Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vetku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 29.06.2008 18:04

Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja vetku »

Morjesta

Nyt on tällainen visio kalvannut pääkoppaa kun on tullut taisteltua viimeaikoina pystärin pyörimisongelmien kanssa. Kyseessähän on siis vuosimallin 1976 W115 200 bensa sillä kuuluisalla ja luotettavalla Strömbergin kaasarilla. Automaattiloota siinä perässä vieläpä. Jos tuo ei ala sytkäosilla ja kaasarin levittämisellä korjautumaan niin kai se on tiisselmosa sitten heitettävä sinne tilalle. Saman tien vähän uudempaa teknolookiaa.

Silläpä ajattelinkin kysyä täältä, että noinkohan tuo OM602 sinne menis ihan "heittämällä"? Miten isompi vaihteisto mahtuu ja onko taka-akseli/perä uusittava kokonaan? 603 on kuulemani mukaan turhan ahdas W115 koppaan eikä kiinnosta rueta peltejä muokkaamaan.
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
potox
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 06.09.2012 20:16

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja potox »

pistä sinne weberin korvauskaasari :wink:

ei tarvihe tiiselöirä! vaikka en sitä vastaan olekkaan.... (200D :mrgreen: )

freetechnics.fi
unknown
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.02.2014 20:24

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Mikä korvauskaasari sinne menee?
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Mulla on om606 ja 722.3 laatikko ne ainakin meni ilman peltien muokkailuja.Tai nyt on ZF manuaali niin sille joutui vähän tilaa tekemään.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja Heavy »

j.t.v kirjoitti:Mulla on om606 ja 722.3 laatikko ne ainakin meni ilman peltien muokkailuja.Tai nyt on ZF manuaali niin sille joutui vähän tilaa tekemään.
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä se keltainen yksilö?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla olis paketissa ihan uusi korvauskaasari. Ostin tuohon 280 twincamiin, mutta saimme tuon nykyisen 4-kurkkuisen hirviön toimimaan säällisesti. Kaasari on tarkoitettu 2 litraiseen autoon alunperin, eli passaa varmasti paremmin tuohon 2 litraseen kuin omaani.

Soita jos kiinnostaa tai laita YV:tä. Kaasari on tosiaan käyttämätön.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
potox
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 06.09.2012 20:16

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja potox »

olikos sulla tarkempaa mallia römperin kaasarista? sillä näkee sen jaon ja niinpäinpois..

esim. weber 32/36 dg(a)v on säädettävissä n.1600 - 2600 vakiokoneisiin.. ihan suuttimia vaihtamalla ja ennen kuin tilaa, kertoo millaiseeen moottoriin tulossa, niin he voivat vaikkapa länttää sopivat valmiiksi kiinni...

tuo suluissa oleva "a" meinaa, että onko käsikäyttöinen ryyppy eli ei :)

mulla pelas tosin 2 kpl tuollaisia bmw 3.0S motorissa... ja muistin mukaan on Caprissakin tuollainen.. halpoja kun ovat :wink:
kedle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Su 20.01.2013 20:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Pystärin pyörimisongelmat --> dieselöinti?

Viesti Kirjoittaja kedle »

Miten tuo om602/om603 sopii tuohon w115? j.t.v:llä ilmeisesti w114, onko siinä sitten niitä tukirautoja tulipellissä ollenkaan? Täälläkin ollut vireillä ajatus om602:n istuttamisesta w115 220d:hen.
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Vastaa Viestiin