Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI! Kuvat lisätty
Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI! Kuvat lisätty
Kuinka punaisella ympyröidyn liitoksen saa kiinni? Vaihdoin tulppia ja jouduin irroittamaan imuilman putken. Auto on W202 240 6 -syl. farkku.
Minun mielestä liitoksessa ei ainakaan näy kierrettä, ei kaulusta, eikä muutakaan liitosta.
Tuo kirkkaampana näkyvä musta rengas on vain rengas, joka kyllä kiertyy, kun kääntää. Mitään lukitusta en siinä havainnut.
Minun mielestä liitoksessa ei ainakaan näy kierrettä, ei kaulusta, eikä muutakaan liitosta.
Tuo kirkkaampana näkyvä musta rengas on vain rengas, joka kyllä kiertyy, kun kääntää. Mitään lukitusta en siinä havainnut.
Viimeksi muokannut spede10, Ma 20.12.2010 20:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
Vielä pieni ihmettely. Koneessa on 12 tulppaa, iridiumsellaisia. Kympin kappale, mutta todennäköisesti kestävät piiiiitkääääääään.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
Noita letkuklemmareita saa jokaisesta tarvikeliikkeestä.
Viimeksi muokannut ari y, Ma 20.12.2010 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
Ei siinä ole minkäänlaista klemmaria.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
100tkm taisi olla vaihtoväli. Eli periaatteessa saman hintaiseksi tulee kuin olisi normaaleita halpoja tulppia joita joutusi vaihtamaan 15-25tkm välein. Siis nehän ei tähän käy mutta pieni vertailu vaan. Tässä ehkä parempi että joutuu vaan kerran 100tkm välein vaihtamaan kun ei ole mikään nopea homma.spede10 kirjoitti:Vielä pieni ihmettely. Koneessa on 12 tulppaa, iridiumsellaisia. Kympin kappale, mutta todennäköisesti kestävät piiiiitkääääääään.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
En yhtään tunne autoa mutta osaluettelosta näyttäisi siltä että putken ei ole tarkoituskaan aueta tuosta välistä josta se nyt on poikki.
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/cl ... ubtype/026" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisko siinä kiinteäksi tarkoitettu kiristyspanta? Eikö kannattaisi irrottaa toisesta päästä ja vaikka liimata tuo liitos kiinni jos sitä metallipantaa (kuvasta ainakin näyttää että siinä joku panta olisi) ei lisäksi vaihda klemmariin (kohta ei välttämättä kestä reipasta klemmarin kiristystä mutta liimaamisen kestää?).
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/cl ... ubtype/026" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisko siinä kiinteäksi tarkoitettu kiristyspanta? Eikö kannattaisi irrottaa toisesta päästä ja vaikka liimata tuo liitos kiinni jos sitä metallipantaa (kuvasta ainakin näyttää että siinä joku panta olisi) ei lisäksi vaihda klemmariin (kohta ei välttämättä kestä reipasta klemmarin kiristystä mutta liimaamisen kestää?).
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
Hiukan odoltahan tuo liitos vaikuttaa. Siinä ei ole pantaa, mutta on kuitenkin kohdistusnuolet. Illalla oli sen verran huono valo, etten nähnyt olinko murjaissut jotain rikki. Se pyörivä panta on muovia, eikä siinä ole mitään kiristystä. Sen tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Paitsi jos murjoin jotain kiinnikkeitä riki?
Muuta konstia en tosiaan tähän hätään keksi, kuin liimaamisen. Tosin se pelsai tolleenkin, ihan vaan päittäin, kun pistin vaimon koeajolle.
Tulpista vielä. Ei tuo kymppi ole vielä kovakaan hinta. Vaihdoin vävypojan PT Cruiseriin tulpat á 25 euroa. Toki ne kestävätkin sitten pitkään, ettei ne suhteessa ole kalliita.
Muuten, tohon W202:n on tosi hankala vaihtaa niitä tulppia. Ilmeisesti hommaan löytyy erikoisavaimet?
Muuta konstia en tosiaan tähän hätään keksi, kuin liimaamisen. Tosin se pelsai tolleenkin, ihan vaan päittäin, kun pistin vaimon koeajolle.
Tulpista vielä. Ei tuo kymppi ole vielä kovakaan hinta. Vaihdoin vävypojan PT Cruiseriin tulpat á 25 euroa. Toki ne kestävätkin sitten pitkään, ettei ne suhteessa ole kalliita.
Muuten, tohon W202:n on tosi hankala vaihtaa niitä tulppia. Ilmeisesti hommaan löytyy erikoisavaimet?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
ota noi molemmat putket irti ja käsissäs laitat sen paikalleen, tuo letkun pää tulee varmaankin kiinni tuon renkaan alle, en nyt osaa sitä selittää mutta osaan sen laittaa paikalleen kun ne putket on irti ja kattelet sitä putken päätä ja letkua niin hoksaat kyllä miten se tulee siihen kiinni, eikä se tartte mitään klemmareita se pysyy kyllä paikallaan ja löysäileppäs niitten putkien kiinnityksiä että saat siihen enemmän pelivaraa että mikään ei vetäis sitä uuvelleen irti
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni?
Tuollaista arvelinkin. En ole vain saanut autoa uudestaan talliin, kun vaimo kiitää sillä koko ajan (tai paremminkin, ei ole huvittanut). Tänä iltana kokeilen vaihtaa ne loput tulpat.touhottaja kirjoitti:ota noi molemmat putket irti ja käsissäs laitat sen paikalleen, tuo letkun pää tulee varmaankin kiinni tuon renkaan alle, en nyt osaa sitä selittää mutta osaan sen laittaa paikalleen kun ne putket on irti ja kattelet sitä putken päätä ja letkua niin hoksaat kyllä miten se tulee siihen kiinni, eikä se tartte mitään klemmareita se pysyy kyllä paikallaan ja löysäileppäs niitten putkien kiinnityksiä että saat siihen enemmän pelivaraa että mikään ei vetäis sitä uuvelleen irti
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI!
Olisihan se pitänyt uskoa. Mersumaisesti liitos on vaan niin tarkaksi tehty, että sitä ei tällainen tumpelo heti uskonut. Pitää vaan painaa liitoskappaleita riittävällä voimalla ja kas, kiinnihän se napsahtaa! Mustassa renkaassa on pienen pienet pykälät, jotka tarraavat vastakappaleeseen. Ja pysyy kiinni.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI!
PS. Jos joku on kiinnostunut, niin voin laittaa kuvia parista erikoistyökalusta, jotka värkkäsin tulppien vaihtoon. On muuten aikas hankala homma. Kätilön käsistä on apua (siis pienistä sormista, ei muuten).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI!
Ilman muuta kiinnostaa. Tällä hetkellä ei ole ko. motöörilla varustettua piiliä, mutta jos sitä joskus moiseen haksahtaa, niin onpa tiedossa.spede10 kirjoitti:PS. Jos joku on kiinnostunut, niin voin laittaa kuvia parista erikoistyökalusta, jotka värkkäsin tulppien vaihtoon. On muuten aikas hankala homma. Kätilön käsistä on apua (siis pienistä sormista, ei muuten).
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: Kuinka liitoksen saa kiinni? RATKAISU LÖYTYI!
Tässäpä näitä kuvia. Samat kuvat, paitsi alemmassa on ylin vipstaaki sivulta. Siitä näkee kulman.
Tuo ylin vipu on tehty 17 mm:n kiintoavaimesta katkaisemalla ja hitsaamalla pyöreään tankoon. Tällä ihmelaitteella kammetaan tulppien hatut irti. Saattavat olla tautisen tiukassa. Kampeaminen kannattaa tehdä varovasti, ettei murjo johtoa.
Mitan alla on oikealla tulppa-avaimeen jatkovarsi, jota voi kääntää alimmaisena olevalla räikällisellä kiintoavaimella (tässä 17 mm). Sen takia, että tilaa ei ole liiemmälti.
Keskellä on jatkovarsi, jota modasin siten että otin pätkän pois välistä. Jäi kuitenkin hiukan liian pitkäksi kaikkien tulppien pois saamiseksi.
Vasemmalla ohut tulppa-avain.
Tuo ylin vipu on tehty 17 mm:n kiintoavaimesta katkaisemalla ja hitsaamalla pyöreään tankoon. Tällä ihmelaitteella kammetaan tulppien hatut irti. Saattavat olla tautisen tiukassa. Kampeaminen kannattaa tehdä varovasti, ettei murjo johtoa.
Mitan alla on oikealla tulppa-avaimeen jatkovarsi, jota voi kääntää alimmaisena olevalla räikällisellä kiintoavaimella (tässä 17 mm). Sen takia, että tilaa ei ole liiemmälti.
Keskellä on jatkovarsi, jota modasin siten että otin pätkän pois välistä. Jäi kuitenkin hiukan liian pitkäksi kaikkien tulppien pois saamiseksi.
Vasemmalla ohut tulppa-avain.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI