Mersujen hinnat.
Mersujen hinnat.
Selailin tuossa Mercedes USAn sivuja ja järkytyin kuin näin hinnastot... Miten esimerkiksi E63 AMG 4M voi maksaa vain 92 770 dollaria eli reilu 67 000 euroa? Tuolla hinnalla et saa suomessa edes E350 ja saksassa saa AMGstä pulittaa yli 110 000 euroissa... Kuinka tuo on edes mahdollista? Maksaisin mielelläni sen 50% veroa AMG mesestä jos sen saisi 135 000 hintaan suomesta verojen kanssa...
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: Mersujen hinnat.
Kaipa siellä koitetaan kilpailla niiden muovi-Camaroiden kanssa niin siksi halvempaa? En tiedä mikä on virallinen syy tuolle.
Aikoinaan jenkkimallien Mersut olivat niin rumia että en huolisi sellaista vaikka olisi puolet halvempi ja parempi kuntoinen kuin se Hampurin vanha taksi. Nykyiset taitaa erottaa ulkoisesti ainoastaan niistä äärivaloista etupuskureissa eli parempaan suuntaan on menty, mutta jenkkiversio on aina jenkkiversio
Itse hankkisin mielummin käytettynä Saksasta Junge Sterne -takuulla tms.
Aikoinaan jenkkimallien Mersut olivat niin rumia että en huolisi sellaista vaikka olisi puolet halvempi ja parempi kuntoinen kuin se Hampurin vanha taksi. Nykyiset taitaa erottaa ulkoisesti ainoastaan niistä äärivaloista etupuskureissa eli parempaan suuntaan on menty, mutta jenkkiversio on aina jenkkiversio

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mersujen hinnat.
USA:ssa asuvana kommentoin hieman.
USA on maailman isoin automarkkina ainakin vielä hetken, Kiina menee kohta ohitse. Jokainen tehdas haluaa ottaa siivunsa tästä markkinasta ja sen saa hinnalla. Kuluttajakaupan katteet täällä ovat alhaiset oli kyse sitten autoista tai ihan mistä tahansa. Vanha totuus: yhtälössä kate kertaa kierto on vähintään toisen oltava kova ja täällä se on kierto.
Katsopa USA:ssa tehtyjen Mersujen hintoja. Ne ovat vielä sopivammat kuin Saksassa tehtyjen. Esimerkiksi ML on täällä noin kymppitonnin halvempi kuin vastaavalla koneella varustettu neliveto E. Euroopassahan tilanne on päinvastainen.
Lisäksi tulee muistaa että paikallisiin hintoihin tulee päälle myyntivero joka on osavaltiokohtainen ja vaihtelee 0% - 10% välillä. Tyypillisesti 8% on hyvä keskiarvo. Saksan hinnoissa on mukana paikallinen arvonlisävero 19%. Tämä siis osaltaan on iso selitys.
Yksi hyvä asia on varustelu. Täällä perusvarustelu on huomattavasti kattavampi kuin Euroopassa, sähköherkkuja on vakiona runsaasti ja mm. Comand ja kattoluukku kuuluu varusteluun.
Hage: Mikä vika jenkkiversioissa on? Sekö että ne ovat paremmin varusteltuja? Niihin saa myös kaikki kylmien olosuhteiden varusteet mitkä Suomeenkin. Niitä varusteita ei ole netissä nähtävänä mutta kun tilaa auton pääsee tilaamaan ihan mitä vaan. Omissani (ML W166 ja GL X166) on mm. lämmitettävät pesurit, iso laturi sekä lämmitettävät penkit edessä ja takana. Äärivaloja ei ole maastureissa edessäkään.
Vaikka Suomen verottaja kaikessa viisaudessaan otti muuttoauton veroedun pois silti nämä kannattaa tuoda. Lähtöhinta on sen verran sopiva. Tietysti harmittaa että joutuu maksamaan kahdesta autosta noin 27,000 euroa enemmän kuin vielä veroedun ollessa voimassa.
USA on maailman isoin automarkkina ainakin vielä hetken, Kiina menee kohta ohitse. Jokainen tehdas haluaa ottaa siivunsa tästä markkinasta ja sen saa hinnalla. Kuluttajakaupan katteet täällä ovat alhaiset oli kyse sitten autoista tai ihan mistä tahansa. Vanha totuus: yhtälössä kate kertaa kierto on vähintään toisen oltava kova ja täällä se on kierto.
Katsopa USA:ssa tehtyjen Mersujen hintoja. Ne ovat vielä sopivammat kuin Saksassa tehtyjen. Esimerkiksi ML on täällä noin kymppitonnin halvempi kuin vastaavalla koneella varustettu neliveto E. Euroopassahan tilanne on päinvastainen.
Lisäksi tulee muistaa että paikallisiin hintoihin tulee päälle myyntivero joka on osavaltiokohtainen ja vaihtelee 0% - 10% välillä. Tyypillisesti 8% on hyvä keskiarvo. Saksan hinnoissa on mukana paikallinen arvonlisävero 19%. Tämä siis osaltaan on iso selitys.
Yksi hyvä asia on varustelu. Täällä perusvarustelu on huomattavasti kattavampi kuin Euroopassa, sähköherkkuja on vakiona runsaasti ja mm. Comand ja kattoluukku kuuluu varusteluun.
Hage: Mikä vika jenkkiversioissa on? Sekö että ne ovat paremmin varusteltuja? Niihin saa myös kaikki kylmien olosuhteiden varusteet mitkä Suomeenkin. Niitä varusteita ei ole netissä nähtävänä mutta kun tilaa auton pääsee tilaamaan ihan mitä vaan. Omissani (ML W166 ja GL X166) on mm. lämmitettävät pesurit, iso laturi sekä lämmitettävät penkit edessä ja takana. Äärivaloja ei ole maastureissa edessäkään.
Vaikka Suomen verottaja kaikessa viisaudessaan otti muuttoauton veroedun pois silti nämä kannattaa tuoda. Lähtöhinta on sen verran sopiva. Tietysti harmittaa että joutuu maksamaan kahdesta autosta noin 27,000 euroa enemmän kuin vielä veroedun ollessa voimassa.
Viimeksi muokannut th56307, Su 13.04.2014 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersujen hinnat.
Moitin edelleenkin jenkkiversioiden ulkonäköä, en kiitettävää varustetasoa joka tulee autoon kaupan päälle. Sabezken mainitsema jenkki-W212 taas on varustettu niillä typerillä äärivaloilla.th56307 kirjoitti:
Hage: Mikä vika jenkkiversioissa on? Sekö että ne ovat paremmin varusteltuja? Niihin saa myös kaikki kylmien olosuhteiden varusteet mitkä Suomeenkin. Niitä varusteita ei ole netissä nähtävänä mutta kun tilaa auton pääsee tilaamaan ihan mitä vaan. Omissani (ML W166 ja GL X166) on mm. lämmitettävät pesurit, iso laturi sekä lämmitettävät penkit edessä ja takana. Äärivaloja ei ole maastureissa edessäkään.
Tässä myös pieni kuvapaketti joka liittyy aiempaan viestiini, kumman mallin (U$A vs. €uro)valitsisitte jos varustetaso, moottori, kunto, väri, kilometrit, vetotapa ja vaihdelaatikko olisivat täysin samat?
vs


vs.


vs.

vs.


Kuten myös sanoin edellisessä viestissä, parempaan suuntaan ollaan menty, ei enää nuojatuolista kävviä puskureita sentään mutta silti pitää olla suurimmassa osassa nuo äärivalot.

Porkkanat kuuluu 124:ään, ei näihin uusiin.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mersujen hinnat.
Jos ostaa 140 000€ auton nii eihä siihe mikää american temppu ole vaihtaa uusia euroopan mallin etupuskuria/lokasuojaa/valoja...



- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mersujen hinnat.
Sitten vielä se Amerikan versio on täynnä kylttejä että esim . Ratti saattaa aiheuttaa vatsavaivoja jos sen syö , joten ethän syö rattia kiitos .
Tai onnettomuuden sattuessa saatat loukkaantua . Tehdas ei ole korvausvelvollinen jos ajat autosi rotkoon


Tai onnettomuuden sattuessa saatat loukkaantua . Tehdas ei ole korvausvelvollinen jos ajat autosi rotkoon


Re: Mersujen hinnat.
Pienestä se o kiinni auton hankinta joskus trra vääräs paikkaa, ei kelpaa 
Luinkin vasta tuosta veroedun poistumisesta. sehän katoaa myös takseista. Aika perseestä, auttaa omlta osaltaan paluumuuttajia siinä että tuleekin toisiin mietteisiin. Varsinkin jos asuu täällä lähempänä.

Luinkin vasta tuosta veroedun poistumisesta. sehän katoaa myös takseista. Aika perseestä, auttaa omlta osaltaan paluumuuttajia siinä että tuleekin toisiin mietteisiin. Varsinkin jos asuu täällä lähempänä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: Mersujen hinnat.
Jämerän näköiset puskurit noissa edellisten kuvien vanhemmissa Mersuissa. Mikähän niillä on ollut tarkoituksena? Nuo sivuvalot uudemmissa sopivat mielestäni hienosti Mersuunkin, on tyylikkäästi sijoitettu ainakin tuossa W212:ssa.
Re: Mersujen hinnat.
Hage, nyt ymmärrän mitä tarkoitat ja olen täysin samaa mieltä. Nuo vanhat turvapuskurit ovat aivan järkyttäviä. Onneksi laki on järkevämpi nykyään. Ja kaksoisvalot eivät myöskään istu keulalle jos minulta kysytään.
Tässäkin on menty parempaan. Omissani on ihan samat tarrat kuin Suomi-autoissa eli mitään ei näy ajaessa, vain repsikan aurinkolipan takana on airbageista asiaa. Itse en ainakaan erota omia Mersujani Vehon vastaavista jos unohdetaan rekisterikilvet hetkeksi.Petri.Kemppainen kirjoitti:Sitten vielä se Amerikan versio on täynnä kylttejä että esim . Ratti saattaa aiheuttaa vatsavaivoja jos sen syö , joten ethän syö rattia kiitos .![]()
Tai onnettomuuden sattuessa saatat loukkaantua . Tehdas ei ole korvausvelvollinen jos ajat autosi rotkoon![]()
Re: Mersujen hinnat.
Noi äärivalot on aivan vammaiset, mutta ainakin vähäsen vanhempiin ne sai helposti pois kun ne oli niissä puskurin listoissa. En tiedä mikä niissä jenkkimallin parkeissakin on, joku on keksinyt että ne on esim w202:ssa hienot, sitten niitä laittaa jokainen ja muutama vuosi ja se on amistuningia. Lukeeko noissa vielä oikeassa peilissä se typerä teksti? 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersujen hinnat.
S202 kirjoitti:Lukeeko noissa vielä oikeassa peilissä se typerä teksti?
Peileissä ei lue mitään varoitustekstejä.