W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nouse
W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nouse
Terve,
Tänään vaihdettiin uusi termostaatti M271 90 ja vaihdettiin jäähdytysnesteet (meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet? Nyt sitten lämmöt nousee vielä huonommin kuin ennen vaihtoa ja lämmöt ei nouse edes samalle tasolle kuin ennen! Jää 60 asteeseen.. Mikähän tuossa nyt on? Pitääkös järjestelmä ilmata kun kyseiset operaatiot tehdään? Auto siis c180komp -03.
Tässä mallissa ei ole sitä pikkutermaria jos joku sitä ehdottaa vaihdettavaksi..
Tänään vaihdettiin uusi termostaatti M271 90 ja vaihdettiin jäähdytysnesteet (meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet? Nyt sitten lämmöt nousee vielä huonommin kuin ennen vaihtoa ja lämmöt ei nouse edes samalle tasolle kuin ennen! Jää 60 asteeseen.. Mikähän tuossa nyt on? Pitääkös järjestelmä ilmata kun kyseiset operaatiot tehdään? Auto siis c180komp -03.
Tässä mallissa ei ole sitä pikkutermaria jos joku sitä ehdottaa vaihdettavaksi..
Viimeksi muokannut skiguli, Ke 09.02.2011 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C180 Komp -03 sport sedan
-
- Mersumies
- Viestit: 2362
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Jos lämmöt ei nouse, kannattaa vaihtaa termostaatti koska vika on ylivoimaisesti useimmiten siinä.skiguli kirjoitti:Terve,
Tänään vaihdettiin Vänttisellä uusi termostaatti M271 90 ja vaihdettiin jäähdytysnesteet (meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet? Nyt sitten lämmöt nousee vielä huonommin kuin ennen vaihtoa ja lämmöt ei nouse edes samalle tasolle kuin ennen! Jää 60 asteeseen.. Mikähän tuossa nyt on? Pitääkös järjestelmä ilmata kun kyseiset operaatiot tehdään? Auto siis c180komp -03. Huollon hinta oli 122e..
Tässä mallissa ei ole sitä pikkutermaria jos joku sitä ehdottaa vaihdettavaksi..
Vaikka kolme kertaa peräkkäin koska uusikin termostaatti voi olla viallinen.
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Ei kait se auta kun aamulla ajella Vänttiselle kyselemään mitä tehdään..
C180 Komp -03 sport sedan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
tehtiinköhän tuo vaihto ihan oikein ja tuliko sieltä ilmat pois...?
itse tein näin:
1.laskin nesteet pois syylarin alaropusta ja samalla oli päällä "res" eli pumppu heivasi nesteet ulos viimeistä myöten...
2.sekoitin nesteet ja lirutin paisuntasäiliön kautta hiljalleen mitaten paljonko mennyt jne.
3.pistin jälleen "ressin" päälle ja lisäsin sitä mukaa nestettä kun paisuntasäilö tyhjeni...
4.laitoin auton käyntiin ja odotin että lämmöt ylhäällä (84), paisunta-astian tyhjettyä lisäsin nesteen merkkiin ja lähdin ajolle...
5.noin 20km ajoa tasaisesti ja kerran siinä välillä lisäsin tyhjään paisunta-astiaan nesteen merkkiin asti.
6.talliin ja nesteen tarkistus.
7.aamulla 100km ajoa ja nestettä meni vielä 5dl.
nyt on pysynyt merkissä uskollisesti ja ilmat on pois.
siellä on ilmausruuvit mutta jos vesipumppu on kunnossa pitäisi nesteiden kiertää ihan kunnolla ja ilman tulla pois itsestään.....
itse tein näin:
1.laskin nesteet pois syylarin alaropusta ja samalla oli päällä "res" eli pumppu heivasi nesteet ulos viimeistä myöten...
2.sekoitin nesteet ja lirutin paisuntasäiliön kautta hiljalleen mitaten paljonko mennyt jne.
3.pistin jälleen "ressin" päälle ja lisäsin sitä mukaa nestettä kun paisuntasäilö tyhjeni...
4.laitoin auton käyntiin ja odotin että lämmöt ylhäällä (84), paisunta-astian tyhjettyä lisäsin nesteen merkkiin ja lähdin ajolle...
5.noin 20km ajoa tasaisesti ja kerran siinä välillä lisäsin tyhjään paisunta-astiaan nesteen merkkiin asti.
6.talliin ja nesteen tarkistus.
7.aamulla 100km ajoa ja nestettä meni vielä 5dl.
nyt on pysynyt merkissä uskollisesti ja ilmat on pois.
siellä on ilmausruuvit mutta jos vesipumppu on kunnossa pitäisi nesteiden kiertää ihan kunnolla ja ilman tulla pois itsestään.....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Vaikea sanoa miten vaihto on tehty.. Itselläkin kävi mielessä että sinne on jäänyt ilmaa. Mutta ilman pitäisi tulla pois itsestään?
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Kyllä lämmöt pitäisi saada ylös. Tuossa mallissa taitaa olla kaksi termostaattia.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=44161" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=44161" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Huomasin tällaista kun ajelin töihin tänään noin 10km. Lämmöt eivät ajossa nousseet kuin max 70 asteeseen ja tosi hitaasti.. Vaikka pakkasta ei ollut kuin pari astetta. Sitten kun parkissa käytin autoa ajon jälkeen nousi lämmöt hitaasti yli 80 asteeseen. Vanhalla termostaatilla ja vanhoilla nesteillä lämmöt nousi nopeammin mutta eivät parkissa nousseet edes yli 80 asteen.
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Sitten kannattaisi laittaa sinne pikkutermostaatti.skiguli kirjoitti:Ei ole.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24396" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Uusi termostaatti näyttäisi olevan kunnossa. Kokeilin vielä että suljin puristamalla termostaatista lähtevän ylävesiputken ja sillä ei ollut vaikutusta lämmön nousuun. Eli termostaatti pysyy kiinni mutta lämmöt ei vaan nouse. Olisko ehdotuksia missä vika?
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Lähes. 8,5l pitäisi olla jäähdytysjärjestelmän tilavuus. (jos katsoin oikein)skiguli kirjoitti:(meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet?
Jos sinne on jäänyt kunnon ilmakupla, niin että vesipumppu ei saa kunnolla pumpattua.
Oletko tarkistanut paisarin pinnan, ja puristellut vesiletkuja?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Paisari on täynnä nestettä.. Olen kokeillut puristella vesiletkuja mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Pitää kokeilla uudestaan jos sinne jotain ilmaa olisi jäänyt..
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Ainaki mulla on semmoset kokemukset, että jos jää joku ilmalukko niin sitten se vasta lämpeneeki, ku ei kierrä ollenkaan.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Eipä tuossa oikein voinut kuin sitä ylempää vesiletkua heti termostaatin jälkeen puristella.. Lämmitys oli rest-asennossa ja paisarin korkki auki.. Kyllä sieltä hieman ilmakuplia tuli mutta en usko että sillä mitään vaikutusta on..
Kuinka nopeasti tuollainen bensakone lämpiää normaalista? Ajoin nyt töistä kotiin 10km.. Pakkasta noin -15 ja lämmöt ei noussut yli 60 astetta vartin aikana minkä matka kesti.
Kuinka nopeasti tuollainen bensakone lämpiää normaalista? Ajoin nyt töistä kotiin 10km.. Pakkasta noin -15 ja lämmöt ei noussut yli 60 astetta vartin aikana minkä matka kesti.
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Hei. onko ML 270cdi:ssä pikkutermostaattia? Onko ison syylärin etupuolella oleva kapea syyläri just se syyläri jonka vesi kiertää pikkutermarin kautta? Voiko sen letkut vetää nippusiteellä luttuun?(yksinkertainen asia vaikeasti selitettynä).
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
woke kirjoitti:Ainaki mulla on semmoset kokemukset, että jos jää joku ilmalukko niin sitten se vasta lämpeneeki, ku ei kierrä ollenkaan.
riippuu ja roikkuu paljolti siitä mistä tuo mittaa sitä lämpötilaa....jos syylarilta palaavasta vedestä niin ei lämpene ja jos menevästä niin lämpenee....?
kummasta lie mittaa tuossa koneessa?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Olikohan varmasti sekotettu keskenään ennen järjestelmään laittamista? Ainakin näin LVI-alalla työskentelevänä on tullut vastaan tapauksia, jossa ensin tuupataan vesipatteriin 20 litraa 100 % etyleeniglykolia ja sen jälkeen 38 litraa vettä. Ei ne sekasin mene enää siellä, vaan järjestelmässä kiertää tiettyä kohtaa tarkastellessa vuoron perään vesi, vuoron perään glykoli. Sitten ku on tullu pakkasta, niin se vesi on jäätyny ja patteri on sanonu poks ja sitten valuu glykolit ilmanvaihtokoneen sisälle ja sen perään ihmetellään että patteri paskana vaikkei edes ollu jäässä... Voi olla kaukaa haettu tässä tapauksessa, mutta toi litkujen sekottaminen on tärkee asia.skiguli kirjoitti:(meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet?
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Voiskos vika olla niinkin yksinkertainen, kuin anturivika? Eli onko muuta oiretta, kuin ettei lämpömittari nouse? Tarkeneeko kabiinissa? Kokeile käytellä kylmästä tyhjäkäynnillä lämmityslaitteen puhallin pois päältä ja seuraa, mistä suunnasta vesiletkut alkavat lämmetä (ylävesiletkua kohti jäähdytintähän sen lämmön pitäisi lähteä kulkeutumaan) ja mitä mittari silloin näyttää ja tuntuuko se termarikotelo s enlämpöiselle, kuin mittari kertoo...
Vai oliskos tuo joku liian hyvällä hyötysuhteella toimiva bensakone? kuluttaako n. 4l/100 km?
Vai oliskos tuo joku liian hyvällä hyötysuhteella toimiva bensakone? kuluttaako n. 4l/100 km?
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Anturi on siellä sylinteriryhmän-kannessa (apparin puolella) eli mittaa ennen termaria.LopenUupunut kirjoitti:riippuu ja roikkuu paljolti siitä mistä tuo mittaa sitä lämpötilaa....jos syylarilta palaavasta vedestä niin ei lämpene ja jos menevästä niin lämpenee....?woke kirjoitti:Ainaki mulla on semmoset kokemukset, että jos jää joku ilmalukko niin sitten se vasta lämpeneeki, ku ei kierrä ollenkaan.
kummasta lie mittaa tuossa koneessa?
Kun on maksukin peritty, niin eikö hommalla silloin ole myös jonkinlainen takuu?skiguli kirjoitti: Huollon hinta oli 122e..
Jos flekti ei puhalla koko ajan, niin silloin se vika on siinä uudessa termostaatissa, tai sen asennuksessa (tai anturissa). Tosin ei noin helppoa hommaa voi ammattilainen kämmätä, syylärin tyhjennys auki, paisarin korkista antaa ilmaa, klipsi yläletkusta irti, termarin kotelosta kaks pulttia auki, vedetään termostaatin kotelo ulos, vaihdetaan koteloon uusi termari, kotelo paikalleen, kaks pulttia kiinni, letku paikoilleen ja klipsi siihen, syylärin tyhjennys kiinni, paisariin nestettä, done. 15min. (+sinulle tehty kaikkien nesteiden vaihto, josta en ole varma että onko lohkossa omaa tyhjennystä, vai onko syyläri alin kohta.)
Joka tapauksessa, niin helppo homma että onnistuu jopa minulta.
Ainiin, imupuolen letkun joutuu ehkä ottamaan irti, tilanpuutteen takia. Ja termostaatin kotelo on muovia, eli helppo rikkoa ja kaikeksi riemuksi usein aika tiukassa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Joo, ei tässä tosiaan ole sitä pikkutermostaattia eikä "Low temperature radiator" osaa,skiguli kirjoitti:Terve,
Tänään vaihdettiin Vänttisellä uusi termostaatti M271 90 ja vaihdettiin jäähdytysnesteet (meni kuulemma 4 litraa + 4litraa vettä). Vaihtuiko tuossa kaikki nesteet? Nyt sitten lämmöt nousee vielä huonommin kuin ennen vaihtoa ja lämmöt ei nouse edes samalle tasolle kuin ennen! Jää 60 asteeseen.. Mikähän tuossa nyt on? Pitääkös järjestelmä ilmata kun kyseiset operaatiot tehdään? Auto siis c180komp -03. Huollon hinta oli 122e..
Tässä mallissa ei ole sitä pikkutermaria jos joku sitä ehdottaa vaihdettavaksi..
johon pikkutermostaatti tulisi. Se näyttäisi kuuluvan CDI-moottoreihin ja se voisi
olla ML:ssakin (en nyt pääse katsomaan).
Mitä se Vänttinen tarkalleen ottaen laittoi termostaatiksi? Asteluku 90 on oikein, mutta
oliko osa alkuperäinen vai tarvike? Lämmöt voisi tarkistaa esim. kinkkumittarilla tai
infrapunamittarilla paisuntasäiliöstä, jos epäilee antureita.
Paisuntasäiliön korkkikin voisi olla hyvä vaihtaa, siinä on mekanismi, joka pitää tietyt
paineet jäähdytysjärjestelmässä.
Ilmaus menee kait niin, että lämmityslaite laitetaan täysille ja sitten annetaan moottorille
kierroksia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Osa oli haettu KL-varaosista eli tarvike.. Pitääpä tarkistaa lämmöt paisuntasäiliöstä. Pitäiskö ne olla samat mitä autossa mittari näyttää? Tänään kokeilin parkissa tyhjäkäynnillä ja laitoin puhaltimet nollille. Hyvin nousi 85 asteeseen.. Mutta heti kun laittoi puhaltimen päälle ja lämmöt täysille laski lämpö alle 80 astetta..
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Aika kylmälle kuulostaa. Lämpöjen pitäisi paikallaan oikeasti nousta lähes 90 asteeseen riippumatta,
mitä auton lämpömittari näyttää. Se kun voi näyttää väärin.
Olisikohan Vänttinen laittanut 87-asteisen termostaatin?
CDI:ssa on 92-asteinen ja V6:ssa 87-asteinen termostaatti. C180:ssa on 90-asteinen.
Uusi korkki maksaa 5 euroa Motonetissa:
http://www.motonet.fi/motonet/renderPro ... &year=2003" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos saat houkuteltua huoltonäytön esiin, niin ehkä näet, paljonko lämpötila on auton
anturien mielestä. Siitä voisi päätellä anturivian, jos todellinen lämpö on jotain muuta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=540360" onclick="window.open(this.href);return false;
Tottahan auton jäähdytysneste jäähtyy, jos laittaa lämmitykset täysille. Bensamoottorissa hukkalämpöä
kuitenkin riittää ja minusta lämpötila ei saisi pudota 5 astetta, jos ulkona ei ole yli 10 astetta pakkasta.
mitä auton lämpömittari näyttää. Se kun voi näyttää väärin.
Olisikohan Vänttinen laittanut 87-asteisen termostaatin?
CDI:ssa on 92-asteinen ja V6:ssa 87-asteinen termostaatti. C180:ssa on 90-asteinen.
Uusi korkki maksaa 5 euroa Motonetissa:
http://www.motonet.fi/motonet/renderPro ... &year=2003" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos saat houkuteltua huoltonäytön esiin, niin ehkä näet, paljonko lämpötila on auton
anturien mielestä. Siitä voisi päätellä anturivian, jos todellinen lämpö on jotain muuta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=540360" onclick="window.open(this.href);return false;
Tottahan auton jäähdytysneste jäähtyy, jos laittaa lämmitykset täysille. Bensamoottorissa hukkalämpöä
kuitenkin riittää ja minusta lämpötila ei saisi pudota 5 astetta, jos ulkona ei ole yli 10 astetta pakkasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Kiitoksia vain neuvoista. En kyllä millään jaksa uskoa että olisi tuosta paisarin korkista kiinni ettei lämmöt nouse.. Kyllähän ne lämmöt pitäisi nousta paljon paremmin vaikka olisi 87 asteinen.. Huoltonäytöstä ei ikävä kyllä lämpötilaa näe =/ Pitää viikonloppuna vähän tutkia lämpöjä yleismittarin kanssa..
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Miten tuon jäähdytysjärjestelmän ilmaus sitten tapahtuu tässä w203:ssa? Nytkin vaikka lämmintä on +2 ei lämmöt nouse kuin 60 asteeseen.. Ihme homma.
C180 Komp -03 sport sedan
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Jos ne lämmöt eivät oikeasti nouse kuin 60 asteeseen, niin termostaatti on viallinen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Ensin 50/50 nestettä niin paljon kuin menee.skiguli kirjoitti:Miten tuon jäähdytysjärjestelmän ilmaus sitten tapahtuu tässä w203:ssa? Nytkin vaikka lämmintä on +2 ei lämmöt nouse kuin 60 asteeseen.. Ihme homma.
Ilmastoinnin REST toiminnolla olen pyörittänyt ensin vettä, jolloin on tullut suurimmat ilmat pois. (ilmastointi max lämmitys asennolla)
Koneen käyttäminen niin lämpimäksi että termostaatti aukeaa, (vaikka sitten parkissa) on joskus tuonut paisariin vielä kuplia.
Mitään erillistä ilmaus-ruuvia ei ole. (ainakaan en ole löytänyt, vaikka on kolmella silmällä katsottu)
Näin on onnistunut tähän asti, mutta minä en olekkaan ammattilainen.
Valmiiksi viallinen termostaatti ei ole mikään harvinaisuus.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Tulipa kokeiltua tuota että käytti parkissa autoa että lämmöt nousee.. Ilmastointi oli pois päältä. Lämmöt nousi 90 asteeseen paisarista mittattuna mutta siihen meni varmaan tunti! Ei kait se ihan normaalia ole? Auton lämpömittari näytti samaa kuin paisarista mitattuna eli lämpötila anturi toimii oikein.. Aukeaako se termari vähitellen vai pelkästään 90 asteessa? Se termarista lähtevä vesiputki syyläriin oli kyllä lämmin koko ajan.. Ei kait tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin viallinen termari?
C180 Komp -03 sport sedan
-
- Mersumies
- Viestit: 2362
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Toistona ensimmäinen viesti tähän ketjuun koska ei tunnu menevän perille:skiguli kirjoitti:Tulipa kokeiltua tuota että käytti parkissa autoa että lämmöt nousee.. Ilmastointi oli pois päältä. Lämmöt nousi 90 asteeseen paisarista mittattuna mutta siihen meni varmaan tunti! Ei kait se ihan normaalia ole? Auton lämpömittari näytti samaa kuin paisarista mitattuna eli lämpötila anturi toimii oikein.. Aukeaako se termari vähitellen vai pelkästään 90 asteessa? Se termarista lähtevä vesiputki syyläriin oli kyllä lämmin koko ajan.. Ei kait tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin viallinen termari?
"Jos lämmöt ei nouse, kannattaa vaihtaa termostaatti koska vika on ylivoimaisesti useimmiten siinä.
Vaikka kolme kertaa peräkkäin koska uusikin termostaatti voi olla viallinen."
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Joo ei taida mennä helposti perille =) Kannattaisko se hakea suoraan Veholta? Nykyinen on haettu KL-varaosista..
C180 Komp -03 sport sedan
-
- Mersumies
- Viestit: 2362
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 Uusi termostaatti+nesteet vaihdettu->Lämmöt ei nous
Mieluummin edelleen sieltä KL-varaosista koska laatu on sama mutta hinta todennäköisesti halvempi.skiguli kirjoitti:Joo ei taida mennä helposti perille =) Kannattaisko se hakea suoraan Veholta? Nykyinen on haettu KL-varaosista..
Omaan W210 bensakoneeseen alumiinivaluinen termostaattikotelo siinä olevan 87° termostaatin( made in Germany) kanssa maksoi 21€. Ennen termostaatin vaihtoa lämmöt olivat normaaliajossa 60° ja vasta erittäin kova moottoritieajo (160km/h+) riitti nostamaan lämmöt 80°.
Nyt lämmöt nousevat normaaliajossa (pakkasilla noin 8km) pari viisarinmittaa yli 80° eli noin 84° ja sisälle tulee niin kuumaa, että -26° pakkasilla pitää vähentää lämpöä kun hikeä pukkaa otsalle.
Tuo termostaattijuttu on sillä tavalla helppo määritellä, että jos lämmöt jäävät alas, on vika termostaatissa. Keittämiseen sitten onkin useita vaihtoehtoja.