Hinta-arvio W115 240D 3.0 aut

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Hinta-arvio W115 240D 3.0 aut

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen kulkineeni arvoa. Vähän tietoa:

Ruostetta on korissa jonkin verran. Pohjassa yksi reikä ja pari haperoa kohtaa. Ovien alareunat kukkii reippaasti. Vasemmat lokarinkaaret puhki. Runkopalkki kaipaa hitsausta. Pellit on kuitenkin suorat.

Penkit on siistit, mitä nyt selkänojat haalistuneet yläpuolelta. Lattiamatot löytyy, ja on hyvässä kunnossa, paitsi kuskin vasen pikkuvarvas on kuluttanut reiän mattoon. Myös kangastiiviste on kuskin oven etualareunasta särki.

Tekniikka saa kouluarvosanaksi 9+. Koneeseen on vaihdettu 250tkm sitten lähes kaikki: putkitettu, uudet männät, laakerit, venat, kettingit, esikammiot... Pumppukin on huollettu. Kuitit on tallessa, ja yhteenlaskettuna remppa on maksanut 16500mk.

Vaihdelaatikko toimii hyvin (kiitokset Jarkolle ja Flosselle säätöohjeista).

Juuri katsastettu. Takajarrupalat piti vaihtaa ja pari reikää paikata.

Kaikki lasit, lamput ja kromilistat ehjiä, lukuunottamatta vasenta alalistaa, joka on poraruuveilla kiinni :evil: sekä kuskin ikkunan alla olevaa listaa, joka on lommolla.

14" peltivanteet laillisilla (l. huonoilla) kesärenkailla ja Mersun pöläreillä. Pari hyvää talvirengasta vanteineen.

Ai niin, auto on tuotu saksasta vuonna '93 ja ajettu kuulemma 950 000km. Alkup. tekniikka.

[edit: kuvat meinas unohtua:]
Kuva
Kuva
Kuva

Ja lisää: Millhill Racing -> proj -> mersu
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
nissse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 12.08.2004 19:00
Paikkakunta: Hollola

Mesen hita

Viesti Kirjoittaja nissse »

Kaikkihan riippuu ostajasta paljonko halukas maksamaan pistä huutokauppa pystyyn auto classikko ! Mut ei se paljon aina ostajis paina paljon on autoon satsannu!
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tätä aiheitta on sivuttu threadissa alla:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9142

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Daaz kirjoitti:Tätä aiheitta on sivuttu threadissa alla:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9142

-Daaz
Juu, niin on mutta siinähän on kyseessä MB W115 220 -73 3.0 diesel. Ruosteeton, ei rekisterissä, katsastamatta..

Minun on jonkin verran ruosteessa, rekisteröity, katsastettu, ja alkuperäisellä tekniikalla. Eli ei oikein samaa kategoriaa.
(olisin kylläkin voinut siihen ketjuun jatkaa, jos olisin sen muistanut)

Sen verran tiedän, että ei ole yleisin malli Suomessa, muttei mikään keräilyharvinaisuuskaan (siis loistava custom-aihio 8) ).

Kysytään sitten näin päin; onko arvo lähempänä yhtä vai kahta tonnia? Itse veikkaisin jotain 1000€, mutta eihän näistä tällainen nuori jolppi mitään tiedä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Hinnasta

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Omasta mielestäni ostajan kannalta on melko samantekevää latooko autosta pöytään 500 - 3000 euroa jos lompakossa on mistä latoa.

Tilanne on toinen jos rahat kovin tiukalla ja jos yhteensä on käyttää kunnostamiseen ja auton ostamiseen esim. 2000 euroa.

Vaikuttaa kohtuu tyylikkäältä kulkupeliltä! :P

Hemmetti kun oliskin makea vehje kun modernisoisi sen esim. 320 CDI tekniikalla... Päältäpäin pidättäytyisi harmaavarpunen tyylissä, mutta kiesi kulkisi niin maan perkeleesti perävaununkin kanssa! :twisted:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mikähän mahtaa olla tuon mallimerkinnän idea 240D 3.0?
Jos pannu on 3 litran diisseli niin mitä tuo 240D siinä tekee??
Onko saman moinen juttu kuin W201 190E 2.3???

...ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :roll:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

enska kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuon mallimerkinnän idea 240D 3.0?
Jos pannu on 3 litran diisseli niin mitä tuo 240D siinä tekee??
Onko saman moinen juttu kuin W201 190E 2.3???

...ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :roll:
Ja 450 SEL 6,9... 8)

Jos järkevä tuomio eli hinta-arvio autolle tulee, minulla voisi puolestaan olla sille ostajaehdokas...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

enska kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuon mallimerkinnän idea 240D 3.0?
Jos pannu on 3 litran diisseli niin mitä tuo 240D siinä tekee??
Onko saman moinen juttu kuin W201 190E 2.3???

...ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :roll:
Juontaa juurensa vanhaan 300D-malliin (W189). Mersun isopomo päätti että "eihän me tietenkään voida samaa 300D-mallinimeä käyttää"... Ja kohtahan se kuitenkin W123:n perässä luki.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Aku P kirjoitti:
enska kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuon mallimerkinnän idea 240D 3.0?
Jos pannu on 3 litran diisseli niin mitä tuo 240D siinä tekee??
Onko saman moinen juttu kuin W201 190E 2.3???

...ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä :roll:
Ja 450 SEL 6,9... 8)

Jos järkevä tuomio eli hinta-arvio autolle tulee, minulla voisi puolestaan olla sille ostajaehdokas...

Kyseessäolevaa W115 korisarjan autoa kyllä vietiin USA:han juuri 300D mallimerkinnällä, mutta jostainsyystä se oli euroopassa 240D 3.0

450SEL 6.9 kanssa on varmaankin ollut syynä se, että on haluttu tehdä selvä pesäero samaanaikaan tuotannossa olleeseesn Grosser-Mercedekseen (600 / W100) , sekä myöskin moottorin litratilavuushan ei olisi ollut muuhun mallisarjaan yhteneväinen. Vai olisiko ollut jotenkin loogisen kuuloista että malliston toiseksi ylimmän auton tunnusluku olisi ollut suurempi kuin koko Mercedeksen lippulaivan?

Vrt. 280, 350, 450, 690, 600... :roll:

Niin, ja eihän 600 malliakaan muuten numeroitu moottorin koon mukaan, siellähän konepellin alla hyrräsi 6,3 litrainen V8 moottori.

Mutta tuohon auton hinnan kehitykseen jos ottaisin kantaa.

Vaikka auto on todellisuudessakin harvinainen mallinsa puolesta, ei vielä tuossa kunnossa olevalle autolle voida ehkä kovinkaan paljoa laittaa rahallista arvoa pelkän mallin harvinaisuuden varaan.

Mielestäni mallin rahallinen arvo tulee tappiinsa vasta senjälkeen, kun se on koriltaan ja sisustaltaan origineelissä muodossa ja takapenkillä lepäilee kehystettynä todistus museorekisteröinnistä.

En haluaisi selviä lukuja ruveta itse ainankaan määrittelemään, mutta jos mr. Sivonen haluaa kuulla julkisen mielipiteeni, kysyn siihen ensin näin julkisesti luvan ennenkuin rupean mitään mielipiteitäni enää veistelemään tätä tarkemmin... :)
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mesedesi kirjoitti:En haluaisi selviä lukuja ruveta itse ainankaan määrittelemään, mutta jos mr. Sivonen haluaa kuulla julkisen mielipiteeni, kysyn siihen ensin näin julkisesti luvan ennenkuin rupean mitään mielipiteitäni enää veistelemään tätä tarkemmin... :)
Itsehän kysyin, anna tulla vaan. :wink:
Käyttöarvohan ei netissä olevien lukujen myötä tipu/nouse mihinkään.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

170-400 euroa on ehkä mielestäni sellainen hintaluokka, jonka olisin valmis maksamaan ko. kuntoisesta autosta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 14.05.2003 12:17
Paikkakunta: Vantaa

vuokraa lato

Viesti Kirjoittaja ha »

ja laita "vaseliiniin". Ei se arvo varmaan laske, pystylamppuinen on jo tänäpäivänä monelle nostalgiaa. Luulisi tuosta sodanjälkeen syntyneestä suuresta ikäpolvesta löytyvän sen verran paljon pirteitä eläkeläisiä.

Muussatapauksessa taitaa arvo olla se käyttösellainen tai mitä tekniikasta saa. Epäilen
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Pystlamppusen arvo

Viesti Kirjoittaja Jyry »

W115-mallien hintahaitari on tällä hetkellä Suomessa noin 0-6000 euroa, riippuen myyjästä, autosta ja auton kunnosta. Museorekisterissä olevat yksilöt ymmärtääkseni maksavat yleensä yli 3000 euroa. Katsastuksessa hylätyt ruosteiset sitten taas maksavat noin 0-500 euroa.
Se, että pystylamppusen saa kunnostettua, esimerkiksi tästä kyseisestä yksilöstä, muserekisterikelpoiseksi on monelle ei ammattipeltisepälle pitkä ja kivinen tie. Siinä menee todella huomaamattomasti päivät ja viikot. Sitä pientä pintaruostetta, kun rupeaa laittaamaan... Itse olen vailla pellisepän koulutusta ja tein W115-korisen ovien pohjia pelkästään niin monta päivää, etten koskaan kehtaa kenellekkään edes sanoa. Tavoitteenani oli ainoastaan se, että ei sitä heti huomaisi, että on luukut itse korjattu.
Käytetyt autot ja varsinkin vanhat ovat yksilöitä, joiden hinta määräytyy auton kunnon ja ostajaehdokkaiden mukaan.
Alkuperäiseen aiheeseen, eli kyseisen yksilön hinta-arvioon. Mielestäni autosi arvo on juurikin se, mitä siitä joku on valmis sinulle maksamaan. Kyseinen malli on melko harvinainen Suomessa nykyään, mutta monellako riittää intoa kunnostaa se?
Vastaa Viestiin