Virtalukonpohja irti, miten?
Virtalukonpohja irti, miten?
Juu nääs, tarttis saada pohja vaihdettua -89 124 300TE:hen.
Verhoilut on jo irti mutta tartteeko lukkopesä poistaa? Entä miten runko irtoaa ohjausakselista, se ruuvi on jo löysätty?
Kaikki vinkit tervetulleita.
Kiitos ja anteeksi
Pete
Verhoilut on jo irti mutta tartteeko lukkopesä poistaa? Entä miten runko irtoaa ohjausakselista, se ruuvi on jo löysätty?
Kaikki vinkit tervetulleita.
Kiitos ja anteeksi
Pete
virtalukon pohja, irroitus ja asennus W124
(Dieselissä) pystyy pohjan irroittamaan ilman lukkorungon irroitusta. Näppärät sormet saa olla ja hyvät työkalut.
- Akun - navan irroitus ei varmaan ole pahitteeksi
- Potkusuojan irroitus. Pari ruuvia
- Polvisuojan irroitus. Valokatkaisimen nuppi irti. 24 mm kiintoavaimella mutteri auki. Sen alta 3 kpl ruuveja ja viralukon peitelevyn takaa 2 ruuvia auki. 8 mm hylsy. Konepellin aukaisuvivun alta ruuvi auki. Sitten pujotat avausvivun reiästä läpi ja käsijarrun avauskahvan vaijeri kannattaa pujotella pois. Nyt suojat on pois
- Avain I-asennossa
- Puhaltajan putki kannattaa irroittaa ja työntää keulaan päin.
- Virtalukkopohjan sähköliitännän saat nyt irti vetämällä
- Peilin kanssa voit katsoa, miten 3 ruuvia on. Ne auki. Kätevin työkalu olisi 2xnormaalipitsin pituinen 2pzd pitsi, johon saisi suoraan räikkävääntimen
joissain malleissa ei ole ilmeisesti ruuveja vaan kolo josta kammetaan irti.
- Takaisin laitossa, huomaat avaimen puoleisessa ulkoreunassa pienen kohouman, se alaspäin omaan koloonsa, näin pohja tulee oikeaan asentoonsa. Nyt ruuvit pitää lisätä, jos niitä ei ollut (ilmeisesti Huf? merkinen)
- Sähköliitäntä ei mene väärässä asennossa.
- muista puhaltajan putki takaisin
- suojat takaisin
- akunkenkä kiinni ja räiskeet ovat valmiina

- Akun - navan irroitus ei varmaan ole pahitteeksi
- Potkusuojan irroitus. Pari ruuvia
- Polvisuojan irroitus. Valokatkaisimen nuppi irti. 24 mm kiintoavaimella mutteri auki. Sen alta 3 kpl ruuveja ja viralukon peitelevyn takaa 2 ruuvia auki. 8 mm hylsy. Konepellin aukaisuvivun alta ruuvi auki. Sitten pujotat avausvivun reiästä läpi ja käsijarrun avauskahvan vaijeri kannattaa pujotella pois. Nyt suojat on pois
- Avain I-asennossa
- Puhaltajan putki kannattaa irroittaa ja työntää keulaan päin.
- Virtalukkopohjan sähköliitännän saat nyt irti vetämällä
- Peilin kanssa voit katsoa, miten 3 ruuvia on. Ne auki. Kätevin työkalu olisi 2xnormaalipitsin pituinen 2pzd pitsi, johon saisi suoraan räikkävääntimen
joissain malleissa ei ole ilmeisesti ruuveja vaan kolo josta kammetaan irti.
- Takaisin laitossa, huomaat avaimen puoleisessa ulkoreunassa pienen kohouman, se alaspäin omaan koloonsa, näin pohja tulee oikeaan asentoonsa. Nyt ruuvit pitää lisätä, jos niitä ei ollut (ilmeisesti Huf? merkinen)
- Sähköliitäntä ei mene väärässä asennossa.
- muista puhaltajan putki takaisin
- suojat takaisin
- akunkenkä kiinni ja räiskeet ovat valmiina

autodidakti
- Mikko Härkönen
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 10.10.2013 17:35
Re: Virtalukonpohja irti, miten?
Osaisiko viisaamman neuvoa, auto on kuvauksen mukainen.
Avain katkesi virtalukkoon asentoon 0, jonka jälkeen rälläkällä otin rattilukon putken kohdalta auki.
Ja nyt virtalukko roikkuu johtojen varassa.
Miten saan virt.pohjan johtoliittimen irti, kun avainta ei voi saada 1. asentoon.
Toisekseen, onko tässä ajonestoa joka ei tykkäisi tästä uudesta virtalukko+rattilukko paketista?
Avain katkesi virtalukkoon asentoon 0, jonka jälkeen rälläkällä otin rattilukon putken kohdalta auki.
Ja nyt virtalukko roikkuu johtojen varassa.
Miten saan virt.pohjan johtoliittimen irti, kun avainta ei voi saada 1. asentoon.
Toisekseen, onko tässä ajonestoa joka ei tykkäisi tästä uudesta virtalukko+rattilukko paketista?
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Re: Virtalukonpohja irti, miten?
Miten muistelen että lankussa lähtee o-asennossa toivirtapohja mutt c-mallissa pitää olla ykkösasennossa kun kaverille laitoin c malliin lankun lukon mutineen.
Lähtee se pistoke sieltä mutta johto nippu voi lähteä käteen ja sitten pitää etsiä ne paikalleen.
Kun saat pistokkeen irti niin siellä on sitten kolme ruuvia ja lukon pohja on kädessäsi
Lähtee se pistoke sieltä mutta johto nippu voi lähteä käteen ja sitten pitää etsiä ne paikalleen.
Kun saat pistokkeen irti niin siellä on sitten kolme ruuvia ja lukon pohja on kädessäsi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Mikko Härkönen
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 10.10.2013 17:35
Re: Virtalukonpohja irti, miten?
Tiedän kyllä miten itse pohja lähtee, ongelma on vain se ettei johtosarja tunnu lähtevän suosiolla.
Eli vain ylimääräistä väkivaltaa ja pitäisi lähteä? No pitääpä tästä lähteä kokeilemaan.
Eli vain ylimääräistä väkivaltaa ja pitäisi lähteä? No pitääpä tästä lähteä kokeilemaan.
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Re: Virtalukonpohja irti, miten?
Kyllä sen liittimen pitäisi lähteä ilman muuta, voi tietysti olla vähän tiukassa jos ei koskaan irroitettu mutta nitkuttelemalla kitkuttelemalla pikkuhiljaa 

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
- Mikko Härkönen
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 10.10.2013 17:35
Re: Virtalukonpohja irti, miten?
Nyt auto taas pelittää. Käsin ei hievahtanutkaan, mutta lukkopiheillä sain sitte murskattua (vahingossa ) koko mötikän. Netistä katsoin oikean järjestyksen (nyt) irtojohdoille. Ja eikun kuuppa tulille pitkästä aikaa.
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Seuraavaksi isompi kuuppa.