Ahaa, eli meikäläisellä ollut harhaluulo. Jotenkin olettanut että OM606 ja 603 on jollain tavalla samaa konetta? Eli OM603 on vanha 300TD ja esim väyrysissä OM606 on 300TD. Mites nuo CDI koneet. Oon kuullut että paras tapa saada tehoa on ohjelma, pakokaasun takaisin kierrätys pois ja katti tyhjäksi. Auttaakohan mitään jos vain tekee kokonaan uuden putkiston?pera8x kirjoitti:124:sta ei ole saanut 606 moottorilla ahdettuna. se on vapari tossa kopassa.
jos voimaa haluaa, niin joku vanhempi auto, esim. se 124 ja siihen ostaa erikseen moottorin, mitä rakentelee. taikka sitten ostaa valmiiks rakennetun. taikka sitten ostaa tollasen vanhemman auton sellasella moottorilla, mikä on jo tehtaalla ahdettu, eli esim. om602, tai 603 ja siitä sitten alkaa piristeleen. kyllä noitakin joutuu rakentaan, jos voimaa haluaa. näistä vanhemmista puhuttaessa, niin sellasta diiseliä ei olekkaan, missä olis kaikki valmiina, että kun säätää vaan, niin 150 hepasta tulee 300 heppaa. jos helpolla haluaa päästä, niin CDI koneisista saa ihan kivasti säätämällä, eli ohjelmalla.
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ahaa eli meikäläisellä ollut harhakuvit
-96 W202 M111
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Säädinosan vaihdolla. Jos ruuveja tosissaan lyhennetty niin pitkästi.kuopiojpj kirjoitti:Nonni! Ostimpas sitte oikein vallan 6mm elementeillä (näin mulle sanottiin) olevan pumpun tuon 605 koneen kylkeen, avasin takakannen ja hohhoijaa.. Sitä oli sitte joku sen verran ruuvannu et oli pitäny sahata säätöruuvit poikki et saa kannen kiinni!
Eli kysymys kuuluu et millähän ihmeellä sen saa "tehdasasetuksiin"???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 03.02.2014 17:44
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
200d 93 luin läpi ja ei nyt päähän vaan mennyt että kuinka säädetään tuo uudempi pumppu. yksi minulle selitti että keskimmäistä löysätään mutta sehän on huippukierros säätö. löysääminenhän pienentää kierroksia sanoi että vaikuttaa syöttöihin tässä uudemmassa. epäilen. eli jos oikea yläkulma on tyhjä käynti sitä yksi kierros auki ja syöttöjä sitten lisätään ......?vasemmalta alhaalta siinä on se pyöreä tappi ei avaimen kantaa ymmärsin jonkun puheesta että pyörii sormin? mikä koko osa vai pää vaan mikä lukitsee minkä ja mihin. toisesta ymmärsin että päässä 3mm kuuskolo ja oisko ollu lukkomutteri puolet siitä pyöreästä tapista mikä menee sinne irroitettavan mötikän sisään? joku taas laittoi että rautalankaa väliin, eli kopan ja sen mötikän väliin? pelkästään vai, vaiko ruuvataan jotain jonnekkin. ainut kuva minkä olisin löytänyt nii ei latautunut. huomenna oisi auto oltava ajussa ja kaiiki on valmiiksi purettu. oletin että pumppu on vanhan mallin lainen mikä ei oisi tuottanut ongelmaa.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
laitappa kuva siitä "uudemmasta" pumpusta, niin vois vähän selventää asiaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 03.02.2014 17:44
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Voin kokeilla saada kuvan. Pumppu paikoillaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 03.02.2014 17:44
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
En saa liitettyö kuvaa kännykällä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No siis siitä vasemmassa alakulmassa olevasta ruuvista säädetään syöttöä ja aukipäin pyörität. Rautalanka laitetaan sen takia sinne väliin ettei se tappi ota siihen mötikkään kiinni ja rajota syöttöä. Tyhjäkäynti on justiisa siellä oikeassa yläkulmassa ja maksimikierrokset säädetään siitä isosta kuusiokoloruuvista. Ja tuo ei nyt varsinaisesti ole uuden mallinen vaan manuaalin pumppu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ensimmäistä kertaa tuli diesel pumpun kanssa pelattua, ja säätäessä tuli vahingossa löysättyä pumpun takaosa / säädin osa, kävi raollaan ja välistä näkyi ne kaksi 'haarukkaa' ja niiden väliin tuleva 'kuula' ja sitten oli joku tappi jossa jonkinlainen jousi, siitä raosta koitin kaikki saada paikalleen, ja kun nippuun sai niin eipäs mersu enää käykkään millään tapaa.. Mitähän tuolla ois voinut mennä pieleen?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mites se tuon om603 turbon pumpun ahdonalaisen säätö meni ? siitä ruuvista painekellon päältä ylöspäin lisää männän iskupituutta ja ahdonalaista ? loppuko siitä vakiomorkoolista iskupituus kun mynällä tekivät niihin aina uudet painekellot ?
Vai saiko sillä paremmin syötön annosteltua suurille ahdoille savuttamatta ?


Vai saiko sillä paremmin syötön annosteltua suurille ahdoille savuttamatta ?


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Omassa vapari om603 yritin säätää pumppu tällä ohjeella mutta ei saatu kuin 1/2 kierrosta syöttöruuvia ulos ja alko kierrokset nouseen, tyhjäkäynti ruuvilla ei ollu vaikutusta vaikka ruuvasi melkeen ulos. ja pistettiin siihen nykimisenesto mokkulan alle rautalankaa että se ei rajoita syöttöä.
No pistettiin kasaan ja vähäsen vain tuprauttaa savua ku ryntäyttää ja tehot ei muuttunu mihinkään suuntaan.
varmaan johtu kaasuvivustosta että ei saanu enempää tyhjäkäyntiä laskemaan, kävin sitte kurkkii sitä vivustoa mutta en saanu päähä että mistä sitä sääjetään. joten voisko joku laittaa kuvaa tai jotaki että vois kokeilla?
No pistettiin kasaan ja vähäsen vain tuprauttaa savua ku ryntäyttää ja tehot ei muuttunu mihinkään suuntaan.
varmaan johtu kaasuvivustosta että ei saanu enempää tyhjäkäyntiä laskemaan, kävin sitte kurkkii sitä vivustoa mutta en saanu päähä että mistä sitä sääjetään. joten voisko joku laittaa kuvaa tai jotaki että vois kokeilla?

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Taisi olla niin että vakiomorkooli on liika on / off -typpinen kovemmilla paineilla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä, se antaa kaiken syötön jo yhden barin paineella ja se on usein liikaa jopa 7mm pumpulla 8mm pumpusta puhumattakaan. Mittailin juuri tuota vanhemman mallin mynän morkoolia ja sen tappi liikkuu tasaisesti paineen noustessa kolmeen baariin, ilmeisesti vielä korkeammallekin mutta ei ollut tarvetta kokeilla (ei letkut kestäneet niin kovia paineita). Lisäksi siinä oli niitä perussäätöjä paremmin, eli esimerkiksi pystyy säätää paineen, jota ennen syöttö ei ala nouseman vielä yhtään ja erikseen maksimin syöttömäärän.
MynänJussi joskus sanoi että vanhan mallin kellot oli joskus jopa semmosia, että alkoivat rajoittamaan syöttöä kovemmilla paineilla, omassa alkuperäisessä pumpussa epäilin, että noin saattoi käydä kun syöttöä ei tullut tarpeeksi. Silloin pitäisi tehdä bleedausventtiili pelkästään morkoolia varten.
En muista kumpaan suuntaan sitä ruuvia piti vääntää, mutta se on helppo päätellä kun painaa sitä samaan suuntaan kuin se paineilmakin sitä painaisi. Yleensä ruuvin kiristäminen painaa sitä tappia jolloin ahtamaton syöttö lisääntyy.
MynänJussi joskus sanoi että vanhan mallin kellot oli joskus jopa semmosia, että alkoivat rajoittamaan syöttöä kovemmilla paineilla, omassa alkuperäisessä pumpussa epäilin, että noin saattoi käydä kun syöttöä ei tullut tarpeeksi. Silloin pitäisi tehdä bleedausventtiili pelkästään morkoolia varten.
En muista kumpaan suuntaan sitä ruuvia piti vääntää, mutta se on helppo päätellä kun painaa sitä samaan suuntaan kuin se paineilmakin sitä painaisi. Yleensä ruuvin kiristäminen painaa sitä tappia jolloin ahtamaton syöttö lisääntyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä se orkkis morkooli rajottaa syöttöä. siis ainakin sillon, kun siitä on alasyöttö säädetty pienelle, niin myös yläsyöttö pienenee. siitä loppuu säätövara.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ruuvit löysälle morkoolin päält ni alkaa mustaa riittää
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
HJÄLP!
Pumpun säädön jälkeen kierrokset nousee tappiin.... Voiko olla vain joku alipainesysteemi ihan vituillaan, vai menikö pumppu vaan ihan sekaisin?
Kyseessä OM601 -97 automaatti Sprinterin keulalla, pumppua ruuvasin ensin 3 kierrosta syöttöä ja tyhjäkäyntiruuvia auki ja vetäviä 3 kiinni. Hienosäätökellolla ei ole ns. mitään vaikutusta.
Toisen kerran koitin vielä tyhjäkäyntiruuvia avata tappiin asti ja se tulikin niin monta kierrosta että menin jo laskuissa sekaisin muihin säätöihin en koskenut. Muutaman kierroksen jouduin tyhjäkäyntiruuvia laittamaan takaisin kiinnipäin kun kansi ei mahtunut enää paikalleen.
Mikä mättää mun pumpussa on ilmeisesti alppikello kun ei kai morkolia ole ahtamattomassa pumpussa ja tyhjäkäynnin säätimessä on sellainen alipainemotikka, alipaineletkujen sijoituksesta ei ole enää mitään havaintoa kun ei tullut otettua projektikuvaa aloittaessa ja googlella kaikki vanhat topicit on niin vanhoja että kuvat ei enää toimi vaikka tekstiä löytyy...
Jos tuohon joku keksii vinkkiä tai vaivautuisi Hämeenlinnaan paikanpäälle neuvomaan ei tarvitse talkoilla tehdä varmastikin sopiva korvaus keksitään. Pumppua en haluaisi irroittaa ja ei paljon ajeta kun kierrokset nousee heti tappiin. Ihmeellisintä on että ekalla startilla kävi ihan normi alle tonnin tyhjiä kunnes polkaisi kaasua vähän niin kierrokset nousi tappiin. Ja sen jälkeen joka startin jälkeen hakee heti kierrokset tappiin.
Pumpun säädön jälkeen kierrokset nousee tappiin.... Voiko olla vain joku alipainesysteemi ihan vituillaan, vai menikö pumppu vaan ihan sekaisin?
Kyseessä OM601 -97 automaatti Sprinterin keulalla, pumppua ruuvasin ensin 3 kierrosta syöttöä ja tyhjäkäyntiruuvia auki ja vetäviä 3 kiinni. Hienosäätökellolla ei ole ns. mitään vaikutusta.
Toisen kerran koitin vielä tyhjäkäyntiruuvia avata tappiin asti ja se tulikin niin monta kierrosta että menin jo laskuissa sekaisin muihin säätöihin en koskenut. Muutaman kierroksen jouduin tyhjäkäyntiruuvia laittamaan takaisin kiinnipäin kun kansi ei mahtunut enää paikalleen.
Mikä mättää mun pumpussa on ilmeisesti alppikello kun ei kai morkolia ole ahtamattomassa pumpussa ja tyhjäkäynnin säätimessä on sellainen alipainemotikka, alipaineletkujen sijoituksesta ei ole enää mitään havaintoa kun ei tullut otettua projektikuvaa aloittaessa ja googlella kaikki vanhat topicit on niin vanhoja että kuvat ei enää toimi vaikka tekstiä löytyy...
Jos tuohon joku keksii vinkkiä tai vaivautuisi Hämeenlinnaan paikanpäälle neuvomaan ei tarvitse talkoilla tehdä varmastikin sopiva korvaus keksitään. Pumppua en haluaisi irroittaa ja ei paljon ajeta kun kierrokset nousee heti tappiin. Ihmeellisintä on että ekalla startilla kävi ihan normi alle tonnin tyhjiä kunnes polkaisi kaasua vähän niin kierrokset nousi tappiin. Ja sen jälkeen joka startin jälkeen hakee heti kierrokset tappiin.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
onko kaasuvaijeri varmasti löysällä, ettei paina jo valmiiks kaasua? se on ensimmäinen asia, mikä pitää olla kunnossa.
sitten siellä pumpussa on muotakin ruuvveja, kun tyhjäkäynti ja sopparuuvvi. niillä muilla säädetään sen pumpun toiminta hyväks. kokeiles vaikka aluks siitä isosta ruuvvista, mikä on aika keskellä niitä kaikkia ruuvveja. avaat lukituksen ja avaat ruuvvia 1/4-1/2 kierrosta. sillä pitäis helpottaa. mutta muista sitten kokeilla säätämisen jälkeen ennenku laitat kantta kiinni, että kone toimii myös kierroksilla. joskus voi käydä niin, että toimii ihan hyvin 3000rpm saakka ja sitten ryntääkin itsekeen kierrokset tappiin, eikä laske muutaku sammuttamalla koko kone.
sitten siellä pumpussa on muotakin ruuvveja, kun tyhjäkäynti ja sopparuuvvi. niillä muilla säädetään sen pumpun toiminta hyväks. kokeiles vaikka aluks siitä isosta ruuvvista, mikä on aika keskellä niitä kaikkia ruuvveja. avaat lukituksen ja avaat ruuvvia 1/4-1/2 kierrosta. sillä pitäis helpottaa. mutta muista sitten kokeilla säätämisen jälkeen ennenku laitat kantta kiinni, että kone toimii myös kierroksilla. joskus voi käydä niin, että toimii ihan hyvin 3000rpm saakka ja sitten ryntääkin itsekeen kierrokset tappiin, eikä laske muutaku sammuttamalla koko kone.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kuuluuko "viripumpuilla" varustetuissa autoissa tyhjäkäynnin olla hieman "aaltoileva"? 6mm Mynäpumppu on OM603 koneessa...säätöihin ei ole koskettu Mynän jälkeen. Muutoin pelailee kivasti, mutta tosiaan tyhjäkäynti on sellaista säännöllistä ROU-ROU-ROU-ROU aaltoilua. Käynnistyksen jälkeen vielä selkeämmin ja vähän ravisuttaa konetta myös. Kannattaiskohan ajoitusta vähän hienosäätää jompaan kumpaan suuntaan, auttaiskohan?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä oli vaikea tajuta liian ilmeistä vikaa... vika oli vivustossa jonka joutui tekemaan uusiksi kun geometria ei enää riittänyt. Olis pitänyt heti alkuun irroittaa vivusto suoraan pumpusta ennen koko säätämisen aloittamista. Aika amatöörimäinen virhe mutta yritti vikaa etsiä liian hankalasti.pera8x kirjoitti:onko kaasuvaijeri varmasti löysällä, ettei paina jo valmiiks kaasua?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Onko autossa sähköinen tyhjäkäynnin tasain (säädin) eli pumpun taakse menee sähköjohto jossa 2 napainen liitin. Mikäli on niin aaltoileeko tyhjäkäynti myös jos tämän johdon irroittaa ?Petri R kirjoitti:Kuuluuko "viripumpuilla" varustetuissa autoissa tyhjäkäynnin olla hieman "aaltoileva"?
En usko että ajoituksen säätö vaikuttaa tuohon, varsinkaan jos käynti ei kuulosta liian terävältä kalkatukselta kylmänä.
Kysymykseen vastaus ettei sen mitenkään aaltoileva kuulu olla ainakaan näissä kesymmissä (6mm/7mm) pumpuissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pumpussa on se tasaimen liitin persuksissa, mutta siihen ei ole kytketty mitään (124 motti siirretty vanhaan G-meseen ilman niitä johtoja/releitä tms). Ei ole terävää käyntiä/kalkatusta. Alasyötöt on laitettu aika isolle minun pyynnöstä (vääntöä alakierroksille, sitkeyttä tyhjäkäynnille = helppo mönkiä hitaasti maastossa), liekkö sitten jotain muutakin tehty säädöille tämän toivomuksen vuoksi? Symmetrinen ja aika tiheäsyklinen aaltoilu ei taida sinällään ongelma (isommat testit vielä tekemättä), ajattelin vaan että onko se oire väärästä ennakosta tms...veskola kirjoitti:Onko autossa sähköinen tyhjäkäynnin tasain (säädin) eli pumpun taakse menee sähköjohto jossa 2 napainen liitin. Mikäli on niin aaltoileeko tyhjäkäynti myös jos tämän johdon irroittaa ?Petri R kirjoitti:Kuuluuko "viripumpuilla" varustetuissa autoissa tyhjäkäynnin olla hieman "aaltoileva"?
En usko että ajoituksen säätö vaikuttaa tuohon, varsinkaan jos käynti ei kuulosta liian terävältä kalkatukselta kylmänä.
Kysymykseen vastaus ettei sen mitenkään aaltoileva kuulu olla ainakaan näissä kesymmissä (6mm/7mm) pumpuissa.
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
mulla aaltoili toi ensimmäinen kotitekonen pumppu kovemmilla pakkasilla, kun raakana löi käyntiin. jotain reilusti yli 20 pakkasta, niin pari minuttia aaltoili ennenku tasaantu. tiedä sitten, että oliko se normaalia, vai ei. itseäni se ei ainakaan haitannut, kun hävisi heti, kun kone pikkasenkin lämpes.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
tämä tekee lämpimänäkin, mutta kai tuon kanssa pärjää.
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jooh elikkäs w124 300d vm. 93 saksan tuonti pumppu ongelma. Syöttöä yritetty nostaa siinä kuitenkaa onnistumatta. Sitten huomasin että syöttöruuvi ja pumppu on täysin erilainen takaosaltaan kuin muut, syöttöruuvi 12-16mm ja lukitusmutteri 22mm avainkoolla. Noh syötöt on tapissa ja mustaa ei tule. Syöttöruuvi näyttäisi olevan pultti joka laitettu pumpun sisältä päin?!? Nyt ongelmana että ei kierrä yli 3000rpm. Missä vika, tyhjäkäynnin tasaimeen(syöttöruuvin yläpuolella keskellä) sitä käännelty varovasti mutta muualle ei koskettu. Vapaalla kun huuattaa noin 5 sekuntia nii just ja just kiertää 4000rpm. Pumpussa on elr järjestelmä ja 2 kpl niitä ~ 50mm mokkuloita (tyhjäkäynnin sähkö/hienosäätö ja nykimisen esto?!?!?). Ei kumminkaa turboa eikä ilmastointia. Eli siis ei ole peltilevyä takakantena niinku useimmilla on eikä 6mm pultilla olevaa syöttöruuvia. Tämähän ei virallisesti liittynyt edelliseen keskusteluun mitenkää mutta olisi vain akuutti tarve saada mersu ajoon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mikähän mersuun nyt tuli kun laitto 7mm tapeilla olevan pumpun paikoilleen niin katkoo kolmosen suutinputkea noin 1000 kilometrin välein. Nyt on pumpun laiton jälkeen pari putkea tullu vaihdettua ja kaikki on helmen juuresta poikki? Kyseessä on om602. Voikohan suuttimesta johtua? 

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Putkien pidikkeet imusarjassa paikallaan?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllähän ne on paikoillaan. Ei oo kyllä ikinä näin monta menny poikki vaikka ei oo pidikkeitä ollutkaan.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mulla vakioista on ollu noita kiinnikeitä poikki ja rikki monet ja ei oo koskaa katkennu putki vaikka jonku 40-50tkm ajellu semmosilla vekottimilla yhteensä. Kyllähä siinä jotaki hämärää nyt on.
Onko tullu uuet putket vai käytetyt? Ettei ois mahottoman huono tuuri sattunu et väsyny käytetty tullu tilalle? Jos uus ni eri asia.
Hakkaako se putki kynsille enemmän ko muut tai nakuttaako suutin erilailla? Rautatangolla voi korvaa vasten jo kuunella jossei oo oikiaa stetoskooppia.
Onko tullu uuet putket vai käytetyt? Ettei ois mahottoman huono tuuri sattunu et väsyny käytetty tullu tilalle? Jos uus ni eri asia.
Hakkaako se putki kynsille enemmän ko muut tai nakuttaako suutin erilailla? Rautatangolla voi korvaa vasten jo kuunella jossei oo oikiaa stetoskooppia.
S124 & W124
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Itellä kans tuollane samanlainen pumppu että 22mm lukitusmutteri syöttöruuvissa ja kierrostensäädös eioo lukitusmutteria vaan ryppynen kierre, syöttöruuvi tapissa ja ei puske savua, sylttöruuvi tuli vain 1 ja vartin ulospäin, ja metalliläpystkä sen nykimisenestomokkulan tilalla, mikä vikana?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Edit. Nyt toimii pumppu, toisiks alin ruuvi (tyhjäkäynnin tasain/kierrosnopeuden laskuruuvi) oli jäänyt aivan liian löysälle(liian auki). Kiristelin sitä aina kierroksen ja kävin polkemassa ja nyt ottaa sopivasti 5500rpm jenkaa ja kierroksetkin laskee mukavasti tosin savua ei tule juuri nimeksikään ja olen tullut siihe tulokseet että tuon mallin pumpusta ei saa enempää syöttöä kuin pajalla käyttämällä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei missään nimessä kannata edes koskeakaan pumppuun jos et tiiä mitä teet. Olen kuullut paljon paikallisilta harrastajilta että nokka-akseli sinkuu virheellisestä säädöstä. Joten itse jättäisin nämä hommat asiantuntijalle.
W124 4ever