MB 124 Tasonsäätö ei toimi
MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Vaihdoin iskarin taakse jonka jälkeen perä jäi aika alas eikä neste kierrä järjestelmässä otin paluuputken säiliöstä irti eikä sieltä tule mitään.missä vika.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Oletko ilmannut järjestelmän? Noin 2000 kierrosta koneeseen.Tasonsäädön vipu irti ja käytät ylhäällä ja alhaalla.
Tyhjäkäynnillä ei välttämättä tapahdu mitään.
Tyhjäkäynnillä ei välttämättä tapahdu mitään.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Kävikö säiliö tyhjänä? Voi olla ettei pumppu saa imastua pntöstä, jos imuletku tyhjä. Itse otin säiliön irti, nostin ylemmäs, löysäsin pumpunpään liitosta kunnes öljyä tuli ja takas kiinni.
Helpompiakin tapoja varmaan on, minä tein näin.
Helpompiakin tapoja varmaan on, minä tein näin.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Säiliö ei käynyt tyhjänä ja käytin kierroksilla vivun ylhäällä ja alhaalla ei silti toimi.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Kokeiles nyt ensin nypätä säiliöön tuleva paluu irti säiliöstä,niin näet toimiiko pumppu.Pitäis virrata tyhjäkäynnilläkin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Vika löytyi säiliöltä pumpulle menevässä letkussa reikä veti ilmaa siitä.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Lainaan.
Eli, ei tuntuis toimivan tuo tasonsäätö perässä.
Vipua ränkättiin, kevyesti tuntui liikkuvan, mutta ei mitään vaikutusta.
Laitoin tankoa lyhyemmäksi, ei vaikutusta (halusin siis perää vähän korkeammalle.)
Paluuletkusta tulee kirkasta öljyä.
Tasonsäädön pallot vaihdettu kesällä/syksyllä.
Autossa on matalemmat jouset takana.
Mitä tuolle pitää seuraavaksi tehdä ?
Eli, ei tuntuis toimivan tuo tasonsäätö perässä.
Vipua ränkättiin, kevyesti tuntui liikkuvan, mutta ei mitään vaikutusta.
Laitoin tankoa lyhyemmäksi, ei vaikutusta (halusin siis perää vähän korkeammalle.)
Paluuletkusta tulee kirkasta öljyä.
Tasonsäädön pallot vaihdettu kesällä/syksyllä.
Autossa on matalemmat jouset takana.
Mitä tuolle pitää seuraavaksi tehdä ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Näemmä perä tässä muutaman päivän aikana noussut, tiedä sitten mikä siinä on ollu, ettei se ole sitä sillon heti säädön jälkeen nostanut.
Mutta nyt on perä siinä korkeudessa kun sen pitääkin olla
Mutta nyt on perä siinä korkeudessa kun sen pitääkin olla
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Puhuvat että olis melko hidas tuo systeemi nousemaan. Itsellä nousi vasta muutaman päivän päästä ja nyt on ollu sopivalla korkeudella.h3ba kirjoitti:Näemmä perä tässä muutaman päivän aikana noussut, tiedä sitten mikä siinä on ollu, ettei se ole sitä sillon heti säädön jälkeen nostanut.
Mutta nyt on perä siinä korkeudessa kun sen pitääkin olla
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Niin ne vissin tuppaa olemaan, kattelin tuossa muutaman muun aiheen kans läpi, ja siellä kans oli muutaman päivän päästä alkanu toimimaan...
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Mullahan tasonsäätövena on vapaasti käsin liikuteltavissa vielä toistaiseksi. Taso laskee heti kun vivun kääntää vapautusasentoon. Nousu taasen vaatii odottelua ennenkuin taso alkaa nousta. 5cm nosto vaatii arviolta puoli minuuttia ehkä enemmänkin tyhjäkäynnillä.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Noniin, jotain hämärää tossa farmarin tasonsäädössä vaihteeksi.
Eli vaimennusta ei ole yhtään iskareissa. Painetta on ja perä nousee ja laskee venttiilistä kyllä, vuotoja ei näy. Mikähän kumma? Voiko rikkinäiset pallot tommosta aiheuttaa vai mikä on?
Eli vaimennusta ei ole yhtään iskareissa. Painetta on ja perä nousee ja laskee venttiilistä kyllä, vuotoja ei näy. Mikähän kumma? Voiko rikkinäiset pallot tommosta aiheuttaa vai mikä on?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Sultzi kirjoitti:Noniin, jotain hämärää tossa farmarin tasonsäädössä vaihteeksi.
Eli vaimennusta ei ole yhtään iskareissa. Painetta on ja perä nousee ja laskee venttiilistä kyllä, vuotoja ei näy. Mikähän kumma? Voiko rikkinäiset pallot tommosta aiheuttaa vai mikä on?
Pallot rikki melkoisella varmuudella. Jätät tangon irti ja venttiilin perän alaslaskuasentoon kunnes saat vaihdetuksi uudet pallot niin joustaa ja ei riko paikkoja jos ajat autolla. Iskunvaimennus ei sit toimi täydellä teholla ja huononee mitä pitempään ajelet. (Kun öljy tulee heitoissa pois iskareista)
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Ehkä väärin ilmaistu, perä siis joustaa, mutta iskareissa ei ole vaimennusta eli pomppii jousien varassa vallattomasti! Silti pallot syyllisenä? Kun siis vuotoja en nähnyt iskareissa ja öljyntaso normaali säiliössäkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Sit homma muuttuu täysin. (Luulin et autosi olis kova kuin kivireki)Sultzi kirjoitti:Ehkä väärin ilmaistu, perä siis joustaa, mutta iskareissa ei ole vaimennusta eli pomppii jousien varassa vallattomasti! Silti pallot syyllisenä? Kun siis vuotoja en nähnyt iskareissa ja öljyntaso normaali säiliössäkin.
Joko iskareissa ei ole öljyä tai sitten iskarit on loppu. Iskareihin käsittääkseni pystyy vaihtamaan tiivisteitä? Ohjeenkin olen tältä foorumilta joskus nähnyt mutta en muista missä se oli. Ilmoitusta kehiin Foorumilaisilta takuulla löytyy käytettyjä jos rikki on
Perän pitäisi silti nousta ja laskea kun tasonsäädönventtiilistä manuaalisesti käsket. Tällä varmistaa sen että iskareissa on öljyä ja järjestelmä pelaa muilta osin. Eihän se haittaa vaikka ilmaat samalla vaikka ilmaa siellä ei kyllä pitäisi olla jos muut kilkeet toimii oikein. Jos ilmaa tulee niin vikaa voi olla muuallakin
Edittiä: Luin alkuperäisen viestisi uudelleen ja perä nousee ja laskee kun käskee. Jos iskareissa ilmaa ei ole niin melki menee siihen että iskarit on rikki? Iskarihan on tosijäykkä ihan pöydälläkin kun sen sisässä on vaan öljyä.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Näin sitä itsekin ajattelin että kai ne on sitten antautuneet. Toiselle puolelle joskus vaihdoinkin iskarin kun vuoti mehut reilusti pihalle. Nyt ei kumpikaan vaan ole semmosta tehnyt, ei kai auta muu kuin etsiä ehjät tilalle kun eihän tossa oikein vaihtoehtoja enään ole. En noista luopuakkaan haluaisi, kätevät trailerin vedossa jne.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Luulis mehujen tulevan pihalle iskareista jos ne ois rikki.Sultzi kirjoitti:Näin sitä itsekin ajattelin että kai ne on sitten antautuneet. Toiselle puolelle joskus vaihdoinkin iskarin kun vuoti mehut reilusti pihalle. Nyt ei kumpikaan vaan ole semmosta tehnyt, ei kai auta muu kuin etsiä ehjät tilalle kun eihän tossa oikein vaihtoehtoja enään ole. En noista luopuakkaan haluaisi, kätevät trailerin vedossa jne.
Jos pallonivelet on kunnossa vanhoissa iskareissa voin lunastaa ne halvalla pois jos päädyt hankkimaan toiset tilalle.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Okei, katsotaan löytyykö ehjiä tilalle kohtuulliseen hintaan. Voi olla että ostan varalle silti, voishan sitä vähän ilmata kokeilla, vaikka tuskin se mitään parantaa. Kun perä kuitenkin nousee ja laskee hyvinkin nopeasti kun vivusta kääntää. Liekö jotkut iskarin sisäiset tiivisteet menneet, ettei pihalle vuoda kuitenkaan. Estää vaan vaimennuksen toiminnan?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Just näin on mahdollista. Kokeile tuo ilmausoperaatio ihan ekax. Foorumilla on kavereita jotka on purkanu tasonsäätöjä pois autoistaan joten takuulla niitä on tarjolla. Ostoilmoitusta vaan kehiin jos rikki ovat. Foorumilta ittekkin ostin kaikki kikkulat kun jälkikäteen asensin omaani. Hyvin on ainakin toistaiseksi pelittäny.Sultzi kirjoitti:Okei, katsotaan löytyykö ehjiä tilalle kohtuulliseen hintaan. Voi olla että ostan varalle silti, voishan sitä vähän ilmata kokeilla, vaikka tuskin se mitään parantaa. Kun perä kuitenkin nousee ja laskee hyvinkin nopeasti kun vivusta kääntää. Liekö jotkut iskarin sisäiset tiivisteet menneet, ettei pihalle vuoda kuitenkaan. Estää vaan vaimennuksen toiminnan?
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
jos perä pomppii niinkö kenguru nii pallot rikki, kun pallot menee rikki perä menee joko jäykäksi tai pompottaa niinkö kenguruSultzi kirjoitti:Ehkä väärin ilmaistu, perä siis joustaa, mutta iskareissa ei ole vaimennusta eli pomppii jousien varassa vallattomasti! Silti pallot syyllisenä? Kun siis vuotoja en nähnyt iskareissa ja öljyntaso normaali säiliössäkin.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Mutta luulis sillon kun pompottaa, ettei iskareissa olisi painetta ja korkeussäätö ei toimisi! Mutta se kun toimii tässä tapauksessa normaalisti! Iskunvaimennus vain puuttuu, siks en oikein noihin palloihin usko?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Usko pois, itsellä loppui pompottelu laakista kun vaihdoin pallot
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Ne tais olla jotain reilu 100e per zipale? Voishan nuo tilata ja vaihtaa muuten vaan ainakin jossei muuta, näyttivät erittäin vanhoilta jotka nyt autossa
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=18-1577" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuote
18-1577
Nimike
Jousituksen ilmatyyny MB
Hinta
89.90 €
W124 taakse jousituksen neste/ilmakammio
Tuote
18-1577
Nimike
Jousituksen ilmatyyny MB
Hinta
89.90 €
W124 taakse jousituksen neste/ilmakammio
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Iskunvaimennus on niissä palloissa, iskareissa tasonsäätö.Iskunvaimennus vain puuttuu, siks en oikein noihin palloihin usko?
Edit; pientä ajatusvirhettä tuossa yllä ... kun pallosta karkaa kaasut jousitus muuttuu pompottavaksi.
Jari Ke kertoo alempana selkeällä tavalla aiheesta.
Viimeksi muokannut dealer, Ke 10.08.2011 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Asia kunnossa, pallot tulossa ja vähän viisaampana taas ton systeemin toiminnasta
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Kun pallot on rikki jousto on ihan erilainen kun se että vaimennusta ei ole. Tosiaan sellainen pompottavan kova. Vaimennusta kun ei o niin olis sama kuin iskarin ottais pois kokonaan Tai ainakin näin minä sen ymmärsin. Pitkiä laajoja liikkeitä.
Nyt ei ilmeisesti ole kyse laajoista liikkeistä?
Iskarihan nostaa kylla vaikka iskarin purkaa ja männän ottaisi kokonaan pois iskarista. Kunhan vaan männänvarren tiivisteet ovat kunnossa niin se riittää tuohon tason säätöön.
Nyt ei ilmeisesti ole kyse laajoista liikkeistä?
Iskarihan nostaa kylla vaikka iskarin purkaa ja männän ottaisi kokonaan pois iskarista. Kunhan vaan männänvarren tiivisteet ovat kunnossa niin se riittää tuohon tason säätöön.
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
kyllä se perä heijaa ihan reilusti ylös alas ilman mitää vaimennusta. Hyvin pystyy toteemaan kun pomppii vetokoukun päällä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Nämä jutut on aina siinämielessä hankalia että sanallinen ilmaisu antaa mahdollisuuden erilaisille tulkinnoille jotka kaikki voi olla yhtäoikeita.
Yritän vääntää omaa rautalankaa. Korjatkaa jos ja kun olen väärässä.
Pallojen tehtävä on mahdollistaa jousto (iskarin painuessa kasaan öljy virtaa palloihin). Iskarin tehtävä on tasonsäätö sekä perän ylös/alasliikkeen vaimennus. Jos pallot täyttyy öljystä perän liikkeet muuttuu lyhyiksi. Syy tähän on se että kun järjestelmä on täynnä öljyä ja iskarin pitäisi mennä kasaan ei öljy pääse minnekkään. (iskarin männänvarsi syrjäyttää oljyä kun iskari painuu kasaan) Mitä täyempänä pallot öljyä on sitä lyhyemmät liikkeet on säädetystä tasosta alaspäin. Kun kalvo menee pallosta rikki ennenpitkää pallo täyttyy öljystä. Liike ylöspäin silti säilyy ellei taasoa nosteta tappiin. Tästä se kenguruefekti autolla ajettaessa. Isompaan laakeaan heittoon ajettaessa perä nousee kyllä ylös mutta kun tullaan alas niin lyhyen jouston jälkeen tulee se TÖMPS ja jousto loppuu siihen. Sopivaan kiharaan ajettaessa tuntuu et perä on kova kuin kivireki.
Jos vaimennus puuttuu ts. kun vetokoukun päällä pomppii ja jos efekti on se että liikkeet ovat laajoja ja perä heilahtaa pari kolme kertaa sen jälkeen kun koukulta on hypännyt pois niin iskareissa on ilmaa tai sitten iskari on rikki. Se tosin olisi outoa että molemminpuolin iskarit olisi menny rikki samaan aikaan. Olisko jompi kumpi tai kumpikin pallo mennyt rikki ja sitäkautta palloissa oleva kaasu päässyt iskareihin?
Iskarihan on aivan holtiton jos siellä ei ole öljyä tai jos se on huomattavan vajaa. (Yhtähelppo liikutella kuin polkupyörän pumppu kun sillä ei renkaaseen pane.) Jos iskarissa on öljyä niin se on todella jämäkkä liikutella käsin pöydälläkin. Varsi tietty jää siihen asentoo mihin sen jättää kun pallo ei ole paikallaan tunkemassa männänvarren syrjäyttämää öljyä takaisi iskariin. Iskarin nostovoima perustuu ISKARIN VARREN pinta-alaan sekä pallon kalvon takana olevaan paineeseen. Kun painetta lykätään iskariin niin varsi tulee ulos.
Iskarin rakenne on erilainen verrattuna hydraulisylinteriin. Iskarin männässä ja/tai iskarin muussa rakenteessa on venttiili joka sallii öljyn pääsyn molemminpuolin mäntää. (hydraulisylinterin mäntä on ja pitääkin olla tiivis) Tuo vaimennus perustuu juuri tähän pieneen reikään tai venttiiliin. Iskari on siis ääriään myöten täynnä öljyä riippumatta siitä missä asennossa varsi on. Kun varsi on ulkona iskarissa on vaan enemmän öljyä.
Todennäköistä kuitenkin on että pallo/pallot on rikki.
Irroita ne pallot ja tarkista että ovatko rikki. Jos sisältä tulee öljyä reilusti niin rikki on. Kun irroitat pallon niin pallon öljyn ulostuloaukon kohdalla näkyy sellainen valkoinan muovinen "korkki" (näin minä olen sen tulkinnut liekkö sitten?). Tuurnalla kun paina sitä ja jos tuntuu et on kova kuin kivi niin on kunnossa. Jos taasen antaa periksi helposti niin rikki on. Tuon "korkin" tehtävä kait on estää kumisen pallon ulospullistuminen reiästä ja toisaalta suojata kalvoa ettei se hankaudu rikki aukon reunoihin?
Iskari on yhtähelppo todeta onko ehjä vai rikki. Kun ottaa sen pöydälle täyttää sen öljyllä (laita sitä öljyä mitä järjestelmässä muutenkin on) Välillä liikuttaa vartta alas ja ylös. Kun iskari on ääriään myöten täynnä (kun varsi on keskiasennossa) pitäisi varrenliikuttelu olla todella työlästä lyhyellä matkalla. Tietty kun vetää varen kokonaan ulos niin lopussa liikkuu kuin tyhjää vain mutta kun painaa taas alas ja kun öljy tavoittaa venttiilin niin muuttuu taasen jäykäksi. Jos iskari on kauttaaltaan helppo liikuteltava vaikka siellä on öljyä niin voi epäillä iskarin kuntoa.
Iskarit kannattaisi huuhdella muutaman vuoden välein. Todella paskaista öljyä tuli kolmannenkin huuhtelun jälkeen niistä mitä mitä ittelle hommasin.
Edittiä: Kojattu kirjoitus/ajatusvirheitä
Yritän vääntää omaa rautalankaa. Korjatkaa jos ja kun olen väärässä.
Pallojen tehtävä on mahdollistaa jousto (iskarin painuessa kasaan öljy virtaa palloihin). Iskarin tehtävä on tasonsäätö sekä perän ylös/alasliikkeen vaimennus. Jos pallot täyttyy öljystä perän liikkeet muuttuu lyhyiksi. Syy tähän on se että kun järjestelmä on täynnä öljyä ja iskarin pitäisi mennä kasaan ei öljy pääse minnekkään. (iskarin männänvarsi syrjäyttää oljyä kun iskari painuu kasaan) Mitä täyempänä pallot öljyä on sitä lyhyemmät liikkeet on säädetystä tasosta alaspäin. Kun kalvo menee pallosta rikki ennenpitkää pallo täyttyy öljystä. Liike ylöspäin silti säilyy ellei taasoa nosteta tappiin. Tästä se kenguruefekti autolla ajettaessa. Isompaan laakeaan heittoon ajettaessa perä nousee kyllä ylös mutta kun tullaan alas niin lyhyen jouston jälkeen tulee se TÖMPS ja jousto loppuu siihen. Sopivaan kiharaan ajettaessa tuntuu et perä on kova kuin kivireki.
Jos vaimennus puuttuu ts. kun vetokoukun päällä pomppii ja jos efekti on se että liikkeet ovat laajoja ja perä heilahtaa pari kolme kertaa sen jälkeen kun koukulta on hypännyt pois niin iskareissa on ilmaa tai sitten iskari on rikki. Se tosin olisi outoa että molemminpuolin iskarit olisi menny rikki samaan aikaan. Olisko jompi kumpi tai kumpikin pallo mennyt rikki ja sitäkautta palloissa oleva kaasu päässyt iskareihin?
Iskarihan on aivan holtiton jos siellä ei ole öljyä tai jos se on huomattavan vajaa. (Yhtähelppo liikutella kuin polkupyörän pumppu kun sillä ei renkaaseen pane.) Jos iskarissa on öljyä niin se on todella jämäkkä liikutella käsin pöydälläkin. Varsi tietty jää siihen asentoo mihin sen jättää kun pallo ei ole paikallaan tunkemassa männänvarren syrjäyttämää öljyä takaisi iskariin. Iskarin nostovoima perustuu ISKARIN VARREN pinta-alaan sekä pallon kalvon takana olevaan paineeseen. Kun painetta lykätään iskariin niin varsi tulee ulos.
Iskarin rakenne on erilainen verrattuna hydraulisylinteriin. Iskarin männässä ja/tai iskarin muussa rakenteessa on venttiili joka sallii öljyn pääsyn molemminpuolin mäntää. (hydraulisylinterin mäntä on ja pitääkin olla tiivis) Tuo vaimennus perustuu juuri tähän pieneen reikään tai venttiiliin. Iskari on siis ääriään myöten täynnä öljyä riippumatta siitä missä asennossa varsi on. Kun varsi on ulkona iskarissa on vaan enemmän öljyä.
Todennäköistä kuitenkin on että pallo/pallot on rikki.
Irroita ne pallot ja tarkista että ovatko rikki. Jos sisältä tulee öljyä reilusti niin rikki on. Kun irroitat pallon niin pallon öljyn ulostuloaukon kohdalla näkyy sellainen valkoinan muovinen "korkki" (näin minä olen sen tulkinnut liekkö sitten?). Tuurnalla kun paina sitä ja jos tuntuu et on kova kuin kivi niin on kunnossa. Jos taasen antaa periksi helposti niin rikki on. Tuon "korkin" tehtävä kait on estää kumisen pallon ulospullistuminen reiästä ja toisaalta suojata kalvoa ettei se hankaudu rikki aukon reunoihin?
Iskari on yhtähelppo todeta onko ehjä vai rikki. Kun ottaa sen pöydälle täyttää sen öljyllä (laita sitä öljyä mitä järjestelmässä muutenkin on) Välillä liikuttaa vartta alas ja ylös. Kun iskari on ääriään myöten täynnä (kun varsi on keskiasennossa) pitäisi varrenliikuttelu olla todella työlästä lyhyellä matkalla. Tietty kun vetää varen kokonaan ulos niin lopussa liikkuu kuin tyhjää vain mutta kun painaa taas alas ja kun öljy tavoittaa venttiilin niin muuttuu taasen jäykäksi. Jos iskari on kauttaaltaan helppo liikuteltava vaikka siellä on öljyä niin voi epäillä iskarin kuntoa.
Iskarit kannattaisi huuhdella muutaman vuoden välein. Todella paskaista öljyä tuli kolmannenkin huuhtelun jälkeen niistä mitä mitä ittelle hommasin.
Edittiä: Kojattu kirjoitus/ajatusvirheitä
Re: MB 124 Tasonsäätö ei toimi
Pallot vaihdettu ja nyt löytyy iskunvaimennusta taas. Ehkä vielä vähän ilmaa kun pehmeähkön oloinen ajossa? Mikä paras tapa ilmata? Vipu irti ja venttiili lasku asentoon vai?
Käyttis: W210 E55 AMG -00