Tuli huomattua kuskipuolen eturengasta vaihtaessa että siinä jossain varressa tuntui olevan klappia. Korjauskäsikirjan kuvan mukaan kyseessä on olkatuki, mutta googlettamalla sain sentään selville että kyseessä on olka-akseli. Tuosta linkkiä räjäytyskuvaan, osa numero 5 tuntui heiluvan hieman. http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... 7/group/33" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitäs tässä kannattaisi tehdä? Lompakko ei ole kovin myöntyväinen olka-akselin uusimiseen, joten pystyykö tuota kiristämään, ja miten se kuuluisi tehdä? Vai tuleeko kiristämällä helposti enemmän haittaa kuin hyötyä?
W210 olka-akselissa klappia
W210 olka-akselissa klappia
MB E 230 Avantgarde -96
Re: W210 olka-akselissa klappia
Siinä on ylä ja alapallot ja eiköhän lie vaihdettavissa ne pallonivelet.
Harvinaista että missään autossa pitää koko olkatuki vaihtaa.
Harvinaista että missään autossa pitää koko olkatuki vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 olka-akselissa klappia
Tämä selvä. Täytyy joku päivä irrottaa rengas ja katsoa josko vika olisi tosiaan tuossa kuvassa olevassa pallonivelessä, numero 8 taitaa olla se nivel. Mites tuo yläpää, sitä voi varmaan kiristää ihan rohkeasti kun siinä taitaa olla mutteri?
MB E 230 Avantgarde -96
Re: W210 olka-akselissa klappia
Nivelissä ei ole mitään "säädettäviä" välyksiä jotka katoaisivat kiristämisellä.
Jos nivelessä on väljää niin uutta vaan paikoilleen.
Pyörälaakerin voi kiriä jos siinä on välys. Mutta sitä ei saa vetää liian tiukalle, silloin se hajoaa käytännössä heti.
Jos nivelessä on väljää niin uutta vaan paikoilleen.
Pyörälaakerin voi kiriä jos siinä on välys. Mutta sitä ei saa vetää liian tiukalle, silloin se hajoaa käytännössä heti.