OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Tuollainen kokoonpano: om603, mynä 7 mm ja garret 32, kuuleri ja isompi putki. Tarkoituksena tehdä sellainen mukava ja alhaalta vääntävä käyttöauto. Nyt vain tuo kansipahvin kestävyys mietityttää? Pitäisikö tuohonkin varmuuden vuoksi tehdä se paljon puhuttu veriura? (Kone nyt auki. mitä kannattaa ns. varmuuden vuoksi korjata/ uusia. Ajettu se perinteinen puoli milliä)
Tiiviste liimalla kiinnittää (nyt en tähän hätään muista nimeä.)
Ja pitäisikö kerralla asentaa metallitiiviste?
Huomasin useamman topikin asiasta, muttei juuri tuolla gt 32.lla. Olivat isompia ahtimia lähes aina...hx 35, 40 tai jopa 50:siä. Liekö samat ongelmat jo tällä pienemmällä ahtimella?
Kommentteja pikaisesta, kiitos
Tiiviste liimalla kiinnittää (nyt en tähän hätään muista nimeä.)
Ja pitäisikö kerralla asentaa metallitiiviste?
Huomasin useamman topikin asiasta, muttei juuri tuolla gt 32.lla. Olivat isompia ahtimia lähes aina...hx 35, 40 tai jopa 50:siä. Liekö samat ongelmat jo tällä pienemmällä ahtimella?
Kommentteja pikaisesta, kiitos
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Kaikki riippuu melko pitkälti siitä minkälaisia ahtopaineita aiot käyttää. Luultavasti se helpoin/toimivin ratkaisu maltillisille paineille on tehdä se puolen millin veriura sinne kutos pytyn taakse ja laittaa massapahvi tiiviste VHT Copper Gasketilla paikoilleen. Tällä kokoonpanolla pitäsi vielä parin baarin ahdot kestää. Nyt jos kerran kone valmiiksi osissa niin kannattaa ehdottomasti ajaa lohkon ja kannen tasopinnat suoraksi! Yli 2 baarin ahdoille sitten OM606 metallikerrostiiviste, liimalla kasaan mutta sen tiivistyminen on vähän kyseenalaista oli tasopinnat oikaistu tai ei. (joillakin se toimii loistavasti, jotkut ei saa sitä pitämään ikinä)
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Kiitos Konstappi vastauksesta. Ahdot max puolitoista kiloa.
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Kyllähän se massapahvi kestää hienosti noilla ahdoilla.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Itellä oli nelimatikki kyseisillä palikoilla paitsi että ppd 7mm pumppu. Ahtoja kun on 1.7bar niin pakopaine mittari painuu iloisesti pohjaan, asteikko loppuu 2.5bar.. Yhden moottorin olen sulattanut ja tuon 32 garretin hävittänyt
Hyviä puolia oli että viivettä ei juurikaan ollut ja alavääntöä piisasi. Kannattaa pitää ahdot 1.0-1.4bar ja asentaa pakopainemittari ettei käy vahinkoa.

Hyviä puolia oli että viivettä ei juurikaan ollut ja alavääntöä piisasi. Kannattaa pitää ahdot 1.0-1.4bar ja asentaa pakopainemittari ettei käy vahinkoa.
OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Kiitoksia vastauksista. Ouh, täytyypä yrittää olla varovainen
Pakopaineitahan ei saane pienemmäksi, kuin pikkasen säädöillä eli soppaa vähemmän, ahtoja alas

Pakopaineitahan ei saane pienemmäksi, kuin pikkasen säädöillä eli soppaa vähemmän, ahtoja alas

Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Ja sitä mukaan myös enemmän kaljaa koneeseenjekku90 kirjoitti:Isompaa ahdinta


-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
http://www.youtube.com/watch?v=OY2Vk3RG ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; ei se pahvi aina kestä,vaikka pakopaine on pienenpi,kun ahtopaine 

Diesel on puhtaampi
Re: OM603:sen virivehkeen kansipahvista jälleen
Teijä vehkeet sit erikseen 

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-