260 SE Suorituskyky ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:03
- Paikkakunta: Espoo
260 SE Suorituskyky ?
Kiihtyyko tommoinen (Manuaali) mihinkään ?. ois tarkoitus lähteä katsomaan myytävää. kertokaahan kärsiikö tollasella ajaa ?.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Sun Mutsis kirjoitti:Kiihtyyko tommoinen (Manuaali) mihinkään ?. ois tarkoitus lähteä katsomaan myytävää. kertokaahan kärsiikö tollasella ajaa ?.
njaa...ah.
riippuu aika paljon mihin sitä vertaa? gallardoon verrattuna se on ihan mopo mutta nissan micran se pesee mennentullen...
onko kiihtyvyys tärkein asia ostoksesi kohdalla? silloin tuo saattaa olla väärä peli.
itse kyllä kehtaisin ajella...taitaa se alle 10 ottaa sataan?....mutta kone on muuten varmaan todella joustava....ja kestävä?
fiksummat tietää enemmän....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Noilla teknisillä eväillä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:03
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260 SE Suorituskyky ?
noi tiedot oli hyvät.näköjään pitäs kiihtyvyyden riittää kun toi 280 SE kiihtyy Automaattina noin 11 sek sataseen ja 260 Manuaalina 10.5 sek. manuaali laatikko pelastaa koko tilanteen näköjään.
Esa H. kirjoitti:Noilla teknisillä eväillä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 260 SE Suorituskyky ?
kerros ny että olekkonnää raksteria ettiämäsä?Sun Mutsis kirjoitti:noi tiedot oli hyvät.näköjään pitäs kiihtyvyyden riittää kun toi 280 SE kiihtyy Automaattina noin 11 sek sataseen ja 260 Manuaalina 10.5 sek. manuaali laatikko pelastaa koko tilanteen näköjään.Esa H. kirjoitti:Noilla teknisillä eväillä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
eihän tommosen auton kiihtyvyydellä ole mitään merkitystä onko se 12 vai 10.....pääasia taitaa olla että edes lähtee liikeelle valoista.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:03
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260 SE Suorituskyky ?
no en mä mitään tykkiä tarvitse.ajattelin vaan että täytyyhän noita miettiä kun kumminkin on noita muitakin 280,300 jne. vertailupohjana on se että jos joku kaks litranen etuveto alkaa kiusaamaan niin ei sentään häviä sille tai jopa niukasti jätättää.siihen toi 260:ki pystyy suunnilleen.
LopenUupunut kirjoitti:Sun Mutsis kirjoitti:Kiihtyyko tommoinen (Manuaali) mihinkään ?. ois tarkoitus lähteä katsomaan myytävää. kertokaahan kärsiikö tollasella ajaa ?.
njaa...ah.
riippuu aika paljon mihin sitä vertaa? gallardoon verrattuna se on ihan mopo mutta nissan micran se pesee mennentullen...
onko kiihtyvyys tärkein asia ostoksesi kohdalla? silloin tuo saattaa olla väärä peli.
itse kyllä kehtaisin ajella...taitaa se alle 10 ottaa sataan?....mutta kone on muuten varmaan todella joustava....ja kestävä?
fiksummat tietää enemmän....
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Ässä-mersulla kuuluu lipua Automaatti se olla pitää. Ja jos haluaa suoritus kykyä lipumisen rinnalle niin täytyy olla V8.. Mutta siis makuasioita
Toi 280SE on sitte K-jetillä. 260 ja 300 on taloudellisempia jos vaan on kaikki toimii moottoripuolella oikein. Niissä on KE-jetronic siis sähköosia lisättynä K-jettiin.
Toi 280SE on sitte K-jetillä. 260 ja 300 on taloudellisempia jos vaan on kaikki toimii moottoripuolella oikein. Niissä on KE-jetronic siis sähköosia lisättynä K-jettiin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Ja jos tarkoitus on kiusata muita autoilijoita valoissa... kannattaa ottaa huomioon että Mersun laatikoissa kepin liikkeet on tooodella pitkät, eli vaihdoista ei välttämättä saa nopeita. Se taas kääntää tilanteen automaatin eduksi: täysi teho on käytettävissä heti, ei tule vaihtokatkoksia... Moottorihan herää vasta n. 3500-4000 k/min.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 260 SE Suorituskyky ?
mitäs sillon väliä jos kaveri ajjaa riisikupilla ohitte, antaa sen mennä vaan, ässällä ajetaan arvokkaasti kylillä ja hissukseen niinku tuossa jo edellä mainittiin
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 260 SE Suorituskyky ?
No kyllä ne nuo golffit ja skoodat ainankin meikäläisen 260SE:stä poukkoilee ohi ylämäen keskellä olevasta liikennevaloristeyksestä ja economimittari tojottaa punasessa, kun polonen punnertaa. Mutta mullapa ei olekaan liikenteessä kiire...joka aamu oon töihin sillä kerenny. Ja pitää lähteä aikasemmin jos meinaa hätä tulla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Kaikista omistamistani autoista on mersut olleet niitä, joilla ajaminen on rentouttava tapahtuma.
Muilla autoilla se on ihme riuhtomista ja repimistä. ( Xsara! )
Ei turhaa hosumista, antaa muitten mennä, jos on kiire.
Muilla autoilla se on ihme riuhtomista ja repimistä. ( Xsara! )
Ei turhaa hosumista, antaa muitten mennä, jos on kiire.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: 260 SE Suorituskyky ?
1.3 corolla vie tuollaista 260 SE mersua kuin paikkarasaa huipuissa voi mennä jo tasoihin
uudehko 2 litrainen etuveto sitten pistää jo 500:kin koville...
että ne kiihtyvyydet saa unohtaa vanhan S mersun kohdalla... eikä se repivä ajotyyli tosiaan edes sovi S mersulle, kuten tuossa jo aikaisemmin todettiin...
uudehko 2 litrainen etuveto sitten pistää jo 500:kin koville...
että ne kiihtyvyydet saa unohtaa vanhan S mersun kohdalla... eikä se repivä ajotyyli tosiaan edes sovi S mersulle, kuten tuossa jo aikaisemmin todettiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 260 SE Suorituskyky ?
mielenkiinnosta vilkasin 0-100kmh suoritusta niiin jo alkaen 1.6 pistää kampoihin vanhalle 500se mallillenapa kirjoitti:1.3 corolla vie tuollaista 260 SE mersua kuin paikkarasaa huipuissa voi mennä jo tasoihin
uudehko 2 litrainen etuveto sitten pistää jo 500:kin koville...
että ne kiihtyvyydet saa unohtaa vanhan S mersun kohdalla... eikä se repivä ajotyyli tosiaan edes sovi S mersulle, kuten tuossa jo aikaisemmin todettiin...
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Talviliukkailla nämä ilmoitetut kiihtyvyydet ovat akateemisia kun käytännössä kiihtyvyys riippuu pidosta.
Takavetoiset ovat huonoimpia ja nelivetoinen nöyryyttää kaksivetoiset tehoista riipumatta.
Mersu pitäisi olla isolla moottorilla ja automaatilla, jotta sillä olisi mukava ajella. 260 on aivan
sopiva tavalliseen ajoon, vääntöä riittää eikä vauhti hyydy mäkiin, vaikka olisi vetokoukussa jotain.
Kiihtyvyys voi Mersuissa olla automaatilla parempi kuin käsivalintaisella ja ainakin tunnelma on ihan toinen.
Kiihdytyskisoihin kannattaa valita jotain muuta kuin Mersu, jossa laatu korvaa määrän.
Takavetoiset ovat huonoimpia ja nelivetoinen nöyryyttää kaksivetoiset tehoista riipumatta.
Mersu pitäisi olla isolla moottorilla ja automaatilla, jotta sillä olisi mukava ajella. 260 on aivan
sopiva tavalliseen ajoon, vääntöä riittää eikä vauhti hyydy mäkiin, vaikka olisi vetokoukussa jotain.
Kiihtyvyys voi Mersuissa olla automaatilla parempi kuin käsivalintaisella ja ainakin tunnelma on ihan toinen.
Kiihdytyskisoihin kannattaa valita jotain muuta kuin Mersu, jossa laatu korvaa määrän.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 260 SE Suorituskyky ?
laineracing kirjoitti:mielenkiinnosta vilkasin 0-100kmh suoritusta niiin jo alkaen 1.6 pistää kampoihin vanhalle 500se mallillenapa kirjoitti:1.3 corolla vie tuollaista 260 SE mersua kuin paikkarasaa huipuissa voi mennä jo tasoihin
uudehko 2 litrainen etuveto sitten pistää jo 500:kin koville...
että ne kiihtyvyydet saa unohtaa vanhan S mersun kohdalla... eikä se repivä ajotyyli tosiaan edes sovi S mersulle, kuten tuossa jo aikaisemmin todettiin...
kuis vanha 500:nen tohon pitää olla?...ei kai se vanhakaan paljon yli 8sek kiihdy sataan?....epäilen suuresti että uusikaan gorilla 1.6 loikkaa lähellekään 8sek sataan....jotain 11 taitaa olla se kiihtyvyys.....joku gti voi pärjätä.
mittailin omasta väyrysestä "normikiihtyvyyttä" racechronolla tossa kesällä ja sellaisella kaasulla että tyttökaveri ei vielä vieressä tiennyt että mennään normi perheauton suorituskyvyn rajoilla (0-100 9,5-10sek) ei kyllä gorilla loikkaa viereen ihan heti jos sitä oikeanlaidan poljinta pitää ihan pohjassa....mittaisin väyryselle parhaan kiihdytyksen (turun moottoritillä) 7,1sek....saa siihen ottaa melkosen riisipussin viereen että lähtee samalla tavalla...ja viimeistään 120 jälkeen riisikuppi ei näe edes perävaloja koska vasta tuosta vauhdista noi isot autot alkaa kiihtymään....tonne 200-220 taitaa keritä ainakin väyrysellä ennenkuin gorillassa on 140....suunnilleen.
joten voiko olla että vanhakin 500:ku olis paljon hitaampi kuin E420 väyrynen?...ei itte ainakaan usko.
ja ihan offtopic.....mutta menköön.
Opel, "weird lieben autos"....
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Tämä vanha 400SE:kin kiihtyy tohon 8sek 0-100km/h.
Luulis 500 menevän jo pirusti koska siinä on tehoa enemmän kuin tämä 286hp.
Luulis 500 menevän jo pirusti koska siinä on tehoa enemmän kuin tämä 286hp.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: 260 SE Suorituskyky ?
20-30 vuotta vanha S mersu nyt ei taida enää ihan tehtaan arvoihin päästä ja mopoimassa 500SE mallissa on vain n. 240 heppaa ollut uutenakaan, ja se ei ole ainakaan liikaa, tuon painoiselle autolle...
ja tosiaan iso auto ei yleensä hyydy siihen 100-120 km/h nopeuteen kiihtyvyydessä, vaan kiihtyy myös siellä yli 120 km/h nopeuksissa...ne kun on tarkoituksella tehty sellaiseen 160-200 km/h matkanopeuteen...
ja tosiaan iso auto ei yleensä hyydy siihen 100-120 km/h nopeuteen kiihtyvyydessä, vaan kiihtyy myös siellä yli 120 km/h nopeuksissa...ne kun on tarkoituksella tehty sellaiseen 160-200 km/h matkanopeuteen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 260 SE Suorituskyky ?
sä puhut nyt W140 koppaisesta, käsittääkseni ollaan W126 korimallin kanssa tekemissä vai saiko 260SE:tä myös W140 kopassa W126 500SE/SEL teho oli parhaimillaan 265 hp... ja alimmillaan 231 hp (luultavasti ensimmäiset kat./saastemallit)Jari N kirjoitti:Tämä vanha 400SE:kin kiihtyy tohon 8sek 0-100km/h.
Luulis 500 menevän jo pirusti koska siinä on tehoa enemmän kuin tämä 286hp.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 260 SE Suorituskyky ?
napa kirjoitti:20-30 vuotta vanha S mersu nyt ei taida enää ihan tehtaan arvoihin päästä ja mopoimassa 500SE mallissa on vain n. 240 heppaa ollut uutenakaan, ja se ei ole ainakaan liikaa, tuon painoiselle autolle...
ja tosiaan iso auto ei yleensä hyydy siihen 100-120 km/h nopeuteen kiihtyvyydessä, vaan kiihtyy myös siellä yli 120 km/h nopeuksissa...ne kun on tarkoituksella tehty sellaiseen 160-200 km/h matkanopeuteen...
tämmönenkö?
http://www.youtube.com/watch?v=KRY5UsGwug0" onclick="window.open(this.href);return false;
Opel, "weird lieben autos"....
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 260 SE Suorituskyky ?
Juu olet oikeassa, en huomannut että tosiaan todella vanhoista oli puhe:
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 260 SE Suorituskyky ?
napa kirjoitti:20-30 vuotta vanha S mersu nyt ei taida enää ihan tehtaan arvoihin päästä ja mopoimassa 500SE mallissa on vain n. 240 heppaa ollut uutenakaan, ja se ei ole ainakaan liikaa, tuon painoiselle autolle...
ja tosiaan iso auto ei yleensä hyydy siihen 100-120 km/h nopeuteen kiihtyvyydessä, vaan kiihtyy myös siellä yli 120 km/h nopeuksissa...ne kun on tarkoituksella tehty sellaiseen 160-200 km/h matkanopeuteen...
Tuo mun 500SE menee kyllä melko tarkkaan sen 7,2-7,3s nollasta sataan GPS:llä mitatessa.. täytyy kyllä repiä lähtö silloin, eikä se ole mukavaa tällaisella autolla. Kiihtyvyys 80km/h vauhdista aina sinne 160-180km/h on omasta mielestäni melko rajuakin, kunhan vaan ei ole koko perhettä kyydissä, lisäpaino tuntuu kyllä.. ja ne kasin äänet ovat hurmaavat etenkin kiihdyttäessä