W124 ja yj-rele
W124 ja yj-rele
Auto on siis mallia 1989 260E tomaattiaskilla. Ongelmana on tehojen häviäminen ajossa pienillä kierroksilla. Ei pysy kylmänä käynnissä ja kiekat laskee lämpimänäkin 500rpm, meinaa sammua. Tukehtumista ilmenee silloin kun on lähtenyt liikkeelle lämpimästä tallista tai kun on ajanut jonkin matkaa niin että konehuone on ehtinyt lämmetä, eli ei tukehtele kun auto on "jäässä", mutta ongelmat alkaa sitten kun auto on lämmennyt. Vaihdettuja osia on tulpat, -johdot, pyörijä, virranjakaja, pa-suodin. Viimeisen parin kuukauden aikana abs-valo on syttynyt muutaman kerran, eli olisko vika sitten yj-releessä. Autossa on kiinni hopeinen yhden 10A sulakkeen rele, mutta pikaisen guuglailun perusteella näyttäisi siltä että siellä pitäisi istua 2 sulaketta. Onko jollakin parempaa tietoa kuinka monta sulaketta siellä tulisi olla? Kiitoksia vastauksista!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W124 ja yj-rele
siinä releessä on numerot,itsellä on yksi ylimääräinen myydään osiossa kaupan jos kiinnostaa..rele on M103 300:sesta moottorista,5-pinnillä ja kuudes tyhjä reikä.
1.sulakkeella.
1.sulakkeella.
Re: W124 ja yj-rele
Tiedätkö onko noilla nyt eroa sitten, että onko sulakkeita yksi vai kaksi. KL-varaosat myy 1-sulakkeista ei-KAT autoihin 45 egellä ja 2-sulakkeista autoihin joissa on KATti 35 egellä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W124 ja yj-rele
Itsellä on EI KAT malli ja on 1-sulakkeinen..Varmaan ratkaisevaa on myös monellako pinnillä se on,niitä taitaa olla 9-pinnilläkin..
Ota rele irti ja katso pohjaan montako nystyrää on.Onko autossasi KAT? Jos tarvitsee olla 2-sulakkeella niin tuskin se 1-sulakkeinen silloin käy,
epäilen eroja on..Tietääkö muut tarkemmin soveltuvuudesta?
Ota rele irti ja katso pohjaan montako nystyrää on.Onko autossasi KAT? Jos tarvitsee olla 2-sulakkeella niin tuskin se 1-sulakkeinen silloin käy,
epäilen eroja on..Tietääkö muut tarkemmin soveltuvuudesta?
Re: W124 ja yj-rele
Rekisterinumerolla tai runkonumerolla KL:stä tai marmoritiskiltä irtoaa varmasti oikea.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 ja yj-rele
mitä se abs-jarru vaikuttaa sen tehottomuuteen ja liikkuvuuteen jos et paina sitä jarrua ??
Re: W124 ja yj-rele
Mulla oli 300ce vm.90 johon vaihdoin yj-releen.Kat-malli kahdella sulakkeella.Varaosanumero on a2015403745.
9 pinninen joista yksi muita ohuempi.
9 pinninen joista yksi muita ohuempi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W124 ja yj-rele
Jaa minkä tehottomuuteen? Moottorin? Tässä varmasti tarkoitettiin että ABS valo on syttynyt siksi,koska YJ-releen häiriö aiheuttaakeijoallu kirjoitti:mitä se abs-jarru vaikuttaa sen tehottomuuteen ja liikkuvuuteen jos et paina sitä jarrua ??
ABS:n vikatilaa,tai mahdollisesti akun jännite liian pieni(laturi rikki) tai esim.ABS:n anturin johto murtunut.
Re: W124 ja yj-rele
Se ABS-jarrun valo palaa jos Yj- rele on viallinen ja viallinen rele aiheuttaa sitten muitakin oireita esim sytty- ja ruiskupuolelle.keijoallu kirjoitti:mitä se abs-jarru vaikuttaa sen tehottomuuteen ja liikkuvuuteen jos et paina sitä jarrua ??
Jahas JanneVillePetteri kerkes selittää asian nopeammin ja paremmin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 ja yj-rele
JanneVillePetteri, kiitti tarjouksesta , mutta laitan nyt tohon 2-sulakkeisen releen, koska autossa on Katti. Tilasin KL-varaosasta releen, saas nähä ratkeeko ongelmat sillä...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W124 ja yj-rele
Toivotaan parasta,pelätään huonointa..Eiköhän se siitä ala neiti virkistymään! Itsellä oli tulpissa vika,oli siitä tuolla toisessa topicissa,en enää
koskaan laita Denson Nipponin tulppia saksalaiseen..koska eihän ne toimi kuin japanilaisissa! Koettu ja havaittu..sanotaanko että,laitetaan vaan
saksalaiseen saksanmaan tulopat ja riisinkeittimiin sit se omansa..
Ja muistakee:Jorrei suksi luista,nii se olkapäästä kiinni! -Juha Mieto-
koskaan laita Denson Nipponin tulppia saksalaiseen..koska eihän ne toimi kuin japanilaisissa! Koettu ja havaittu..sanotaanko että,laitetaan vaan
saksalaiseen saksanmaan tulopat ja riisinkeittimiin sit se omansa..
Ja muistakee:Jorrei suksi luista,nii se olkapäästä kiinni! -Juha Mieto-
Re: W124 ja yj-rele
Sama tarina jatkuu uudella yj-releelläkin, mikään ei muuttunut. Nappasin videoo startista kylmänä:
" onclick="window.open(this.href);return false; 40s ja 44s kohdalla nousee kiekat kun annoin kaasua..
Jostain syystä se ei nosta kiekkoja tarpeeksi ylös...
" onclick="window.open(this.href);return false; 40s ja 44s kohdalla nousee kiekat kun annoin kaasua..
Jostain syystä se ei nosta kiekkoja tarpeeksi ylös...
Re: W124 ja yj-rele
Minä vaihdoin omaan w124 230E -90 yj-releen tällä viikolla. Mega-Auton marmonilla se maksoi 45€. Tyhjäkäynnissä tapahtui muutos, se putosi. Liekö johtunut releen vaihdosta vai sään muuttumisesta tai jostain muusta?
Varsinainen syy, miksi tein vaihdon, on seuraava vika. Kylmänä startteja tarvitaan 3-10 kpl. Sitten kun jää käymään, käy tasaisesti ja lämpimänä lähtee hyvin käyntiin.
Mistähän vaiva voi johtua?
Varsinainen syy, miksi tein vaihdon, on seuraava vika. Kylmänä startteja tarvitaan 3-10 kpl. Sitten kun jää käymään, käy tasaisesti ja lämpimänä lähtee hyvin käyntiin.
Mistähän vaiva voi johtua?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W124 ja yj-rele
Jännä miten toi taloudellisuus mittari heijailee myös samalla..Eihän sulla mitään alipainevuotoja ole missään?roitsu kirjoitti:Sama tarina jatkuu uudella yj-releelläkin, mikään ei muuttunut. Nappasin videoo startista kylmänä:
" onclick="window.open(this.href);return false; 40s ja 44s kohdalla nousee kiekat kun annoin kaasua..
Jostain syystä se ei nosta kiekkoja tarpeeksi ylös...
Re: W124 ja yj-rele
Niin jotta vieläkö se käynnistyvyys jäi huonoksi? Syynä saattaa olla sama kuin tenavassani: kylmäkäynnistyssuutin ei antanut tipan tippaa läpi, täysin tukossa. Myös sähköpuoli voi aiheuttaa saman; virta suuttimelle tulee bensapumpun releestä. Lämpöanturista näyttää piuha menevän ECU:lle josta taas tälle releelle. Siinähän vikamahdollisuuksia jo olikin. Suutin ei sitten ole niitä halvimpia osia, ellen väärin ymmärtänyt Vehon hinta jotakin 300-400 eekkiä, ei kannata vaihtaa summamutikassa.Teranryh kirjoitti:Minä vaihdoin omaan w124 230E -90 yj-releen tällä viikolla. Mega-Auton marmonilla se maksoi 45€. Tyhjäkäynnissä tapahtui muutos, se putosi. Liekö johtunut releen vaihdosta vai sään muuttumisesta tai jostain muusta?
Varsinainen syy, miksi tein vaihdon, on seuraava vika. Kylmänä startteja tarvitaan 3-10 kpl. Sitten kun jää käymään, käy tasaisesti ja lämpimänä lähtee hyvin käyntiin.
Mistähän vaiva voi johtua?
Re: W124 ja yj-rele
lisäilmanluisti voi olla jumissa,mulla autto kun vaihto imuilman lämpötilan anturin mikä on ennen putsaria.
Re: W124 ja yj-rele
Nostellaanpas tätäkin taas. Tuli tuossa muutama päivä sitten hommatua '91 W124 230 CE automaatilla ja pari päivää pelasi ihan hyvin, tyhjäkäynti tosin oli aika matala ja epätasainen. Tänään sitten ei lähtenytkään ilman apuvirtaa käyntiin ja ajossa kävi ABS-valo palamaan ja kiekkamittari alkoi heijaamaan. Pysähdyin valoihin ja auto sammui eikä lähteny taaskaan ilman hyppyvirtaa käyntiin. Vielä en ole päässyt mittailemaan, kun odotan että saan tuon hyppyvirtaboksin taas ladattua että pääsisin ajamaan tallille missä on kaikki työkalut Eli tod. näk. autosta on sitten laturi mennyt paskaksi koska akku on aikalailla uusi. Ja se kysymys mikä tuohon yj-releeseen tulee, niin mulla on siis 230 katilla ja KL:n mukaan pitäisi rele olla kahdella sulakkeella, mutta itse löysin akun vierestä releen, missä on vain yksi 10A sulake päällä Onkohan siis joskus tähän laitettu väärä vai mikähän on jutun juoni? Jos sen joutuu uusimaan, niin tilaanko siihen KL:ltä rekisterinumeron mukaisen kahden sulakkeen releen vai yhden sulakkeen millainen nyt on autossa kiinni? Vai onko se 2 sulakkeinen korvannut sen yhden sulakkeen mallin? Ainakin motonetin sivuilla luki että uusi 9 napainen korvaa vanhan 7 napaisen. Näilläkö mennään?
W124 230 CE '91
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 ja yj-rele
Useammassakin kohtaa väitetään että ovat korvaavia, kuka näkee mitä tehdas sanoo nykyisin?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 ja yj-rele
No tuli nyt tilattua sellainen missä luki että korvaa vanhan 1 sulakkeisen ja 7 napaisen. Katsotaan miten sitten käy Olis aika hemmetin hienoa jos releen vaihto auttaisi myös pomppivaan epätasaiseen tyhjäkäyntiin.
W124 230 CE '91
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 ja yj-rele
Korvaavat on. 9-napaisessa on erona se, että kaksi napaa on kahdennettu eli tuplana.BenDilde kirjoitti:No tuli nyt tilattua sellainen missä luki että korvaa vanhan 1 sulakkeisen ja 7 napaisen. Katsotaan miten sitten käy Olis aika hemmetin hienoa jos releen vaihto auttaisi myös pomppivaan epätasaiseen tyhjäkäyntiin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 ja yj-rele
Jep, sellainen tuli ja hyvin kävi paikalleen. Tosin tällä lähinnä eliminoitiin ihme valojen vilkkumiset ja muut sähköhäiriöt, mutta paskaan tyhjäkäyntiin ei vaikuttanut. Joten ei muuta suutinputkia tilaamaan ja katsotaan auttaisko se operaatio
W124 230 CE '91