W201 Käynnistymättömyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Tilannehan oli tuonnäköinen ennen puhdistusta
Kuva

Pystyykö tuota juuri enää siirtämään niin että puhtaalle pinnalle pääsis? ja miten tuon vehkeen säätö sitten toimii? onko se siitä ruuvista joka oli tuon kannen alla? ja uskaltaako sitä ylipäätään ite alkaa vääntelemään :roll:
Eikä nyt tainnu tuo kuvanlinkitys mennä nappiin niin tuossa vielä linkki: " onclick="window.open(this.href);return false;
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2767
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja markoala »

Uutta osaa kehiin. Säädetään tuota osaa kääntämällä.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Kipa71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 30.10.2013 00:32
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Kipa71 »

älä vaan mene säätelemään mitään ruuveja. :) täältä foorumilta löytyy hyvät ohjeet sen säätämiseen.
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

joo täytyy sitä säätöö kans varmaan kattella. Tuli nyt aika mielenkiintonen ominaisuus kyllä. Tyhjäkäynti kun on nyt siinä tuhannessa kierroksessa niin saattaa ihan yhtäkkiä kun seinään hukata koko tyhjäkäynnin ja putoo kierrokset johonki neljäänsataan ja jos ei anna kaasua ni hyytyy. kaasua antaessa pysyy kierrokset joko jalalla, mutta myös saattaa yhtäkkiä löytyä taas se 1000 kierroksen tyhjäkäynti. Nyt on pakko olla jo sähkönen vika kun toiminta on pätkivä ja iskee ku salama :shock:
Alko juurikin tuon potikanputsauksen jälkeen, joten ei siinä varmaan sitte auta kun jostain alkaa metsästään uutta. Eipä vaan ainakaa kuukauteen oo opiskelijabudjetilla vara ees harkita marmoritiskiltä hakua :problem:
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se potikan säätö on tarkka ja se saa tekemään tollasia oireita ...osta ebay.de kiinalainen potikka eli syötä sen potikan numero ebay.de ja valkkaa sopiva.
Myös samalla kun potikan putsaa on kielet putsattava.
Jos budjetti on tiukka niin kokeile ensin tätä keinoa..se auttaa kun pääsee ehjälle pinnalle kielet.

Voit ottaa kiinnitys pulttien kohdin reunoilla olevat pellit pois ja poraa läppäakselin reikää jokunen milli isommaksi että potikka menee reunemmaksi ja tällöin ehjälle liukupinnalle.
Toisekseen voi ostaa orkkiksen 250e potikan tai kiinan 40-70e ebay.de koska pinnoite johtaa eritavalla jännitettä ja siki heiluminen tyhjiksellä.
Kokeile ensin sitä sivutteis siirtämistä koska sillä olen saanut hyviä tuloksia älä käännä liuku peltejä sitten koska lineaarisuus eculle muuttuu ja menee ihan ketuksi koko ruisku toiminnaltaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Täytyy juu koittaa tekohengitystä tolle antaa. Eihän nuo kiinanvehkeet mahottoman hintasia oo mutta noi alkuperäset osahinnat meinaa vähän naurattaa kun valmistuskuluiltaan vitosen luokkaa olevan osan hinta 250€ :?
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Niissä boschin osissa on kyllä hyvä laatu kun kiinalaisissa on pinta sillat olleet vähän miten sattuun kallellaan mutta toimiihan noi.
Voihan siinä olla laatu ja mittaus heittoja mutta ei ole tullut tutkittua enempää..toisessa autossa orkkis toisessa kiinan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Pistämpä tilaten tuolta ebaysta kun neljälläkympillä saa suomeen toimitettuna.
Olis nyt edessä sitte pikkuhiljaa selvitysprosessi että mihin katoo kaikki öljy koneesta :) Tarkotus olis ainakin venttiilinvarrenkumit vaihtaa, mutta onkos järkevämpää yirttää yläkautta vaihtaa vai pitäskö nostaa kansi pois kokonaan? Ja tällä hetkellä ei ole kyllä mahdollisuutta kantta oikoa, mutta eikös järkevintä olis kuitenkin yläpään tiivistesarja ostaa ja vaihtaa, vaikkei kantta oikoiskaan.

Itse olen kuullu että melkosta räpeltämistä on se kumienvaihto ilman että kantta irrottaa. Jotenkin vaan tuntuu että mahottomasti enemmän hommaa on kun irrottaa kannen. Pitäs eka kehitellä työkalut millä toisella saa jousen puristettua ja sitte että saa pysymään venttiilin ylhäällä. Vinkkejä otetaan vastaan :roll:
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Helppo tuohon tehdä moniventtiili koneeneeseen nähden.
Eli tulppa josta sisukalut otettu pois hitsata putken ja toiseen päähän paineilma nipan ja sillä saat paineet sylinteriin.
Sitten teet työkalun jolla painelet jouset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Mietinkin just että mistä saa sovituskappaleen kompuralle, eipä tullu mieleen tulppaa purkaa :shock: Kiitän vinkistä :thumbup:
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Hetkinen, ei taida olla ihan normaalia että on huohotusputkesta tuupannu vaaleeta limaa ilmanputsariin? ei sunkaan oo päässy jäähdytysnesteet koneeseen? Öljyä sieltä pikkusen on tullu aiemminkin mutta nyt on öljyn päällä valkosta mönjää lisäks :(
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pakkasilla tai lyhyellä ajolla tulee limaa kun kosteus ei poistu kun moottori ei pääse normi lämpötilaan että se haihtuisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Potentiometri on tietääkseni erittäin tarkka asennostaa. En ole tutustunut ohjeisiin joilla potentiometri asetetaan oikeaan asentoon.

Ehjää ei kannata korjata. Potentiometrin kunnon voi tarkastaa yleismittarilla. En muista mitattiinko jännitettä vai vastusta, mutta mittaus tehdään auto sammuksissa. Yleismittarin lukemaa seurataan tarkasti samalla kun ilmamassamittarin lautasta painetaan. Kuolleet kohdat löytyy yleismittarilla. Voin etsiä mittausohjeet jos tarvit/et löydä niitä itse.

Alipainevuodot ei löydy starttipilotilla, ei ole tarpeeksi herkkä. Miten auto käy ilman ECU:a? Mikä on tuo ledikikka josta kerroit?

Sinuna etsisin vikaa näin:
1. Mittaisin ilmamassamittarin potentiometrin toiminnan.
2. Mittaisin tyhjäkäyntti/osakaasu/täyskaasu-tunnistimen toiminnan.
3. Lukisin vikakoodit X11-liittimestä.
4. Asentaisin alipainemittarin (löytyy tuning-osastolta, ei kallis), ja tarkistaisin onko imusarjan alipaine ohjearvossaan.

Lisäilmaluistille voi antaa huolellisen liuotinpesun, kun sen irrottaa. Se saattaa jumia eikä ECU voi ohjata tyhjäkäyntiä.

Tuo sinun huohotin kyllä tupruttaa mahottomasti lähettämässäsi videossa. Multa löytyy käytetty ECU jos epäilys siihen kohdistuu..
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Tuossa oli se ledijuttu mutta en kyllä edes tiedä onko nuo taulukot päteviä tähän malliin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ku#p978057" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja mieluusti otan ohjeet vastaan tuohon mittaukseen jos löytyy, tosin ei välttämätön ole koska tilasin semmoisen kiinanpotikan ja sitä odottelen saapuvaks. Ecua en ole irrottanu ollenkaan, mutta lisäilmaluisti on hetki sitten irrotettu, putsattu ja testattu toimivaksi.

"2. Mittaisin tyhjäkäyntti/osakaasu/täyskaasu-tunnistimen toiminnan."
Mistä löytyy tuo kyseinen tunnistin? ja kuinka todetaan toimivaksi?

Tilattu on nyt myös uudet venttiilinvarrenkumit ja kopalle tiiviste, vaihdan kun saan ne.
Ja mistähän tuo mahoton huohottaminen voi johtua?
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaasuläpällä ruiskun alla on se kolmitoimi kytkin ja piuha tulee sieltä potentiometrin etupuolelle imusarjassa on kiinnitys sille ja pistoke on siinä...neloskoneisissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Meinaakos se tuota?
" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 Käynnistymättömyys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siltä se näyttää ja kunhan se menee siihen kaasuläpän päähän olevaan pakeliitti pakettiin ne johdot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin