C126 Q&A
C126 Q&A
Laitetaan tähän ketjuun Secciläisiä koskevia kysymyksiä ja vastauksia. Tämä sen takia, koska noita korjauskirjoja ei tähän korimalliin ole ja aika pirstaloitunutta tietoa löytyy jos löytyy.
Eiks jeh
Onko kylkimuovit ovissa yläosistaan myös nastoilla kiinni? Ovien takana olevat palat lähti nätisti nyppäämällä irti, mutta ovista tuntuu olevan tiukassa. Alaosat oli nastoilla ja lähti myös nätisti.
Tarkoitus käyttää kaikki kyljet auki ja paikkailla, jos tarvetta ja suojata ennen takaisin laittoa.
Eiks jeh
Onko kylkimuovit ovissa yläosistaan myös nastoilla kiinni? Ovien takana olevat palat lähti nätisti nyppäämällä irti, mutta ovista tuntuu olevan tiukassa. Alaosat oli nastoilla ja lähti myös nätisti.
Tarkoitus käyttää kaikki kyljet auki ja paikkailla, jos tarvetta ja suojata ennen takaisin laittoa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: C126 Q&A
Raotat oven tiivistettä listan kohdalta takapäästä, siellä on mutteri joka kierretään auki. Sitten vedät listaa taaksepäin, muovi jää sijoilleen. Kun noin 20 mm vedät (tai naputat edestä puupalikalla) siinä olevat pituussuuntaiset U-klipsit vapautuu ja homma purkautuu.BTriker kirjoitti:Onko kylkimuovit ovissa yläosistaan myös nastoilla kiinni? Ovien takana olevat palat lähti nätisti nyppäämällä irti, mutta ovista tuntuu olevan tiukassa. Alaosat oli nastoilla ja lähti myös nätisti.
Kannattaa uusia ainakin rikkinäiset klipsit ja reikään tuleva muovinen suoja joka estää maalin naarmuuntumisen. Eivät ole/olleet v 2000 kalliita.
Tämä siis sedan, toivottavasti coupe on samalla lailla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ja tuolta löytyy kuvia takalasin alakarmin vaihdosta:
http://w126-galerie.mercedesforen.de/v/ ... Heckumbau/
http://w126-galerie.mercedesforen.de/v/ ... Heckumbau/
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Tänään vein viimeinkin oman secin talliin, missä olisi talven aikana tarkoitus ehostaa kiesi kuosiin.
Varsinkin tuo takaikkunan karmi on karmeassa kuosissa.
Ja ovet, onneksi on uudet tilalle.
Varsinkin tuo takaikkunan karmi on karmeassa kuosissa.
Ja ovet, onneksi on uudet tilalle.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Takalasi on omastakin jo irti ja takalasin karmin korjauspala on tähtiliikkeestä tulossa. Tiivisteet lasiin uudet ja konttiin. Kuskin ovi tarttee myös vaihtaa, kun on hiukka hapan alapuolelta. Vänkärin takakaaressa uutta peltiä ja pari tunkin reiän ympärystä uusata. Sisusta käydä läpi nahan hoitoaineella ja vanteet kiillottaa. Pittää olla talveksi tekemistä.Harri126 kirjoitti:Tänään vein viimeinkin oman secin talliin, missä olisi talven aikana tarkoitus ehostaa kiesi kuosiin.
Varsinkin tuo takaikkunan karmi on karmeassa kuosissa.
Ja ovet, onneksi on uudet tilalle.
Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Hyvä, että kuitenkin löytyy vielä.Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Kylkeäkin täytyy oikoa hippasen. 86v kanssa-autoilija peruutti kylkeen.
Ja jarrut käydä läpi.
Onhan tuota hommaa näköjään.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Kivoja nuo oikomishommat varsinkin jos pelti päässyt terävään kulmaan taittumaanHarri126 kirjoitti:Hyvä, että kuitenkin löytyy vielä.Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Kylkeäkin täytyy oikoa hippasen. 86v kanssa-autoilija peruutti kylkeen.
Ja jarrut käydä läpi.
Onhan tuota hommaa näköjään.
Kyllä se keväällä palkihtee kun pääsee auringon paisteessa Secillä ajamaan, jota tuusannut pimeän talven ajan
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Onneksi on vain painunut ovi ja takasivuikkunan alta. Täytyy jotenkin nyppiä se ulos, ovihan nyt muutenkin vaihtuu.
Kivoja nuo oikomishommat varsinkin jos pelti päässyt terävään kulmaan taittumaan
Kyllä se keväällä palkihtee kun pääsee auringon paisteessa Secillä ajamaan, jota tuusannut pimeän talven ajan
Ensi kesänä onkin kaksi kesäautoa ajossa.
Täytynee mahdollinen talviauto poistaa liikenteestä kesäksi.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
No hitto kun ehdin jo tilata tuon Vehon kautta. Huomenna pitäisi olla perillä.Harri126 kirjoitti:Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä .Harri126 kirjoitti:Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ajatuksena oli lähteä muutenkin käymään Tallinnassa. Ei kai noista mitään tullia mene? Mehän kuulutaan kaikki natoon ja muihinkin salaseuroihin.Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä .
Pankkina en pysty toimimaan eli rahat pitäisi toimittaa ennakkoon, joko minulle tai kauppaan.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
OK. Katsoin kiiressä että oli joku RUS mutta jos Virossa niin OK. Voisin ottaa yhden palikan. Pistä viestiä milloin tarvitset rahat, minulla ei ole kiire (varmaan vuoden päästä tarvin ). Saan sen noudettua pääkaupunkiseudulta jos ei ole kauhia kiire (eli tilaa pitää vähän aikaa varastossa).Harri126 kirjoitti:Ajatuksena oli lähteä muutenkin käymään Tallinnassa. Ei kai noista mitään tullia mene? Mehän kuulutaan kaikki natoon ja muihinkin salaseuroihin.Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä .
Pankkina en pysty toimimaan eli rahat pitäisi toimittaa ennakkoon, joko minulle tai kauppaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Mahdollisuuksien mukaan menen jo tässä kuussa, jos en, niin sitten menee ensi vuoteen.OK. Katsoin kiiressä että oli joku RUS mutta jos Virossa niin OK. Voisin ottaa yhden palikan. Pistä viestiä milloin tarvitset rahat, minulla ei ole kiire (varmaan vuoden päästä tarvin ). Saan sen noudettua pääkaupunkiseudulta jos ei ole kauhia kiire (eli tilaa pitää vähän aikaa varastossa).
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: C126 Q&A
Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: C126 Q&A
Kromit kiinni viimeisenä.BTriker kirjoitti:Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: C126 Q&A
Kiitokset. Näillä mennään taas eteenpäinHarri126 kirjoitti:Kromit kiinni viimeisenä.BTriker kirjoitti:Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: C126 Q&A
Mites puuttuva keulatähti, tai eihän se SECistä puutu, sitä vaan ei ole. Kävisiköhän W124 E-mallin tähti, saako asennettua paikoilleen?
Eri asia on se että olisiko tämä soveliasta .
USA:sta Rockautosta saapui 560 SEC sytkäosia; jakajan kansi ja pyörijä olivat Bosch, made in Spain sekä Bosch-tulpanjohdot olivat lähetyslistan mukaan Made in USA mutta paketissa ei ollut mainintaa sen tarkemmin, 100% silikoni ja kuparisydän kumminkin.
Eri asia on se että olisiko tämä soveliasta .
USA:sta Rockautosta saapui 560 SEC sytkäosia; jakajan kansi ja pyörijä olivat Bosch, made in Spain sekä Bosch-tulpanjohdot olivat lähetyslistan mukaan Made in USA mutta paketissa ei ollut mainintaa sen tarkemmin, 100% silikoni ja kuparisydän kumminkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
No ei ole kyllä oikein soveliasta...ruman näkönen ku ensin maskissa iso tähti ja sitten vielä keulatähtikarra kirjoitti:Mites puuttuva keulatähti, tai eihän se SECistä puutu, sitä vaan ei ole. Kävisiköhän W124 E-mallin tähti, saako asennettua paikoilleen?
Eri asia on se että olisiko tämä soveliasta .
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C126 Q&A
Pari triviaa...
Eli 722.3 laatikossa on vissiin tuon turbiinin tyhjennysproppu ronkittava tällaisen pienen aukon kautta?
560 SECissä on jonkunlainen pultattu palkki tai jäykiste juuri tuon ritilän kohdalla eli onkohan se poikkirauta irroitettava, ei oikein päässyt näkemään edes tuota aukkoa .
Ja vielä triviampi, perän tyhjennysproppu on kait siellä apparin puolella perämurikkaa kuten foorumilta luin. Pikasilmäily ei tuottanut ensin tulosta mutta on vissiin otettava silmä käteen ja katsottava uudelleen .
Eli 722.3 laatikossa on vissiin tuon turbiinin tyhjennysproppu ronkittava tällaisen pienen aukon kautta?
560 SECissä on jonkunlainen pultattu palkki tai jäykiste juuri tuon ritilän kohdalla eli onkohan se poikkirauta irroitettava, ei oikein päässyt näkemään edes tuota aukkoa .
Ja vielä triviampi, perän tyhjennysproppu on kait siellä apparin puolella perämurikkaa kuten foorumilta luin. Pikasilmäily ei tuottanut ensin tulosta mutta on vissiin otettava silmä käteen ja katsottava uudelleen .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
Aivan, samoin ne ovat myös pienemmässäkin.karra kirjoitti:Pari triviaa...
Eli 722.3 laatikossa on vissiin tuon turbiinin tyhjennysproppu ronkittava tällaisen pienen aukon kautta?
[ http://solex.kuvat.fi/722c.jpg ]
560 SECissä on jonkunlainen pultattu palkki tai jäykiste juuri tuon ritilän kohdalla eli onkohan se poikkirauta irroitettava, ei oikein päässyt näkemään edes tuota aukkoa .
Ja vielä triviampi, perän tyhjennysproppu on kait siellä apparin puolella perämurikkaa kuten foorumilta luin. Pikasilmäily ei tuottanut ensin tulosta mutta on vissiin otettava silmä käteen ja katsottava uudelleen .
Rauta on muistaakseni neljällä pultilla kiinni.
Tyhjennysproppu oli kyllä ihan näkyvillä, jos perä on yhtään ylhäällä.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: C126 Q&A
Vielä triviaalia. Mihin suuntaan tehostimen pumppua on liikutettava jotta saa hihnat irti? Löysin 3 pulttia jotka tulee aukaista; 2 sisemmällä puolella ja yksi ulommalla, tässä näyttää olevan se säätöhahlo jossa pultti liikkuu .
Olenkohan oikeilla jäljillä, en halua rikkoa paikkoja . Kaksi eka hihnaa on jo irti eli ilmastointi sekä laturi.
Juu ja edellinen kyssäri selvitetty; rauta on irti ja luukku näkyvissä. Samoin perän tyhjäysproppu paikallistettu (ihan ruosteessa koko perä, kun ei ole tihkunut mistään ).
Olenkohan oikeilla jäljillä, en halua rikkoa paikkoja . Kaksi eka hihnaa on jo irti eli ilmastointi sekä laturi.
Juu ja edellinen kyssäri selvitetty; rauta on irti ja luukku näkyvissä. Samoin perän tyhjäysproppu paikallistettu (ihan ruosteessa koko perä, kun ei ole tihkunut mistään ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
En muista enää pumpun löysäystä, mutta ei se voi vaikeeta olla, kun minäkin olen onnistunut kerran irroittamaan koko pumpun.karra kirjoitti:Vielä triviaalia. Mihin suuntaan tehostimen pumppua on liikutettava jotta saa hihnat irti? Löysin 3 pulttia jotka tulee aukaista; 2 sisemmällä puolella ja yksi ulommalla, tässä näyttää olevan se säätöhahlo jossa pultti liikkuu .
Olenkohan oikeilla jäljillä, en halua rikkoa paikkoja . Kaksi eka hihnaa on jo irti eli ilmastointi sekä laturi.
Juu ja edellinen kyssäri selvitetty; rauta on irti ja luukku näkyvissä. Samoin perän tyhjäysproppu paikallistettu (ihan ruosteessa koko perä, kun ei ole tihkunut mistään ).
Olisko siellä ollut vielä yksi pultti vähän jemmassa?
Onkohan siellä perässä ollut öljyä, kun kuiva on?
Muista avata täyttöproppu ensin.
Tuli mieleen sellainen, että secissä on pyörinyt samat remmit vuodesta -98.
-04 ostin uudet varalle, jos menee poikki reissussa. Ei ole mennyt.
Tosin eipä sillä ole nyt pariin vuoteen ajettukaan.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: C126 Q&A
Kysymys kuuluu;
Mistäpä löytäisin alkuperäiseen (hirchmann?) antenniin sen lokarin ja saitan väliin tulevan kumirinkulan ?
Mistäpä löytäisin alkuperäiseen (hirchmann?) antenniin sen lokarin ja saitan väliin tulevan kumirinkulan ?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: C126 Q&A
Veholta varmaankin löytyy, eikä varmaankaan ole kallis. Saksan Ebay:ssä olen myös nähnyt moisia myytävän.-O- kirjoitti:Kysymys kuuluu;
Mistäpä löytäisin alkuperäiseen (hirchmann?) antenniin sen lokarin ja saitan väliin tulevan kumirinkulan ?
-------------
Laitetaanpas nyt toimivaksi osoittautunut tapa asentaa takalasi, kun kuitenkin jollakin on alakarmin vaihto edessä:
Tiiviste kiinnitetään lasiin ja kromilista sille kuuluvaan väliin. Nämä tapahtuu vaikka pöydällä.
Seuraavaksi laitetaan naru (itse käytin 4mm:n saumanarua) tiivisteeseen siihen kohtaan mikä menee karmin olakkeeseen.
Narun päät lasin alaosaan limittäin noin viisitoista senttiä. Tämä sen takia, että tiiviste alkaa naruja vedettäessä nousta olakkeen päältä omalle paikalleen. Saippuaa tiivisteeseen ja olakkeeseen ihan tolkusti, jotta tiiviste pääsee nousemaan mahdollisimman vähällä kitkalla paikalleen. Nostetaan koko paketti paikalleen ja sihdataan mahdollisimman kohdilleen.
Asennus saattaa jollakin näppärällä setällä/tätillä käydä itsekseenkin, mutta kaveri on kyllä hyvä olla mukana. Toinen vetää naruista sisällä samalla, kun toinen paukuttaa kautta nitkuttaa tiiviste-kromipakettia paikalleen. Tässä ei kannata kiirehtiä ja nykiä narua liian hanakasti. Itse teimme niin, että vuoron perään toista narua veti sisältä vähän matkaa ja samalla nitkutus paukutusta samasta kohtaa. Lasi ei hajoa, kunhan narujen vetäminen käy suhtkoht samaan aikaan kummaltakin puolelta eikä lasi pääse vääntymään kierteille. Kumipäävasara on myös hyvä apuväline paukutella tiivistettä kromineen paikalleen.
Tällä tavalla lasin asennus kävi näppärästi.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: C126 Q&A
Tämä menee nyt ihan 560 (SEC) jutusteluksi mutta tietoa tarvitaan. Eli 560 mallin lukkoperäöljy.
Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
Eikös 4-Maticin perä ole ASD? Ja jos ASD perä käyttää 235.3 laatua niin 560 lukkoperä vaatii samaa ainakin ohjekirjan mukaan, mutta SAE 90, ei 85W-90.07.03.2007 JOHe kirjoitti:Kun vetää sen ensimmäisen "sivun" purkin etiketistä auki löytyy alta toiselta sivulta maininta että täyttää MB:n Blatt-Nr 235.3 vaatimukset eli ASD perän öljy. Niin tarkoitan tuota omaa purkkia, joka on viskositeettia 85W/90.jumetsap kirjoitti:Mersun omassa asd öljyssähän ei purkissa lue juurikaan tuon kummempaa kuin joku universal plaaplaaplaa oil. Sanallakaan ei puhuta soveltuvuudesta asd perään, tuotenumero sanoo ainoastaan että oikeaa on.Aku P kirjoitti:
Peräöljynähän pitäisi tietty käyttää ASD-perään käyvää öljyä (jos siis nyt puhutaan takaperästä, ei etu- ). Miten lie universaali-öljyn kanssa.
Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
Selasin yöllä M100 foorumia ja niissä vehkeissä on usein LSD eli kitkalukkoperä. Suosittelivat että orkkis MB-öljyä kannattaisi käyttää. En löytänyt yhtään suositeltavaa vaihtoehtoa vaikka joku oli jotain muuta kokeillutkin. Siispä merkkiliikkeeseen, varaosaputkan kautta kumminkin.karra kirjoitti:Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
Autotarvikeliikkeessä arvelivat että tavan LS (Limited Slip) öljy kävisi, hyllyssä oli Valvoline LS 80W-90 öljyä 11,90 / litra. Sitten katsoimme LiquiMoly kataloogista ja sieltähän löytyi ihan W126 560 koneisiin taulukon mukaista 80W-90 LS öljyä. Rohkenin sitten tilata sitä pari litraa 11 euron litrahintaan kerran kirja sanoi että käy.karra kirjoitti:Selasin yöllä M100 foorumia ja niissä vehkeissä on usein LSD eli kitkalukkoperä. Suosittelivat että orkkis MB-öljyä kannattaisi käyttää. En löytänyt yhtään suositeltavaa vaihtoehtoa vaikka joku oli jotain muuta kokeillutkin. Siispä merkkiliikkeeseen, varaosaputkan kautta kumminkin.karra kirjoitti:Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
Merkkiliikkessähän hinta on kait yli 30 euroa litralta.
Tehostimen pumppua saa liikuteltua 6 mm kuusiokoloruuvista kunhan kolme mutteria on ensin löysätty. Fiksu systeemi joka oli jo 60-luvulla käytössä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
560 koneessa ilmastoinnin hihnan taittopyörän (eli hihnan kireyden säätöpyörän) laakeri ei ole vaihdettavissa. Se on jotenkin prässätty sinne siivapyörän keskiöön. Varmistin merkkiliikkeestä; Pulley, yksi osa ja hinta alkaa kakkosella... huh huh ! Oma ei ole enää ihan priima mutta ei kumminkaan vielä ääntele.
Pitäs hommata yksi ylimääräinen ja koittaa sorvata paketti auki ja jotenkin saada se laakeri vaihdettua, ei viitti tuota ainokaista purkaa kun se kerran vielä toimii.
Pitäs hommata yksi ylimääräinen ja koittaa sorvata paketti auki ja jotenkin saada se laakeri vaihdettua, ei viitti tuota ainokaista purkaa kun se kerran vielä toimii.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C126 Q&A
Juu, secin kiristin tuli rasvattua hyvin ja laitettua takaisin.karra kirjoitti:560 koneessa ilmastoinnin hihnan taittopyörän (eli hihnan kireyden säätöpyörän) laakeri ei ole vaihdettavissa. Se on jotenkin prässätty sinne siivapyörän keskiöön. Varmistin merkkiliikkeestä; Pulley, yksi osa ja hinta alkaa kakkosella... huh huh ! Oma ei ole enää ihan priima mutta ei kumminkaan vielä ääntele.
Pitäs hommata yksi ylimääräinen ja koittaa sorvata paketti auki ja jotenkin saada se laakeri vaihdettua, ei viitti tuota ainokaista purkaa kun se kerran vielä toimii.
Selliin onneksi löytyi varaosa-autosta parempi tilalle.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna