Haku löysi 379 tulosta

Kirjoittaja JPM
Pe 12.06.2026 19:57
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

No niin, Hieno homma!!!
Kirjoittaja JPM
Pe 12.06.2026 18:54
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Joo eli oikein tein. Pitää vielä tänään katsoa kerran uusiksi tuo mutta. 1 syl ykk ja oli puristukselle (myös vanhan jakajan kattoin kun kävi sillä pyörittelin että on kipinälle menossa) Uusi jakaja paikoilleen pyörijä näytti 1syl kohtaa jne rosedyyrit Käänsin vastapäivään että led syttyi. Auto käy...
Kirjoittaja JPM
Pe 12.06.2026 18:50
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Petteri Kivimäki kirjoitti: Pe 12.06.2026 13:05 Kyllä syttyy. Onko siis kyseessä virtalukolta plussaan vai jakajalta miinukseen tuleva musta johto?
Jakajalta puolan -napaan tuleva johto.
Kirjoittaja JPM
Pe 12.06.2026 08:00
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Vastapäivään pitää kääntää ja, kun ledi juuri syttyy jätät siihen. 1. sylinterissä siis varmasti oli puristustahdin ykk eli välykset molemmissa venttiileissä?
Kirjoittaja JPM
To 11.06.2026 13:29
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ke 10.06.2026 22:39 Miksei musta johto saa olla puolassa kiinni, miksi se pitää laittaa vasta myöhemmin?
Hmm, ledi ei syty, jos musta johto on kiinni. Siellä on kytkentä tehty niin, muutenhan ledi vilkkuisi koko ajan koneen käydessä.
Kirjoittaja JPM
Su 07.06.2026 13:43
Keskustelualue: Muuta Mersuasiaa
Aihe: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vastaukset: 1771
Luettu: 1676227

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Minun mielestä tuo on erittäin hieno, historia on hyvin dokumentoitu ja auton kunto selostettu poikkeuksellisen hyvin. Korisarja tosiaan jakaa mielipiteitä, mutta ymmärrän hyvin, että autoa kaupataan sen kanssa koska on dokumentaation mukaan ollut paikallaan uudesta saakka. Harvoin tarjolla ja kiinn...
Kirjoittaja JPM
Su 07.06.2026 08:24
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vastaukset: 187
Luettu: 35619

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Tosiaan ykköseen puristustahti ja pyörijä niin, että kipinä lähtee, vanha jakaja pois, valitse uudesta sytkäkartta jota haluat käyttää, ja uusi jakaja tilalle samaan asentoon. Kytke punainen johto puolan +napaan ja kierrä jakajaa niin, että vihreä ledi syttyy. Musta johto kiinni puolaan ja koneet ky...
Kirjoittaja JPM
Ti 02.06.2026 21:10
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Vastaukset: 149
Luettu: 36277

Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona

Hienot soundit : )
Kirjoittaja JPM
Su 31.05.2026 08:28
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Vastaukset: 149
Luettu: 36277

Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona

Bg karstanpoistoaine. Kovasti tykkäs, että olis hyvä aine. Juu, seisonnan aikana oli valuttanut ja tarkennetaan paikkaa, eli vänkärinpuolen banjon lähettyviltä mikä lähtee syylärille. https://bgprod.fi/tuote/bg-platinum-44k-fuel-system-cleaner/ Tämä tuote sitten varmaankin? Imupuolelle suihkuttavat...
Kirjoittaja JPM
Su 31.05.2026 08:19
Keskustelualue: Projektit
Aihe: S124 300TE kunnostelua
Vastaukset: 330
Luettu: 80353

Re: S124 300TE kunnostelua

Hieno!
Kirjoittaja JPM
La 30.05.2026 13:17
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona
Vastaukset: 149
Luettu: 36277

Re: W124:sen rassailua sekä alkupään w211:nen reissuautona

Hyvältä näyttää! Mitä lisäainetta tarkoitat?
Kirjoittaja JPM
La 23.05.2026 18:04
Keskustelualue: Projektit
Aihe: C124 ja C126 puuhastelua
Vastaukset: 10
Luettu: 1422

Re: C124 ja C126 puuhastelua

Hienot autot ja hienoa tekemistä!
Kraftwerk kirjoitti: La 23.05.2026 14:35 Onko tuossa 300E-24:ssa madallusjouset?
On ollut Weitec Sport F 45/45 auton mukana tulleiden paperiden mukaan, nykyään Eibach. Tämä Häksän 300E-24 on siis minulla.
Kirjoittaja JPM
Ti 21.04.2026 09:19
Keskustelualue: Projektit
Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
Vastaukset: 34
Luettu: 6108

Re: W112 300 SE Cabriolet 1966

Ajallisesti councours olisi hyvinkin toivottava ja minusta mahdollinen, kyllä silloin pitäisi kromausten olla valmiina, mutta kun en ole millään kärryllä tuonne ennen osallistunut, niin en ole ihan varma meneekö mitenkään tuo siihen tilaisuuteen sopiviin kategorioihin, urheilu- tai gt-auto? Kuten K...
Kirjoittaja JPM
Ti 14.04.2026 19:49
Keskustelualue: Projektit
Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
Vastaukset: 34
Luettu: 6108

Re: W112 300 SE Cabriolet 1966

Huikean hieno ja pikku patina on aina kaunista. Mikäli vappu tulee liian varhain niin concours.fi ja Mercedes 100v teema osuisi varsin hyvin ; )
Kirjoittaja JPM
Su 05.04.2026 14:04
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Shatterin W108 250S -67
Vastaukset: 326
Luettu: 67375

Re: Shatterin W108 250S -67

Hienoa työtä ja keskimääräistä syvempää paneutumista asiaan :) Tämä vetopyörästön päällä oleva jousi - vaimennin/hydr sylinteri on tasonsäätöä varten? Mistä ohjaus tasonsäädölle tulee?
Kirjoittaja JPM
Su 22.03.2026 17:03
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Shatterin W108 250S -67
Vastaukset: 326
Luettu: 67375

Re: Shatterin W108 250S -67

Hienot vanteet ja puskurit näyttää hyvältä myös. Olen yhdet Vietnamin puskurit joskus asentanut ja vaikka myyjä varoitteli, että niitä joutuu yleensä vähän hieromaan, että istuvat niin ei kyllä joutunut vaikka asennuskohde oli haastava. Äärettömän hienoa työtä olivat.
Kirjoittaja JPM
Su 08.03.2026 09:53
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 OM603 turbo öljynjäähdyttimen tarpeellisuudesta
Vastaukset: 19
Luettu: 2910

Re: W124 OM603 turbo öljynjäähdyttimen tarpeellisuudesta

Minulla on jouten käytetty moottoriöljy jäähdytinkennon suojamuovi # 124 884 11 35. Pikku halkeamat alakiinnitysten reikien ympärillä, ei reunaan asti, muuten ehjä. Hinta 20eur sis postikulut suomessa.
Kirjoittaja JPM
Su 08.03.2026 09:34
Keskustelualue: Projektit
Aihe: S124 300TE kunnostelua
Vastaukset: 330
Luettu: 80353

Re: S124 300TE kunnostelua

Minulla on ollut samanlainen ongelma tiivisteiden istuvuuden kanssa. Omassa tapauksessa oli uustuotanto tiivisteet joiden materiaali oli eri kuin alkuperäisten. Itse tiivisteiden mitoitus oli kyllä sama kuin vanhoissa, mutta materiaali ei ollut yhtä mukautuvaa. Eri merkkinen auto kyllä, jos sillä ny...
Kirjoittaja JPM
Ke 25.02.2026 11:47
Keskustelualue: Projektit
Aihe: W112 300 SE Cabriolet 1966
Vastaukset: 34
Luettu: 6108

Re: W112 300 SE Cabriolet 1966

Suht luova toteutus tuo jugurttipurkki mittarin kuorena. Itse mittaristokotelo taitaa olla massiivipuuta.
Kirjoittaja JPM
Ti 24.02.2026 13:47
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Harkinnassa W123, bensa vs diesel?
Vastaukset: 126
Luettu: 1387456

Re: Harkinnassa W123, bensa vs diesel?

German SPOB kannattaa ainakin tsekata.

Hyvännäköinen 200 ja upea värikombo.
Kirjoittaja JPM
Pe 20.02.2026 12:32
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

Kurth on parempi.
Kirjoittaja JPM
Pe 20.02.2026 12:00
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

osaatko verrata tuota vs 124sen oem vahvistettu penkki ? itselle mersun tehdas optio varustettu penkki ihan älyttömän huono eli liian jäykkä jo istuinmukavuuden puolesta. Joo, Coupessa on tehtaan peruja vahvistettu kuljettajan istuin joka on tasaisen kova reunasta reunaan, vähän kuin istuisi vaneri...
Kirjoittaja JPM
To 19.02.2026 19:53
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

Minä ähelsin paikalleen aiemmin mainitun Kurthin setin. Ei siihen tosiaan paljon mitään kuulu eli kierrejousien sisään tulevat tötteröt ja vahvike "matto" istuinosan ja jousien väliin. Viimeksi mainittu on jotain jännää todella vahvaa materiaalia. Penkki oli ennen remonttia periaatteessa t...
Kirjoittaja JPM
La 14.02.2026 14:47
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Shatterin W108 250S -67
Vastaukset: 326
Luettu: 67375

Re: Shatterin W108 250S -67

Hienoa tekemistä!
Kirjoittaja JPM
To 15.01.2026 15:13
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: Barock historia/kuvat museoautosta
Vastaukset: 41
Luettu: 13253

Re: Barock historia/kuvat museoautosta

Olisko suomeksi sitten vaan barokki.
Itselläni on ollut ATS:n valmistamat 7x15" barokit ja oli kyllä hienot vanteet.
Kirjoittaja JPM
Pe 02.01.2026 18:41
Keskustelualue: Muuta Mersuasiaa
Aihe: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vastaukset: 1771
Luettu: 1676227

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Espanjassa on ollut ja on edelleen paljon Brittien, ja muidenkin kansallisuuksien jotka siellä viettävät aikaa, omistamia autoja jotka on ostettu esim UK:sta, mutta toimitettu Espanjaan jo uutena
Kirjoittaja JPM
Su 28.12.2025 18:04
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

Hyvältä näyttää ja hyvä kuulla, että toimii myös. Pitää oman auton istuinkin parannella.
Kirjoittaja JPM
Su 28.12.2025 08:20
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

Tällaista valmista settiä on tarjolla varsin kohtuulliseen hintaan;
https://kurth-classics-autoparts.de/gb/ ... ment-.html

Sama idea kuin S202
Kirjoittaja JPM
La 27.12.2025 17:55
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

No nyt :)
Kirjoittaja JPM
La 27.12.2025 15:49
Keskustelualue: Oldtimers
Aihe: W124 kuskin istuimen parantaminen
Vastaukset: 33
Luettu: 2254

Re: W124 kuskin istuimen parantaminen

Sopivan kokoiset ilmapussit olis aika hienot sinne myös.