Vanteiden sorvaus
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Vanteiden sorvaus
Mites nyt sellainen tilanne, että jos henkilö ostaapi autoon vanteet, jotka on sellaisella ET:llä, että eivät oikein mahdu.
Yksi vaihtoehto on tietysti kaarien mankelointi/levittäminen, mutta voipikos vanteen keskiötä sorvata sisäpuolelta? Ja jos voi, niin miten paljon uskaltaa ottaa, ettei vanne rapsahda halki pultteja kiristettäessä, tai rasituksesta? Tiedän kyllä, että vähänhän tuo menee turvallisuudella leikkimiseksi, mutta kyselenpä nyt kumminkin...
Niin joo, en muuten ole sellaisia vanteita hommannut. Ainakaan vielä... Himoitsemani vanteet vaan ovat sellaiset, että sopivalla ET:llä eivät vielä ole kovinkaan kummoisen näköiset..
Yksi vaihtoehto on tietysti kaarien mankelointi/levittäminen, mutta voipikos vanteen keskiötä sorvata sisäpuolelta? Ja jos voi, niin miten paljon uskaltaa ottaa, ettei vanne rapsahda halki pultteja kiristettäessä, tai rasituksesta? Tiedän kyllä, että vähänhän tuo menee turvallisuudella leikkimiseksi, mutta kyselenpä nyt kumminkin...
Niin joo, en muuten ole sellaisia vanteita hommannut. Ainakaan vielä... Himoitsemani vanteet vaan ovat sellaiset, että sopivalla ET:llä eivät vielä ole kovinkaan kummoisen näköiset..
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kyllä niistä aina muutaman millin kestää ottaa, mutta kannattaa siinäkin käyttää maalaisjärkeä ja katsoa paljonko siellä sitä kiinnityspintaa pulteilla on. Jos pultin kartio alkaa tulla keskiön tasalle, niin silloin on varmasti sorvattu jo liikaa.
Kannattaa muuten tarkistaa, paljonko vanteella on varaa mennä sisään, ennen kuin sorvailee kovin paljoa...
Kannattaa muuten tarkistaa, paljonko vanteella on varaa mennä sisään, ennen kuin sorvailee kovin paljoa...
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juuh, tottahan toki, järki pitää pitää päässä ja katsella, että ei ota satulat kiinni vanteeseen, eikä rengas ala hieroa sitten sisäpuolelta lokariin...
Mutta että paljonko tuo nyt sitten mahtais olla sellainen järkevä "alaraja" tuolle sorvaukselle...
Mutta että paljonko tuo nyt sitten mahtais olla sellainen järkevä "alaraja" tuolle sorvaukselle...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kyllä se varmaan riittää, jos muutama milli jää suoraa osaa pultinreikää, ettei reiän reunasta tule ihan terävä, jolloin se alkaa halkeilla helposti. Keskiöhän sen suurimman kuorman kuitenkin ottaa vastaan. Suurin ongelma taitaa tulla vastaan pulttien kanssa, sillä harvassa aluvannepultissa on kierrettä juureen saakka, vaikka mikäpä estää jatkamasta kierrettä.Pakardinen kirjoitti:Mutta että paljonko tuo nyt sitten mahtais olla sellainen järkevä "alaraja" tuolle sorvaukselle...
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No autohan on w124. Vanteita ei ole vielä hankittu, kuten jo kerroinkin... Lähinnä vaan sillä kyselen, että mikä mahtais olla pienin ET, jonka saa mahtumaan. ET35 on jo sellainen, että tulee renkaat lokasuojan reunan tasalle. Sillä ET:llä ei vaan "SE" vannemalli oikein vielä sytytä...
Asiasta appelsiiniin, paljonko kaaria saa levitettyä mankeloinnilla? Ja vielä sellaisella mankeloinnilla, ettei ole suurta vaaraa tulla maalivaurioita?
Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...?
Asiasta appelsiiniin, paljonko kaaria saa levitettyä mankeloinnilla? Ja vielä sellaisella mankeloinnilla, ettei ole suurta vaaraa tulla maalivaurioita?
Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
ET numero on millimetrimäärä vanteen keskikohdasta yleensä sisäänpäin.Pakardinen kirjoitti: Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...?
Eli ET 15 -> ET 35 vanne menee 20mm lähemmäs iskaria..
Noi huulihommat riippuu täysin vanteesta, jossain vanteissa se ei muutu juuri lainkaan jos vanteen leveys pysyy samana ja ET vaihtuu, ainoastaan kiinnityspinnan paikka vaihtuu
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No perkule, kun Lorinserin näkemys 15-reikäsistä himottais vieläkin... Ne olis kyllä aika härskit, mitä leveemmällä huulella, sen parempi!
Mutta niissä nimenomaisissa vanteissa 8" ET35 on sellainen, että vanteen reuna on aika lähellä lokarin kaarta, sivusuunnassa siis.
Sillä vaan, että millasella ET:llä olevat uskaltais hankkia? Ahistaa, jos ostaa sellaset, että tulee puolenkymmentä senttiä yli lokarista...
Mutta niissä nimenomaisissa vanteissa 8" ET35 on sellainen, että vanteen reuna on aika lähellä lokarin kaarta, sivusuunnassa siis.
Sillä vaan, että millasella ET:llä olevat uskaltais hankkia? Ahistaa, jos ostaa sellaset, että tulee puolenkymmentä senttiä yli lokarista...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
no ainakin tuo 8" et35 sellainen että ei parempaa voisi olla. Ei tule liian kaarelle eikä jää liian sisään, osta poisPakardinen kirjoitti:No perkule, kun Lorinserin näkemys 15-reikäsistä himottais vieläkin... Ne olis kyllä aika härskit, mitä leveemmällä huulella, sen parempi!
Mutta niissä nimenomaisissa vanteissa 8" ET35 on sellainen, että vanteen reuna on aika lähellä lokarin kaarta, sivusuunnassa siis.
Sillä vaan, että millasella ET:llä olevat uskaltais hankkia? Ahistaa, jos ostaa sellaset, että tulee puolenkymmentä senttiä yli lokarista...

ET muutosta suhteessa vanteen leveyteen ja sen "sijaintiin" leveyssuunnassa ei tarvi aina edes arvailla, kun netti on pullollaan tuon kaltaisia laskureita: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.aspPakardinen kirjoitti:Ja miten se meni se laskukaava ET-luvun pienenemisellä vanteen "huulen" kasvamiseen? Eli jos ET pienenee kymmenellä, niin paljonko se on millimetreinä? Vai eihän se ollu yks yhteen, eihän...?
...ja offset on siis sama kun ET, ja puolikkaitten tuumien kohdalla erittimeksi pitää laittaa piste, pilkulla tuo laskuri ei toimi.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Saa saa, mutta kun eivät näytä miltään!AM kirjoitti:Juu, ihan huoletta saa tuollaiset ostaa.


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan? Ainakin 8,5"/18" ET 35 menee eteen ja takana jää jopa hieman sisälle...
9,5"/18" et 35 tulee takana jo n.20-30mm ulos kaaresta, että 9,5" vanteen ET sais olla n.40-45 niin kapeella kumilla sais kuvion pysymään kaaren sisällä.

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Nii-in, sen kun tietäisEicca_ kirjoitti:Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan?

Eli näissä kyseisissä vanteissa (varmaan kaikissa) lienee huulen leveys eniten kiinni vanteen leveydestä. Sen nyt ainakin tiedän, että 8" leveä vanne ET:llä 35 on liian miedon näköinen minun makuuni.
Nyt sitten pitäis vaan tietää sellanen käypä kompromissi. Ei kai se auta, kun jotenkin alkaa kokeilemaan. Kaverilla on tallissa renkaattomat, muistaakseni 9,5" leveät valssit. Nehän nyt ei "ihan" mahdu, mutta pitänee mallata alle ja ruveta sitten järkeilemään, millaset vois saada sopimaan...

Ai niin, olikos se niinkuin luulen tietäväni, että noita Lorinserin 15-reikäsiä ei saanu kuin 16"...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mulla on tossa diisselissä edessä 8.5" ja ET 30 ja se on aivan tasan reunalla. Takana onkin sitten 9.5" ET 17 ja se tulee yli n.30-40mm
Talvella on 7.5 x 16 ET35 jossa etupäätä olis varaa levittää 10mm että olis kaarella ja taakse hommasinkin jo 20mm spacerit niin se tulee kareen kiinni. Tällä hetkellä takavanteet ovat jo huomattavasti sisempänä kuin etuvanteet. Eli periaatteessa sama homma hoitusi jos vanteiden ET olisi 15.
Talvella on 7.5 x 16 ET35 jossa etupäätä olis varaa levittää 10mm että olis kaarella ja taakse hommasinkin jo 20mm spacerit niin se tulee kareen kiinni. Tällä hetkellä takavanteet ovat jo huomattavasti sisempänä kuin etuvanteet. Eli periaatteessa sama homma hoitusi jos vanteiden ET olisi 15.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Nyt alkaa pikkuhiljaa olla koko suunnilleen selvillä. Kävin pajalla männä viikolla ja mallailtiin kaverin vanteita, olivat kyllä ilman renkaita, mutta jonkunlaista kuvaa jo siitäkin sai.
Eli kaverilla olevista vanteista kaksi oli kokoa 8"x16" ET:llä 11 ja kaksi 9"x16" ET myös 11. No arvata saattaa, että tuo jälkimmäinen oli "vähän" liian leveä... Mutta yllätys pyllätys, kapeampi vanne noinkin pienellä ET:llä ei tullut kovinkaan paljon yli lokarin kaaresta
Eli nyt näyttää siltä, että tuommonen 8"x16" ET:llä 20 vois olla jo semmonen, ettei tarviis juurikaan edes kaaria alkaa hirveästi levittelemään. Uskoisin, että samalla koolla, mutta ET:llä 15 menis vielä aika helposti, mutta taitaa järki kuitenkin nyt voittaa... Tuleehan tuolla ET:llä 20 huulta kuitenkin tuommoiset 50mm
Katotaas nyt, kuinka äijän käy!
Eli kaverilla olevista vanteista kaksi oli kokoa 8"x16" ET:llä 11 ja kaksi 9"x16" ET myös 11. No arvata saattaa, että tuo jälkimmäinen oli "vähän" liian leveä... Mutta yllätys pyllätys, kapeampi vanne noinkin pienellä ET:llä ei tullut kovinkaan paljon yli lokarin kaaresta

Eli nyt näyttää siltä, että tuommonen 8"x16" ET:llä 20 vois olla jo semmonen, ettei tarviis juurikaan edes kaaria alkaa hirveästi levittelemään. Uskoisin, että samalla koolla, mutta ET:llä 15 menis vielä aika helposti, mutta taitaa järki kuitenkin nyt voittaa... Tuleehan tuolla ET:llä 20 huulta kuitenkin tuommoiset 50mm

Katotaas nyt, kuinka äijän käy!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re:
Ostin 15x7,5 Lortot et kait niitä on saanu joskus, ei noi ainakaan miltään replicoilta vaikuta.Pakardinen kirjoitti:Nii-in, sen kun tietäisEicca_ kirjoitti:Mikähän ois se haluamasi leveys ja koko tarkkaan?![]()
Eli näissä kyseisissä vanteissa (varmaan kaikissa) lienee huulen leveys eniten kiinni vanteen leveydestä. Sen nyt ainakin tiedän, että 8" leveä vanne ET:llä 35 on liian miedon näköinen minun makuuni.
Nyt sitten pitäis vaan tietää sellanen käypä kompromissi. Ei kai se auta, kun jotenkin alkaa kokeilemaan. Kaverilla on tallissa renkaattomat, muistaakseni 9,5" leveät valssit. Nehän nyt ei "ihan" mahdu, mutta pitänee mallata alle ja ruveta sitten järkeilemään, millaset vois saada sopimaan...![]()
Ai niin, olikos se niinkuin luulen tietäväni, että noita Lorinserin 15-reikäsiä ei saanu kuin 16"...?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Re:
Juu, onhan niitä myös 15" koossa.taju kirjoitti:Ostin 15x7,5 Lortot et kait niitä on saanu joskus, ei noi ainakaan miltään replicoilta vaikuta.
Sergey myös kertoi, että olisi olemassa n. 100kpl:n sarja varta vasten, olikos se nyt R107:n johonkin erikoismalliin valmistettuja Lorinsereita. Voi video, kun sais jostain semmoset...

Ja sitten on tietysti nää:

Ruotsin pojan "itse" koneistamat 18". Uuuuuuh ooooooh aaaaaah...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Vanteiden sorvaus
Kaverin ex joka on nyt kaverilla:



16" on, muita speksejä en tiedä...



16" on, muita speksejä en tiedä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Vanteiden sorvaus
Näyttää täsmälleen samalta setiltä, kun mitä mulla on, eli 8x16" ET11 ja 9x16" ET10.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Vanteiden sorvaus
Ellei jopa 8,5 ja 10 jotka ovat yleisemmät 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Vanteiden sorvaus
E-eeeenpä usko. Näyttää just samalta, kuin minunkin... 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Vanteiden sorvaus
Oli mitkä oli, niin helkutin hienot ovat ainakin. Istuvat tuohon paremmin kuin nyrkki vähän sairaamman silmään...Pakardinen kirjoitti:E-eeeenpä usko. Näyttää just samalta, kuin minunkin...
Mut sitä piti kysyä, että onko noi 18-tuumaiset Lorinserin näköiset siis joku ihan itse tehnyt / teettänyt? Pyörötangosta vai miten ihmeessä? Enhän mä sillä tiedolla sinänsä mitään tee, mutta ihan mielenkiinnosta vain kyselen. Noin periaatteessahan se ei nykyaikana ole kovin kummoinen homma tuommoisten tekeminen, jos on käytössä sopiva CNC-kone ja siihen riittävästi työkaluja. Niin ja ne 3D-mallit vanteista ynnä muut tietotekniset vehkeet, joilla mallista värkätään työstöohjelma koneeseen. Eli ei nyt mikään läpihuutojuttu todellakaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Vanteiden sorvaus
Hommasin just 15" 8 reikäiset ET25 7" vanteella johon on istutettu 205:set 60 sarjalaiset Nokialaiset. Summassa en ostanu vaan koittelin alle eteen yhtä (oli vähällä kyllä jäädä kauppa tekemäti).
Täytyypi koittaa mitä tapahtuu kun kaikki neljä pulttaa alle ja käy ajamassa. Suoraan ajaessa ei varmaan ongelmia ilmene mutta kaupungissa kun kääntyilee ja niitä röykkyjä on ainakin täällä mitä siinä kohtaa käy
Loksut on uudet orginaalit joten ei viittisi heti dmageja paljon ottaa.
Sen huomasin noissa vanteissa että sorvausvaraa on ainakin jokunen milli koskapa 40 pitkä pultti ei montaa kierrosta mene kun jo ottaa kiinni. Tuolla 41 ET:llä olevaa 8 reikäistä pultatessa saa 40 millistä veivata monta kierrosta enemmän ennen kuin ottaa kiinni.
Tietty jos nuitten kumien tilalle laittaa 195:set
Pikkasen tietty harmittaa heittää nuo Nokialaiset pois. Niissä kun on kahdessa melki täys pinta
E Tulipahan mieleen että mitä vaikutuksia sillä on jos ET muuttuu 10 - 20mm siitä mikä suositus ko.autolle on ja mistäs sen näkee mikä on suunniteltu/suositeltu renkaiden ET autolle?
Täytyypi koittaa mitä tapahtuu kun kaikki neljä pulttaa alle ja käy ajamassa. Suoraan ajaessa ei varmaan ongelmia ilmene mutta kaupungissa kun kääntyilee ja niitä röykkyjä on ainakin täällä mitä siinä kohtaa käy

Sen huomasin noissa vanteissa että sorvausvaraa on ainakin jokunen milli koskapa 40 pitkä pultti ei montaa kierrosta mene kun jo ottaa kiinni. Tuolla 41 ET:llä olevaa 8 reikäistä pultatessa saa 40 millistä veivata monta kierrosta enemmän ennen kuin ottaa kiinni.
Tietty jos nuitten kumien tilalle laittaa 195:set

E Tulipahan mieleen että mitä vaikutuksia sillä on jos ET muuttuu 10 - 20mm siitä mikä suositus ko.autolle on ja mistäs sen näkee mikä on suunniteltu/suositeltu renkaiden ET autolle?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Vanteiden sorvaus
Kyllävaanjuujep, juuri noin. CNC-koneella alumiinimöykystä itse työstetyt. Hintaahan noille mokomille on siunaantunut ehkä himpun verran, vaan ovatpa sitten uniikitkin.Nozki kirjoitti:Mut sitä piti kysyä, että onko noi 18-tuumaiset Lorinserin näköiset siis joku ihan itse tehnyt / teettänyt?
Ja kyllä, puhuin paskaa tuolla aiemmin, kun väitin tehdyn 17":sia R107:aan. Se 100kpl:n sarja oli 16", mutta leveys 9 ja 10". Sori.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Vanteiden sorvaus
Mitenköhän paljon uskaltaa jarrulevystä sorvata pois eli mitä vasten vanne tulee..? Uuden levyn paksuus ehkä 8mm.. eli tarkotus saada vannetta hieman sisään päin