Taisi selvitä ongelman syy; ASD venttilille tuleva painelinja ja siitä perämurikalle lähtevä linja oli kytketty ristiin eli väärinpäin. Itse en niihin puuttunut vaan vaihdoin ensin tasonsäätöventtiilin ja siihen merkkasin putket ja ne meni varmasti oikein. Eli joku edellisistä omistajista oli ajanut tuolla lailla että öljy ei ollut kiertänyt ollenkaan, ja autohan oli katsastettukin kevättalvella 2012...
Homma selvisi sillä lailla että nyhdin tasonsäädölle menevän putken sieltä alta esiin ja vedin suoraan ASD venttiilille, eli ohitin tasonsäätövenan joka oli nyt jo siis taas halki. Ei kiertänyt öljy ei, alkoi vuotamaan pumpun paineletkusta (mistä aiemminkin oli tihrunnut). Vaihdoin sitten niiden kahden putken paikkaa, ja kas alkoi kiertolinjasta tulemaan nestetä säiliöön. Kuittasin sitten ASD valon eli sekin pelaa.
Mutta liian myöhään selvis, ai kun olisi tajunut kokeilla eilen ennen kun räjäytin sen venttiilin. Mutta silloin tasonsäätöventtiilin ollessa linjassa ennen en olisi uskaltanut laittaa putkia ristiin koska oletusarvo oli että ne oli oikeinpäin...
Kerkisin ottaa jo iskarit irti, yksi pultti on jumittunut alasilmukkaan ja sen joutui rälläköimään myös kannan puolelta poikki. Sitten piti porata pulttia lyhyemmäksi molemmista päistä ennen kun sain vedettyä iskarin pois sieltä. Joutuu viemään prässiin että saa sen sisälle jääneen pultinnysän irti, jos edes lähtee ehjänä. Kaiken lisäksi se paremmin irti lähtenyt iskari on alapallostaan väljä eli lotisee pahoin.
Eli pitäisi ostaa taas yksi tasonsäätöventtiili ja toinen iskari. Enkä tiedä onko pallot ehjät, vaikuttaa tosin olevan kun varastoivat öljyä mutta kauanko ne kestäisi käytössä.
Lisäksi lounaissuomesta on jo tulossa jouset sekä jousipuristimet luvattiin tuoda huomenna ihan kotiin asti eli logistiikkajuna on jo liikkeellä eikä sitä enää pysäytetä

. Motonetista varasin itselleni parin Saabin iskareita kun siellä sellaiset hyllyssä on.
Itse asiassa tuntuu mielenkiintoiselta muuttaa tuo jousitus tavalliseksi, niinkus vähän harjoitustyönä
