Vanteiden sorvaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mites nyt sellainen tilanne, että jos henkilö ostaapi autoon vanteet, jotka on sellaisella ET:llä, että eivät oikein mahdu.

Yksi vaihtoehto on tietysti kaarien mankelointi/levittäminen, mutta voipikos vanteen keskiötä sorvata sisäpuolelta? Ja jos voi, niin miten paljon uskaltaa ottaa, ettei vanne rapsahda halki pultteja kiristettäessä, tai rasituksesta? Tiedän kyllä, että vähänhän tuo menee turvallisuudella leikkimiseksi, mutta kyselenpä nyt kumminkin...

Niin joo, en muuten ole sellaisia vanteita hommannut. Ainakaan vielä... Himoitsemani vanteet vaan ovat sellaiset, että sopivalla ET:llä eivät vielä ole kovinkaan kummoisen näköiset..
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 660
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Kyllä niistä aina muutaman millin kestää ottaa, mutta kannattaa siinäkin käyttää maalaisjärkeä ja katsoa paljonko siellä sitä kiinnityspintaa pulteilla on. Jos pultin kartio alkaa tulla keskiön tasalle, niin silloin on varmasti sorvattu jo liikaa.

Kannattaa muuten tarkistaa, paljonko vanteella on varaa mennä sisään, ennen kuin sorvailee kovin paljoa...
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Juuh, tottahan toki, järki pitää pitää päässä ja katsella, että ei ota satulat kiinni vanteeseen, eikä rengas ala hieroa sitten sisäpuolelta lokariin...

Mutta että paljonko tuo nyt sitten mahtais olla sellainen järkevä "alaraja" tuolle sorvaukselle...
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 660
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Pakardinen kirjoitti:Mutta että paljonko tuo nyt sitten mahtais olla sellainen järkevä "alaraja" tuolle sorvaukselle...
Kyllä se varmaan riittää, jos muutama milli jää suoraa osaa pultinreikää, ettei reiän reunasta tule ihan terävä, jolloin se alkaa halkeilla helposti. Keskiöhän sen suurimman kuorman kuitenkin ottaa vastaan. Suurin ongelma taitaa tulla vastaan pulttien kanssa, sillä harvassa aluvannepultissa on kierrettä juureen saakka, vaikka mikäpä estää jatkamasta kierrettä.
zun378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:45
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja zun378 »

kerroppas autosi ja minkä kokoiset vanteet kyseessä.....
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No autohan on w124. Vanteita ei ole vielä hankittu, kuten jo kerroinkin... Lähinnä vaan sillä kyselen, että mikä mahtais olla pienin ET, jonka saa mahtumaan. ET35 on jo sellainen, että tulee renkaat lokasuojan reunan tasalle. Sillä ET:llä ei vaan "SE" vannemalli oikein vielä sytytä...

Asiasta appelsiiniin, paljonko kaaria saa levitettyä mankeloinnilla? Ja vielä sellaisella mankeloinnilla, ettei ole suurta vaaraa tulla maalivaurioita?

Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...? :oops:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12111
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mikäs ET niissä vanteissa on , ja mikä leveys , sehän vaikuttaa tietysti myös.

Kyllä 124:sen alle menee vaikkapa 8" et 30 niin että hujahtaa. esim. 7.5" et 25 pyörii vielä mainiosti kunhan rengastus oikea.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Pakardinen kirjoitti: Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...? :oops:
ET numero on millimetrimäärä vanteen keskikohdasta yleensä sisäänpäin.

Eli ET 15 -> ET 35 vanne menee 20mm lähemmäs iskaria..

Noi huulihommat riippuu täysin vanteesta, jossain vanteissa se ei muutu juuri lainkaan jos vanteen leveys pysyy samana ja ET vaihtuu, ainoastaan kiinnityspinnan paikka vaihtuu
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No perkule, kun Lorinserin näkemys 15-reikäsistä himottais vieläkin... Ne olis kyllä aika härskit, mitä leveemmällä huulella, sen parempi!

Mutta niissä nimenomaisissa vanteissa 8" ET35 on sellainen, että vanteen reuna on aika lähellä lokarin kaarta, sivusuunnassa siis.

Sillä vaan, että millasella ET:llä olevat uskaltais hankkia? Ahistaa, jos ostaa sellaset, että tulee puolenkymmentä senttiä yli lokarista...
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12111
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pakardinen kirjoitti:No perkule, kun Lorinserin näkemys 15-reikäsistä himottais vieläkin... Ne olis kyllä aika härskit, mitä leveemmällä huulella, sen parempi!

Mutta niissä nimenomaisissa vanteissa 8" ET35 on sellainen, että vanteen reuna on aika lähellä lokarin kaarta, sivusuunnassa siis.

Sillä vaan, että millasella ET:llä olevat uskaltais hankkia? Ahistaa, jos ostaa sellaset, että tulee puolenkymmentä senttiä yli lokarista...
no ainakin tuo 8" et35 sellainen että ei parempaa voisi olla. Ei tule liian kaarelle eikä jää liian sisään, osta pois :lol:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Pakardinen kirjoitti:Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...? :oops:
ET muutosta suhteessa vanteen leveyteen ja sen "sijaintiin" leveyssuunnassa ei tarvi aina edes arvailla, kun netti on pullollaan tuon kaltaisia laskureita: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
...ja offset on siis sama kun ET, ja puolikkaitten tuumien kohdalla erittimeksi pitää laittaa piste, pilkulla tuo laskuri ei toimi.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C208 CLK 200
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Pontiac Trans Am 1991
Chevrolet Corvette 1991
Mazda 626 Sport Saloon 2.2L 1991
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu, ihan huoletta saa tuollaiset ostaa.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

AM kirjoitti:Juu, ihan huoletta saa tuollaiset ostaa.
Saa saa, mutta kun eivät näytä miltään! :) Pitäs saada keinolla tai toisella suuremmalla huulella olevat, sehän tässä mättää... :(
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan? Ainakin 8,5"/18" ET 35 menee eteen ja takana jää jopa hieman sisälle... :? 9,5"/18" et 35 tulee takana jo n.20-30mm ulos kaaresta, että 9,5" vanteen ET sais olla n.40-45 niin kapeella kumilla sais kuvion pysymään kaaren sisällä.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eicca_ kirjoitti:Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan?
Nii-in, sen kun tietäis :roll:

Eli näissä kyseisissä vanteissa (varmaan kaikissa) lienee huulen leveys eniten kiinni vanteen leveydestä. Sen nyt ainakin tiedän, että 8" leveä vanne ET:llä 35 on liian miedon näköinen minun makuuni.

Nyt sitten pitäis vaan tietää sellanen käypä kompromissi. Ei kai se auta, kun jotenkin alkaa kokeilemaan. Kaverilla on tallissa renkaattomat, muistaakseni 9,5" leveät valssit. Nehän nyt ei "ihan" mahdu, mutta pitänee mallata alle ja ruveta sitten järkeilemään, millaset vois saada sopimaan... :?

Ai niin, olikos se niinkuin luulen tietäväni, että noita Lorinserin 15-reikäsiä ei saanu kuin 16"...?
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2800
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mulla on tossa diisselissä edessä 8.5" ja ET 30 ja se on aivan tasan reunalla. Takana onkin sitten 9.5" ET 17 ja se tulee yli n.30-40mm

Talvella on 7.5 x 16 ET35 jossa etupäätä olis varaa levittää 10mm että olis kaarella ja taakse hommasinkin jo 20mm spacerit niin se tulee kareen kiinni. Tällä hetkellä takavanteet ovat jo huomattavasti sisempänä kuin etuvanteet. Eli periaatteessa sama homma hoitusi jos vanteiden ET olisi 15.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt alkaa pikkuhiljaa olla koko suunnilleen selvillä. Kävin pajalla männä viikolla ja mallailtiin kaverin vanteita, olivat kyllä ilman renkaita, mutta jonkunlaista kuvaa jo siitäkin sai.

Eli kaverilla olevista vanteista kaksi oli kokoa 8"x16" ET:llä 11 ja kaksi 9"x16" ET myös 11. No arvata saattaa, että tuo jälkimmäinen oli "vähän" liian leveä... Mutta yllätys pyllätys, kapeampi vanne noinkin pienellä ET:llä ei tullut kovinkaan paljon yli lokarin kaaresta :shock:

Eli nyt näyttää siltä, että tuommonen 8"x16" ET:llä 20 vois olla jo semmonen, ettei tarviis juurikaan edes kaaria alkaa hirveästi levittelemään. Uskoisin, että samalla koolla, mutta ET:llä 15 menis vielä aika helposti, mutta taitaa järki kuitenkin nyt voittaa... Tuleehan tuolla ET:llä 20 huulta kuitenkin tuommoiset 50mm 8)

Katotaas nyt, kuinka äijän käy!
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
taju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 15.06.2012 17:01

Re:

Viesti Kirjoittaja taju »

Pakardinen kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan?
Nii-in, sen kun tietäis :roll:

Eli näissä kyseisissä vanteissa (varmaan kaikissa) lienee huulen leveys eniten kiinni vanteen leveydestä. Sen nyt ainakin tiedän, että 8" leveä vanne ET:llä 35 on liian miedon näköinen minun makuuni.

Nyt sitten pitäis vaan tietää sellanen käypä kompromissi. Ei kai se auta, kun jotenkin alkaa kokeilemaan. Kaverilla on tallissa renkaattomat, muistaakseni 9,5" leveät valssit. Nehän nyt ei "ihan" mahdu, mutta pitänee mallata alle ja ruveta sitten järkeilemään, millaset vois saada sopimaan... :?

Ai niin, olikos se niinkuin luulen tietäväni, että noita Lorinserin 15-reikäsiä ei saanu kuin 16"...?
Ostin 15x7,5 Lortot et kait niitä on saanu joskus, ei noi ainakaan miltään replicoilta vaikuta.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

taju kirjoitti:Ostin 15x7,5 Lortot et kait niitä on saanu joskus, ei noi ainakaan miltään replicoilta vaikuta.
Juu, onhan niitä myös 15" koossa.

Sergey myös kertoi, että olisi olemassa n. 100kpl:n sarja varta vasten, olikos se nyt R107:n johonkin erikoismalliin valmistettuja Lorinsereita. Voi video, kun sais jostain semmoset... :angel:

Ja sitten on tietysti nää:

Kuva

Ruotsin pojan "itse" koneistamat 18". Uuuuuuh ooooooh aaaaaah... 8)
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaverin ex joka on nyt kaverilla:


Kuva

Kuva

Kuva

16" on, muita speksejä en tiedä...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Näyttää täsmälleen samalta setiltä, kun mitä mulla on, eli 8x16" ET11 ja 9x16" ET10.
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ellei jopa 8,5 ja 10 jotka ovat yleisemmät 8)
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

E-eeeenpä usko. Näyttää just samalta, kuin minunkin... :roll:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3344
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:E-eeeenpä usko. Näyttää just samalta, kuin minunkin... :roll:
Oli mitkä oli, niin helkutin hienot ovat ainakin. Istuvat tuohon paremmin kuin nyrkki vähän sairaamman silmään...

Mut sitä piti kysyä, että onko noi 18-tuumaiset Lorinserin näköiset siis joku ihan itse tehnyt / teettänyt? Pyörötangosta vai miten ihmeessä? Enhän mä sillä tiedolla sinänsä mitään tee, mutta ihan mielenkiinnosta vain kyselen. Noin periaatteessahan se ei nykyaikana ole kovin kummoinen homma tuommoisten tekeminen, jos on käytössä sopiva CNC-kone ja siihen riittävästi työkaluja. Niin ja ne 3D-mallit vanteista ynnä muut tietotekniset vehkeet, joilla mallista värkätään työstöohjelma koneeseen. Eli ei nyt mikään läpihuutojuttu todellakaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4623
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hommasin just 15" 8 reikäiset ET25 7" vanteella johon on istutettu 205:set 60 sarjalaiset Nokialaiset. Summassa en ostanu vaan koittelin alle eteen yhtä (oli vähällä kyllä jäädä kauppa tekemäti).

Täytyypi koittaa mitä tapahtuu kun kaikki neljä pulttaa alle ja käy ajamassa. Suoraan ajaessa ei varmaan ongelmia ilmene mutta kaupungissa kun kääntyilee ja niitä röykkyjä on ainakin täällä mitä siinä kohtaa käy :? Loksut on uudet orginaalit joten ei viittisi heti dmageja paljon ottaa.

Sen huomasin noissa vanteissa että sorvausvaraa on ainakin jokunen milli koskapa 40 pitkä pultti ei montaa kierrosta mene kun jo ottaa kiinni. Tuolla 41 ET:llä olevaa 8 reikäistä pultatessa saa 40 millistä veivata monta kierrosta enemmän ennen kuin ottaa kiinni.

Tietty jos nuitten kumien tilalle laittaa 195:set :? Pikkasen tietty harmittaa heittää nuo Nokialaiset pois. Niissä kun on kahdessa melki täys pinta

E Tulipahan mieleen että mitä vaikutuksia sillä on jos ET muuttuu 10 - 20mm siitä mikä suositus ko.autolle on ja mistäs sen näkee mikä on suunniteltu/suositeltu renkaiden ET autolle?
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki kirjoitti:Mut sitä piti kysyä, että onko noi 18-tuumaiset Lorinserin näköiset siis joku ihan itse tehnyt / teettänyt?
Kyllävaanjuujep, juuri noin. CNC-koneella alumiinimöykystä itse työstetyt. Hintaahan noille mokomille on siunaantunut ehkä himpun verran, vaan ovatpa sitten uniikitkin.

Ja kyllä, puhuin paskaa tuolla aiemmin, kun väitin tehdyn 17":sia R107:aan. Se 100kpl:n sarja oli 16", mutta leveys 9 ja 10". Sori. :oops:
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Mitenköhän paljon uskaltaa jarrulevystä sorvata pois eli mitä vasten vanne tulee..? Uuden levyn paksuus ehkä 8mm.. eli tarkotus saada vannetta hieman sisään päin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteiden sorvaus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei yhtään.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Vastaa Viestiin