Haku löysi 379 tulosta
- Pe 12.06.2026 19:57
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
No niin, Hieno homma!!!
- Pe 12.06.2026 18:54
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Joo eli oikein tein. Pitää vielä tänään katsoa kerran uusiksi tuo mutta. 1 syl ykk ja oli puristukselle (myös vanhan jakajan kattoin kun kävi sillä pyörittelin että on kipinälle menossa) Uusi jakaja paikoilleen pyörijä näytti 1syl kohtaa jne rosedyyrit Käänsin vastapäivään että led syttyi. Auto käy...
- Pe 12.06.2026 18:50
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jakajalta puolan -napaan tuleva johto.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Pe 12.06.2026 13:05 Kyllä syttyy. Onko siis kyseessä virtalukolta plussaan vai jakajalta miinukseen tuleva musta johto?
- Pe 12.06.2026 08:00
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastapäivään pitää kääntää ja, kun ledi juuri syttyy jätät siihen. 1. sylinterissä siis varmasti oli puristustahdin ykk eli välykset molemmissa venttiileissä?
- To 11.06.2026 13:29
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Hmm, ledi ei syty, jos musta johto on kiinni. Siellä on kytkentä tehty niin, muutenhan ledi vilkkuisi koko ajan koneen käydessä.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ke 10.06.2026 22:39 Miksei musta johto saa olla puolassa kiinni, miksi se pitää laittaa vasta myöhemmin?
- Su 07.06.2026 13:43
- Keskustelualue: Muuta Mersuasiaa
- Aihe: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
- Vastaukset: 1771
- Luettu: 1676227
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Minun mielestä tuo on erittäin hieno, historia on hyvin dokumentoitu ja auton kunto selostettu poikkeuksellisen hyvin. Korisarja tosiaan jakaa mielipiteitä, mutta ymmärrän hyvin, että autoa kaupataan sen kanssa koska on dokumentaation mukaan ollut paikallaan uudesta saakka. Harvoin tarjolla ja kiinn...
- Su 07.06.2026 08:24
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
- Vastaukset: 187
- Luettu: 35619
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tosiaan ykköseen puristustahti ja pyörijä niin, että kipinä lähtee, vanha jakaja pois, valitse uudesta sytkäkartta jota haluat käyttää, ja uusi jakaja tilalle samaan asentoon. Kytke punainen johto puolan +napaan ja kierrä jakajaa niin, että vihreä ledi syttyy. Musta johto kiinni puolaan ja koneet ky...
- Ti 02.06.2026 21:10
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
- Vastaukset: 149
- Luettu: 36277
Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Hienot soundit : )
- Su 31.05.2026 08:28
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
- Vastaukset: 149
- Luettu: 36277
Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Bg karstanpoistoaine. Kovasti tykkäs, että olis hyvä aine. Juu, seisonnan aikana oli valuttanut ja tarkennetaan paikkaa, eli vänkärinpuolen banjon lähettyviltä mikä lähtee syylärille. https://bgprod.fi/tuote/bg-platinum-44k-fuel-system-cleaner/ Tämä tuote sitten varmaankin? Imupuolelle suihkuttavat...
- Su 31.05.2026 08:19
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: S124 300TE kunnostelua
- Vastaukset: 330
- Luettu: 80353
Re: S124 300TE kunnostelua
Hieno!
- La 30.05.2026 13:17
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
- Vastaukset: 149
- Luettu: 36277
Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Hyvältä näyttää! Mitä lisäainetta tarkoitat?
- La 23.05.2026 18:04
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: C124 ja C126 puuhastelua
- Vastaukset: 10
- Luettu: 1422
- Ti 21.04.2026 09:19
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
- Vastaukset: 34
- Luettu: 6108
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Ajallisesti councours olisi hyvinkin toivottava ja minusta mahdollinen, kyllä silloin pitäisi kromausten olla valmiina, mutta kun en ole millään kärryllä tuonne ennen osallistunut, niin en ole ihan varma meneekö mitenkään tuo siihen tilaisuuteen sopiviin kategorioihin, urheilu- tai gt-auto? Kuten K...
- Ti 14.04.2026 19:49
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
- Vastaukset: 34
- Luettu: 6108
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Huikean hieno ja pikku patina on aina kaunista. Mikäli vappu tulee liian varhain niin concours.fi ja Mercedes 100v teema osuisi varsin hyvin ; )
- Su 05.04.2026 14:04
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Shatterin W108 250S -67
- Vastaukset: 326
- Luettu: 67375
Re: Shatterin W108 250S -67
Hienoa työtä ja keskimääräistä syvempää paneutumista asiaan
Tämä vetopyörästön päällä oleva jousi - vaimennin/hydr sylinteri on tasonsäätöä varten? Mistä ohjaus tasonsäädölle tulee?
- Su 22.03.2026 17:03
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Shatterin W108 250S -67
- Vastaukset: 326
- Luettu: 67375
Re: Shatterin W108 250S -67
Hienot vanteet ja puskurit näyttää hyvältä myös. Olen yhdet Vietnamin puskurit joskus asentanut ja vaikka myyjä varoitteli, että niitä joutuu yleensä vähän hieromaan, että istuvat niin ei kyllä joutunut vaikka asennuskohde oli haastava. Äärettömän hienoa työtä olivat.
- Su 08.03.2026 09:53
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 OM603 turbo öljynjäähdyttimen tarpeellisuudesta
- Vastaukset: 19
- Luettu: 2910
Re: W124 OM603 turbo öljynjäähdyttimen tarpeellisuudesta
Minulla on jouten käytetty moottoriöljy jäähdytinkennon suojamuovi # 124 884 11 35. Pikku halkeamat alakiinnitysten reikien ympärillä, ei reunaan asti, muuten ehjä. Hinta 20eur sis postikulut suomessa.
- Su 08.03.2026 09:34
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: S124 300TE kunnostelua
- Vastaukset: 330
- Luettu: 80353
Re: S124 300TE kunnostelua
Minulla on ollut samanlainen ongelma tiivisteiden istuvuuden kanssa. Omassa tapauksessa oli uustuotanto tiivisteet joiden materiaali oli eri kuin alkuperäisten. Itse tiivisteiden mitoitus oli kyllä sama kuin vanhoissa, mutta materiaali ei ollut yhtä mukautuvaa. Eri merkkinen auto kyllä, jos sillä ny...
- Ke 25.02.2026 11:47
- Keskustelualue: Projektit
- Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
- Vastaukset: 34
- Luettu: 6108
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Suht luova toteutus tuo jugurttipurkki mittarin kuorena. Itse mittaristokotelo taitaa olla massiivipuuta.
- Ti 24.02.2026 13:47
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Harkinnassa W123, bensa vs diesel?
- Vastaukset: 126
- Luettu: 1387456
Re: Harkinnassa W123, bensa vs diesel?
German SPOB kannattaa ainakin tsekata.
Hyvännäköinen 200 ja upea värikombo.
Hyvännäköinen 200 ja upea värikombo.
- Pe 20.02.2026 12:32
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
Kurth on parempi.
- Pe 20.02.2026 12:00
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
osaatko verrata tuota vs 124sen oem vahvistettu penkki ? itselle mersun tehdas optio varustettu penkki ihan älyttömän huono eli liian jäykkä jo istuinmukavuuden puolesta. Joo, Coupessa on tehtaan peruja vahvistettu kuljettajan istuin joka on tasaisen kova reunasta reunaan, vähän kuin istuisi vaneri...
- To 19.02.2026 19:53
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
Minä ähelsin paikalleen aiemmin mainitun Kurthin setin. Ei siihen tosiaan paljon mitään kuulu eli kierrejousien sisään tulevat tötteröt ja vahvike "matto" istuinosan ja jousien väliin. Viimeksi mainittu on jotain jännää todella vahvaa materiaalia. Penkki oli ennen remonttia periaatteessa t...
- La 14.02.2026 14:47
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Shatterin W108 250S -67
- Vastaukset: 326
- Luettu: 67375
Re: Shatterin W108 250S -67
Hienoa tekemistä!
- To 15.01.2026 15:13
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: Barock historia/kuvat museoautosta
- Vastaukset: 41
- Luettu: 13253
Re: Barock historia/kuvat museoautosta
Olisko suomeksi sitten vaan barokki.
Itselläni on ollut ATS:n valmistamat 7x15" barokit ja oli kyllä hienot vanteet.
Itselläni on ollut ATS:n valmistamat 7x15" barokit ja oli kyllä hienot vanteet.
- Pe 02.01.2026 18:41
- Keskustelualue: Muuta Mersuasiaa
- Aihe: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
- Vastaukset: 1771
- Luettu: 1676227
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Espanjassa on ollut ja on edelleen paljon Brittien, ja muidenkin kansallisuuksien jotka siellä viettävät aikaa, omistamia autoja jotka on ostettu esim UK:sta, mutta toimitettu Espanjaan jo uutena
- Su 28.12.2025 18:04
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
Hyvältä näyttää ja hyvä kuulla, että toimii myös. Pitää oman auton istuinkin parannella.
- Su 28.12.2025 08:20
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
Tällaista valmista settiä on tarjolla varsin kohtuulliseen hintaan;
https://kurth-classics-autoparts.de/gb/ ... ment-.html
Sama idea kuin S202
https://kurth-classics-autoparts.de/gb/ ... ment-.html
Sama idea kuin S202
- La 27.12.2025 17:55
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
- La 27.12.2025 15:49
- Keskustelualue: Oldtimers
- Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
- Vastaukset: 33
- Luettu: 2254
Re: W124 kuskin istuimen parantaminen
Sopivan kokoiset ilmapussit olis aika hienot sinne myös.

