W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kovanen kirjoitti:Tuli tuollainen pieni harmaa hius kun avasin tuon E63 puskurin laatikon ja katoin vihdoin että mitä se sisältää...

Keskiritilä on tehty tuosta v*tun kanahäkkituningverkosta, ihan hyvin kylläkin, mutta ei nyt ollut ihan sitä mitä oisin halunnut :roll:
http://i11.aijaa.com/b/00449/13156879.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

No, kävin marmoritiskiltä kysymässä että mitä kyseinen verkko maksaisi alkuperäisosana... kevyet 207€ :|

Tuo verkko on kyllä muotoon taivutettua ihan virheettömästi, mutta voin tuon vaihtaa muoviseen alkuperäiseen jos jollain sattuis sellanen olemaan ylimääräisenä :)
Miten olis se audin RS verkko jossa on isompaa kuusikulmaista silmää kuten noissa sivukoteloissa sinunkin puskurissa? sitä saa metritavarana tuninkipuljuista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

Sanokaas nyt viisaat miten w211 e220 -07 saa kardaanin irti?
Pitäs stefa vaihtaa perään ja kardaanin ei millään irti.
Tuntuu että se "kumilimppu" pistää vastaan perän ja kardaanin välissä niin kovasti ettei saa pois millään.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja aziz »

-Dommi- kirjoitti:Sanokaas nyt viisaat miten w211 e220 -07 saa kardaanin irti?
Pitäs stefa vaihtaa perään ja kardaanin ei millään irti.
Tuntuu että se "kumilimppu" pistää vastaan perän ja kardaanin välissä niin kovasti ettei saa pois millään.
Siis eikö se rättinivel irtoo perästä vai mikä on ongelmana? Jos näin, niin tarjoo talttameisseliä ja vasaraa sinne holkkien juureen tasaisesti jokaiseen, pitäis kyllä irrota.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-Dommi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 15.03.2011 19:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja -Dommi- »

Joo nyt lähti. Tais mennä liian kireälle mutteri sieltä ku löysää kaasun niin rupeaa ujeltamaan...
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Sergey kirjoitti:
Kovanen kirjoitti:Tuli tuollainen pieni harmaa hius kun avasin tuon E63 puskurin laatikon ja katoin vihdoin että mitä se sisältää...

Keskiritilä on tehty tuosta v*tun kanahäkkituningverkosta, ihan hyvin kylläkin, mutta ei nyt ollut ihan sitä mitä oisin halunnut :roll:
http://i11.aijaa.com/b/00449/13156879.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

No, kävin marmoritiskiltä kysymässä että mitä kyseinen verkko maksaisi alkuperäisosana... kevyet 207€ :|

Tuo verkko on kyllä muotoon taivutettua ihan virheettömästi, mutta voin tuon vaihtaa muoviseen alkuperäiseen jos jollain sattuis sellanen olemaan ylimääräisenä :)
Miten olis se audin RS verkko jossa on isompaa kuusikulmaista silmää kuten noissa sivukoteloissa sinunkin puskurissa? sitä saa metritavarana tuninkipuljuista.
Juurikin tuota samanlaista verkon kuviointia haluaisin kuin noiden sivureikien peitteenä on. Hyvä tietää jos sitä löytyy myös tuolla isommalla ja 6 kulmaisella kuvioinnilla, sitä voisi jo harkita laittavansa paikalleen.
Pitääkin käydä vähän kiertelemässä ja kattomassa mitä on tarjolla. Kiitos vinkistä :thumbup:
- W211 320CDI -
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

Kevät kolkuttelee ja nyt tarvittais apuja alustasarjan valinnassa! Millaisia kokemuksia esim. kiinteästi madaltavista Koni Sport Kit -40mm/-40mm tai H&R vastaavasta?
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

mösöw211 kirjoitti:Kevät kolkuttelee ja nyt tarvittais apuja alustasarjan valinnassa! Millaisia kokemuksia esim. kiinteästi madaltavista Koni Sport Kit -40mm/-40mm tai H&R vastaavasta?
Ihan päteviä jousia. itellä oli farmarissa aikasemmin edessä H&R jouset ja oon ajanut sedanilla missä joka nurkassa H&R. Toimivat kapistukset, eikä liian kovat
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Eibachilta löytyy kans. Eivät ole liian kovat nekään. Kuulemma on kyyti edelleen pehmeämpää kuin Octaviassa :D
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Itsehän oman kikkottimen vein pajan pihalle oottamaan aamua, laittavat H&R:n jouset alle, katotaan minkälainen siitä tulee. Oli muistaakseni ihan hillitty 30/30
- W211 320CDI -
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

Onkohan se -40/-40 "tarpeeksi" madallusta sedan avantgardeen, ois hieno nähdä vaikka kuvaa joltain :D -50/-40 alusta kiinnostais mutta tuntuu ettei kyseistä löydy oikeen mistään nimenomaan Avantgardeen..
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Obnoxio kirjoitti:Eibachilta löytyy kans. Eivät ole liian kovat nekään. Kuulemma on kyyti edelleen pehmeämpää kuin Octaviassa :D
Eibachiin ei ole tarvinut pettyä vielä kertaakaan, eikä tarvinut tuon oman S211:kään kanssa :wink:
Mullä oli bränärit vakio-Bilsteinit joka nurkassa, joten jätin vielä toistaiseksi iskarit ostamatta ja on aivan uskomattoman hyvät ajella noillakin. Kerran oon ajanu w211:llä, missä Eibach + Sach:n vakioiskarit ja se oli kun olisi vaihdettu puupalikat jousien ja iskarien tilalle, eli jos jollain on nuo Scheisse:n iskarit niin ne lingotaan metsään viimeistään madalluksen yhteydessä (oli kyllä melkoisen kauheat ajettavat vakiojousillakin).
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Mites ku ootte madaltannu enemmän, niin ootteko jollain konstilla saannu eestä cambereita kohalleen? Ite tilasin BC-Racingin säädettävän alustan siinä toivossa että siinä olis ollu camber säätö, mutta eipä ollutkaan! Kuulemma w211 ei saa semmosta alustaa, miltään merkiltä missä olis camber säätö..?
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

sonikki kirjoitti:
Obnoxio kirjoitti:Eibachilta löytyy kans. Eivät ole liian kovat nekään. Kuulemma on kyyti edelleen pehmeämpää kuin Octaviassa :D
Eibachiin ei ole tarvinut pettyä vielä kertaakaan, eikä tarvinut tuon oman S211:kään kanssa :wink:
Mullä oli bränärit vakio-Bilsteinit joka nurkassa, joten jätin vielä toistaiseksi iskarit ostamatta ja on aivan uskomattoman hyvät ajella noillakin. Kerran oon ajanu w211:llä, missä Eibach + Sach:n vakioiskarit ja se oli kun olisi vaihdettu puupalikat jousien ja iskarien tilalle, eli jos jollain on nuo Scheisse:n iskarit niin ne lingotaan metsään viimeistään madalluksen yhteydessä (oli kyllä melkoisen kauheat ajettavat vakiojousillakin).
Joo, itelläki on Bilsteinin B8-iskarit (Tulevat Eibach B12 Pro-kitissä). B8:sit on vielä tarkoitettu madalletulle :)
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

dieseli kirjoitti:Mites ku ootte madaltannu enemmän, niin ootteko jollain konstilla saannu eestä cambereita kohalleen? Ite tilasin BC-Racingin säädettävän alustan siinä toivossa että siinä olis ollu camber säätö, mutta eipä ollutkaan! Kuulemma w211 ei saa semmosta alustaa, miltään merkiltä missä olis camber säätö..?
Mä vaihdoin alatukivarren uritetunpultin "sisäuraan". eipä sille muuta voi edessä tehdä.
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Itellä niitä alatukivarren pultin reikiä vingutettu isommiks ja silti syö renkaita sisältä.. eikai se sitte auta ku kärsiä.. :x
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

Mitäs mieltä vannevalinnoista. Sopiiko hopean väriseen autoon mustat vanteet kromilipalla, vai hopeiset vanteet kromilipalla? Toki täysin mielipiteestä kiinni, mutta itse olen niin kahden vaiheilla että pakko kysyä apuja tähänkin :D Mun sedanissa on musta katto, musta "grilli" ja tummennetut valot, joten tuskin mustat vanteetkaan hassummat olisi..
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Tahtovat olla aika yleisiä nuo mustat vanteet kromihuulella, mutta jos se ei haittaa, niin mieluummin sellaiset. Kromi tahtoo vähän kadota näkymättömiin hopeassa autossa tai vanteessa.
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

http://img46.imageshack.us/img46/1763/e55godfather1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän tollasta lookkia olis hakusessa. Jostain pitää etsiä vastaavanlainen 19" vanne! :)
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

mösöw211 kirjoitti:Mitäs mieltä vannevalinnoista. Sopiiko hopean väriseen autoon mustat vanteet kromilipalla, vai hopeiset vanteet kromilipalla? Toki täysin mielipiteestä kiinni, mutta itse olen niin kahden vaiheilla että pakko kysyä apuja tähänkin :D Mun sedanissa on musta katto, musta "grilli" ja tummennetut valot, joten tuskin mustat vanteetkaan hassummat olisi..
Itse laittaisin ehkä hopeat, voihan ne maalata mustaks jos kyllästyy.. Voihan ne tietysti mustatki maalata hopeiks, mutta kumminki. :D
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

dieseli kirjoitti:Itellä niitä alatukivarren pultin reikiä vingutettu isommiks ja silti syö renkaita sisältä.. eikai se sitte auta ku kärsiä.. :x
pitää vaihtaa kumit toiste päin puolessa kesässä :lol: onhan tuota camperia, mutta olkoot
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

juippi_ kirjoitti:
dieseli kirjoitti:Itellä niitä alatukivarren pultin reikiä vingutettu isommiks ja silti syö renkaita sisältä.. eikai se sitte auta ku kärsiä.. :x
pitää vaihtaa kumit toiste päin puolessa kesässä :lol: onhan tuota camperia, mutta olkoot
Joo eikai siinä muukaan auta. :)
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

http://mbworld.org/forums/signaturepics ... 8804_1.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommoset bbs lm vanteet aika hyvän näköset myöskin. Voi tätä valintojen vaikeutta! :cry: :D Pitkän pähkäilyn jälkeen taidan kuitenkin päätyä näihin, voihan ne tosiaan maalailla myöhemmin sit mustaks jos mieli tekee. :)
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

mösöw211 kirjoitti:http://mbworld.org/forums/signaturepics ... 8804_1.gif
Tuommoset bbs lm vanteet aika hyvän näköset myöskin. Voi tätä valintojen vaikeutta! :cry: :D Pitkän pähkäilyn jälkeen taidan kuitenkin päätyä näihin, voihan ne tosiaan maalailla myöhemmin sit mustaks jos mieli tekee. :)
:thumbup:
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Joku kyseli noita kuvia madalluksista, itselläni ainankin tämän kesän menee nuo -30 H&R:t, ei nyt kovinkaan matala mutta käyttötarkoitukseen sopivat(lue: pääsen siis joskus vielä mökillekkin :) )
Eikä nyt luultavasti syö renkaitakaan niin pahasti sisäkantista kun aikaisemmat mersut... voisin kyllä mitata vielä tuon mitan keskiöstä kaareen.
Omaan silmään näyttää nuo vanteet ihan ok, kunhan vähän tuo lähemmäs kaarta, 8x19" ja et oli jotain vähän yli 40
Napsasin nopeesti ohimennen kuvan kun kaupassa kävin.

Kuva

Edit: ja tuleva AMG etupuskuri varmaan menee matalammalla kuin vakio puskuri?
- W211 320CDI -
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Kovanen kirjoitti:Joku kyseli noita kuvia madalluksista, itselläni ainankin tämän kesän menee nuo -30 H&R:t, ei nyt kovinkaan matala mutta käyttötarkoitukseen sopivat(lue: pääsen siis joskus vielä mökillekkin :) )
Eikä nyt luultavasti syö renkaitakaan niin pahasti sisäkantista kun aikaisemmat mersut... voisin kyllä mitata vielä tuon mitan keskiöstä kaareen.
Omaan silmään näyttää nuo vanteet ihan ok, kunhan vähän tuo lähemmäs kaarta, 8x19" ja et oli jotain vähän yli 40
Napsasin nopeesti ohimennen kuvan kun kaupassa kävin.

[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00423/13173818.t.jpg] ][/url]

Edit: ja tuleva AMG etupuskuri varmaan menee matalammalla kuin vakio puskuri?
Ei se amg puskuri minusta matalammalle tuu ku vakio.. En oo kyllä mitannu, mutta ite sanoisin että on melkeen toisinpäin.. Kokemusta vain 63 amg mallista.
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

dieseli kirjoitti:
Kovanen kirjoitti:Joku kyseli noita kuvia madalluksista, itselläni ainankin tämän kesän menee nuo -30 H&R:t, ei nyt kovinkaan matala mutta käyttötarkoitukseen sopivat(lue: pääsen siis joskus vielä mökillekkin :) )
Eikä nyt luultavasti syö renkaitakaan niin pahasti sisäkantista kun aikaisemmat mersut... voisin kyllä mitata vielä tuon mitan keskiöstä kaareen.
Omaan silmään näyttää nuo vanteet ihan ok, kunhan vähän tuo lähemmäs kaarta, 8x19" ja et oli jotain vähän yli 40
Napsasin nopeesti ohimennen kuvan kun kaupassa kävin.

[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00423/13173818.t.jpg] ][/url]

Edit: ja tuleva AMG etupuskuri varmaan menee matalammalla kuin vakio puskuri?
Ei se amg puskuri minusta matalammalle tuu ku vakio.. En oo kyllä mitannu, mutta ite sanoisin että on melkeen toisinpäin.. Kokemusta vain 63 amg mallista.
olettamuksen vain näin oletin, tietysti, voisihan sen mitata, tuossa tuo E63 AMG puskuri nököttää olohuoneen nurkassa :D
- W211 320CDI -
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Sergey kirjoitti:
Kovanen kirjoitti:Tuli tuollainen pieni harmaa hius kun avasin tuon E63 puskurin laatikon ja katoin vihdoin että mitä se sisältää...

Keskiritilä on tehty tuosta v*tun kanahäkkituningverkosta, ihan hyvin kylläkin, mutta ei nyt ollut ihan sitä mitä oisin halunnut :roll:
http://i11.aijaa.com/b/00449/13156879.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

No, kävin marmoritiskiltä kysymässä että mitä kyseinen verkko maksaisi alkuperäisosana... kevyet 207€ :|

Tuo verkko on kyllä muotoon taivutettua ihan virheettömästi, mutta voin tuon vaihtaa muoviseen alkuperäiseen jos jollain sattuis sellanen olemaan ylimääräisenä :)
Miten olis se audin RS verkko jossa on isompaa kuusikulmaista silmää kuten noissa sivukoteloissa sinunkin puskurissa? sitä saa metritavarana tuninkipuljuista.
Tuli tässä nyt mieleen kommentoida oman kylän tarjonnasta mitä kävin kyselemässä. Ei löytynyt muutakuin tuota salmiakkikuvioista metalliverkkoa mitä mullakin tuo on.
Ebaystä en omalla saksan/englanninkielen taidoilla löytänyt kyseistä verkkoa kuin classic ja elegance malleihin ebay.de ja ebay.co.uk sivuilta.
Enkä tuolta räjäytyskuvien sivustoilta en saanut tolkkua jotta oisin voinut vaikka alkuperäisellä numerolla hakea osaa esim. ebaystä
- W211 320CDI -
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Kovanen kirjoitti: Ebaystä en omalla saksan/englanninkielen taidoilla löytänyt kyseistä verkkoa kuin classic ja elegance malleihin ebay.de ja ebay.co.uk sivuilta.
Enkä tuolta räjäytyskuvien sivustoilta en saanut tolkkua jotta oisin voinut vaikka alkuperäisellä numerolla hakea osaa esim. ebaystä
Tässä yleismallista verkkoa:http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40
mösöw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 17.06.2013 10:10

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja mösöw211 »

Onko kellään kokemusta plasti dip -maalauksesta? Vaatiiko millaista pohjatyötä, vai riittääkö pelkkä puhdistus? Kestääkö maali kuinka kauan? Onko maaleissa isoja laatu eroja?
Avatar
Miksu MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Pe 04.03.2011 22:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Palokka

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Miksu MB »

mösöw211 kirjoitti:Onko kellään kokemusta plasti dip -maalauksesta? Vaatiiko millaista pohjatyötä, vai riittääkö pelkkä puhdistus? Kestääkö maali kuinka kauan? Onko maaleissa isoja laatu eroja?
Aikanaan väyrysen listoja ja merkkejä maalasin Plasti Dipillä. Pohjaksi riitti kun rasvanpoistoaineella/vastaavalla puhdistaa pinnat. Itsellä kyllä pysyi kiinni ilman mutinoita, eihän tuo kuitenkaan oikealle maalille vedä vertoja kestävyydeltään. Laatueroista en sitten osaakkaan sanoa mitään, kun kokemukset rajoittuu tohon Plasti Dippiin.
Vastaa Viestiin