa, usempia ajaetu tyhjäksi(todelisia kulutuksia tukailessa)tempera kirjoitti:Viimeinen virhe on vaikka onkin CDI kone jossa on automaattinen ilmaus päästää tankkia niin tyhjäksi että höräsee ilmaa sieltä. Vai oliko varojen puutetta ettei pidä tankkia ainakin puolillaan. Tarpeeksi kun starttailee niin pitäisi ilmaantua mutta jos akkukin vetelee viimeisiään niin Vot
ainetta tankkin ja noin 3startia niin lähtee käyntiin jos kaikki on muuten kunnossa
(jos taas on niin kuin yleensä piku ilmavutoa siellä täälä niin sitten on ylimäräistä jumppa tiedossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Olen noissa muunmerkkisissä autoissa tottunut siihen, että tankin sopii ajaa huoletta sinne alamerkkiin asti ennen pumpulla vierailua. Näemmä mersussa sama tapa ei sitten käykään ja lisäksi pitää olla tankki aina vähintään puolillaan ettei vaan kukaan luule köyhäksi?tempera kirjoitti:Viimeinen virhe on vaikka onkin CDI kone jossa on automaattinen ilmaus päästää tankkia niin tyhjäksi että höräsee ilmaa sieltä. Vai oliko varojen puutetta ettei pidä tankkia ainakin puolillaan. Tarpeeksi kun starttailee niin pitäisi ilmaantua mutta jos akkukin vetelee viimeisiään niin Vot
Ajan työmatkaa semmoiset 160km päivässä ja ihan päntiönään ei huvita liotella käsiä naftassa. Kerta viikossa eli n. 1000km välein on ihan sopiva tahti minulle. Joillakin toisilla on ilmeisesti eri huvit ja halu näyttäytyä kylillä kun on ihan MERSUa tankkaamassa.

Lähti kyllä tulille kun sai hieman avustusta. Akku on muuten vaihdettu uuteen 85Ah malliin tammikuussa. Tankkiin meni (aamuinen tankkaus mukaanlukien) 60,86 litraa ainetta joten jos ilmoitettu tilavuus pitää paikkansa ei tankin olisi pitänyt olla edes ihan kuiva. Tunnetusti liruttelemalla saa menemään litrakaupalla yli ilmoitetun tilavuuden, nyt ei tuon enempää sopinut.
Venäjän poikien www-sivustolta nähtävissä kuvissa ei oikein minun silmääni aukene millainen putkisto tankin sisällä on ja voisiko putkisto ottaa osumaa esim. pohjakosketuksesta ja siirtyä pois paikoiltaan jolloin viimeiset litrat eivät enää kiertoon lähtisikään.
Niin tai sitten tankissa on lommo ja anturi näyttää höpöjä jostain muusta syystä ja ilmoitettuun tilavuuteen ei päästä. Tai jotain muuta mersumaista ei-vikaa-vaan-ominaisuutta.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Eilen tuli kans kokeiltua paljonko ilkee ajaa "opiskelijavalon" palaessa. Tankin täytön jälkeen tartti 3 starttausta että lähti tulille, että tankata täytyy heti kun seuraavan kerran vilahtaa, pääsee vähemmällä. Tietty se siirtopumppu tankin päässä auttais asiaa... 

S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Siltä varalta että ketään ei kiinnosta, tarinoin kuitenkin.
Eilen syttyi "opiskelijavalo" kun tripin mukaan edellisestä tankkauksesta oli kulunut 1008,3km. Ajelin määränpääni vieressä olevalle A24-asemalle ja sinne kurvatessani tripissä oli 1036,8km. Äärimmilleen liruttelemalla sain tankkiin mahtumaan 59,01 litraa josta tuo 0,01 litraa taisi tulla jo auton kyljelle. Jos ei olisi ollut niin kiire, olisin saattanut suhailla muutaman kymmenen kilometriä lisääkin nähdäkseni missä kohtaa ilmavaiva taas ilmenee, mutta tilanne ei valitettavasti sallinut ylimääräistä kanisteri/starttausjumppaa.
Varojen sekä letkun varressa näyttäytymisen halun puutteessa taas kerran ajoin tankin tyhjäksi asti sekä maksoin tankkauksen LUOTTOkortilla. Seuraavaa tankkausta odotellessa, eilisen tankkauksen jälkeen on nyt suhattu rapiat 460km ja viisari osoittaa reilua puolta tankkia. (Puolikkaan kohdalla on n. 550-560km tripissä.)
Eilen syttyi "opiskelijavalo" kun tripin mukaan edellisestä tankkauksesta oli kulunut 1008,3km. Ajelin määränpääni vieressä olevalle A24-asemalle ja sinne kurvatessani tripissä oli 1036,8km. Äärimmilleen liruttelemalla sain tankkiin mahtumaan 59,01 litraa josta tuo 0,01 litraa taisi tulla jo auton kyljelle. Jos ei olisi ollut niin kiire, olisin saattanut suhailla muutaman kymmenen kilometriä lisääkin nähdäkseni missä kohtaa ilmavaiva taas ilmenee, mutta tilanne ei valitettavasti sallinut ylimääräistä kanisteri/starttausjumppaa.
Varojen sekä letkun varressa näyttäytymisen halun puutteessa taas kerran ajoin tankin tyhjäksi asti sekä maksoin tankkauksen LUOTTOkortilla. Seuraavaa tankkausta odotellessa, eilisen tankkauksen jälkeen on nyt suhattu rapiat 460km ja viisari osoittaa reilua puolta tankkia. (Puolikkaan kohdalla on n. 550-560km tripissä.)
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Noniin. Palaanpa asiaan kun se nousi jälleen ajankohtaiseksi. Tiistaina taas kerran moottori otti ja sammui kun "opiskelijavalo" oli ehtinyt tuikkia jopa noin 7km verran. Eikä enää sen jälkeen ole tulille lähtenyt vaikka "pari akullista" on starttailtu. Kävin sitten ostamassa uuden polttoainesuodattimen jos vaikka vanhassa olisi ollut vikaa (ei ollut) ja siinä sitten suojamuovit edestä pois saatuani eteen osui tämmöinen näky:

Mitäs raati veikkaa, mahtaisiko tuollaisesta liitoksesta olla haittaa systeemin toimivuudelle...
Naftasuodattimen kaukalossa oli ainetta pohjalla ehkä sentti, toiminta ei parantunut vaikka kaadoin täyteen. Irroitin myös ykköspytyn ruiskusuuttimen ruiskuputken suuttimesta ja starttailin melko pitkään, eipä auttanut sekään. Taitaa olla korjaamoretki edessä kun pihalla ei näillä keleillä viitsi enempää purkaa

Mitäs raati veikkaa, mahtaisiko tuollaisesta liitoksesta olla haittaa systeemin toimivuudelle...
Naftasuodattimen kaukalossa oli ainetta pohjalla ehkä sentti, toiminta ei parantunut vaikka kaadoin täyteen. Irroitin myös ykköspytyn ruiskusuuttimen ruiskuputken suuttimesta ja starttailin melko pitkään, eipä auttanut sekään. Taitaa olla korjaamoretki edessä kun pihalla ei näillä keleillä viitsi enempää purkaa

Viimeksi muokannut bheinola, Ti 17.03.2015 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
onkohan siirtopumpun pikaliittimestä lähtenyt kynnet kun on nippusiteellä köytetty
löisinpä melkein vetoa että jos uusit tuon kuvassa näkyvän siirtopumpun (kl-varaosissa 200e)niin viimeisttää kolmannella startilla on kone tulilla kunhan tankissa on tarpeeksi löpöä!
olen huomannut ja purkanut muutaman tuollaisen 400tkm ajetun siirtopumpun ja ovat kyllä jo ehtoopuolella
ero käynnistyvyyteen on radikaali uudella pumpulla!!!!
kylläpä uskallat ajaa tankin kuiviin mersusta
itellä loppu meno jo 800km kohdalla,on niin janoinen tuo meikäläisen 200cdi

löisinpä melkein vetoa että jos uusit tuon kuvassa näkyvän siirtopumpun (kl-varaosissa 200e)niin viimeisttää kolmannella startilla on kone tulilla kunhan tankissa on tarpeeksi löpöä!
olen huomannut ja purkanut muutaman tuollaisen 400tkm ajetun siirtopumpun ja ovat kyllä jo ehtoopuolella

ero käynnistyvyyteen on radikaali uudella pumpulla!!!!
kylläpä uskallat ajaa tankin kuiviin mersusta


ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Hur kovin kotoisen on kylmän näköistä ihan kun tossa kuusen alla,
kuura tossa korkea paine pumpun reunassa on sävyltään sen näköistä että siihen olisi jotain vuotanut
kuura tossa korkea paine pumpun reunassa on sävyltään sen näköistä että siihen olisi jotain vuotanut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Juu kyllä sieltä varmasti joskus jotain on vuotanut... Nyt on paha sanoa että milloin ja koska kun tuo on kuitenkin tiistaista ollut tuollensa.
Pitää käväistä huomenna marmoritiskillä ostamassa tuo letkunpätkä ja niitä o-renkaita.
Pitää käväistä huomenna marmoritiskillä ostamassa tuo letkunpätkä ja niitä o-renkaita.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
O-renkaat vaihdettu ja samalla rikottu lisää liittimiä letkuista. Taitaa olla alkuperäisiä kun niin hauraita ovat. Suodattimen kaadoin piripintaan ainetta ja lopputulos tismalleen sama kun aiemminkin; ei eloakaan suutinputkessa. Seuraavaksi auto saa luivan siirtyä korjaamolle...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Se pyörii sittenkin sanoi jo Galilei aikoinaan.
Vaimo löysi jostain desin vetoisen injektioruiskun jolla painoin putket täyteen ainetta ja samalla starttailtiin ykköspytyn ruiskuputki irti. Ekan ruiskullisen jälkeen alkoi jo ruiskuputkikin kostua ja kiristin sen paikoilleen, 2,5 ruiskullisen jälkeen lähti hieman kakoen käyntiin ja eikun putket kiinni ja uudelleen starttaamaan. Lähtihän se ja nyt toimii. Imupuolen putkissa liikkuu edelleen jonkin verran ilmakuplaa vaikka tankki on piripintaan täynnä. Ilmeisesti Teppo L on oikeassa arvellessaan siirtopumpun olevan kaputt. Ensin uusin kuitenkin nuo kaikki konehuoneen letkut kun hajotin itse pari kynttä lisää ja katsotaan sitten jos osaisin olla ajamatta tankkia kuiviin asti
Vaimo löysi jostain desin vetoisen injektioruiskun jolla painoin putket täyteen ainetta ja samalla starttailtiin ykköspytyn ruiskuputki irti. Ekan ruiskullisen jälkeen alkoi jo ruiskuputkikin kostua ja kiristin sen paikoilleen, 2,5 ruiskullisen jälkeen lähti hieman kakoen käyntiin ja eikun putket kiinni ja uudelleen starttaamaan. Lähtihän se ja nyt toimii. Imupuolen putkissa liikkuu edelleen jonkin verran ilmakuplaa vaikka tankki on piripintaan täynnä. Ilmeisesti Teppo L on oikeassa arvellessaan siirtopumpun olevan kaputt. Ensin uusin kuitenkin nuo kaikki konehuoneen letkut kun hajotin itse pari kynttä lisää ja katsotaan sitten jos osaisin olla ajamatta tankkia kuiviin asti

Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Noniin. Konehuoneen letkut on vaihdettu. Edellisellä tankillisella oli kulutus niinkin roisi kun 6.8l/100km ja siirtopumpun lähtö ja sen ympäristö näytti siltä että uusittu nippusidepatenttini ei ollut ihan niin hyvä kuin edellinen. Nyt on kuitenkin kaikki uutta ja toivottavasti tiivistä.
Ilmauksen hoidin samalla ruiskupatentilla kuin viime viikonloppunakin, lähti välittömästi käyntiin ja kakoi vain hieman.
Ilmeisesti tuo suodattimelle tuleva läpinäkyvä putki on järjestelmän korkein kohta, siihen tuntuu ilma kerääntyvän kun hetken antaa seisoa.
Ilmauksen hoidin samalla ruiskupatentilla kuin viime viikonloppunakin, lähti välittömästi käyntiin ja kakoi vain hieman.
Ilmeisesti tuo suodattimelle tuleva läpinäkyvä putki on järjestelmän korkein kohta, siihen tuntuu ilma kerääntyvän kun hetken antaa seisoa.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
usko vaan että se pumppu alkaa olla lopussa! aukase se pumppu niin näät ne rattaitten akselit,lyön melkein vetoa että on kuluneet aika reippaasti!!
viimeisimmästä purkamastani pumpusta oli lähdössä melkoinen metallilastu korkepainepumpulle
kunnossaolevalla pumpulla ei injektioruiskuja tarvita
viimeisimmästä purkamastani pumpusta oli lähdössä melkoinen metallilastu korkepainepumpulle

kunnossaolevalla pumpulla ei injektioruiskuja tarvita

ML W164
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Uskonhan minä sen ja vaihdankin mutta en viitsi uuden hintaa maksaaTeppo L kirjoitti:usko vaan että se pumppu alkaa olla lopussa!

Jos jostain saisi hyvän käytetyn kokonaisedullisesti niin se kelpaisi. Saksan ebaystä löytyi mutta myyjä ei toimittanut ulkomaille eikä vastannut yhteydenottopyyntöön. Ebaystä kun ei voi edes huutaa tavaraa jos kertoo asuvansa maassa johon tavaraa ei toimiteta.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
pumppu veholla 350e ja sama osa kl-varaosilla 199e
vain bosch valmistaa noita pumppuja.
nimimerkiltä Aki p voisit kysäitä pumppua,akilla tuntuu olevan jokunen mersu purettuna
vain bosch valmistaa noita pumppuja.
nimimerkiltä Aki p voisit kysäitä pumppua,akilla tuntuu olevan jokunen mersu purettuna

ML W164
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
Merteilillä 274€...
Pitänee lähestyä Akia sitten.
Pitänee lähestyä Akia sitten.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W202 200CDI ilmavaivoja?
joku aika sitten oli myynti palstalla salossa myynissä ehjä siirtopumppu sprinteristäbheinola kirjoitti:Merteilillä 274€...
Pitänee lähestyä Akia sitten.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
