w211. 200 cdi nykii
Mikähän mulla on vialla, oireet on samanmoiset kuin edellä. Eli ykkösvaihteella kun ajaa silleen että kierrokset on välillä 1500-1900 tasakaasulla niin nykyttää niinkuin kone kävis kolmella tai kahdella pytyllä, heti jos on nouseva tai laskeva kierrosluku niin kulkee ihan tasaisesti, samaten jos on 2000 kierrosta tai yli. Tai jos on kakkosvaihde niin ei saa tuota esiin.
Niin ja manuaalilaatikko on siis kyseessä.
Ite oon epäilly että kardaanin ristikko olis jäykistyny ja noin hitaassa vauhdissa vielä aiheuttais autoon tärinää. Eipä tuo nyt sinänsä oikeestaan haittaa missään. ilmenee lähinnä jossain parkkipaikalla kun on menossa liittymään tms.
E200CDi
Niin ja manuaalilaatikko on siis kyseessä.
Ite oon epäilly että kardaanin ristikko olis jäykistyny ja noin hitaassa vauhdissa vielä aiheuttais autoon tärinää. Eipä tuo nyt sinänsä oikeestaan haittaa missään. ilmenee lähinnä jossain parkkipaikalla kun on menossa liittymään tms.
E200CDi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
KYB venttili johdinlevy venntiililohko automaatilaatikko
Tossa noita kuvia mittä linkitänyt tänne jo moneen juttunjartuo kirjoitti:Sattuisiko kenelläkään kuvaa tuosta kyb venttiilistä? osa nro.35?
Tuo yllä oleva linkki ei toimi enää?
y3/6y6 taitaa olla se mistä täällä puhutaan nimellä kyb ventiili
(turbin lukon säätö ventiili)
sähkö Automaati laatikon solenoideja/ventilejä
sijainti

ventiililohko

säätöluisti1

säätöluisti2

säätöluisti3

Välitys

kuvia johdinlevyn/solenoidien vaihtamisesta


mitenkähän noi tiedot sais laiteltua niin että niitä tarvitsevat harrastajat löytäisi ne

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Kyllä oisi hyvä juttu kun oisi samanlainen pääsivu kuin MESE sivustolla.
Sitä vaan pitää ensin osata käyttää.
Tässä sivu josta löydät auton mallin ja sitten eri sivustot .
http://www.mese.fi/forum/ /tekniikkaosasto
Sitä vaan pitää ensin osata käyttää.
Tässä sivu josta löydät auton mallin ja sitten eri sivustot .
http://www.mese.fi/forum/ /tekniikkaosasto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin ja sinne saa vielä noita kuviakin ilman mitään linkittelyjänautseri kirjoitti:Kyllä oisi hyvä juttu kun oisi samanlainen pääsivu kuin MESE sivustolla.
Sitä vaan pitää ensin osata käyttää.
Tässä sivu josta löydät auton mallin ja sitten eri sivustot .
http://www.mese.fi/forum/ /tekniikkaosasto
(niitä kun on johonkin kuva palvelimelle laitellut ja sieltä sitten linkitellyt niin hetken päästä ei taas kuvia näy missän niin eipä niitä kyllä viitsi montaa kertaa laitella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Just nyt ei ole mahdolista katsoa mutta muistin mukaan 8nmjartuo kirjoitti:Hyvin noista kuvista sai selvää. hieno homma.
Purin koko systeemin ja pesin huolella, pitääkö tuo venttiili kotelo vetää momenttiin? vai onko se kyynärpää momentti?
viimeksi kirstin näppi tuntumalta ja hyvin on toiminut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
eipäs näkynyt nopeesti kuvissa(jousia näkyy monessa paikassa kuulia ei) olisko tekmisissä sen vivun kanssa mikä tulee kepiltä,jartuo kirjoitti:Hittolainen, putsasin äsken öljypohjan ja sieltä löytyi kuvassa oleva jousi? Kuula oli lattialla, ilmeisesti myös sekin on laatikon sisältä.
Mihin tuollaiset mahtaa kuulua?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

No voi hitto. Laitoin kamat takaisin ja nyt moottori ottaa 1000rpm vaihde päällä? N tai P päällä kierrokset on normaalit.
Onko joku venttiili mennyt onnistuneesti väärinpäin?
Mulla oli hieman erillainen tuo koneisto. Minulla oli vielä yksi venttiili noiden 74.22 ja 74.24 välissä. Laitoin sen niin, että jousi on ulospäin, menikö se oikein.. taitaa tulla pitkä yö autotallissa?
Onko joku venttiili mennyt onnistuneesti väärinpäin?
Mulla oli hieman erillainen tuo koneisto. Minulla oli vielä yksi venttiili noiden 74.22 ja 74.24 välissä. Laitoin sen niin, että jousi on ulospäin, menikö se oikein.. taitaa tulla pitkä yö autotallissa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
jartuo kirjoitti:No voi hitto. Laitoin kamat takaisin ja nyt moottori ottaa 1000rpm vaihde päällä? N tai P päällä kierrokset on normaalit.
Onko joku venttiili mennyt onnistuneesti väärinpäin?
Mulla oli hieman erillainen tuo koneisto. Minulla oli vielä yksi venttiili noiden 74.22 ja 74.24 välissä. Laitoin sen niin, että jousi on ulospäin, menikö se oikein.. taitaa tulla pitkä yö autotallissa?
Soita tuolle Siekkiselle.
On mersun vaihteistoja korjannut työkseen.
On vielä siinämielessä hyvä korjaaja,että on ainakin mese foorumin käyttäjä-
Voit kertoa tuon kuvasi tältä linkiltä niin voit hyvällä lykyllä saada asian helpottamiseksi hyviä neuvoja.
Ei kyllä oikein kokeilemalla taida onnistua..

http://www.konehuolto.vze.com/
Voi hemmetin hemmeti sentään, saamarin saamari sentään...."¤&"¤#
Kyllä harmittaa oma itsensä, ei voi muuta sanoa.
olikohan tässä kirjassa noista venttiileistä?
Olisin sen samantien tilannut, mutta maksu vaiheessa se tyrkkää kirjan suomeen ja se maksaa yli 80$ lisää.
Laitoin jo sinne meilin ja kysyin eikö sitä voi saada pdf docuna?
http://europeantransmissionscom.x-shops ... e=wishlist
Kyllä harmittaa oma itsensä, ei voi muuta sanoa.
olikohan tässä kirjassa noista venttiileistä?
Olisin sen samantien tilannut, mutta maksu vaiheessa se tyrkkää kirjan suomeen ja se maksaa yli 80$ lisää.
Laitoin jo sinne meilin ja kysyin eikö sitä voi saada pdf docuna?
http://europeantransmissionscom.x-shops ... e=wishlist
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Ei ole valitettavasti käytössä WIS eikä EPC:tä, ne on toisella kiintolevyllä jonka olen laittanut johonkin hyvään paikkaan, enkä löydä sitä tähän hätään.
MUTTA nyt on niin keisari olo kuin olla ja voi. Purin uudestaan koko hässäkän. Istuin rauhassa alas ja tutkin joka venttiilin.
Siellä oli kuin olikin yksi venttiili väärin päin. Nyt pikaisen testi ajon jälkeen laatikko vaihtaa taas niin kuin pitääkin.
Kiitoksia kaikille avusta!! Ilman ohjeita olisi tuo homma varmasti jäänyt tekemättä !!!!!
MUTTA nyt on niin keisari olo kuin olla ja voi. Purin uudestaan koko hässäkän. Istuin rauhassa alas ja tutkin joka venttiilin.
Siellä oli kuin olikin yksi venttiili väärin päin. Nyt pikaisen testi ajon jälkeen laatikko vaihtaa taas niin kuin pitääkin.
Kiitoksia kaikille avusta!! Ilman ohjeita olisi tuo homma varmasti jäänyt tekemättä !!!!!
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Hyvä että tuli kuntoonjartuo kirjoitti:Ei ole valitettavasti käytössä WIS eikä EPC:tä, ne on toisella kiintolevyllä jonka olen laittanut johonkin hyvään paikkaan, enkä löydä sitä tähän hätään.
MUTTA nyt on niin keisari olo kuin olla ja voi. Purin uudestaan koko hässäkän. Istuin rauhassa alas ja tutkin joka venttiilin.
Siellä oli kuin olikin yksi venttiili väärin päin. Nyt pikaisen testi ajon jälkeen laatikko vaihtaa taas niin kuin pitääkin.
Kiitoksia kaikille avusta!! Ilman ohjeita olisi tuo homma varmasti jäänyt tekemättä !!!!!

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

[Komppaus toisesta viestistä.]jarskak kirjoitti:Mikähän mulla on vialla, oireet on samanmoiset kuin edellä. Eli ykkösvaihteella kun ajaa silleen että kierrokset on välillä 1500-1900 tasakaasulla niin nykyttää niinkuin kone kävis kolmella tai kahdella pytyllä, heti jos on nouseva tai laskeva kierrosluku niin kulkee ihan tasaisesti, samaten jos on 2000 kierrosta tai yli. Tai jos on kakkosvaihde niin ei saa tuota esiin.
Niin ja manuaalilaatikko on siis kyseessä.
Ite oon epäilly että kardaanin ristikko olis jäykistyny ja noin hitaassa vauhdissa vielä aiheuttais autoon tärinää. Eipä tuo nyt sinänsä oikeestaan haittaa missään. ilmenee lähinnä jossain parkkipaikalla kun on menossa liittymään tms.
E200CDi
Tämä on ihan arvailua jota joku muukin on heijaamisen syyksi epäillyt. Itselläni ei ole tuota heijaamista näin kesäaikaan ilmaantunut ja talvellakin minulla on lämmin autotalli mistä lähden aamuisin liikkeelle. Kun talvisin lähden liikkeelle auton seisottua pakkasessa esim koko työpäivän, tuo heijaamisilmiö on hetkellisesti havaittavissa.
Joku jossain keskusteluketjussa epäili heijaamisen johtuvan siitä, että käynistyksen jälkeen laturi joutuu työskentelemään enemmän kuormittaen moottoria. moottorin ohjausyksikkö joutuu säätelemään arvoja tuon mukaisesti.
No...minulla on tuo 211 cdi ossa automaatti-ilmastointi. Talvella lämmitys/ilmastointilaite puhaltaa aluksi maksiminopeudella saavuttaakseen kabiiniin säädetyn lämpötilan mahdollisimman pian. Lisäksi tulee tuikattua penkinlämmitin päälle.
Koitinpa sitten kerran lähdettyäni liikkeelle ja kierrosten heijaamisen havaittuani, että laitoin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä...ja kas kummaa, heijaaminen loppui. Kun taas laitoin taas päälle kaikki mahdolliset lämmitimet ja puhaltimet, heijaaminen alkoi.
Voiko olla niin, että kyse onkin siitä, että vanhemmiten autojen akkujen varauksenottokyky huononee ja jumppa johtuukin siitä. Ei olekkaan kysymys siitä, että jumppaus loppuu auton käyntilämmön noustessa vaan se loppuu siitä että akun varaus paranee ja laturin kuomitus vähenee. Tää on ihan teoriaa..älkää menkö osteleen uusia akkuja tämän perusteella
Eikö tuo kuulosta siltä että lähes kahden kilowatin lämmitysvastus kytkeytyy päälle ja pois kun laturi ei pysty antamaan sille koko aikaa virtaa muiden kuluttajien takia? Riippu siitä minkälaisesta heijauksesta puhutaan, vastuksen kytkeytyminen on jaksoltaan hidas, en sanoisi nypyttämiseksi.nautseri kirjoitti: Tämä on ihan arvailua jota joku muukin on heijaamisen syyksi epäillyt. Itselläni ei ole tuota heijaamista näin kesäaikaan ilmaantunut ja talvellakin minulla on lämmin autotalli mistä lähden aamuisin liikkeelle. Kun talvisin lähden liikkeelle auton seisottua pakkasessa esim koko työpäivän, tuo heijaamisilmiö on hetkellisesti havaittavissa.
Joku jossain keskusteluketjussa epäili heijaamisen johtuvan siitä, että käynistyksen jälkeen laturi joutuu työskentelemään enemmän kuormittaen moottoria. moottorin ohjausyksikkö joutuu säätelemään arvoja tuon mukaisesti.
No...minulla on tuo 211 cdi ossa automaatti-ilmastointi. Talvella lämmitys/ilmastointilaite puhaltaa aluksi maksiminopeudella saavuttaakseen kabiiniin säädetyn lämpötilan mahdollisimman pian. Lisäksi tulee tuikattua penkinlämmitin päälle.
Koitinpa sitten kerran lähdettyäni liikkeelle ja kierrosten heijaamisen havaittuani, että laitoin kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä...ja kas kummaa, heijaaminen loppui. Kun taas laitoin taas päälle kaikki mahdolliset lämmitimet ja puhaltimet, heijaaminen alkoi.
Voiko olla niin, että kyse onkin siitä, että vanhemmiten autojen akkujen varauksenottokyky huononee ja jumppa johtuukin siitä. Ei olekkaan kysymys siitä, että jumppaus loppuu auton käyntilämmön noustessa vaan se loppuu siitä että akun varaus paranee ja laturin kuomitus vähenee. Tää on ihan teoriaa..älkää menkö osteleen uusia akkuja tämän perusteella
Morjens!
Miten teillä vaihtaa ykköseltä kakkoselle. 1 - 2? siis pehmeästi tavallaan luistaen vaiko?
Koska mulla tulee aivan hirveä rykäisy 1-2 vaihdossa
ihan kuin manuaali askilla vetäisi kakkosen silmään ilman kytkintä... luulis ettei ihan tollanen pitäis olla. Mulla on w211 -03 vuotinen 200cdi.
Koitin myös tuota vaihteiston nollausta, mutta en huomannut mitään eroa vaihteiston toimintaan millään vaihteella...
Tämä rykäisy tulee S ohjelmalla. Siksi tulee ajeltua W asennossa, kun se lähtee suoraan 2 vaihteella liikkeelle...
Ei kellää muulla ole olut saman tyyppisiä ongelmia?
Kiitos!
Miten teillä vaihtaa ykköseltä kakkoselle. 1 - 2? siis pehmeästi tavallaan luistaen vaiko?
Koska mulla tulee aivan hirveä rykäisy 1-2 vaihdossa

Koitin myös tuota vaihteiston nollausta, mutta en huomannut mitään eroa vaihteiston toimintaan millään vaihteella...
Tämä rykäisy tulee S ohjelmalla. Siksi tulee ajeltua W asennossa, kun se lähtee suoraan 2 vaihteella liikkeelle...
Ei kellää muulla ole olut saman tyyppisiä ongelmia?
Kiitos!
F-350
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Moro
Minulla on tuossa laatikossa vähän samanlaista vaivaa tuon 1-2 vaihdon välissä. Lisäksi tuntuu, että se lähtee joskus liikkeelle laiskasti, ikäänkuin laatikko luistaisi reilusti. Laatikkoon on kunnostettu turbiini ja vaihdettu tuo venttiili. Noiden oireiden kruunaa vielä pikkukiepeillä esiintyvä heijaus käynnissä. Lähdenkö metsästämään ongelmaa moottorin (maf/suuttuimet) vai laatikon puolelta?
Minulla on tuossa laatikossa vähän samanlaista vaivaa tuon 1-2 vaihdon välissä. Lisäksi tuntuu, että se lähtee joskus liikkeelle laiskasti, ikäänkuin laatikko luistaisi reilusti. Laatikkoon on kunnostettu turbiini ja vaihdettu tuo venttiili. Noiden oireiden kruunaa vielä pikkukiepeillä esiintyvä heijaus käynnissä. Lähdenkö metsästämään ongelmaa moottorin (maf/suuttuimet) vai laatikon puolelta?
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Toi täytyy kyllä varmaan koittaa, tähän asti on menty nesteellä... Itse asiassa olen tuosta joskus kuullutkin, että se olisi riisselinä laadukkainta.Atro kirjoitti:Kokkeilkaahan ajella Teboilin Dieselillä, itellä ei oo heijannu sen jälkeen kun lopetin ABC:n dieselin oston
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*