GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei ollut pumpusta tai ennakosta. Ihan oma moka, tietysti toi aukiolo on neulan arvoja kartassa, unohdin että solenoidin arvon päälle tulee mekaaninen suuttimen viive. Eli oli suutinkartta 20-60% liian loiva paikoin. Nyt alkaa sitten se tuskaisin vaihe, säätäminen että saa savuitta paketin toimimaan, ensimmäisen kerran pitkään aikaan tuli pöläys savua taustapeiliin.
Kohtuullinen pöläys ennen ku ahdin ehti mukaan eli välialueella suutinkartta on liian paljon antava.
Vetää ihan hyvin 1800-3200 jossa tulee pieni tauko ja sitten veto taas jatkuu. Pitää säätää VNT siipiä enemmän auki, luulen että menee ahdin tukkoon.
Ois tietty kiva kuulla muidenkin kokemuksia kuin vaan yksin höpistä säätämisestä.
Kohtuullinen pöläys ennen ku ahdin ehti mukaan eli välialueella suutinkartta on liian paljon antava.
Vetää ihan hyvin 1800-3200 jossa tulee pieni tauko ja sitten veto taas jatkuu. Pitää säätää VNT siipiä enemmän auki, luulen että menee ahdin tukkoon.
Ois tietty kiva kuulla muidenkin kokemuksia kuin vaan yksin höpistä säätämisestä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Tulle mieleen että säätelyn ajaksi laajakaista putkeen näytöstä katselee ajelessa tai parempi
jos saa logerin kaveriksi sille mihin keräilee tiedot,
Sitten kun löytyy raja missä selvästi ei enempää
Polta niin kokeilemaan varovasti ennakkon muutosta,
. .
jos saa logerin kaveriksi sille mihin keräilee tiedot,
Sitten kun löytyy raja missä selvästi ei enempää
Polta niin kokeilemaan varovasti ennakkon muutosta,
. .
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Eli toisinsanoen teit niille penkissä sen suutinkartan aivan turhaan? Sama lopputulos olis ollu modata vakiokarttaa?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
En suinkaan, se kuitenkin kertoo sen mitä milläkin aktivointi ajalla tulee. Piti vain mitata vakio suutin eri pulssin pituuksilla että sain eri pituuksille sen korjausarvon.
En ollut sitä muistanut laskea exelin taulukkoon mukaan. Siksi tuli vähän ihmeteltyä kun ei savua tule eikä voimaa vaikka antoi savukartassa riittävästi syöttöä, lisäsin aukioloa koko karttaan ja alkoi motti toimimaan. Nyt alkaa suutinkartat olemaan kohdallaan ylhäältä, välialueen kartta on vielä kesken, sitä kun ei ihan tunnissa tee koko laskentaa uusiksi. Pitää tarkistaa SOI ja mihin EOI asettuu.
En ollut sitä muistanut laskea exelin taulukkoon mukaan. Siksi tuli vähän ihmeteltyä kun ei savua tule eikä voimaa vaikka antoi savukartassa riittävästi syöttöä, lisäsin aukioloa koko karttaan ja alkoi motti toimimaan. Nyt alkaa suutinkartat olemaan kohdallaan ylhäältä, välialueen kartta on vielä kesken, sitä kun ei ihan tunnissa tee koko laskentaa uusiksi. Pitää tarkistaa SOI ja mihin EOI asettuu.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei ehkä tämä kuuluu tähän säikeeseen suoraan, mutta arvon herroilla tuntuu tietoa olevan niin uskaltaudun kysymään:
Jos ostan käytetyn ja uudelleen ohjelmoidun TCM boksin joka on ollut 320CDI E kiinni ja laitan sen E270CDI kiinni, autoissa samat vaihteisto, niin toimiiko vai meneekö jotain vikatilaan?
Jos tuo ei onnistu niin kukahan osaisi tuon TCM minulle koodata, että vaihdot sujuisivat napakammin ja jos vielä saisi tuon manual-moodinkin jotenkin toimimaan. Autoni on 2004 270CDi.
Jos ostan käytetyn ja uudelleen ohjelmoidun TCM boksin joka on ollut 320CDI E kiinni ja laitan sen E270CDI kiinni, autoissa samat vaihteisto, niin toimiiko vai meneekö jotain vikatilaan?
Jos tuo ei onnistu niin kukahan osaisi tuon TCM minulle koodata, että vaihdot sujuisivat napakammin ja jos vielä saisi tuon manual-moodinkin jotenkin toimimaan. Autoni on 2004 270CDi.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei toimi suoraan johtuen erilaisista perävälityksistä. Miksi haluaisit 320 boksin siihen laittaa, se on mallisarjan laiskin vaihtamaan?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kiitos vastauksesta. Sitten vaan ohjelmointiin.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
No niin aletaan olemaan alueella, savuton alle 100mm3 ja siitä yli loppuu palkeista hönkä.
Lisää puhkua tarvii alkaa tekemään, veto on nyt hyvä 1800-4200rpm mihin olen vaihtopaikan ohjelmoinut. Toi 3000rpm nurkilla oleva nykäys oli liian nopeaan railpaineen nousu nopeuteen liittyvä ongelma. Ainakin sen muuttaminen poisti ongelman.
Pitää sallia vaihteistolle ennemmän väännön nousu nopeutta kun pienillä vaihteilla tuntuu rajoittavan menoa. Ainakin kokeilen mitä tekee.
Lisää ilmaa ja savu pois niin luulen että sitten on paketti aika kiva ajettava, ainakin kunnes ruuvaa lisää syöttöä kun se pieni lohikäärme sielussa huutaa lisää vauhtia parin viikon päästä ja taas tulee savua joka pitää saada pois.
Lisää puhkua tarvii alkaa tekemään, veto on nyt hyvä 1800-4200rpm mihin olen vaihtopaikan ohjelmoinut. Toi 3000rpm nurkilla oleva nykäys oli liian nopeaan railpaineen nousu nopeuteen liittyvä ongelma. Ainakin sen muuttaminen poisti ongelman.
Pitää sallia vaihteistolle ennemmän väännön nousu nopeutta kun pienillä vaihteilla tuntuu rajoittavan menoa. Ainakin kokeilen mitä tekee.
Lisää ilmaa ja savu pois niin luulen että sitten on paketti aika kiva ajettava, ainakin kunnes ruuvaa lisää syöttöä kun se pieni lohikäärme sielussa huutaa lisää vauhtia parin viikon päästä ja taas tulee savua joka pitää saada pois.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Paljonkos sitä ilmaa nykyinen puhkutin sinne puhkuu,
vieläkö on varaa nostaa sisään menevän ilman määrää vaikka viilentemäällä sitä
vai joutuuko sitten syötöjä lisäilessä vaihtamaan enempi tuotoiseen puhkutimeen jo ?
että ilma riitää
eihän siinä yleensä mene kuin se max kk kun tuntuu että vetoalisää olisi kiva
. .
vieläkö on varaa nostaa sisään menevän ilman määrää vaikka viilentemäällä sitä
vai joutuuko sitten syötöjä lisäilessä vaihtamaan enempi tuotoiseen puhkutimeen jo ?
että ilma riitää
eihän siinä yleensä mene kuin se max kk kun tuntuu että vetoalisää olisi kiva

. .
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
1.9bar on ahtoa, ei toi gt2359v oikein pysy kartalla vakio kompuralla tuosta ylemmäs. Odottelen ahdin penkkiin muutamaa komponenttia vielä että pääsee tekemään hybridiä tuosta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Työntää tuossa kohdin jonkun 260/280 ilmaa sisään ?
sekin siinä tulleettä vaikka pysisi kartalla eikä kierrä muutenkaan yli niin kuumentaa ilmaa
ja ei oikeen mikään muu kuin lämpökuorma lisäänny
mikäs sekoitus tullee
sekin siinä tulleettä vaikka pysisi kartalla eikä kierrä muutenkaan yli niin kuumentaa ilmaa
ja ei oikeen mikään muu kuin lämpökuorma lisäänny
mikäs sekoitus tullee
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
47/62 extended tip 11 lapainen kompura ja amg lightweight turbiini. Kompura näyttää kartan perusteella riittävän johonkin 400hv kyytiin, mutta katsotaan mihinkä riittää kun saa nippuun. Heräävyys ei ainakaan pitäisi huonontua, turbiini on jonkun 50g kevyempi kuin amg vakio.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Taitaa suurin osa mennä näistä Bilteman pikkucoolereista W211 keulalle nykyisin. Menee kyllä niin nätisti sinne, että vähän tuntuu, että liekkö tehneet W211 vartenMJPfin kirjoitti:Liikaa harrastuksia ja muuta tekemistä niin auto ei oikein etene. Välijäähyn sain kuitenkin keulille vaihdettua ja samalla piti koe sovittaa amg puskuria kun sellainen nurkista löytyy. Ehtisi vaan maalaamaan tuon niin viitsisi jättää paikoilleen, tyydyn toistaiseksi vakio puskimeen.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00954/14738952.jpg] ][/url]

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Se on niin nopea asennus, melkein bolt on. Pari uutta letkun mutkaa ja kiinnike coolerille, siinä kaikki. Mitään ei tarvitse leikellä eikä muuttaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Minkäs moinen testi penkki tulee tuleeko siihen jonkun moinen määrän mittaus vai pelkkä taspaino ?MJPfin kirjoitti:1.9bar on ahtoa, ei toi gt2359v oikein pysy kartalla vakio kompuralla tuosta ylemmäs. Odottelen ahdin penkkiin muutamaa komponenttia vielä että pääsee tekemään hybridiä tuosta.
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Pelkkä tasapainoitus, ei jaksa liian hyvää tehdä. Joutuu vielä muille tekemään jos virtausmittauksen tekee.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Päätylevy valmis ja koe sovitettu. Ristin ahtimen ihan piruuttain uusiksi, GT2365MJPV kun miksi ei, itse sen olen tehnyt.
Pitää vähän miettiä välyksiä vielä, radiaali välys on aika tiukka kotelon päittäis on sekin aika lähellä. Kyllähän se uusilla lakruilla menee mutta kun yhtään kuluu niin voi tulla kotelo kosketuksia.


Pitää vähän miettiä välyksiä vielä, radiaali välys on aika tiukka kotelon päittäis on sekin aika lähellä. Kyllähän se uusilla lakruilla menee mutta kun yhtään kuluu niin voi tulla kotelo kosketuksia.


Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Kiitos, työt vaan alkoi haittaamaan harrastuksia taas, uutta ohjelmaa sain kyllä näppäiltyä. Tarvii varmaan ostaa yksi 648 ahdin että saa tehtyä pakopesän ja ahtimen valmiiksi. Alkoi tosin kiinnostamaan gtd2060vkz runko, siinä kun olisi paremmin virtaava vnt siivikko. Pitää taas vähän miettiä seuraavaa siirtoa.
Jos jollain on hajonnut om648 ahdin saa tarjota.
Jos jollain on hajonnut om648 ahdin saa tarjota.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Jaahas piti askarrella alumiinia tigillä toverin kanssa mutta tig päätti alkaa temppuilemaan. Pienen testailun jälkeen pääteaste päätti mennä ratiritirallaa ja homma oli siinä.
Onnistuin vielä irroitus vaiheessa rähmeltämään niin että kaikki paino meni pinnien varaan ja foliot irti levystä. No ei mitään niin vakavaa mitä ei liima ja johdot korjaa.

Ei kun komponentteja tilailemaan, eiköhän se siitä kun tuon läjän kolvailen koneeseen.

Ilmeisesti pwm puolen optot pääsee kyllästymään / vuotamaan ja siihen on tullut päivitys joka pitäisi ac/dc käytöllä poistaa ongelmia.
Nappulat ja planeetat just sopivassa asennossa ja igbt silta menee oikariin negatiiviselta linjalta.
Onnistuin vielä irroitus vaiheessa rähmeltämään niin että kaikki paino meni pinnien varaan ja foliot irti levystä. No ei mitään niin vakavaa mitä ei liima ja johdot korjaa.

Ei kun komponentteja tilailemaan, eiköhän se siitä kun tuon läjän kolvailen koneeseen.

Ilmeisesti pwm puolen optot pääsee kyllästymään / vuotamaan ja siihen on tullut päivitys joka pitäisi ac/dc käytöllä poistaa ongelmia.
Nappulat ja planeetat just sopivassa asennossa ja igbt silta menee oikariin negatiiviselta linjalta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Siinä hetkinen menne kolvi kuumanMJPfin kirjoitti:Jaahas piti askarrella alumiinia tigillä toverin kanssa mutta tig päätti alkaa temppuilemaan. Pienen testailun jälkeen pääteaste päätti mennä ratiritirallaa ja homma oli siinä.
Onnistuin vielä irroitus vaiheessa rähmeltämään niin että kaikki paino meni pinnien varaan ja foliot irti levystä. No ei mitään niin vakavaa mitä ei liima ja johdot korjaa.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00571/14870501.jpg] ][/url]
Ei kun komponentteja tilailemaan, eiköhän se siitä kun tuon läjän kolvailen koneeseen.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00912/14870502.jpg] ][/url]
Ilmeisesti pwm puolen optot pääsee kyllästymään / vuotamaan ja siihen on tullut päivitys joka pitäisi ac/dc käytöllä poistaa ongelmia.
Nappulat ja planeetat just sopivassa asennossa ja igbt silta menee oikariin negatiiviselta linjalta.
mutta kannatta ainakin koittaa
minkäs merkisestä koneesta nuo meni ?
Mökkillä
'
'
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Vanha ranskalainen GYS 180
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Jepa jee, tig pelaa taas. Vaihdoin pääteasteen negatiivisen linjan kivet ja kaikki optot sekä molempien linjojen gate driver transistorit. Joku konkka ilmeisesti tekee vielä vähän kiusaa, ac puolella alle 65A hitsattaessa pätkii välillä mutta en anna sen nyt häiritä. Poltetaan se silta sitten kun tulee eteen ja haittaa tekemistä.
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Alkaa vaihdot olemaan aika säpäkät, loota alkaa muistuttamaan sportti eikä isopaappaa kirkkoon menossa.
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
https://youtu.be/HGiqrmy3dbw
Re: GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Pari iltaa hieronut esiruiskutusta isoille kärjille kohdilleen. Alkaa olemaan aika hyvä ja pahimmat volkkaroinnit on saanut pois käyntiäänestä. Suht siististi pyörii nyt, 1000-2000rpm ihan pieni kilinä vielä kun ollaan siinä vedon rajalla muuten ei oikeastaan tiedä millä polttoaineella voima syntyy.
Aika paljon sai lisätä esiruiskutusta että kilke hävisi tuosta 1200-1800 alueelta varsinkin vedätettäessä oli aika nostalginen sointi koneessa.
Aika paljon sai lisätä esiruiskutusta että kilke hävisi tuosta 1200-1800 alueelta varsinkin vedätettäessä oli aika nostalginen sointi koneessa.