w203 kiihdyttäessä sammuu
- raunoartman
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 28.01.2014 18:41
w203 kiihdyttäessä sammuu
Tervehdys. Elikkä mikä on vikana ku autolla kiihdyttäessä, vähän reippaammin eli kaasu on melkein lattiassa, se katkaisee syötön ja moottorinhäiriövalo syttyy, auto käy vielä vähän aikaa ja sitten sammuu. Virrat pois ja kone uudelleen käyntiin ja kaikki on muuten ihan normaalisti kunnossa, eli kone käy, ottaa kierroksia ja auto liikkuu normaalisti. Ainut että moottorinhäiriövalo pitää erikseen "kuitata" poies.
MB 270 CDI Avantgarde 2003 ajettu n.293000
MB 270 CDI Avantgarde 2003 ajettu n.293000
C270CDI -03
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Aloitetaan halvimmasta eli milloin olet suotimen vaihtanut..täys kaasu kiihdytys vaatii korkeimman mahdollisimman siirtokapasiteetin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- raunoartman
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 28.01.2014 18:41
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Meinaat polttoaineen suodinta? En ole vaihtanu.. en kyllä tosin ole autolla muutenkaan ajanu vasta ku n.3000 km eli mulke vaihdon jälkeen uus tuttavuus..
C270CDI -03
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
polttoaine järjestelmä repii ilmoja jostain. vaihda kaikki linjaston O-renkaat foorumilta löytyy paljon juttua nuista
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Jos se häiriövalo pitää kuitata pois, niin johan siellä on koodi mikä kertoo mikä sen on sytyttänyt. Kai nyt tuon verran pitäs sytyttää valon kuittaajallakin 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Niinpä ja aina kun se syttyy jää jälki miksi syttyiPansu kirjoitti:Jos se häiriövalo pitää kuitata pois, niin johan siellä on koodi mikä kertoo mikä sen on sytyttänyt. Kai nyt tuon verran pitäs sytyttää valon kuittaajallakin
tosin jos sammutelu tehdään jollain millä lie kapisutksella niin ei ehkäpä näy
tai jos ohjelmaa on ronkittu niin että ei näy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- raunoartman
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 28.01.2014 18:41
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Virta-avaimella oon kuitannu ja ku ei oo "kapistuksia" millä kattoa koodeja tai mitään muutakaan. näin viikonloppuna ajattelin teiltä foorumilaisilta kysästä neuvoa. Sytyttää tai ei. Tättyypä alkaa hakeen niitä muita juttuja ko aiheesta... kiitos neuvoista..
C270CDI -03
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Ei nyt tarvi mieltä pahoittaa noista vastauksistaraunoartman kirjoitti:Virta-avaimella oon kuitannu ja ku ei oo "kapistuksia" millä kattoa koodeja tai mitään muutakaan. näin viikonloppuna ajattelin teiltä foorumilaisilta kysästä neuvoa. Sytyttää tai ei. Tättyypä alkaa hakeen niitä muita juttuja ko aiheesta... kiitos neuvoista..

Ko. tekniikka osiossa on heti tuolla ylhäällä lista foorumiliasista joilla harraste STAR:it ja linkki googlen karttaan jossa täpät missä päin sinua on lähimmät laittee ja joillakin vielä kattavammatkin laitteet. Katsele sieltä lähinnä oleva ja laita YV:tä jollet halua merkkikorjaamolla autoasi käydä vikakoodeja lukemassa.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
.
Hyvin useasti tuossa vanhemman polven järjestelmässä sammuminen johtuu ilmavaivoista polttoainejärjestelmässä.
Järjestelmän polttoaineen riittävyyttä valvoo vaan yksi anturi, railputken päässä oleva paineanturi.
Jos railputkessa oleva paine ei pysy riittävässä haarukassa, sammuttaa ohjelma moottorin.
Järjestelmä ja ohjelma on tältä osin hyvin yksinkertaiseksi rakennettu, ainoa korjaus mitä tehdään, on että moottori sammutetaan, ainut.
Ilmaa tulee polttoaine järjestelmään helposti, koska järjestelmän kaikki polttoainetta liikuttelevat pumput ovat mekaanisia ja moottorin keulilla.
Polttoaine ikään kuin imetään alipaineella tankista.
Tällöin tyypillisesti mitään ei vuoda ulospäin, vaan vuodon alkaessa ilmaa tulee polttoainejärjestelmään "sisään" syrjäyttämään polttoainetta.
Ilmalla se auto ei kuitenkaan kulje.
Monta kertaa nämä ilmavaivat alkaa piiitkänä starttina kylmällä moottorilla. Ei aina.
Vaiva on inhottava, mutta ei särje mitään.
Lastutettuihin tulee näitä vaivoja helposti, jos ei ole paikat kunnossa.
Vikakoodia voi olla, tai sitten ei.
Halvimmillaan korjaus on O-renkaiden vaihtoa, kalleimmillaan pumppujen uusimista.
Eroon niistä kuitenkin pääsee halutessaan.
Hyvin useasti tuossa vanhemman polven järjestelmässä sammuminen johtuu ilmavaivoista polttoainejärjestelmässä.
Järjestelmän polttoaineen riittävyyttä valvoo vaan yksi anturi, railputken päässä oleva paineanturi.
Jos railputkessa oleva paine ei pysy riittävässä haarukassa, sammuttaa ohjelma moottorin.
Järjestelmä ja ohjelma on tältä osin hyvin yksinkertaiseksi rakennettu, ainoa korjaus mitä tehdään, on että moottori sammutetaan, ainut.
Ilmaa tulee polttoaine järjestelmään helposti, koska järjestelmän kaikki polttoainetta liikuttelevat pumput ovat mekaanisia ja moottorin keulilla.
Polttoaine ikään kuin imetään alipaineella tankista.
Tällöin tyypillisesti mitään ei vuoda ulospäin, vaan vuodon alkaessa ilmaa tulee polttoainejärjestelmään "sisään" syrjäyttämään polttoainetta.
Ilmalla se auto ei kuitenkaan kulje.
Monta kertaa nämä ilmavaivat alkaa piiitkänä starttina kylmällä moottorilla. Ei aina.
Vaiva on inhottava, mutta ei särje mitään.
Lastutettuihin tulee näitä vaivoja helposti, jos ei ole paikat kunnossa.
Vikakoodia voi olla, tai sitten ei.
Halvimmillaan korjaus on O-renkaiden vaihtoa, kalleimmillaan pumppujen uusimista.
Eroon niistä kuitenkin pääsee halutessaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Lisätään vielä listaan suuttimien "ohivuodot"
Eli joku suutin voi vuotaa ruiskutuspainetta niin paljon takaisin paluukiertoon ettei korkeapainepumppu kerkeä pumpta tarpeeksi tavaraa suuttimille... rail-paine tippuu alle ohjelman pyynnin... Sammuu.
Eli joku suutin voi vuotaa ruiskutuspainetta niin paljon takaisin paluukiertoon ettei korkeapainepumppu kerkeä pumpta tarpeeksi tavaraa suuttimille... rail-paine tippuu alle ohjelman pyynnin... Sammuu.
- raunoartman
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 28.01.2014 18:41
Re: w203 kiihdyttäessä sammuu
Vika on selvinnyt, ohivuotoa suuttimilla lämpimänä nii paljo että sen takia sammuu. Kestää normaalia ajoa mut jos tarvi soppaa enämpi nii sillon kyykkää..
C270CDI -03