Rupesi ärsyttämään tuo ahtojen säätelyn hankaluus joten tein siihen tommosen täysin säädettävän sähköisen ohjauksen (3kpl analogisia sisään ja 3kpl 12v ohjauksia ulos):
WP_20140425_09_12_03_Pro(1).jpg
Tuon kun sain paikoilleen alkoi ahdot menemään kuten halusin, mutta nyt kun kelit lämpeni alkoi ilmenemään tuon compoundin huono puoli eli lämmöt alkoi karkailemaan. Ja kun konehuone ja keula on niin täynnä ettei sinne mahdu enään mitään (toista välijäähdytintä) oli otettava audin bypass venttiili uudelleen käyttöön.
Eilen illalla ahtoputket uusiksi ja tänään testille ja helveta sehän pelaa! Uusi hukkaportti imeisesti virtaa tarpeeksi ja pakokaasut menee sinne minne pitääkin.
Säädetyssä paineessa pikkuahtimen paine pikkasen notkahtaa ja alkaa sitten seuraamaan ison painetta kuten kuuluukin. Seuraavaksi nostin ison turbon paineita ylöpäin, mutta ei millään noussut yli 1.6bar.. Vähän ihmettelyä ja syyllinenkin alkoi löytymään, eli ilmansuodatin on päässyt vähän meneen tukkoisen näköiseksi ja sekään ei varmaan auttanut asiaa että konepellin äänieriste oli suodattimessa kiinni

Testaamaan oli kuitenkin päästävä joten nakkasin suodattimen tallin nurkkaan ja kokeilemaan ja sinnehän se paine nousi 2.3bar kuten oli säädetty!
Seuraavaksi pitääkin käydä ostamassa uusi suodatin ja hilppeitä joilla saa suodattimen vähemmän kuumaan paikkaan nyt kun se on ollut tuossa turbossa suoraan kiinni. Tilaa uusille putkituksille ei ole kyllä yhtään, mutta pitää yrittää käyttää lekaa ja rälläkkää niin eiköhän se jonnekkin saada sopimaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.