GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei ollut pumpusta tai ennakosta. Ihan oma moka, tietysti toi aukiolo on neulan arvoja kartassa, unohdin että solenoidin arvon päälle tulee mekaaninen suuttimen viive. Eli oli suutinkartta 20-60% liian loiva paikoin. Nyt alkaa sitten se tuskaisin vaihe, säätäminen että saa savuitta paketin toimimaan, ensimmäisen kerran pitkään aikaan tuli pöläys savua taustapeiliin.
Kohtuullinen pöläys ennen ku ahdin ehti mukaan eli välialueella suutinkartta on liian paljon antava.

Vetää ihan hyvin 1800-3200 jossa tulee pieni tauko ja sitten veto taas jatkuu. Pitää säätää VNT siipiä enemmän auki, luulen että menee ahdin tukkoon.
Ois tietty kiva kuulla muidenkin kokemuksia kuin vaan yksin höpistä säätämisestä.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tulle mieleen että säätelyn ajaksi laajakaista putkeen näytöstä katselee ajelessa tai parempi
jos saa logerin kaveriksi sille mihin keräilee tiedot,
Sitten kun löytyy raja missä selvästi ei enempää
Polta niin kokeilemaan varovasti ennakkon muutosta,

. .
Mökkillä
'
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Eli toisinsanoen teit niille penkissä sen suutinkartan aivan turhaan? Sama lopputulos olis ollu modata vakiokarttaa?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En suinkaan, se kuitenkin kertoo sen mitä milläkin aktivointi ajalla tulee. Piti vain mitata vakio suutin eri pulssin pituuksilla että sain eri pituuksille sen korjausarvon.
En ollut sitä muistanut laskea exelin taulukkoon mukaan. Siksi tuli vähän ihmeteltyä kun ei savua tule eikä voimaa vaikka antoi savukartassa riittävästi syöttöä, lisäsin aukioloa koko karttaan ja alkoi motti toimimaan. Nyt alkaa suutinkartat olemaan kohdallaan ylhäältä, välialueen kartta on vielä kesken, sitä kun ei ihan tunnissa tee koko laskentaa uusiksi. Pitää tarkistaa SOI ja mihin EOI asettuu.
MikaJK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 06.08.2019 18:58

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MikaJK »

Ei ehkä tämä kuuluu tähän säikeeseen suoraan, mutta arvon herroilla tuntuu tietoa olevan niin uskaltaudun kysymään:

Jos ostan käytetyn ja uudelleen ohjelmoidun TCM boksin joka on ollut 320CDI E kiinni ja laitan sen E270CDI kiinni, autoissa samat vaihteisto, niin toimiiko vai meneekö jotain vikatilaan?
Jos tuo ei onnistu niin kukahan osaisi tuon TCM minulle koodata, että vaihdot sujuisivat napakammin ja jos vielä saisi tuon manual-moodinkin jotenkin toimimaan. Autoni on 2004 270CDi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei toimi suoraan johtuen erilaisista perävälityksistä. Miksi haluaisit 320 boksin siihen laittaa, se on mallisarjan laiskin vaihtamaan?
MikaJK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 06.08.2019 18:58

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MikaJK »

Kiitos vastauksesta. Sitten vaan ohjelmointiin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin aletaan olemaan alueella, savuton alle 100mm3 ja siitä yli loppuu palkeista hönkä.
Lisää puhkua tarvii alkaa tekemään, veto on nyt hyvä 1800-4200rpm mihin olen vaihtopaikan ohjelmoinut. Toi 3000rpm nurkilla oleva nykäys oli liian nopeaan railpaineen nousu nopeuteen liittyvä ongelma. Ainakin sen muuttaminen poisti ongelman.
Pitää sallia vaihteistolle ennemmän väännön nousu nopeutta kun pienillä vaihteilla tuntuu rajoittavan menoa. Ainakin kokeilen mitä tekee.
Lisää ilmaa ja savu pois niin luulen että sitten on paketti aika kiva ajettava, ainakin kunnes ruuvaa lisää syöttöä kun se pieni lohikäärme sielussa huutaa lisää vauhtia parin viikon päästä ja taas tulee savua joka pitää saada pois.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Paljonkos sitä ilmaa nykyinen puhkutin sinne puhkuu,
vieläkö on varaa nostaa sisään menevän ilman määrää vaikka viilentemäällä sitä
vai joutuuko sitten syötöjä lisäilessä vaihtamaan enempi tuotoiseen puhkutimeen jo ?
että ilma riitää

eihän siinä yleensä mene kuin se max kk kun tuntuu että vetoalisää olisi kiva :)


. .
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

1.9bar on ahtoa, ei toi gt2359v oikein pysy kartalla vakio kompuralla tuosta ylemmäs. Odottelen ahdin penkkiin muutamaa komponenttia vielä että pääsee tekemään hybridiä tuosta.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Työntää tuossa kohdin jonkun 260/280 ilmaa sisään ?
sekin siinä tulleettä vaikka pysisi kartalla eikä kierrä muutenkaan yli niin kuumentaa ilmaa
ja ei oikeen mikään muu kuin lämpökuorma lisäänny

mikäs sekoitus tullee
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

47/62 extended tip 11 lapainen kompura ja amg lightweight turbiini. Kompura näyttää kartan perusteella riittävän johonkin 400hv kyytiin, mutta katsotaan mihinkä riittää kun saa nippuun. Heräävyys ei ainakaan pitäisi huonontua, turbiini on jonkun 50g kevyempi kuin amg vakio.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

MJPfin kirjoitti:Liikaa harrastuksia ja muuta tekemistä niin auto ei oikein etene. Välijäähyn sain kuitenkin keulille vaihdettua ja samalla piti koe sovittaa amg puskuria kun sellainen nurkista löytyy. Ehtisi vaan maalaamaan tuon niin viitsisi jättää paikoilleen, tyydyn toistaiseksi vakio puskimeen.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00954/14738952.jpg] ][/url]
Taitaa suurin osa mennä näistä Bilteman pikkucoolereista W211 keulalle nykyisin. Menee kyllä niin nätisti sinne, että vähän tuntuu, että liekkö tehneet W211 varten :)
W211 320 cdi OM642
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se on niin nopea asennus, melkein bolt on. Pari uutta letkun mutkaa ja kiinnike coolerille, siinä kaikki. Mitään ei tarvitse leikellä eikä muuttaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pientä päivitystä, kompuran sovittelua pesään. Pitänee tehdä uusi taustalevy kompuralle, hivenen korkeampi tuo siipi ja en viitsi diffuusoria avata ihan kamalan väljäksi. No pyöreä kiekkohan tuo vaan on että ei edes paha tehdä.
Kuva
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:1.9bar on ahtoa, ei toi gt2359v oikein pysy kartalla vakio kompuralla tuosta ylemmäs. Odottelen ahdin penkkiin muutamaa komponenttia vielä että pääsee tekemään hybridiä tuosta.
Minkäs moinen testi penkki tulee tuleeko siihen jonkun moinen määrän mittaus vai pelkkä taspaino ?
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pelkkä tasapainoitus, ei jaksa liian hyvää tehdä. Joutuu vielä muille tekemään jos virtausmittauksen tekee.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ja siitä se sitten lähtee lätty amuliinia koneeseen ja painetaan play.
Kuva
Sit sorvissa mitat kohdalleen ja pääsee tekemään toista puolta.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lätty melkein valmis, pulttien kannoille upotukset ja kokeeksi kasaamaan. Pitää jättää puolet päittäis holkista pois niin voi mitata kotelon välyksen, jätin pari kymppää extraa että saa hieroa välyksen sopivaksi.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Päätylevy valmis ja koe sovitettu. Ristin ahtimen ihan piruuttain uusiksi, GT2365MJPV kun miksi ei, itse sen olen tehnyt.
Pitää vähän miettiä välyksiä vielä, radiaali välys on aika tiukka kotelon päittäis on sekin aika lähellä. Kyllähän se uusilla lakruilla menee mutta kun yhtään kuluu niin voi tulla kotelo kosketuksia.
Kuva
Kuva
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 949
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Hyvän näköistä tekemistä! 8)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kiitos, työt vaan alkoi haittaamaan harrastuksia taas, uutta ohjelmaa sain kyllä näppäiltyä. Tarvii varmaan ostaa yksi 648 ahdin että saa tehtyä pakopesän ja ahtimen valmiiksi. Alkoi tosin kiinnostamaan gtd2060vkz runko, siinä kun olisi paremmin virtaava vnt siivikko. Pitää taas vähän miettiä seuraavaa siirtoa.
Jos jollain on hajonnut om648 ahdin saa tarjota.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaahas piti askarrella alumiinia tigillä toverin kanssa mutta tig päätti alkaa temppuilemaan. Pienen testailun jälkeen pääteaste päätti mennä ratiritirallaa ja homma oli siinä.
Onnistuin vielä irroitus vaiheessa rähmeltämään niin että kaikki paino meni pinnien varaan ja foliot irti levystä. No ei mitään niin vakavaa mitä ei liima ja johdot korjaa.
Kuva
Ei kun komponentteja tilailemaan, eiköhän se siitä kun tuon läjän kolvailen koneeseen.
Kuva
Ilmeisesti pwm puolen optot pääsee kyllästymään / vuotamaan ja siihen on tullut päivitys joka pitäisi ac/dc käytöllä poistaa ongelmia.
Nappulat ja planeetat just sopivassa asennossa ja igbt silta menee oikariin negatiiviselta linjalta.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3870
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Jaahas piti askarrella alumiinia tigillä toverin kanssa mutta tig päätti alkaa temppuilemaan. Pienen testailun jälkeen pääteaste päätti mennä ratiritirallaa ja homma oli siinä.
Onnistuin vielä irroitus vaiheessa rähmeltämään niin että kaikki paino meni pinnien varaan ja foliot irti levystä. No ei mitään niin vakavaa mitä ei liima ja johdot korjaa.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00571/14870501.jpg] ][/url]
Ei kun komponentteja tilailemaan, eiköhän se siitä kun tuon läjän kolvailen koneeseen.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00912/14870502.jpg] ][/url]
Ilmeisesti pwm puolen optot pääsee kyllästymään / vuotamaan ja siihen on tullut päivitys joka pitäisi ac/dc käytöllä poistaa ongelmia.
Nappulat ja planeetat just sopivassa asennossa ja igbt silta menee oikariin negatiiviselta linjalta.
Siinä hetkinen menne kolvi kuuman
mutta kannatta ainakin koittaa
minkäs merkisestä koneesta nuo meni ?
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vanha ranskalainen GYS 180
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jepa jee, tig pelaa taas. Vaihdoin pääteasteen negatiivisen linjan kivet ja kaikki optot sekä molempien linjojen gate driver transistorit. Joku konkka ilmeisesti tekee vielä vähän kiusaa, ac puolella alle 65A hitsattaessa pätkii välillä mutta en anna sen nyt häiritä. Poltetaan se silta sitten kun tulee eteen ja haittaa tekemistä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Piti kuva laittaa mut unohdin.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Alkaa vaihdot olemaan aika säpäkät, loota alkaa muistuttamaan sportti eikä isopaappaa kirkkoon menossa.
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pari iltaa hieronut esiruiskutusta isoille kärjille kohdilleen. Alkaa olemaan aika hyvä ja pahimmat volkkaroinnit on saanut pois käyntiäänestä. Suht siististi pyörii nyt, 1000-2000rpm ihan pieni kilinä vielä kun ollaan siinä vedon rajalla muuten ei oikeastaan tiedä millä polttoaineella voima syntyy.
Aika paljon sai lisätä esiruiskutusta että kilke hävisi tuosta 1200-1800 alueelta varsinkin vedätettäessä oli aika nostalginen sointi koneessa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos jatkais taas tätäkin, pakopesä saapui maailmalta ja pääsin välillä sorvin ääreen. Melkein ois valmis, vähän pitää pyöristystä levittää turbiinin nielun kohdalta. Liian lähellä omaan makuun.
Kuva
Vastaa Viestiin