W210 jäähdytysneste vajenee talvella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jknuuti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

W210 jäähdytysneste vajenee talvella

Viesti Kirjoittaja Jknuuti »

Kuten otsikossa lukee jäähdytysneste vajenee näin talviaikaan mutta ei kesällä. Oon koittanut vähän tutkia asiaa itse mutta en ole löytänyt selvää vuotoa vielä. Auton lasit ei huurustu ja sisällä ei tuoksu jäähy.

Jos jollain on neuvoa/tietoa mistä vuoto saattaisi löytyä niin arvostisin neuvoa.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W210 jäähdytysneste vajenee talvella

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onhan se tuo "W210" parempi kuin pelkkä mersu, mutta kohtuuttomat arpajaiset tästä tulee.

No mutta minä veikkaan, että auto on E 290 turbodiesel ja niissähän tyypillinen vuotopaikka on sylinterinkannen tiivisteessä vänkärin puolella moottorin takapäässä.

Seuraava :idea: :arrow:
wiimax.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Jknuuti kirjoitti: To 29.01.2026 20:20 Kuten otsikossa lukee jäähdytysneste vajenee näin talviaikaan mutta ei kesällä. Oon koittanut vähän tutkia asiaa itse mutta en ole löytänyt selvää vuotoa vielä. Auton lasit ei huurustu ja sisällä ei tuoksu jäähy.

Jos jollain on neuvoa/tietoa mistä vuoto saattaisi löytyä niin arvostisin neuvoa.
Joissakin Ebereissä on vesilähdöissä o-renkaat joka kovettuessaan vuotavat mutta leudoimmilla keleillä saattavat vielä pitääkin.

Vaimon auton eberiin vaihdoin kaksi o-rengasta kun kuumana haisi glykoli. O-renkaat vuotivat eberin pakoputken liitoksen päälle ja siitä eberin pakoputkeen josta sitten pahaenteinen glykolin haju kuumana.

Viestistä ei käy ilmi onko 4-, 6- 8- sylinterinen vaiko diesel tai bensa.
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Heitämpä oman kokemuksen peliin :lol:
Vaihdoin juuri syylärin, ku pääty on hikoillut useamman vuoden ja juurikin pakkasella huomannu ku nokassa höyryää, eikä juurikaan kesäisin ole vajunu.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin