w211. 200 cdi nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Viimeksi muokannut nautseri, Ke 21.04.2010 11:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mikähän mulla on vialla, oireet on samanmoiset kuin edellä. Eli ykkösvaihteella kun ajaa silleen että kierrokset on välillä 1500-1900 tasakaasulla niin nykyttää niinkuin kone kävis kolmella tai kahdella pytyllä, heti jos on nouseva tai laskeva kierrosluku niin kulkee ihan tasaisesti, samaten jos on 2000 kierrosta tai yli. Tai jos on kakkosvaihde niin ei saa tuota esiin.
Niin ja manuaalilaatikko on siis kyseessä.

Ite oon epäilly että kardaanin ristikko olis jäykistyny ja noin hitaassa vauhdissa vielä aiheuttais autoon tärinää. Eipä tuo nyt sinänsä oikeestaan haittaa missään. ilmenee lähinnä jossain parkkipaikalla kun on menossa liittymään tms.
E200CDi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

KYB venttili johdinlevy venntiililohko automaatilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:Sattuisiko kenelläkään kuvaa tuosta kyb venttiilistä? osa nro.35?
Tuo yllä oleva linkki ei toimi enää?
Tossa noita kuvia mittä linkitänyt tänne jo moneen juttun
y3/6y6 taitaa olla se mistä täällä puhutaan nimellä kyb ventiili
(turbin lukon säätö ventiili)

sähkö Automaati laatikon solenoideja/ventilejä
sijainti
Kuva
ventiililohko
Kuva
säätöluisti1
Kuva
säätöluisti2
Kuva
säätöluisti3
Kuva
Välitys
Kuva

kuvia johdinlevyn/solenoidien vaihtamisesta
Kuva

Kuva

mitenkähän noi tiedot sais laiteltua niin että niitä tarvitsevat harrastajat löytäisi ne :?:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Iso kiitos
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kyllä oisi hyvä juttu kun oisi samanlainen pääsivu kuin MESE sivustolla.
Sitä vaan pitää ensin osata käyttää.
Tässä sivu josta löydät auton mallin ja sitten eri sivustot .

http://www.mese.fi/forum/ /tekniikkaosasto
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nautseri kirjoitti:Kyllä oisi hyvä juttu kun oisi samanlainen pääsivu kuin MESE sivustolla.
Sitä vaan pitää ensin osata käyttää.
Tässä sivu josta löydät auton mallin ja sitten eri sivustot .

http://www.mese.fi/forum/ /tekniikkaosasto
Niin ja sinne saa vielä noita kuviakin ilman mitään linkittelyjä
(niitä kun on johonkin kuva palvelimelle laitellut ja sieltä sitten linkitellyt niin hetken päästä ei taas kuvia näy missän niin eipä niitä kyllä viitsi montaa kertaa laitella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hyvin noista kuvista sai selvää. hieno homma.
Purin koko systeemin ja pesin huolella, pitääkö tuo venttiili kotelo vetää momenttiin? vai onko se kyynärpää momentti?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:Hyvin noista kuvista sai selvää. hieno homma.
Purin koko systeemin ja pesin huolella, pitääkö tuo venttiili kotelo vetää momenttiin? vai onko se kyynärpää momentti?
Just nyt ei ole mahdolista katsoa mutta muistin mukaan 8nm
viimeksi kirstin näppi tuntumalta ja hyvin on toiminut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hittolainen, putsasin äsken öljypohjan ja sieltä löytyi kuvassa oleva jousi? Kuula oli lattialla, ilmeisesti myös sekin on laatikon sisältä.
Mihin tuollaiset mahtaa kuulua?

Kuva
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:Hittolainen, putsasin äsken öljypohjan ja sieltä löytyi kuvassa oleva jousi? Kuula oli lattialla, ilmeisesti myös sekin on laatikon sisältä.
Mihin tuollaiset mahtaa kuulua?
eipäs näkynyt nopeesti kuvissa(jousia näkyy monessa paikassa kuulia ei) olisko tekmisissä sen vivun kanssa mikä tulee kepiltä,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Utelenpa samalla kun kaverin w211 200cdi -04 nyki ensin kylmänä ja nyt myös lämpöisenä.Johtuisikohan myös vaiva tuosta kyb-venttiilistä. Tarkistettu on ettei ole glykoolit öljyjen seassa. Myös laatikko huuhdeltu.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Makke.M kirjoitti:Utelenpa samalla kun kaverin w211 200cdi -04 nyki ensin kylmänä ja nyt myös lämpöisenä.Johtuisikohan myös vaiva tuosta kyb-venttiilistä. Tarkistettu on ettei ole glykoolit öljyjen seassa. Myös laatikko huuhdeltu.
Hyvin todennäköistä. :wink:
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Näinko on? Oli pajalla sanottu ettei vaikuta lämpimänä nykimiseen.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

No voi hitto. Laitoin kamat takaisin ja nyt moottori ottaa 1000rpm vaihde päällä? N tai P päällä kierrokset on normaalit.

Onko joku venttiili mennyt onnistuneesti väärinpäin?
Mulla oli hieman erillainen tuo koneisto. Minulla oli vielä yksi venttiili noiden 74.22 ja 74.24 välissä. Laitoin sen niin, että jousi on ulospäin, menikö se oikein.. taitaa tulla pitkä yö autotallissa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jartuo kirjoitti:No voi hitto. Laitoin kamat takaisin ja nyt moottori ottaa 1000rpm vaihde päällä? N tai P päällä kierrokset on normaalit.

Onko joku venttiili mennyt onnistuneesti väärinpäin?
Mulla oli hieman erillainen tuo koneisto. Minulla oli vielä yksi venttiili noiden 74.22 ja 74.24 välissä. Laitoin sen niin, että jousi on ulospäin, menikö se oikein.. taitaa tulla pitkä yö autotallissa?

Soita tuolle Siekkiselle.
On mersun vaihteistoja korjannut työkseen.
On vielä siinämielessä hyvä korjaaja,että on ainakin mese foorumin käyttäjä-
Voit kertoa tuon kuvasi tältä linkiltä niin voit hyvällä lykyllä saada asian helpottamiseksi hyviä neuvoja.
Ei kyllä oikein kokeilemalla taida onnistua.. 8)

http://www.konehuolto.vze.com/
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Voi hemmetin hemmeti sentään, saamarin saamari sentään...."¤&"¤#

Kyllä harmittaa oma itsensä, ei voi muuta sanoa.
olikohan tässä kirjassa noista venttiileistä?
Olisin sen samantien tilannut, mutta maksu vaiheessa se tyrkkää kirjan suomeen ja se maksaa yli 80$ lisää.
Laitoin jo sinne meilin ja kysyin eikö sitä voi saada pdf docuna?
http://europeantransmissionscom.x-shops ... e=wishlist
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13729
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikö WIS ja EPC yhdessä kuvaa riittävän selkeästi missä järjestyksessä kuulat ja jouset laatikkoon ripotellaan?
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ei ole valitettavasti käytössä WIS eikä EPC:tä, ne on toisella kiintolevyllä jonka olen laittanut johonkin hyvään paikkaan, enkä löydä sitä tähän hätään.

MUTTA nyt on niin keisari olo kuin olla ja voi. Purin uudestaan koko hässäkän. Istuin rauhassa alas ja tutkin joka venttiilin.
Siellä oli kuin olikin yksi venttiili väärin päin. Nyt pikaisen testi ajon jälkeen laatikko vaihtaa taas niin kuin pitääkin.

Kiitoksia kaikille avusta!! Ilman ohjeita olisi tuo homma varmasti jäänyt tekemättä !!!!!
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:Ei ole valitettavasti käytössä WIS eikä EPC:tä, ne on toisella kiintolevyllä jonka olen laittanut johonkin hyvään paikkaan, enkä löydä sitä tähän hätään.

MUTTA nyt on niin keisari olo kuin olla ja voi. Purin uudestaan koko hässäkän. Istuin rauhassa alas ja tutkin joka venttiilin.
Siellä oli kuin olikin yksi venttiili väärin päin. Nyt pikaisen testi ajon jälkeen laatikko vaihtaa taas niin kuin pitääkin.

Kiitoksia kaikille avusta!! Ilman ohjeita olisi tuo homma varmasti jäänyt tekemättä !!!!!
Hyvä että tuli kuntoon :) tarkana tosiaan saa olla kun purkaille ja kasaa että tulee kaikki samoihin paikoihin samoin päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

tässä vielä jollekkin kuulien sijainti

Kuva
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jarskak kirjoitti:Mikähän mulla on vialla, oireet on samanmoiset kuin edellä. Eli ykkösvaihteella kun ajaa silleen että kierrokset on välillä 1500-1900 tasakaasulla niin nykyttää niinkuin kone kävis kolmella tai kahdella pytyllä, heti jos on nouseva tai laskeva kierrosluku niin kulkee ihan tasaisesti, samaten jos on 2000 kierrosta tai yli. Tai jos on kakkosvaihde niin ei saa tuota esiin.
Niin ja manuaalilaatikko on siis kyseessä.

Ite oon epäilly että kardaanin ristikko olis jäykistyny ja noin hitaassa vauhdissa vielä aiheuttais autoon tärinää. Eipä tuo nyt sinänsä oikeestaan haittaa missään. ilmenee lähinnä jossain parkkipaikalla kun on menossa liittymään tms.
E200CDi
[Komppaus toisesta viestistä.]

Tämä on ihan arvailua jota joku muukin on heijaamisen syyksi epäillyt. Itselläni ei ole tuota heijaamista näin kesäaikaan ilmaantunut ja talvellakin minulla on lämmin autotalli mistä lähden aamuisin liikkeelle. Kun talvisin lähden liikkeelle auton seisottua pakkasessa esim koko työpäivän, tuo heijaamisilmiö on hetkellisesti havaittavissa.

Joku jossain keskusteluketjussa epäili heijaamisen johtuvan siitä, että käynistyksen jälkeen laturi joutuu työskentelemään enemmän kuormittaen moottoria. moottorin ohjausyksikkö joutuu säätelemään arvoja tuon mukaisesti.

No...minulla on tuo 211 cdi ossa automaatti-ilmastointi. Talvella lämmitys/ilmastointilaite puhaltaa aluksi maksiminopeudella saavuttaakseen kabiiniin säädetyn lämpötilan mahdollisimman pian. Lisäksi tulee tuikattua penkinlämmitin päälle.

Koitinpa sitten kerran lähdettyäni liikkeelle ja kierrosten heijaamisen havaittuani, että laitoin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä...ja kas kummaa, heijaaminen loppui. Kun taas laitoin taas päälle kaikki mahdolliset lämmitimet ja puhaltimet, heijaaminen alkoi.

Voiko olla niin, että kyse onkin siitä, että vanhemmiten autojen akkujen varauksenottokyky huononee ja jumppa johtuukin siitä. Ei olekkaan kysymys siitä, että jumppaus loppuu auton käyntilämmön noustessa vaan se loppuu siitä että akun varaus paranee ja laturin kuomitus vähenee. Tää on ihan teoriaa..älkää menkö osteleen uusia akkuja tämän perusteella
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ps. kuula ja jousi löysi paikkansa. ne oli lähtenyt irti räikästä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13729
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti: Tämä on ihan arvailua jota joku muukin on heijaamisen syyksi epäillyt. Itselläni ei ole tuota heijaamista näin kesäaikaan ilmaantunut ja talvellakin minulla on lämmin autotalli mistä lähden aamuisin liikkeelle. Kun talvisin lähden liikkeelle auton seisottua pakkasessa esim koko työpäivän, tuo heijaamisilmiö on hetkellisesti havaittavissa.

Joku jossain keskusteluketjussa epäili heijaamisen johtuvan siitä, että käynistyksen jälkeen laturi joutuu työskentelemään enemmän kuormittaen moottoria. moottorin ohjausyksikkö joutuu säätelemään arvoja tuon mukaisesti.

No...minulla on tuo 211 cdi ossa automaatti-ilmastointi. Talvella lämmitys/ilmastointilaite puhaltaa aluksi maksiminopeudella saavuttaakseen kabiiniin säädetyn lämpötilan mahdollisimman pian. Lisäksi tulee tuikattua penkinlämmitin päälle.

Koitinpa sitten kerran lähdettyäni liikkeelle ja kierrosten heijaamisen havaittuani, että laitoin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä...ja kas kummaa, heijaaminen loppui. Kun taas laitoin taas päälle kaikki mahdolliset lämmitimet ja puhaltimet, heijaaminen alkoi.

Voiko olla niin, että kyse onkin siitä, että vanhemmiten autojen akkujen varauksenottokyky huononee ja jumppa johtuukin siitä. Ei olekkaan kysymys siitä, että jumppaus loppuu auton käyntilämmön noustessa vaan se loppuu siitä että akun varaus paranee ja laturin kuomitus vähenee. Tää on ihan teoriaa..älkää menkö osteleen uusia akkuja tämän perusteella
Eikö tuo kuulosta siltä että lähes kahden kilowatin lämmitysvastus kytkeytyy päälle ja pois kun laturi ei pysty antamaan sille koko aikaa virtaa muiden kuluttajien takia? Riippu siitä minkälaisesta heijauksesta puhutaan, vastuksen kytkeytyminen on jaksoltaan hidas, en sanoisi nypyttämiseksi.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Morjens!

Miten teillä vaihtaa ykköseltä kakkoselle. 1 - 2? siis pehmeästi tavallaan luistaen vaiko?
Koska mulla tulee aivan hirveä rykäisy 1-2 vaihdossa :? ihan kuin manuaali askilla vetäisi kakkosen silmään ilman kytkintä... luulis ettei ihan tollanen pitäis olla. Mulla on w211 -03 vuotinen 200cdi.
Koitin myös tuota vaihteiston nollausta, mutta en huomannut mitään eroa vaihteiston toimintaan millään vaihteella...
Tämä rykäisy tulee S ohjelmalla. Siksi tulee ajeltua W asennossa, kun se lähtee suoraan 2 vaihteella liikkeelle...

Ei kellää muulla ole olut saman tyyppisiä ongelmia?

Kiitos!
F-350
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

mulla oli vähän samanlaisia ongelmia, välillä se piti vaihdetta liian kauan päällä ja välillä se rykäsi isompaa silmään liian nopeasti.

Ei ole iso homma vaihtaa toi venttiili
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

turha
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ei ollut turha. Ainut mikä harmittaa on se, etten vaihtanut jo aiemmin venttiiliä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Moro

Minulla on tuossa laatikossa vähän samanlaista vaivaa tuon 1-2 vaihdon välissä. Lisäksi tuntuu, että se lähtee joskus liikkeelle laiskasti, ikäänkuin laatikko luistaisi reilusti. Laatikkoon on kunnostettu turbiini ja vaihdettu tuo venttiili. Noiden oireiden kruunaa vielä pikkukiepeillä esiintyvä heijaus käynnissä. Lähdenkö metsästämään ongelmaa moottorin (maf/suuttuimet) vai laatikon puolelta?
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Kokkeilkaahan ajella Teboilin Dieselillä, itellä ei oo heijannu sen jälkeen kun lopetin ABC:n dieselin oston :D
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Atro kirjoitti:Kokkeilkaahan ajella Teboilin Dieselillä, itellä ei oo heijannu sen jälkeen kun lopetin ABC:n dieselin oston :D
Toi täytyy kyllä varmaan koittaa, tähän asti on menty nesteellä... Itse asiassa olen tuosta joskus kuullutkin, että se olisi riisselinä laadukkainta.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
Vastaa Viestiin